Als je er volledig op uit gekeken bent dan moet je het gewoon nooit meer gebruiken inderdaad. Alleen vaak is een verslaafde niet volledig op een drug uitgekeken, maar op de negatieve effecten die gaan overheersen bij overmatig gebruik. Dan zou je dus met controle nog af en toe moeten kunnen gebruiken, mits het effect dan leuk blijft en de negatieve effecten niet meer overheersen.Fool zei:Dus als je nooit meer XTC wilt omdat je erop uitgekeken bent heeft het je in je greep? :PPsychedelibee zei:Als je het idee hebt nooit meer te kunnen gebruiken heeft de drug ook nog steeds controle over je natuurlijk. Als jij zelf controle neemt zou je dus af en toe moeten kunnen gebruiken, alleen de scheidslijn tussen af en toe vaak wordt vaak weer kleiner. Blijft een lastig iets als je eenmaal een keer verslaafd bent geweest. Uiteindelijk moet je het gene doen wat het best bij jou past, als je maar overtuigd bent niet meer dagelijks te gaan/willen gebruiken.
Succes kerel! Blijf hoop houden voor een baan en zoek in de tussentijd naar andere hobby's en dagbestedingen.
Ergens zit er inderdaad wel wat in je redenatie, maar anderszijds kun je drugs ook zien als het effect dat het op je heeft. Als je weet dat het een negatief effect op je heeft en dat je het daarom liever niet meer gebruikt zit je er toch ook niet meer aan vast?
Of deze redenatie voor iedereen op gaat weet ik niet, maar dit is wel wat mij van mijn dagelijks wiet gebruik heeft afgekregen. Ik wilde niet volledig stoppen, maar het alleen maar doen als het goed uit kwam en ik er zin in had en niet meer uit gewoonte of behoefte.