Heroine en niet verslaafd, anyone else?

Zoraa

Wijs gebruiker
Hij hebt wel gelijk er zijn mensen die recreatief niet verslaafd raken aan heroine
Net zoals mensen in Engeland die een weekje na een ziekenhuisopname ook niet op straat heroine gaan proberen te scoren
Het is gewoon een heel vervelend middel om van af te kicken waardoor het zo'n gevaarlijke drug is maar kent alcoholgebruik geen rampzalige gevolgen dan?
Mensen die heroine gebruiken zijn sowieso meestal al junk want de meeste mensen halen het niet eens in hun hoofd om aan heroine te beginnen en dat speelt ook mee in de heroine junky scene kijk maar hoe die mensen zijn.... Roken er ook crack bij lekker man...
Maar ik heb iemand op de grond zijn spartelen van een beroerte toen die ze liter vodka per dag niet meer kreeg en die vent ging bijna dood zo zijn er ook mensen die beroertes van benzo's krijgen dus het blijft allemaal gewoon troep als je het misbruikt
Maar als jij ff met heel je lijk gebroken in het ziekenhuis ligt ga je echt geen nee tegen heroine of morfine zeggen hoor
Net als je maar al te snel in bepaalde situaties een benzo grijpt
Maar alcohol...... In wat voor situaties verkies je alcohol als medicijn dan?
Ik heb in het verleden weldegelijk eens naar alcohol gegrepen als pijnstiller. De moeheid die ik altijd ervaar en de chronische pijnen voel ik echt niet onder invloed van alcohol. Daarom weleens naar alcohol gegrepen als medicijn. De dagen erna zijn de klachten echt nog groter dan op het moment dat ik koos voor alcohol als medicijn ben er dus ook weer mee gestopt. Wil ze de kost niet geven die dan juist dagelijks zijn gaan drinken om de kater dan ook niet te voelen.

АЛ-90

Belezen gebruiker
Is goed, cowboy, jij kan dat natuurlijk wel. Want jij bent natuurlijk veel sterker dan al die andere losers.
Hoe kan je zo'n oordeel vellen over een drug die je zelf nooit gebruikt hebt? Waarom doe je alsof je waarheid verkondigd als je zegt dat heroïne onmogelijk recreatief te gebruiken is? Waar heb je deze kennis vandaan, ben je expert op het gebied van verslaving?

Gaan a.u.b. geen onzin verkondigen als waarheid, daar heeft niemand iets aan.

De Zandman

DF-koning
Dat heroïne recreatief te gebruiken is, dat zal dan wel.
Het lijkt me dat je dan een heel goede discipline moet hebben om dat gebruiken van 1 x in de maand, onder controle te kunnen houden.
Ik heb bosjes mensen ontmoet, die ook dachten dat het hen niet zou gebeuren.
Zij hadden het dachten ze, ook eerst onder controle.

Maar het liep toch anders bij al die mensen.
In de kliniek heb ik gezien hoe al die mensen ervan af moesten zien te komen met bloed, zweet, en tranen.
En veel pijn in de spieren.
Dat risico ga i k iig niet lopen, ik ken mezelf en dat zou bij mij meteen fout lopen...

L

Lid 152247

Gast
Dat risico ga i k iig niet lopen, ik ken mezelf en dat zou bij mij meteen fout lopen...
Dat is een wijsheid wat men vaak leert na een hoop levenservaring.
Die levenservaring hebben jongeren gewoon niet, vandaar dat er milder word gereageerd op xtgebruik, maar bruin not done is. Gewoon niet aan beginnen.

Tegenwoordig is er internet en je kan bijna een boek schreven over een drug die je uitpluist. Maar wat uitgeplozen moet worden is niet de heroine, maar jij als persoon in verslavingscontent.
Een wapen heeft ook nog nooit iemand gedood, de mens haalt de trigger over.
Toch is heroine 1 vd drugs die je doodziek maakt als je niet gebruikt, en het hoogst haalbare bij een zwaar verslaafde is wel gebruiken en dan 'slechts' naar de klote gaan. Altijd beter dan de horror afkick. Triest maar waar.

Toch pleit ik voor meer educatie bij jongeren. Simpelweg verbieden helpt niet. Dat het nu bij de meeste gebruikers bruin ook een no go is, helpt wel. Ik vind het schrijnend dat de verslavingszorg pas begint als het al te laat is. Hele detoxklinieken en praatgroep waar het mis ging. Dit kan zeer zeker helpen. Maar liever zie ik begeleiding als het gebruik nog normaal is..jongeren leren dan eerlijk en open te zijn en een hulpverlener kan de 1e red flags al zien aankomen ipv puinruimen.

Drugsforum is toch wel een heel uniek forum. Daarom ben ik altijd 'blij' een triprapport over heroine te lezen of verhalen van normaal gebruik. Ik knoop dit goed in mijn oren, en gebruik het als plaatsvervangende levenslessen. Ik heb meer geleerd van de verhalen op dit forum waarin normale gebruikers afgleden naar een verslaving. Dan enkel de disclaimer:niet doen.

'Ja maar ik ben zo niet, mij zal dit niet overkomen'
Het is een mooie ambitie, maar voor mij is nederigheid hier op zijn plaats. Het kan iedereen overkomen.

De Zandman

DF-koning
Ooit zat ik in een groot café, hetwelk landelijke bekendheid had, want daar was heroïne gebruiken oogluikend toegelaten. ( lang bleef dit etablissement trouwens niet open, na enkele maanden werd de tent dichtgespijkerd na een inval)
Ik zat werkelijk in zak en as, mijn lange, intense relatie was net kapotgegaan, was aardig op weg om dronken te worden, en ik zag dat het smack hoekje ( waar iedereen zat heroïne te roken) aardig druk gebruikt werd.
Ik voelde mij zooooo ontzettend depri, echt in en in triest, ik zat zelfs zo diep, dat als er toen iemand met een beetje smack naar mij toe was gekomen en het mij had aangeboden, waarachtig, ik zou het against all odds, hebben genomen...

Het kan idd iedereen overkomen, een zwak moment, ik heb nog vaak aan die avond gedacht!

Ik zag later die avond dat de "huis-dealer" een stapeltje van minstens 2 tot 3 centimeter dik van louter en alleen 100 gulden biljetten achteloos, op het arrogante af, in zijn borstzak stopte.
Dus deze man die dom genoeg later die avond zelf ook zat te Chinezen, had een goede dag van verkoop van die zooi gehad...leek mij zo.
Ik was bijna naar hem toegelopen, mind you! Gelukkig deed ik dit niet.

Dat feestje duurde overigens niet lang voor hem.
Nog geen 3 weken later werd hij opgepakt, en naar ik hoorde vonden ze bij hem thuis een flinke hoeveelheid horse en perico.
Hij draaide 6 jaren lang de bak in stond later in een krantenverslag...

Die tent bleef jarenlang gesloten.
Tegenwoordig schijnt hij weer open te zijn, maar er wordt/ er mag nu geen smack meer worden gebruikt voor zover ik weet.

Ik ben daar al heel veel jaren niet meer geweest.
Ik ga er nooit meer naar toe, wat moet ik in een dergelijk café als je daar niets alcoholisch gebruikt?
Exact. Niets!

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
maar bruin not done is.
Opm ik hoop dat die trend zo blijft.
Handen af van horse!
Een wapen heeft ook nog nooit iemand gedood, de mens haalt de trigger over.
opm absoluut. Het wapen is slechts een middel.
Altijd beter dan de horror afkick. Triest maar waar.
mocht ik aan horse verslaafd zijn geraakt, hetgeen een wel heeeeel kleine kans is, ik zeg noooooit nooit....
Dat het nu bij de meeste gebruikers bruin ook een no go is, helpt wel. Ik vind het schrijnend dat de verslavingszorg pas begint als het al te laat is.
opm helemaal waar. Maar wat zou dan het beginpunt moeten zijn?
Hele detoxklinieken en praatgroep waar het mis ging.
Opm praatgroep? Ehhhhh....
Mij niet gezien, ik denk dat een praatgroep eerder mensen nieuwsgierig maakt. ( is dat nou echt zo lekker, die horse)?
Drugsforum is toch wel een heel uniek forum. Daarom ben ik altijd 'blij' een triprapport over heroine te lezen of verhalen van normaal gebruik. Ik knoop dit goed in mijn oren, en gebruik het als plaatsvervangende levenslessen. Ik heb meer geleerd van de verhalen op dit forum waarin normale gebruikers afgleden naar een verslaving. Dan enkel de disclaimer:niet doen.
Opm helemaal mee eens!
'Ja maar ik ben zo niet, mij zal dit niet overkomen'
Het is een mooie ambitie, maar voor mij is nederigheid hier op zijn plaats. Het kan iedereen overkomen.
Opm in deze gevallen is het toch altijd de persoon zelf, die de keuze gemaakt heeft, om "die allereerste dosis in te nemen".
Daarmee begint iedere verslaving aan middelen...

Ape

Badass junkie
Opm ik hoop dat die trend zo blijft.
Handen af van horse!

opm absoluut. Het wapen is slechts een middel.

mocht ik aan horse verslaafd zijn geraakt, hetgeen een wel heeeeel kleine kans is, ik zeg noooooit nooit....

opm helemaal waar. Maar wat zou dan het beginpunt moeten zijn?

Opm praatgroep? Ehhhhh....
Mij niet gezien, ik denk dat een praatgroep eerder mensen nieuwsgierig maakt. ( is dat nou echt zo lekker, die horse)?

Opm helemaal mee eens!

Opm in deze gevallen is het toch altijd de persoon zelf, die de keuze gemaakt heeft, om "die allereerste dosis in te nemen".
Daarmee begint iedere verslaving aan middelen...
Je hebt de quote knop gevonden!!

АЛ-90

Belezen gebruiker
Dat heroïne recreatief te gebruiken is, dat zal dan wel.
Het lijkt me dat je dan een heel goede discipline moet hebben om dat gebruiken van 1 x in de maand, onder controle te kunnen houden.
Ik heb bosjes mensen ontmoet, die ook dachten dat het hen niet zou gebeuren.
Zij hadden het dachten ze, ook eerst onder controle.

Maar het liep toch anders bij al die mensen.
In de kliniek heb ik gezien hoe al die mensen ervan af moesten zien te komen met bloed, zweet, en tranen.
En veel pijn in de spieren.
Het klopt wel wat je zegt, maar hetzelfde geldt voor een hele hoop andere drugs. Alcohol, benzodiazepines, pyrovalerones, opioïden, andere gabapentinoïden (pregabaline, gabapentin, phenibut, GHB). Al deze drugs zijn zeer verslavend en om ze bijvoorbeeld 1x per maand te gebruiken heb je heel goede discipline nodig. Ik heb zelf bijvoorbeeld meer moeite om niet elke dag van de week een biertje te drinken dan dat ik moeite heb om mijn opioïden gebruik in controle te houden.

Ik moedig niemand aan om aan opiaten en opioïden te beginnen. Beter begin je er nooit aan, want zodra je de euforie van de mu opioïde receptor één keer goed hebt ervaren blijft er de rest van je leven een stemmetje in je hoofd dat zegt: 'hmm het zou nu wel lekker om een pilletje oxycodon te nemen, of een beetje morfine, of wat hero'. Mijn punt is dat dit stemmetje niet uniek is voor heroïne. Het gros van de mensen in klinieken is nog steeds alcoholverslaafd, maar er zijn ook wietverslaafden, benzoverslaafden, speedverslaafden, crackverslaafden en ga zo maar door. Ieder mens is anders en ieder mens heeft zijn eigen type drugs waar hij of zij lastig mee om kan gaan. Opioïden zijn misschien relatief verslavend maar dat kan, zoals eerder gezegd, ook erg liggen aan het type mensen liggen dat uiteindelijk de keuze maakt heroïne te gebruiken. Ik denk nog altijd dat bijvoorbeeld alcohol en benzodiazepinen een groter gevaar zijn voor de maatschappij dan heroïne dat bijvoorbeeld is.

Paranoize.

Badass junkie
Ik heb in het verleden weldegelijk eens naar alcohol gegrepen als pijnstiller. De moeheid die ik altijd ervaar en de chronische pijnen voel ik echt niet onder invloed van alcohol. Daarom weleens naar alcohol gegrepen als medicijn. De dagen erna zijn de klachten echt nog groter dan op het moment dat ik koos voor alcohol als medicijn ben er dus ook weer mee gestopt. Wil ze de kost niet geven die dan juist dagelijks zijn gaan drinken om de kater dan ook niet te voelen.
Klopt wel alcohol is ook een pijnstiller rn maakt je kalm maar idd vanwege de na effecten grijp je medisch eerder naar een benzo of pijnstiller

Paranoize.

Badass junkie
Het klopt wel wat je zegt, maar hetzelfde geldt voor een hele hoop andere drugs. Alcohol, benzodiazepines, pyrovalerones, opioïden, andere gabapentinoïden (pregabaline, gabapentin, phenibut, GHB). Al deze drugs zijn zeer verslavend en om ze bijvoorbeeld 1x per maand te gebruiken heb je heel goede discipline nodig. Ik heb zelf bijvoorbeeld meer moeite om niet elke dag van de week een biertje te drinken dan dat ik moeite heb om mijn opioïden gebruik in controle te houden.

Ik moedig niemand aan om aan opiaten en opioïden te beginnen. Beter begin je er nooit aan, want zodra je de euforie van de mu opioïde receptor één keer goed hebt ervaren blijft er de rest van je leven een stemmetje in je hoofd dat zegt: 'hmm het zou nu wel lekker om een pilletje oxycodon te nemen, of een beetje morfine, of wat hero'. Mijn punt is dat dit stemmetje niet uniek is voor heroïne. Het gros van de mensen in klinieken is nog steeds alcoholverslaafd, maar er zijn ook wietverslaafden, benzoverslaafden, speedverslaafden, crackverslaafden en ga zo maar door. Ieder mens is anders en ieder mens heeft zijn eigen type drugs waar hij of zij lastig mee om kan gaan. Opioïden zijn misschien relatief verslavend maar dat kan, zoals eerder gezegd, ook erg liggen aan het type mensen liggen dat uiteindelijk de keuze maakt heroïne te gebruiken. Ik denk nog altijd dat bijvoorbeeld alcohol en benzodiazepinen een groter gevaar zijn voor de maatschappij dan heroïne dat bijvoorbeeld is.
Eens! Van alcohol en benzo's ga je echt rare dingen doen en kan je een compleet ander persoon worden alcohol is ook echt een duivel.
Het verschil bij opiaten is dat het je superlekker laat voelen en je in je eige wereld keert waar je niemand kwaad doet, pas tijdens de ontwenning word je een monster omdat je dat gevoel weer terug wilt en je je niet ziek wilt voelen....

De Zandman

DF-koning
Ik denk nog altijd dat bijvoorbeeld alcohol en benzodiazepinen een groter gevaar zijn voor de maatschappij dan heroïne dat bijvoorbeeld is.
Hier heb je absoluut een sterk punt!
Dit ben ik tot op zekere hoogte met je eens!
Waarom zouden drugs zoals heroïne dan zo verguisd en verfoeid zijn tav de medicinale harddrugs zoals oxcycodon?
Men zegt dat oxcycodon ook weleens "schone heroïne" zou kunnen heten....
En toch wordt dat medicijn heel snel al voorgeschreven!

De Zandman

DF-koning
Klopt wel alcohol is ook een pijnstiller rn maakt je kalm
Opm nou, kalm, het maakt vele mensen beslist niet kalm, maar eerder het tegenovergestelde!
Heel wat alcohol gerelateerde knokpartijen mogen/ moeten meemaken!
Alcohol fokt mensen die anders vreedzaam zijn, soms ontzettend op, dat worden ineens agressieve monsters als ze gedronken hebben....

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Je bent wel echt sowieso junkie als je bruin of wit gaat roken
Dat hoeft niet maar de grootste deel van deze gebruikers krijgen junky streken.
Qua verzorging en stelen.
Ook hebben deze verslaafde vaak een lege koelkast maar wel elke dag hun pijp.

Gelukkig is bruin nu 'uit de mode'
Ik heb zo veel dealers die alles verkopen van coke tot dmt en medicijnen, maar geen een heeft heroïne te koop..

Kevin761990

Belezen gebruiker
Ik geloof best wel dat zij dat zo kan. Mijn buurvrouw gebruikt ook heroïne heb ik vernomen. Ze doet het eens per maand en werkt gewoon.

Bij Joe Rogan was ook eens een man die professor is bij de uni, die probleemloos gebruikt.

Neemt niet weg dat ik denk dat het voor de meesten niet is weggelegd. Ik heb vele voorbeelden gezien in mijn stad in de jaren 80!
Ik heb in het verleden ook gecontroleerd heroïne gebruikt. Ik ben niet verslavingsgevoelig voor heroïne.

Casrus

DF-koning
Pharmasister, kijk uit!

Je bent een succesvolle intelligente vrouw en zeer zelfredzaam. Maar dat is juist het gevaar, want dan denk je dat je sterk bent omdat je heroine aankunt, totdat je een keer niet oplet, en dan zit je hopeloos in de val.

Nu denk je natuurlijk, het is een of andere domme werkloze gesjeesde 40+ homo en man die bij zijn moeder woont en geen rijbewiijs heeft, daar ga ik als succesvolle lesbie niet naar luisteren!

Maar het gaat om wie ik ben, het gaat om jouw zelfkennis met betrekking tot deze ernstig verslavende drug. Gebruik je verstand, niet je ego.

Zelfkennis is het moeilijkste wat er is en drugs fucken daarmee.

Ik weet niet of je oud genoeg bent om je te herinneren dat de straten vol waren van heroine junkies, maar het lijkt me dat je dat niet wilt. Voor jou niet en voor ons niet.

Heb zelf maar een keer heroine gebruikt en het heeft mijn leven finaal ondersteboven gekeerd. Denk alsjeblieft niet dat omdat je anders bent dan veel mensen, dat je niet verslaafd kunt worden.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Zie hierover het weergaloos goede thread van @Tijdloos. Deze vertelt in dit draadje exact hoe een ( heroïne) verslaving tot stand kan komen.
Het lijkt mij beter om er beter helemaal niet aan te beginnen. Het zijn er zoveel die dachten dat 1 x wel kon.....en ziedaar hoe ze er nu aan toe zijn!
Junk zijn lijkt me verschrikkelijk, afhankelijk te zijn van een stof die je hele leven gigantisch kan gaan beïnvloeden.
Ik heb mensen gezien, die zichzelf helemaal verloren waren alleen maar omdat ze " het één keer geprobeerd hadden ...m

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zie hierover het weergaloos goede thread van @Tijdloos. Deze vertelt in dit draadje exact hoe een ( heroïne) verslaving tot stand kan komen.
Het lijkt mij beter om er beter helemaal niet aan te beginnen. Het zijn er zoveel die dachten dat 1 x wel kon.....en ziedaar hoe ze er nu aan toe zijn!
Junk zijn lijkt me verschrikkelijk, afhankelijk te zijn van een stof die je hele leven gigantisch kan gaan beïnvloeden.
Ik heb mensen gezien, die zichzelf helemaal verloren waren alleen maar omdat ze " het één keer geprobeerd hadden ...m
inderdaad lees dit even

Bovenaan