ZI09 zei:
2 vraagjes trouwens:
1- Stel je eet wat minder dan aangeraden wordt, duurt het dan minder lang, of word het dan minder heftig, of alle twee?
Want ik zou het liefst niet te gek veel proberen, voor het geval dat.
2-Waarschijnlijk zal het met mijn standaard drink en blow maat zijn dat ik dit eens wil proberen, en die heeft 24/7 gezeik met ouders en vriendin/ex.
Zou dit problemen kunnen geven? (Bij het blowen gaat het eigenlijk nooit fout, en hij leeft er wel gewoon mee, maar het komt wel vrij vaak ter sprake, ook tijdens blowen. Verder zit hij er ook niet van in een dip ofzo, maar het leeft wel een beetje mee zeg maar)
Dit even omdat ik geen zin heb om met mijn afwezige hoofd tijdens een trip een badgaande maat te helpen. Niet dat ik hem niet wil helpen, dat niet, maar meer dat ik liever rustig kan trippen zonder gedoe en negatieve dingen.
Moest dit een risico factor zijn (ik weet dus niet HOE ERG gevoelig dat ligt met bad gaan op paddo's) probeer ik het liever alleen, óf met een andere maar die dat niet heeft.
(dit liever niet i.v.m onpraktischheid en andere zaken)
Uhm, vraag 2 kort samengevat: Hoe makkelijk ga je bad op paddo's en zou het ernstig af te raden zijn bovengenoemde kerel mee te laten doen of zou het eigenlijk wel gewoon kunnen?
1. Als je minder eet dan een halve portie ga je minder hard trippen.
Hoelang je trip duurt heeft naar mijn mening niks met de hoeveelheid te maken.
Bij mij duurt een paddo trip ongeveer 4 uur, Maar ik heb ook een keer gehad dat ik na 2 uurtjes trippen al helemaal nuchter was!
2. een bad-trip komt meestal voor als je het trippen niet leuk vind,
het begint meestal met zoeits van ' Eigenlijk vind ik dit leuk, ik heb het niet naar mijn zin, ik wil eigenlijk niet meer' .
En dan word het steeds erger, totdat je er letterlijk bijna gek van word.
En dat is echt het meest kutste en ergerste gevoel wat ik ooit heb meegemaakt.
De kans op een bad-trip is eigenlijk HEEL klein.
Dat komt denk ik omdat je het leuk vind om te trippen, anders zou je geen paddo's gaan gebruiken. Nogal logisch.
Niet-Positieve gedachten vergroten alleen de kans op een bad trip, het betekent niet dat je dan gelijk bad gaat.
Als je vriend bijvoorbeeld tijdens zijn paddo trip de heletijd alleen denkt aan 'Wat heb ik het toch kut, had ik het maar beter in mijn leven' is er kans dat hij zich gaat storen aan de trip, omdat hij duidelijk andere dingen aan zijn hoofd heeft dan geniet van zijn trip. En als hij zich gaat ergeren aan de trip gaatie het niet leuk vinden, en dan dans bestaat er een kans op een bad trip!
Mijn eerste keer paddo's was op mijn 14de, ik had elke dag ruzie met mn moeder, vechten met haar, ik spijbelde ONWIJS veel, diezelfde dag ging ik ook spijbelen. ik was samen met een vriend paddo'en. Bij hem was het dezelfde verhaal, we spijbelde altijd samen, hadden schijt aan alles, en hij had altijd ruzie met zn vader.
Die trip verliep perfect, heel veel lol, hele nieuwe ervaring en geen enkele slechte gedachte! Misschien kwam dat omdat het ons niet boeide hoe het met ons ging, misschien kwam was mijn trip zo leuk omdat ik ver weg was, in mijn eigen wereldje, ver weg van school, leerplichtambtenaar en het konstante gezeik met mn moeder.
Toen namen we allebei een halve portie mexicaantjes en gingen we onder begeleiding van 2 nuchtere oudere naar de kinderboerderij....Maar dat heeft eigenlijk niks met je vraag te maken. :P
De kans op een bad-trip word ook groter als je ziek bent of je niet lekker voelt. Als je terwijl je misselijk bent en last van hoofd pijn hebt paddo's gaat nemen bijvoorbeeld. Dan kan het zijn dat je gevoelens versterkt worden wat houd in dat je niet meer wilt trippen, en wat eindigt in totale paranoia van 'WANEER HOUDT HET GODVERDOMME OP, IK WIL NIET MEER!'.
Of je kan dan alleen denken aan hoe ziek je bent, en je gaat ergeren aan de trip, en het gevolg daarvan kan je nu wel zelf invullen denk ik. :P
Ik weet het nog, het was dezelfde dag toen we met mn maat die portie mexicaantjes hadden gedeeld. Na onze trip, toen wij helemaal nuchter waren kwamen wij tot de conclusie dat paddo's het mooiste was wat ons ooit over kwam!
We wilden weer trippen.. en dat gingen we ook! Weer naar de smartshop!
Dit keer een portie hawaaiinse, kleine gedrooge paddestoeltjes die erg vies smaakten. We wisten eigenlijk geen drol af van paddo's, maar we wisten wel dat hawaaiianse sterker waren dan mexicaanse.
Gegeten, en met een stel nuchtere vrienden met een auto naar een bos gereden, het was s'nachts en het leek ons wel leuk.
De trip viel tegen, totaal niet gehalucineerd, wel een beetje van de kaart en lachkicks.
We stonden naast de auto van 1 van onze vrienden, ik had last van een lachkick. Ik merkte opeens dat mijn vriend opeens een beetje zijn evenwicht niet kon bewaren en zijn ogen waren heel vaag.
De nuchteren hadden het ook door en vroegen of het wel goed met hem ging. Hij zei niks terug, en plofte met een doffe knal op de grond.
De nuchteren gingen gelijk om hem heen staan, blijkbaar wisten ze even niet wat ze moesten doen. (Ik viel ook bijna op grond, van het lachen dan, eigenlijk best wel eng, maar op dat moment vond ik het gewoon hillarisch :P )
De nuchteren gasten tilden mijn vriend op en hij kwam weer bij, hij zij dat het niet goed ging en dat hij even moest liggen. Na zo'n 10 minuten in de auto gelegen te hebben deed hij opeens de deur open.
Hij stak zijn hoofd uit en barfte een flinke lading kots eruit.
Toen ging hij nog 5 minutjes liggen. Even later kwam hij weer naar buiten en giegelde; ' hahahaha ik heb gekots! vet man!' daarna nog lekker getript.
Dit is ook een voorbeeld van dat paddo's nogal heftig is op je lichaam. En het is beter om paddo's te gebruiken lange pauze's. 1 Keer per jaar is echt wel te doen!
Ook moet je oppassen met hoeveel je eet en hoe gevoelig je ervoor bent.
In 1 van die 2 gevallen kan het zijn dat de paddo's zo naar je hoofdstijgen dat je totaal van de kaart bent, en niks meer snapt. En dan is er kans dat je gaat flippen oftewel een bad-trip krijgt.
Dat was het zo'n beetje, ik denk niet dat je vriend een bad-trip krijgt als hij zich maar verheugt op de trip en positief denkt.
Zo, de tering wat een stuk tekst.
Ik denk dat het best wel de lezen waard is en ik denk dat je weet wat een bad-trip is en hoe het je er eentje kan krijgen.
Eigenlijk is een bad-trip niet echt, het zit in je hoofd, je maakt het jezelf wijs.