Heroïne: mensen niet verslaafd?

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Zijn er ook mensen op drugsforum die niet verslaafd zijn aan heroïne en die het af en toe gebruiken ( zonder dus afhankelijk te zijn van het goedje ), bijvoorbeeld net zoals je xtc hoort te gebruiken 1 x in de 3 maanden?

Bal0n

Badass junkie
Ik ken er 2, waarvan 1 er al jaren gebruikt. Maar dat zijn de enige 2 die ik ken die uberhaipt H gebruiken, dus zonder referentiekader zegt dat eigenlijk niets.

matthijs

Badass junkie
Het zou wel goed zijn als je het zou kunnen maar ik denk niet dat er veel mensen zijn.
Er heeft wel eens een leraar laten doorschemeren dat een collega van hem het deed hij wou niet zeggen wie en ik weet het naturlijk ook niet zeker.

fuller

Experimenterende gebruiker
niet verslaafd

Ik rook heroine sinds anderhalf jaar. Ik gebruik zeer weinig (circa 1 gram per maand). ja, het is verslavend. je wil wel elke dag. Ik functioneer normaal, ik heb er ook voordeel van. ik ben niet gek veel meer gaan gebruiken sinds start. ik ben op zoek naar een balans voor mezelf. want wanneer ben je niet verslaafd? door de demonisering van Heroine kan je met niemand erover praten. Zeg het niet op een feestje, want je ligt er meteen uit. je kan er alleen met junks over praten, de gematigd gebruikers zwijgen in alle talen.

fuller

gram per maand

Ik vind het leuk dat je het zegt, matthijs maar ik ben zelf nog niet tevreden.

met die gram per maand komt het er wel op neer dat ik elke werkdag, welliswaar weinig, neem. Als ik het een poosje niet doe heb ik (gelukkig) fysiek nergens last van.Het zit me echter niet lekker om elke dag te begruiken, dus ik ga mezelf nu op een ander regime zetten: 3 vaste dagen in de week mag ik, de rest niet.

Eens kijken of me dat lukt. Ik ben op zoek naar een keiharde dicipline: zoveel en niet meer. Vind je dat zin hebben?

fuller

Bal0n

Badass junkie
Ik vind het een heel mooi voornemen, ik hoop ook echt dat het je gaat lukken. Maar ik denk wel dat je het moeilijk gaat krijgen. Verspreid die dagen door de week heen, dat zou denk ik wel wat helpen?

skunky

Newbie
wat verstaan mensen eigelijk onder junks, ik gebruik bijna dagelijks basesos en een paar trekke hero, maar ga werken heb een vriendin, steel nie en van die dings, ben ik dan een junk? (ben wel belg) :flushed:

psilocybine

Bewuste gebruiker
ik vind het dus vreemd dat iedereen verslaafd word aan dt spul :confused: ik heb het onderstusse al 4 keer gedaan op periode vn 3 jaar en vind het dus ni echt iets van jaa nog is :confused:

natalia

Ik denk dat er héél weinig mensen zijn die hero gecontroleerd kunnen gebruiken.
Ik ben zelf ook begonnen, met weekendgebruik, dan af en toe in de week en voor je het weet ben je verslaafd :(

Naar mijn gevoel is het onmogelijk, of kan je het wel ff volhouden af en toe gebruiken, maar word je na een tijdje toch verslaafd.

Ik ben nu al een tijdje clean, en ik denk nog af en toe aan bruinen.
Ik weet als iemand voor mijn neus moest chinezen, dat ik weer vertrokken ben..Echt da gevoel is veel te zalig, maar ik wil het gewoon ni meer :wink:

eXeCuze

Bewuste gebruiker
wat is eigenlijk het gevoel van hero kan iemand het voor mij beschrijven of is het onbeschrijfbaar ? ik ben zelf nooit van plan het te gebruiken maar vind het tog wel interessant dat een middel zo verslavend kan zijn dan moet het gevoel wel egt geweldig zijn

silverfish

Bewuste gebruiker
Het gevoel is inderdaad geweldig - zolang het duurt tenminste - maar eenmaal verslaafd zijn de gevolgen wat minder geweldig.
Beter van niet dus.

J0rrit

Badass junkie
eXeCuze zei:
wat is eigenlijk het gevoel van hero kan iemand het voor mij beschrijven of is het onbeschrijfbaar ? ik ben zelf nooit van plan het te gebruiken maar vind het tog wel interessant dat een middel zo verslavend kan zijn dan moet het gevoel wel egt geweldig zijn

sowieso heeft de verslaving niet altijd te maken met het geweldige gevoel.Zelf vind ik mdma lekker dan sos, maar sos is verslavender. Net zoals nicotine verslavender is dan mdma, maar ga me niet zeggen dat nicotine lekkerder is dan mdma.

snipe

Newbie
psilocybine zei:
ik vind het dus vreemd dat iedereen verslaafd word aan dt spul :confused: ik heb het onderstusse al 4 keer gedaan op periode vn 3 jaar en vind het dus ni echt iets van jaa nog is :confused:
als je het zo hebt gedaan heb je ook geen kans op verslaving.

als je het bv. een paar dagen aan een stuk doet,dus een beginner gebruikt dan ong een halve gr. per dag,dan ga je ervan afkicken en heb je weer nodig om je goed te voelen.
heroine is zeer verslavend!

ik kan er niet bij dat er mensen zijn die heroine kunnen doseren en er toch niet verslaafd aan zijn.
lijkt me heel moeilijk om heroine te doseren,als je het elke dag doet.

er staat hier een post van iemand die zegt dat hij elke dag gebruikt en toch maar één gr per maand gebruikt :confused: :confused: als je elke dag gebruikt kom je echt niet met één gr. per maand toe!

mensen die er echt mee willen stoppen,wees sterk en ga er over praten met je huisarts om zo een methadon kuur te doen onder toezicht van je dokter.
breek ook al je banden met je mede gebruikers!
zoek een nieuwe hobby en vooral HOU JE STERK!

jaja

Bewuste gebruiker
Het is niet zo zeer de hoeveelheid, als wel de regelmaat, die je verslaafd doet geraken.
Je kunt bv beter in één keer een half oproken, dan dat je 't over de gehele week gaat verdelen.
Best is 't imo geheel niet, of enkel eens in de drie vier maanden te gebruiken.

needlefreak

Bewuste gebruiker
snipe zei:
psilocybine zei:
als je het zo hebt gedaan heb je ook geen kans op verslaving.

als je het bv. een paar dagen aan een stuk doet,dus een beginner gebruikt dan ong een halve gr. per dag,dan ga je ervan afkicken en heb je weer nodig om je goed te voelen.
heroine is zeer verslavend!

Het is een heel sluipende verslaving. In het begin heb je nog geen last van een zware afkick. Ook niet als je het een paar dagen na elkaar gebruikt. Je voelt je wel down en je hebt koude rillingen. Maar dat stelt echt nog niks voor. Hoe meer je het doet, hoe erger je afkick word.
Mensen die 10 a 20 jaar heroïne/methadon gebruiken, geraken er bijna niet meer vanaf. Dat zie ik genoeg rond me. Als je het vele jaren gebruikt, is het idd zeer verslavend.

Ik snap zoizo niet dat er nog heroinegebruikers zijn, die shit is toch allang uit. tegenwoordig is het toch zo dat je een looser bent als je het nodig vind om dat te gebruiken, en als je nog geen loser bent dan word je er een vanzelf uiteindelijk. Ik heb een kennis die het een keer heeft geprobeerd zei hij; Hij werd heel lam en vond het saai. ik zei tegen hem dat ie geluk heeft dan (als het echt waar is tenminste), want als ik het zo hoor moet het wel heel verslavend zijn. Ik ken in mijn omgeving geen enkele heroinegebruiker. Als iemand in mijn omgeving verslaafd is dan ist meestal aan coke.
De grootste importeurs van heroine in Nederland zijn Turkse Mafia en Chinese Triades.

zarah

Newbie
hoe kan je nu zeggen dat alle heroinegebruikers losers zijn, als je er zelf geen een kent. vind dit echt onzin. je baseert je waarschijnlijk op de mensen die je op stations etc ziet rond hangen en compleet wasted zijn maar niet alle heroinegebruikers eindigen zo.
heb zelf aantal mensen in mijn omgeving die bruin zijn gaan gebruiken (een jaar of tien geleden), een paar ervan zijn idd zwaar verslaafd geraakt, een aantal doen het nu nog af en toe en zijn niet verslaafd geraakt, en een aantal zijn er mee gestopt (zonder ooit verslaafd te zijn geweest). dus niet iedereen is meteen hooked zoals jij stelt
bovendien vind ik dat je iemand niet zomaar voor loser uit kunt maken alleen omdat ie heroine verslaafd is. en dan nog: ben je soms een beter mens wanneer je cokeverslaafd bent ipv aan de bruin hangt?

needlefreak

Bewuste gebruiker
zarah zei:
hoe kan je nu zeggen dat alle heroinegebruikers losers zijn, als je er zelf geen een kent. vind dit echt onzin. je baseert je waarschijnlijk op de mensen die je op stations etc ziet rond hangen en compleet wasted zijn maar niet alle heroinegebruikers eindigen zo.
heb zelf aantal mensen in mijn omgeving die bruin zijn gaan gebruiken (een jaar of tien geleden), een paar ervan zijn idd zwaar verslaafd geraakt, een aantal doen het nu nog af en toe en zijn niet verslaafd geraakt, en een aantal zijn er mee gestopt (zonder ooit verslaafd te zijn geweest). dus niet iedereen is meteen hooked zoals jij stelt
bovendien vind ik dat je iemand niet zomaar voor loser uit kunt maken alleen omdat ie heroine verslaafd is. en dan nog: ben je soms een beter mens wanneer je cokeverslaafd bent ipv aan de bruin hangt?

Precies zarah mooi gezegd.

@ Klaas Vaak: Wat een arrogantie om iedereen die eens heroïne gebruikt een loser te noemen. :smilingimp:

silverfish

Bewuste gebruiker
Coke is overigens fysiek nog veel schadelijker dan heroine ook. Wel 's iemand gezien die al 20 jaar aan de coke zit? Ik denk dat Klaas Vaak geen benul heeft van het aantal 'normaal' functionerende mensen dat opiaten gebruikt.. wie weet zelfs in zijn directe omgeving.
Die gebruikers vallen namelijk niet op; ze komen niet bij de verslavingszorg en hangen ook niet rond op straat. Maar ze zijn er wel degelijk, ik was zelf zo'n gebruiker.
Had Klaas Vaak in mijn gebruikerstijd naast me in de tram gezeten had ie beslist niet geweten dat ik heroine gebruikte volgens mij.
Die zg 'trieste gevallen' die rond het station hangen hebben trouwens vaak OOK nog 's een coke/crack-verslaving..
Een paar voorbeelden van niet zulke 'zielige' opiaatgebruikers die ik ken: een cineast, een arts, een applicatiedeskundige en een leraar op de middelbare school... allemaal (al dan niet ex-) heroinegebruikers.
Maar ik zou ze toch geen loosers willen noemen..

eXeCuze

Bewuste gebruiker
mja wat ik niet snap is als je van te voren weet over de verslavings risico's dat je het dan ook maar durft te gebruiken. want ik ben ook zeker wel benieuwd naar het gevoel maar puur omdat het zo verslavend is ga ik het nooit doen mja of ik moet te horen krijgen datk nog maar een weekje te leven heb ofzo

Aking

Wijs gebruiker
njah ik denk dat in dat geval de nieuwsgierigheid het toch wint van the brain... je weet dat het slecht is... maar toch.. je bent zo benieuwd...

zelf ben ik iig van plan nooit hero te gebruiken... maar de mensen die dat wel doen en er mee om kunnen gaan moeten het lekker blijven gebruiken...

ik bedoel een maat van gebruikt het wel is... heeft een eigen zaak en alles.. en die kan dr prima mee omgaan... nou daar heb ik dan totaal geen probleem mee :) alleen toen die het me aanbod sloeg ik af... maar verder even goede vrienden :mrgreen:

en het junkverhaal wordt denk ik toch gevormd door de straatjunkies inderdaad... dat is een junk.. dan ben je een junk.. en mensen die dagelijks gebruiken en waarvan je het niet weet/ziet... jah die vallen niet op.. gaan mee in de massa.. en blijven zo dus buiten schot.. want diegene is net als iedereen... dus die gebruikt toch niet... nee joh.. doe niet zo gek...

ik denk dat dat een beetje het junkverhaal is..

voor mij is een junk iig iemand die met/door zn drugsgebruik zn leven vergooit
en dat kan inderdaad een straatjunk zijn... maar voor mij net zo goed iemand die de hele dag thuis hangt... naar de klote is... en geen fuck met zn leven doet...

zarah

Newbie
Ja, waarom doen mensen de dingen die ze doen? waarom gebruiken sommigen drugs en anderen niet? waarom gebruiken zoveel nederlanders coke terwijl toch ook bekend is dat het verslavend is? en waarom zeg je vijf keer nee als iemand je dope aanbiedt en zeg je de zesde keer ja?

waarmee ik maar wil zeggen: je weet nooit waarom iemand de keuzes maakt die hij of zij maakt, en wij mensen bestaan natuurlijk niet alleen maar uit onze ratio. soms doe je nou eenmaal dingen waarvan je later spijt hebt. maar daarom vind ik juist dat je een ander nooit moet veroordelen. ik heb juist veel respect voor iemand die ondanks een (ex)heroineverslaving iets van zijn leven probeert te maken (zoals een aantal mensen hier op het forum).

pepito

Bewuste gebruiker
Er is mijns inziens sprake van verslaving als iemand de trek in het middel niet kan weerstaan, ondanks zijn voorgenomen begrenzing. Dus 1x per week willen, maar 4 x gebruiken o.i.d.

The Used

Bewuste gebruiker
Klaas Vaak zei:
Ik snap zoizo niet dat er nog heroinegebruikers zijn, die shit is toch allang uit. tegenwoordig is het toch zo dat je een looser bent als je het nodig vind om dat te gebruiken, en als je nog geen loser bent dan word je er een vanzelf uiteindelijk. Ik heb een kennis die het een keer heeft geprobeerd zei hij; Hij werd heel lam en vond het saai. ik zei tegen hem dat ie geluk heeft dan (als het echt waar is tenminste), want als ik het zo hoor moet het wel heel verslavend zijn. Ik ken in mijn omgeving geen enkele heroinegebruiker. Als iemand in mijn omgeving verslaafd is dan ist meestal aan coke.
De grootste importeurs van heroine in Nederland zijn Turkse Mafia en Chinese Triades.

Dus je bent gelijk een enorme lozer als je aan de hero zit?

Als je zo depressief bent en alles zo kut is en iedereen om je heen dood gaat, dan heb je niks meer te verliezen en kiezen sommige mensen er voor om er uiteindelijk zo aan te gaan... Nouja ik weet niet , maar ergens heb je wel gelijk. Maar aan de andere kant ook weer niet, wee niet al te rechtlijnig met je uitspraken.

Bovenaan