Ik vind psychedelica inderdaad geweldig, en dat zit ik overal rond te bazuinen. Ik heb bij mensen die niks ervan weten in real life al lang een junkiereputatie opgebouwd door het constant propageren van de voordelen van psychedelicagebruik. Ik vind niet dat ik een "hippie" ben, maar ik vind wel dat veel trippen leidt tot inzichten die iemands leven positief of negatief kunnen veranderen; Negatief meestal niet omdat het schadelijk is, maar omdat sommige mensen de waarheid gewoon niet aankunnen.
Psychedelica is vaak extreem confronterend, en veel mensen kunnen dat nou eenmaal niet hebben. Het "fuckt" niet met je hersens, dat doe je allemaal zelf. Net zoals bijv. traumatische ervaringen in een oorlog of een ongeluk een psychose achter kunnen laten. Zoveel dingen kunnen een psychose "triggeren"; Om te denken dat Psychedelica ze veroorzaakt is lachwekkend. 9 van de 10 mensen die gevoelig zijn voor psychoses krijgen die uiteindelijk toch wel, of ze nou trippen of niet.
Kijk eens naar alle 14-16 jarigen die alcohol drinken. Kun je het nou serieus in je hoofd halen dat het beter voor je is om elk weekend op die leeftijd, terwijl je brein nog in ontwikkeling is liters van dit gif naar binnen te werken dan om te trippen met een bakje paddo's, een natuurgeschenk, of een zegel LSD, die deuren opent in je verstand? Dan hoop ik toch echt dat je nooit kinderen krijgt...
Ik ben blij dat ik trip. Ik ben heel erg blij met de beseffingen die ik heb opgedaan in psychedelische ervaringen, en ook met hoe ik die lessen en inzichten nog steeds kan gebruiken in het dagelijks leven. Ik heb er veel van geleerd in ieder geval; Zelfs als ik er nog een psychose van had overgehouden (ik ben psychotisch, al meer dan een jaar voor ik ooit drugs heb aangeraakt, dus begin er niet over dat ik niet weet hoe het is), waren de lessen en ervaringen die ik heb opgedaan me dat waard geweest. Psychedelica is voor mij iets eendimensioneel positiefs, en alle mensen bomvol vooroordelen die van de hoge toren blazen hoe slecht het wel niet is zullen hopelijk binnen 10-20 jaar van die toren worden geblazen door objectief, goed wetenschappelijk onderzoek zonder anti-drugsvooroordelen. Met wat geluk zullen de kinderen van onze kinderen gewoon in de coffeeshop/slijterij/smartshop of zelfs de supermarkt zegeltjes kunnen kopen. Natuurlijk wel goed gereguleerd, gestandaardiseerd en voorzien van goede voorlichting en bijsluiter, zoals grote voorbeelden als Timothy Leary, Alexander Shulgin en William Leonard Pickard dat hadden gewild.
Tune on, Tune in, Drop out