HELP HELP

tomz0r

Badass junkie
TrippyShit zei:
Das waar. Alcohol heeft een lichamelijk risico bij teveel gebruik. Maar lsd heeft altijd risico's. Mensen die het beter niet kunnen doen, een badtrip, hppd etc.. Na 1x alcohol heb je geen korsakoff en na 1x lsd zou je wel geestelijke nadelen kunnen ondervinden.

Maar dat is idd ieder zn mening..

Dat bedoelde ik inderdaad. Azgaza vergeleek die middelen op dat ene stukje na met ander soort gebruik van beide middelen.
Ik heb ook liever een psychologisch probleem dan een kapotte lever.

azgaza

Badass junkie
Daar is dit forum dus zo goed voor, dan krijgen mensen informatie en voorlichting van alle kanten, zowel informatie die postieif is over de middelen als verhalen over wat er fout kan gaan, advies van ervaren mensen ook van mensen opgezocht door bronnen die al langer zoeken.

Mijn oma zei dat als zij en haar vrienden in de jaren 70 meer informatie hadden gehad over LSD en wisten waar ze aan begonnen waren er niet zo veel dingen fout gegaan waren. Bij niemand van hemn trouwens permanente problemen, alleen kregen enkele mensen wat realisaties over hun leven die ze ten eerste niet verwacht hadden en waar ze ten tweede totaal niet mee om konden gaan en ja dat heeft de nodige consequenties gehad. Godzijdank was mijn oma sterk en heeft zij mooie ervaringen gehad, maar er waren mensen bij waar bij het niet zo afliep. Als die hadden geweten wat wij nu weten, denkt mijn oma dus, hadden ze mooiere trips gehad en er meer uit kunnen halen dus leve informatie.

TrippyShit

Badass junkie
Hail informatie, ofzo..

Haha ik heb een topic nog nooit zo naar de klote zien gaan. 4halve pagina lang over iets wat verder totaal niks met de vraag van de ts te maken had :grin: Maar het was een waardige discussie :P

Angramar Temenos

Badass junkie
Het was een interresante discussie ja, maar wat minder gezeik en meer concrete argumenten + de discussie een eigen topic geven was volgens mij stukken beter geweest.

L

Lid 6909

Gast
beter krijg jij een ban, dat zou beter zijn.

of wacht, dan heb ik wel een stuk minder te lachen op dit forum!

Keep up the good work AT, you are entertaining me!

TrippyShit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Het was een interresante discussie ja, maar wat minder gezeik en meer concrete argumenten + de discussie een eigen topic geven was volgens mij stukken beter geweest.
Ja, jammer dat jij totaal geen goede argumenten had en alleen maar onzin lulde waardoor je al snel buiten de discussie viel en een onderdeel van de discussie werd. Maar ik heb me idd ook wel vermaakt. Zelfde reden als gnuxx :P

buzzrider

Wijs gebruiker

SURii_TriiPPER. zei:
eeh ,

Ik heb even een paar vraagjes...
Nou hoe kan iemand aan drugs kome(soft of harddrugs maakt niet uit) als diegene nog maar 14 is en niet zoveel mensen kent die het voor diegene kunnen regelen? :confused:
En wat voor effect heeft lachgas eigenlijk en blijft het effect lang zitten?
Alvast bedankt noh. :)

xje

nou ik ben ook 14 en ik koop mn hasj/wiet in de smartshop in apeldoorn.. die zaak loopt voor geen fuck dus zijn ze maar begonnen met het verkopen aan minderjarige. :hearteyes:

waar ik totaal geen probleem mee heb :stoned:
lachgas: is wel chill, kheb het tot nu 2x gedaan en vond het altijd zeér chilll. Maar mn tong verlamd altijd bij mij :confused:

splifftail

Belezen gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik vind psychedelica inderdaad geweldig, en dat zit ik overal rond te bazuinen. Ik heb bij mensen die niks ervan weten in real life al lang een junkiereputatie opgebouwd door het constant propageren van de voordelen van psychedelicagebruik. Ik vind niet dat ik een "hippie" ben, maar ik vind wel dat veel trippen leidt tot inzichten die iemands leven positief of negatief kunnen veranderen; Negatief meestal niet omdat het schadelijk is, maar omdat sommige mensen de waarheid gewoon niet aankunnen.

Psychedelica is vaak extreem confronterend, en veel mensen kunnen dat nou eenmaal niet hebben. Het "fuckt" niet met je hersens, dat doe je allemaal zelf. Net zoals bijv. traumatische ervaringen in een oorlog of een ongeluk een psychose achter kunnen laten. Zoveel dingen kunnen een psychose "triggeren"; Om te denken dat Psychedelica ze veroorzaakt is lachwekkend. 9 van de 10 mensen die gevoelig zijn voor psychoses krijgen die uiteindelijk toch wel, of ze nou trippen of niet.

Kijk eens naar alle 14-16 jarigen die alcohol drinken. Kun je het nou serieus in je hoofd halen dat het beter voor je is om elk weekend op die leeftijd, terwijl je brein nog in ontwikkeling is liters van dit gif naar binnen te werken dan om te trippen met een bakje paddo's, een natuurgeschenk, of een zegel LSD, die deuren opent in je verstand? Dan hoop ik toch echt dat je nooit kinderen krijgt...

Ik ben blij dat ik trip. Ik ben heel erg blij met de beseffingen die ik heb opgedaan in psychedelische ervaringen, en ook met hoe ik die lessen en inzichten nog steeds kan gebruiken in het dagelijks leven. Ik heb er veel van geleerd in ieder geval; Zelfs als ik er nog een psychose van had overgehouden (ik ben psychotisch, al meer dan een jaar voor ik ooit drugs heb aangeraakt, dus begin er niet over dat ik niet weet hoe het is), waren de lessen en ervaringen die ik heb opgedaan me dat waard geweest. Psychedelica is voor mij iets eendimensioneel positiefs, en alle mensen bomvol vooroordelen die van de hoge toren blazen hoe slecht het wel niet is zullen hopelijk binnen 10-20 jaar van die toren worden geblazen door objectief, goed wetenschappelijk onderzoek zonder anti-drugsvooroordelen. Met wat geluk zullen de kinderen van onze kinderen gewoon in de coffeeshop/slijterij/smartshop of zelfs de supermarkt zegeltjes kunnen kopen. Natuurlijk wel goed gereguleerd, gestandaardiseerd en voorzien van goede voorlichting en bijsluiter, zoals grote voorbeelden als Timothy Leary, Alexander Shulgin en William Leonard Pickard dat hadden gewild.

Tune on, Tune in, Drop out :hearteyes:

Hmmmm "beseffingen"...dan ben je de eerste die niet het besef heeft dat psechedelica psychoses kunnen triggeren. Maar dat weet je al. Je hebt t tenslotte zelf meegemaakt. maar ik geloof het echter niet. Dat mag ook hoop ik, het besef dat we allemaal een eigen waarheid kennen is iets waar je niet voor hoeft te trippen....

Motorhead

Experimenterende gebruiker
als je geen drugs kan regelen, koop je toch dxm bij de drogist :) kan ook goed van gaan trippen. hoewel je officieel nu voor medicijnen 16 moet zijn om te kopen krijg je het heus wel mee. doe net of je last hebt van vast zittende hoest :stoned:

Bovenaan