Herdoseren modafinil

Dag,

Ik gebruik af en toe modafinil om flink te kunnen studeren, normaal neem ik dan tussen 9u-12u zon 100-150mg om gewoon op tijd in slaap te vallen maar ivm deadline wil ik vandaag langer doorwerken. Ik kan alleen niks vinden over de effecten/gevolgen van herdoseren (bv om 8u ochtends 100mg en om 4u middags 50-100mg) is dit op een bepaalde manier schadelijks of vormt het geen enkel probleem? Bedankt

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben niet bekend met het middel maar dit is wat er over doseringen word gezegd

Aanbevolen startdosering 200 mg per dag. Bij onvoldoende reactie op eerste dosis van 200 mg verhogen tot 400 mg per dag. Bij ouderen starten met 100 mg per dag. Bij ernstig gestoorde leverfunctie: begindosering 100 mg per dag

De tabletten zonder kauwen met wat water innemen, bij voorkeur tijdens de maaltijd, in 1 dosis 's ochtends of in 2 doses ('s ochtends en 's middags). Na circa 14.00 uur geen tablet meer innemen, omdat dit tot een verstoorde nachtrust kan leiden. Bij langdurig gebruik patiënt periodiek herbeoordelen omdat de werkzaamheid niet op lange termijn (> 9 weken) is beoordeeld.

Bron: http://www.farmacotherapeutischkompas.n ... /modafinil

Daar halen artsen hun informatie vandaan lijkt me zeer betrouwbaar. Hoop dat je er nog wat aan hebt.
Het zou geen probleem mogen opleveren als je het verspreid.

Succes met de deadline!

MeejheM

Badass junkie
dat pillenkompas is echt niet handig voor off-label toepassingen, mijn psychiater wou met baclofen stoppen bij 80mg over de dag(om te stoppen met drinken), op mijn piek had ik 260mg, en toen ging de knop ineens om.

ik heb gelukkig gepubliceerde boeken over het onderzoek en de praktijk van baclofen gebruik om die reden, dat overtuigde de beste man zijn half-kapot gebladerde naslagwerk even te negeren, en mijn boeken te lenen, inclusief een protocol van een grote verslavingskliniek in NL, wat ik heb weten te bemachtigen.

conclusie, dat pillenkompas geeft volgens mij alleen afgesproken gangbare en vooral veilige doseringen aan als hulpmiddel. je kan als arts niet alles kennen, maar zelf ervaring opdoen is toch spannender dan volgens "het boekje" te werken.

verder weet ik helemaal niks van modafinil, maar als je zelf medicijnen gaat gebruiken voor je eigen doeleinden, en niet waar ze voor bedoeld zijn heb je kans op vervelende verslavingen. het is slim om een voorraad te hebben die minstens zo groot is als je nodig denkt te hebben om af te bouwen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou het niet om 16:00 innemen, Modafinil werkt zo'n 12uur lang en de kans is zeer groot dat de Modafinil je wakker gaat houden mocht je het 16:00 pas innemen.
Modafinil heeft een aardig vlak plafon rond de 200mg, daarboven ga je vrijwel geen extra effect ervan ondervinden. 'Te hoog' doseren gaat dus vrijwel niet zolang je maar uit kijkt met cafeïne.

Ik zelf nam het meestal rond 10:00 200mg Modafinil en dan had ik er wel de hele dag profijt van, tot laat in de avond werken doe in principieel niet aan.
Als je het gevoel hebt dat de effecten te snel afzwakken kun je wat later je dosering nemen dan normaal, of 100mg op je standaard tijd doseren en dan een 2de 100mg 3uur later innemen.

Maar Modafinil werkt als het goed is de hele dag (waar het wellicht aan het einde van de dag wat milder wordt), herdoseren zou overbodig moeten wezen.

ddmsr

Newbie
Als ik allemaal lees wat modafinil doet en dat het bijna net als nzt is wil ik het ook proberen..

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
ddmsr zei:
Als ik allemaal lees wat modafinil doet en dat het bijna net als nzt is wil ik het ook proberen..
Bereid u voor om uw portemonnee open te trekken en uw onderweldigd te voelen.
De milde effecten zijn naar mijn mening de stevige prijs niet waard. Maar ik zou zeggen probeer het eens uit, dan weet je het zeker.

Bovenaan