Help?

Grrl

Experimenterende gebruiker
Hoi!

Ik heb me hier net geregistreerd, ik las wel eens
vaker hier informatie over bepaalde drugs en vond
het wel handig mezelf aan te melden :)..

Nu heb ik een beetje hulp nodig..
Het enige wat ik doe is blowen, maar ik zou graag eens een
keertje chill willen trippen. Ik ben de laatste tijd veel bezig
met informatie over Paddo's opzoeken en tripverhaaltjes lezen.
Het lijkt me echt leuk, en echt iets voor mij en m'n beste vriendin.

Ik las over Paddo thee, dat zie ik wel zitten. Weten jullie
alleen hoe je daar aan kunt kopen?! In dat soort dingen ben
ik nooit goed en zo.. Gewoon Paddo's eten lijkt me ook okay,
maar hoe kom je er echt aan. Iemand vertelde mij dat je
het gewoon in de Smartshop kon halen. En ik had zoiets van,
'gewoon in de Smartshop halen?', wát moet ik precies halen en zo,
ik ben net 16, is dat geen probleem??

Zoals je kunt lezen weet ik er verder niet veel van, vandaar dat
ik post in de hoop dat ik hier een hele hoop wijzer word en weet
hoe ik moet beginnen, waar ik het moet halen etc etc..
:grin:

Groetjess ^^

MetaalKonijn

Badass junkie
Naar de locale smartshop gaan, en daar een halve portie mexicaanse paddo's kopen. Als dat je goed afgaat, kun je de dosis misschien verhogen als je daar zin in hebt. Voor de rest: ga eens flink veel topics lezen :P

MissDior

Bewuste gebruiker
Ik zou beginnen met me goed in te lezen over de voor en nadelen van het gebruik van paddo´s..
En jullie moeten er beiden natuurlijk wel 100% achter staan om te gaan trippen. Ik was zelf ook 16 toen ik paddo´s probeerde, en vond het hartstikke leuk.
Maar een vriendin van me is helemaal in paniek geraakt van dezelfde paddo´s dus bedenk je wel, dat je er eenmaal aan begonnen niet 1 2 3 uit bent!
Zo´n trip duurt uren, en als je je niet goed voel is dat heeeel lang.

:wave:

Grrl

Ja, dat weet ik. Ik heb al aardig veel erover gelezen, maar
wil altijd extra zekerheid :wink:

We staan er zeker helemaal achter, we willen het echt al heel lang,
en ik zie het gewoon steeds dichterbij komen.

Grrl

MetaalKonijn zei:
Naar de locale smartshop gaan, en daar een halve portie mexicaanse paddo's kopen. Als dat je goed afgaat, kun je de dosis misschien verhogen als je daar zin in hebt. Voor de rest: ga eens flink veel topics lezen :P

Dat klinkt goed, bedankt!

slunse

Bewuste gebruiker
als ik me niet vergis moet je achttien zijn om paddo's te mogen kopen.
begin met een halve portie, aangezien je het gevoel nog niet kent. je kunt altijd bij-eten als je het leuk vindt.
je omgeving speelt een grote rol. zoek een leuk plekje, kies muziek je je bevalt en vooral, ontspan je.
probeer je gedachtengang niet al te veel te controleren, en focus op positieve dingen. als je je toch even slecht voelt, onthou dan dat het overgaat en dat jij beslist hoe je je voelt. probeer eventuele moeilijke momenten niet als slecht te zien, maar als 'anders' en dat je zoiezo iets bijleert, wat dus positief is.
have fun! :)

Mindless1985

Badass junkie
Ja je moet eigenlijk 18 zijn, maar meeste smartshops controleren dat totaal niet en boeit hen ook niet zoveel eigenlijk.

Grrl

Dzy zei:
Ja je moet eigenlijk 18 zijn, maar meeste smartshops controleren dat totaal niet en boeit hen ook niet zoveel eigenlijk.

Hmm okay.. Want ik had al zoiets van, kun je dat gewoon halen
dan? Maar goed, if you say so :)

Grrl

minn zei:
Als je al veel had gelezen hier, had je dát vast ookwel gelezen neem k aan.

'Wat' had ik dan ook wel gelezen?

Bovendien, 't is toch een forum waar je gewoon vragen mag stellen?
Ik wil graag zelf persoonlijk een vraag stellen..
Ik heb er ook veel over gelezen, maar ik wil een goede
voorbereiding, so like, liever iets posten waar ik wat aan heb,
of ehm, bespaar jezelf de moeite? ^^ (Y)

qinn

Bewuste gebruiker
ga naar een of andere smartshop in haarlem, en koop daar 1 portie hawaiaanse, en verdeel die met je vriendin.

als je de paddo verdeelt hebt en hebt klein gemaak, kun je die in je drinken gooien, en dan oprdinken.
(smaakt net als drinken met zand) meer niet.. Dus geen goore smaak ofzo...

en je tript lekker chill....

suc6 ^^

Grrl

qinn zei:
ga naar een of andere smartshop in haarlem, en koop daar 1 portie hawaiaanse, en verdeel die met je vriendin.

als je de paddo verdeelt hebt en hebt klein gemaak, kun je die in je drinken gooien, en dan oprdinken.
(smaakt net als drinken met zand) meer niet.. Dus geen goore smaak ofzo...

en je tript lekker chill....

suc6 ^^

Oee dankje!
Ook chill dat 'k in Haarlem woon :sunglasses:

qinn

Bewuste gebruiker
ja, ik zag dat je in haarlem woonde dus vandaar.

STATE OF MIND
Noord Holland
Kleine Houtstraat 34
Haarlem

Blijkbaar zit dei smartshop dus daar...
ik weet niet of je het al wist maar anders weet je het nu.

Lana

Wijs gebruiker
minn zei:

Waarom moet er toch altijd zo gereageerd worden? Lekker lullig.
Dat meisje stelt een normale vraag op een normale manier. En dan krijgt ze zoiets als antwoord. Betwetertje. :rolleyes:

Maarre, paddo´s, mij niet gezien.
Maar wel veel plezier! :)
Zoals je ziet zijn er gelukkig genoeg mensen die je wel nuttig te woord staan. Dus hopen dat je de goeie info op een rijtje krijgt.

qinn

Bewuste gebruiker
Lana zei:
minn zei:

Waarom moet er toch altijd zo gereageerd worden? Lekker lullig.
Dat meisje stelt een normale vraag op een normale manier. En dan krijgt ze zoiets als antwoord. Betwetertje. :rolleyes:

Maarre, paddo´s, mij niet gezien.
Maar wel veel plezier! :)
Zoals je ziet zijn er gelukkig genoeg mensen die je wel nuttig te woord staan. Dus hopen dat je de goeie info op een rijtje krijgt.

idd, dat meisje vraagt iets dus geef gewoon normaal antwoord op haar vraag.

:)

MissDior

Bewuste gebruiker
Qinn adviseerde je om hawaiaanse paddo's te kopen,
nu zou ik zelf de eerste keer mexicaanse halen, omdat die misschien iets minder sterk zijn.
Mexicaanse = lachen & trippen
Hawaiaanse = superdiep trippen

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Hallo daar!

Eerst wil ik je even zeggen dat ik het onwijs goed van je vind dat je eerst wat informatie wilt verzamelen voor dat je iets gebruikt. Echt top!

Paddo's kun je inderdaad kopen bij een smartshop, ze kosten tussen de 14 en de 17 +/- euro per portie.

Dingen die belangerijk zijn voor je eigen veiligheid:

Doe het met iemand die nuchter is, en het is beter als diegene zelf ervaring heeft met paddo's.

Gebruik paddo's in een rustige, vertrouwde omgeving; thuis of bij een vriend/vriendin thuis. (Het is nu een beetje te koud om buiten te trippen vind ik.)

Zorg ervoor dat je je niet depri voelt, het is het beste om je hoofd helemaal leeg te maken voordat je de paddo's nuttigt.

Het is beter om minstens 4 uur van tevoren niks te eten.

En...Neem de eerste keer NIET(!) meer dan een halve portie, want je weet nog niet hoe gevoelig je ervoor bent!

Voorbereiding op de trip:

Ten eerste: Zorg ervoor dat je Vitamine C en Suiker in huis hebt voor als het fout gaat! Koop maar een paar pakken sinasappelsap.

Als je ouders of anderen niet mogen weten dat je paddo's gaat gebruiken, adviseer ik je om je mobiele telefoon uit te zetten.

En neem het zekere voor het onzekere; doe alle gevaarlijke voorwerpen weg!

Wat te doen als het bij iemand fout gaat (hij/zij een bad-trip krijgt):

Blijf altijd bij hem! Stel diegene gerust door te zeggen dat het over gaat en het allemaal goed komt, diegene moet namelijk positief blijven denken.

Geef hem veel Vitamine C en suiker, dat is de enigste manier om diegene te helpen en de trip te stoppen. Want anders duurt het zo'n 4/6 uurtjes, en ik weet uit ervaring dat dat geen pretje is!

Tja, dat was het zo'n beetje.. :rolleyes:

Mijn advies; neem een halve portie mexicaantjes, blijf vrolijk en positief denken, en je krijgt een geweldige, nieuwe ervaring die je nooit zal vergeten! :mrgreen:

Grrl

Idereen hartstikke bedankt voor de tips en de info (:
't Is goed hier info op te vragen ^^

Ik weet niet wanneer het gaat gebeuren, het is indd
best fris buiten maar ik wil het liefst wel zonder ouders/zusje,
het komt wel (: en wanneer het is gebeurd zal ik een leuke
post ervan maken!

ZI09

Bewuste gebruiker
Oh, goed om te weten ook voor mij. Bedankt!

Ik wil het over een tijdje ook eens gaan proberen.
Geen idee wanneer. Misschien morgen, misschien over een jaar, we'll see.

ZI09

Bewuste gebruiker
2 vraagjes trouwens:

1- Stel je eet wat minder dan aangeraden wordt, duurt het dan minder lang, of word het dan minder heftig, of alle twee?
Want ik zou het liefst niet te gek veel proberen, voor het geval dat.

2-Waarschijnlijk zal het met mijn standaard drink en blow maat zijn dat ik dit eens wil proberen, en die heeft 24/7 gezeik met ouders en vriendin/ex.
Zou dit problemen kunnen geven? (Bij het blowen gaat het eigenlijk nooit fout, en hij leeft er wel gewoon mee, maar het komt wel vrij vaak ter sprake, ook tijdens blowen. Verder zit hij er ook niet van in een dip ofzo, maar het leeft wel een beetje mee zeg maar)
Dit even omdat ik geen zin heb om met mijn afwezige hoofd tijdens een trip een badgaande maat te helpen. Niet dat ik hem niet wil helpen, dat niet, maar meer dat ik liever rustig kan trippen zonder gedoe en negatieve dingen.

Moest dit een risico factor zijn (ik weet dus niet HOE ERG gevoelig dat ligt met bad gaan op paddo's) probeer ik het liever alleen, óf met een andere maar die dat niet heeft.
(dit liever niet i.v.m onpraktischheid en andere zaken)

Uhm, vraag 2 kort samengevat: Hoe makkelijk ga je bad op paddo's en zou het ernstig af te raden zijn bovengenoemde kerel mee te laten doen of zou het eigenlijk wel gewoon kunnen?

GewoonVOL

Wijs gebruiker
ZI09 zei:
2 vraagjes trouwens:

1- Stel je eet wat minder dan aangeraden wordt, duurt het dan minder lang, of word het dan minder heftig, of alle twee?
Want ik zou het liefst niet te gek veel proberen, voor het geval dat.

2-Waarschijnlijk zal het met mijn standaard drink en blow maat zijn dat ik dit eens wil proberen, en die heeft 24/7 gezeik met ouders en vriendin/ex.
Zou dit problemen kunnen geven? (Bij het blowen gaat het eigenlijk nooit fout, en hij leeft er wel gewoon mee, maar het komt wel vrij vaak ter sprake, ook tijdens blowen. Verder zit hij er ook niet van in een dip ofzo, maar het leeft wel een beetje mee zeg maar)
Dit even omdat ik geen zin heb om met mijn afwezige hoofd tijdens een trip een badgaande maat te helpen. Niet dat ik hem niet wil helpen, dat niet, maar meer dat ik liever rustig kan trippen zonder gedoe en negatieve dingen.

Moest dit een risico factor zijn (ik weet dus niet HOE ERG gevoelig dat ligt met bad gaan op paddo's) probeer ik het liever alleen, óf met een andere maar die dat niet heeft.
(dit liever niet i.v.m onpraktischheid en andere zaken)

Uhm, vraag 2 kort samengevat: Hoe makkelijk ga je bad op paddo's en zou het ernstig af te raden zijn bovengenoemde kerel mee te laten doen of zou het eigenlijk wel gewoon kunnen?

1. Als je minder eet dan een halve portie ga je minder hard trippen.
Hoelang je trip duurt heeft naar mijn mening niks met de hoeveelheid te maken.

Bij mij duurt een paddo trip ongeveer 4 uur, Maar ik heb ook een keer gehad dat ik na 2 uurtjes trippen al helemaal nuchter was!

2. een bad-trip komt meestal voor als je het trippen niet leuk vind,
het begint meestal met zoeits van ' Eigenlijk vind ik dit leuk, ik heb het niet naar mijn zin, ik wil eigenlijk niet meer' .
En dan word het steeds erger, totdat je er letterlijk bijna gek van word.
En dat is echt het meest kutste en ergerste gevoel wat ik ooit heb meegemaakt.

De kans op een bad-trip is eigenlijk HEEL klein.
Dat komt denk ik omdat je het leuk vind om te trippen, anders zou je geen paddo's gaan gebruiken. Nogal logisch. :rolleyes:

Niet-Positieve gedachten vergroten alleen de kans op een bad trip, het betekent niet dat je dan gelijk bad gaat.

Als je vriend bijvoorbeeld tijdens zijn paddo trip de heletijd alleen denkt aan 'Wat heb ik het toch kut, had ik het maar beter in mijn leven' is er kans dat hij zich gaat storen aan de trip, omdat hij duidelijk andere dingen aan zijn hoofd heeft dan geniet van zijn trip. En als hij zich gaat ergeren aan de trip gaatie het niet leuk vinden, en dan dans bestaat er een kans op een bad trip!

Mijn eerste keer paddo's was op mijn 14de, ik had elke dag ruzie met mn moeder, vechten met haar, ik spijbelde ONWIJS veel, diezelfde dag ging ik ook spijbelen. ik was samen met een vriend paddo'en. Bij hem was het dezelfde verhaal, we spijbelde altijd samen, hadden schijt aan alles, en hij had altijd ruzie met zn vader.

Die trip verliep perfect, heel veel lol, hele nieuwe ervaring en geen enkele slechte gedachte! Misschien kwam dat omdat het ons niet boeide hoe het met ons ging, misschien kwam was mijn trip zo leuk omdat ik ver weg was, in mijn eigen wereldje, ver weg van school, leerplichtambtenaar en het konstante gezeik met mn moeder. :rolleyes:

Toen namen we allebei een halve portie mexicaantjes en gingen we onder begeleiding van 2 nuchtere oudere naar de kinderboerderij....Maar dat heeft eigenlijk niks met je vraag te maken. :P

De kans op een bad-trip word ook groter als je ziek bent of je niet lekker voelt. Als je terwijl je misselijk bent en last van hoofd pijn hebt paddo's gaat nemen bijvoorbeeld. Dan kan het zijn dat je gevoelens versterkt worden wat houd in dat je niet meer wilt trippen, en wat eindigt in totale paranoia van 'WANEER HOUDT HET GODVERDOMME OP, IK WIL NIET MEER!'.
Of je kan dan alleen denken aan hoe ziek je bent, en je gaat ergeren aan de trip, en het gevolg daarvan kan je nu wel zelf invullen denk ik. :P

Ik weet het nog, het was dezelfde dag toen we met mn maat die portie mexicaantjes hadden gedeeld. Na onze trip, toen wij helemaal nuchter waren kwamen wij tot de conclusie dat paddo's het mooiste was wat ons ooit over kwam!
We wilden weer trippen.. en dat gingen we ook! Weer naar de smartshop!
Dit keer een portie hawaaiinse, kleine gedrooge paddestoeltjes die erg vies smaakten. We wisten eigenlijk geen drol af van paddo's, maar we wisten wel dat hawaaiianse sterker waren dan mexicaanse.

Gegeten, en met een stel nuchtere vrienden met een auto naar een bos gereden, het was s'nachts en het leek ons wel leuk.
De trip viel tegen, totaal niet gehalucineerd, wel een beetje van de kaart en lachkicks.

We stonden naast de auto van 1 van onze vrienden, ik had last van een lachkick. Ik merkte opeens dat mijn vriend opeens een beetje zijn evenwicht niet kon bewaren en zijn ogen waren heel vaag.
De nuchteren hadden het ook door en vroegen of het wel goed met hem ging. Hij zei niks terug, en plofte met een doffe knal op de grond.

De nuchteren gingen gelijk om hem heen staan, blijkbaar wisten ze even niet wat ze moesten doen. (Ik viel ook bijna op grond, van het lachen dan, eigenlijk best wel eng, maar op dat moment vond ik het gewoon hillarisch :P )

De nuchteren gasten tilden mijn vriend op en hij kwam weer bij, hij zij dat het niet goed ging en dat hij even moest liggen. Na zo'n 10 minuten in de auto gelegen te hebben deed hij opeens de deur open.
Hij stak zijn hoofd uit en barfte een flinke lading kots eruit.
Toen ging hij nog 5 minutjes liggen. Even later kwam hij weer naar buiten en giegelde; ' hahahaha ik heb gekots! vet man!' daarna nog lekker getript.

Dit is ook een voorbeeld van dat paddo's nogal heftig is op je lichaam. En het is beter om paddo's te gebruiken lange pauze's. 1 Keer per jaar is echt wel te doen!

Ook moet je oppassen met hoeveel je eet en hoe gevoelig je ervoor bent.
In 1 van die 2 gevallen kan het zijn dat de paddo's zo naar je hoofdstijgen dat je totaal van de kaart bent, en niks meer snapt. En dan is er kans dat je gaat flippen oftewel een bad-trip krijgt.

Dat was het zo'n beetje, ik denk niet dat je vriend een bad-trip krijgt als hij zich maar verheugt op de trip en positief denkt.

Zo, de tering wat een stuk tekst. :openmouth:
Ik denk dat het best wel de lezen waard is en ik denk dat je weet wat een bad-trip is en hoe het je er eentje kan krijgen.

Eigenlijk is een bad-trip niet echt, het zit in je hoofd, je maakt het jezelf wijs. :rolleyes:

zommes

Badass junkie
Goed verhaal GewoonVol. Staan zeker handige dingen voor iemand die wil beginnen.

Wel grappig dat je ook je eigen theorie ontkent door te zeggen dat je niet moet gaan trippen met negatieve gedachtes en na een dikke ruzie met je moeder en slechte daden toch een leuke trip hebt.

Één ding uit je verhaal is niet bepaald verantwoord, namelijk na een trip meteen weer aan de padd's, dat moet je dus nooit doen. Altijd een paar weken wachten, hoe leuk het ook was.

Nuchtere mensen bij een paddo-trip ben ik ook niet zo'n voorstander van. Als je gewoon zorgt dat je in een veilige/vertrouwde omgeving zit is dat overbodig. Je doet dan net alsof je gevaarlijke rotzooi gaat nemen, terwijl da niet zo is. Áls je er dan toch nuchtere mensen bij wilt hebben, zorg dan in ieder geval dat deze mensen ervaring hebben met trippen. Dan gaan ze ook niet op een irritante manier vragen wat allemaal ziet en voelt.

Dat vitamine C & suiker je trip verminderen is placebo-effect, dit werkt net zo goed als een boom knuffelen. Als je maar gelooft dat het helpt. Psychonaut vertelde een keer over een vriend die bad ging en dat hij toen zei: "Kijk nou even naar de maan, die doet je toch niks. Die is je vriend." die gast voelde zich toen in één keer weer relaxed. Zo makkelijk is het.

Je moet gewoon in je achterhoofd houden dat het een experiment is wat maar een paar uur duurt en heel erg leuk is. Zo niet, dan is het vrij snel weer voorbij en maakt het ook geen zak uit.

Begin inderdaad maar met een halve-portie Mexicaanse of truffels.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Zeker weten zommes! Het is niet eens onveranwtwoord, het is gewoon simpelweg dom!

Ach ja, we waren ook heel dom bezig; Totaal geen kennis over iets dat wij gebruikten en totaal niet aan veiligheid gedacht. :rolleyes:

Daarom zeg ik ook altijd; 'Als je iets nieuws gat proberen, neem eerst de tijd om er informatie over te verzamelen'.

Doe je dat niet, ben je gewoon onveilig en heel dom bezig. :rolleyes:

CX717

Newbie
Trippen op paddo's = intenser beleven van zintuigelijke prikkels en emoties.

Dus zorg voor een gezellige zorgeloze sfeer met goeie vrienden.
Zorg ook dat je iets hebt waar je je aandacht naartoe kan leiden (de juiste muziek kan je ongeloofelijk mooie ervaringen geven en je kan er ook altijd op terugvallen als je "verdwaalt") en communiceer geregeld met elkaar. (maak je echter niet druk om misverstanden, hou er gewoon de sfeer in en oefen ook geen druk uit op je tripmaatjes)

Ik raad ook de mexicaanse aan om te beginnen. Check ook de datum op het doosje.

Voor de rest is alles al gezegd denk ik. :)

ZI09

Bewuste gebruiker
Hey, hardstikke bedankt GewoonVol! Leuk verhaal om te lezen, en verder info die ik nodig had. Ik kan het zo te lezen prima doen met mijn maat, dat komt wel goed!
Maar dat heeft eigenlijk niks met je vraag te maken.
Haha, geeft niks, alle info is welkom, en dit soort verhalen vind ik erg leuk om te lezen.

Één ding uit je verhaal is niet bepaald verantwoord, namelijk na een trip meteen weer aan de padd's, dat moet je dus nooit doen. Altijd een paar weken wachten, hoe leuk het ook was.
Hoe lang op zijn minst wachten, en waarom als ik vragen mag?

GewoonVOL

Wijs gebruiker

Het is zoeizo gevaarlijk om paddo's 2 keer op een dag te doen, het is namelijk heel zwaar zowel fysiek als psychisch. Je zal zien hoe moe je bent na je trip.

Zonder een tijdje wachten trip je ook veel minder, en dat is best zonde.
daarom adviseer ik jou minstens 3 maandjes wachten met het maken van plannen voor je volgende paddo avontuur.

Het chillst lijkt mij 1 keer per jaar. In de zomer, met een groepje vrienden. :mrgreen: Maar ja, ik wens je veel plezier alvast en ik hoop dat je een leuke trip krijgt.

groeten,
VOL.

zommes

Badass junkie
ZI09 zei:

De actieve bestandsdelen van paddestoelen zorgen dat het lichaam zich gaat verweren tegen deze stoffen. Je moet wachten tot je bedaart bent om weer nieuwe te nemen. Maar dat is slechts de lichamelijke factor.

Het psyche krijgt ook te maken met ernstige veranderingen waar je jezelf de tijd voor moet gunnen om ze te verwerken. Als je het als genotsmiddel ziet en het vaak achter elkaar gaat (proberen te) gebruiken, breng je je geestetoestand in gevaar.

zommes

Badass junkie
zommes zei:
ZI09 zei:

De actieve bestandsdelen van paddestoelen zorgen dat het lichaam zich gaat verweren tegen deze stoffen. Je moet wachten tot je bedaart bent om weer nieuwe te nemen. Maar dat is slechts de lichamelijke factor.

Het psyche krijgt ook te maken met ernstige veranderingen waar je jezelf de tijd voor moet gunnen om ze te verwerken. Als je het als genotsmiddel ziet en het vaak achter elkaar gaat (proberen te) gebruiken, breng je je geestetoestand in gevaar.

Dit was niet eens een antwoord op je vraag... Sorry.

Één maand wachten is voldoende.

ZI09

Bewuste gebruiker
zommes zei:
zommes zei:
ZI09 zei:
Dit was niet eens een antwoord op je vraag... Sorry.
Één maand wachten is voldoende.
Jawel, was allebei een antwoord.

Bedankt, ik snap het :)
Ik weet genoeg vermoed ik. Over een tijdje maar eens probere.

Bovenaan