Het Afkick Verhaal (tot zover)

Mariijkee

Newbie
Jaja zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel gelezen hebben in mijn vorige onderwerp: Waar gebruiken jullie je speed?
Ben ik dus inmiddels gestopt met speed….:rolleyes:…dus nog niet helemaal…
In dit onderwerp stond een berichtje van Yazz die zei: Heel veel succes! Laat nog wat van je horen wb jouw aanpak!….

dus bij deze voor de geïnteresseerde:

Ik zal het proberen in het kort even uit te leggen:…
Op 9 april is dus bekend geworden bij mijn ouders dat ik een verslaving heb.. enwel een speedverslaving.. zij hadden uiteraard al langer een vermoeden maar deze is nu dus bevestigd. Na uren lange gesprekken heb ook ik moeten inzien dat mijn gebruik toch niet echt meer “ gezond ” was..lees: +/- 8 gram in de week. Er is toen besloten dat ik zou moeten gaan afkicken. De volgende dag werd ik bij mijn huisarts voor een gesprek verwacht. Hier deed ik dus mijn verhaal en hij schrok behoorlijk van de hoeveelheid die ik gebruik(te)..en hoe lang ik dit al zo volhield…lees: +/- een kleine 6 maanden.
Hij heeft besloten meteen Novadic-Kentron in te schakelen en mij hierbij in te schrijven. Daar heb ik diezelfde dag dus 10 april nog een telefonisch gesprek mee gehad. Zij vertelde mij dat gezien de hoeveelheid die ik gebruik, ik een dringend geval:openmouth: ben. Maar aangezien heel Nederland massaal aan het afkicken is.. en het bij alle hulpinstanties top drukte is op dit moment konden zij mij niet eerder dan 25 april a.s. een afspraak aanbieden. Hier ben ik dus maar mee ingestemd..om de tijd tussen 10 en 25 april te overbruggen hebben zij mij ook meteen aangemeld bij NA-Anonieme Verslaafden dit houdt in: bijeenkomsten bijwonen samen met (ex)verslaafden en met hun een 12 stappen plan volgen en d.m.v. ervaringen clean te blijven.. dit zou erg goed voor mij zijn.. indien ik dus ook daadwerkelijk clean was..:flushed: niet dus.. :sunglasses: ik heb inmiddels mijn gebruik afgelopen week al wel weten te beperken tot 3 / 4 gram..dit 12 stappen plan en die bijeenkomsten zouden zeker werken.. maar ik zie dit meer bij mensen die dus al een afkickprogramma gehad hebben en dus weer opnieuw de buiten wereld in moeten. Dit is dan dus een extra ondersteuning voor hun voor de momenten dat zij het moeilijk krijgen dat zij dus nog iets of iemand hebben om op terug te vallen. Maar gezien het feit dat het mij nog niet gelukt is geheel te stoppen heeft dit niet veel zin.. nou laat ik me natuurlijk wel van mijn goede kant zien en ga trouw naar de bijeenkomsten toe.. maar erg nuttig is het dus niet nou ben ik dus in afwachting van 25 april a.s bij het gesprek met Novadic-Kentron waarin zij mij vertellen wat ze voor me kunnen betekenen.. en dan gaat het echte afkicken voor mij pas echt beginnen.. ik hou jullie zover ik kan dus op de hoogte…

XxX Mariijkeee

Serenity

Badass junkie
Zooo zeg.. Ik wens je heeeel erg veel succes. Je kant het best, speed is gewoon een fokking gemene kankerbitch, die wil je niet in je neus.
Succes meid!

^_^

Bewuste gebruiker
Ik ben ook van ongeveer 7 gram speed gebruik in de week naar 2 a 3 gegaan in de week en toen naar 1 gram daarna compleet gestopt. Het is wel klote in het begin krijgt wat last van depressie, angst en agressie snel opgefokt gedrag en uitputting. Maar als je het volhoud dan wordt het na een week opeens een stuk beter en begin je weer normaal te voelen.

Vanaf dan is het gewoon een kwestie van volhouden denk ik...

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
wauw wat een herkenbaar verhaal. Ik wens je heel veel succes ermee! De afkick van speed is overigens geen pretje zoals vele al zeiden. Ik werd ook vooral heel erg paranoïde, iedereen zat achter me aan, iedereen wist van mijn verslaving, iedereen hield me in de gaten...

jps

Newbie
Hoi,Ik heb hetzelfde probleem ,alleen gebruik ik nu al drie jaar dagelijks,ongeveer 7 gram per week.
Ik zit nu in de afbouwfase,zo'n 4 gram in de week.

Ik kan niet naar een kliniek of dergelijke,en ik weet niet of ik kan afkicken op eigen houtje.

Als ik zo de berichten op dit forum lees,word ik ook niet echt vrolijk.

Pfft,was het maar nooit zo ver gekomen...

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en succes ,vind het een hele goede beslissing.

Solidius

Badass junkie
Mariijkee, met alle respect, maar je komt een beetje naïef en hulpeloos over in de manier waarop jij verteld. Alsof je zelf niet doorhad dat 8 gram per week buiten proporties is. Best een leuk stukje tekst hoor, daar niet van, maar je bent vergeten 'waarom' je bent gaan gebruiken, en 'door wie'. Deden je vrienden niets? Hoe komt het nou dat je zo ver bent afgegleden?

Wat er nu staat in een notendop is: "mijn ouders zijn achter mijn verslaving gekomen, en nu wacht ik op hulp". Jouw eigen inbreng en beleving als individu ontbreekt aan het verhaal.

wow meisje k vind het al heel wat dat je je verslaving erkend en dat je er wat mee wil doen en ik denk dat als je er zo tegen over staat je het makkelijk red om te stoppen k denk dat het juh met een dikke 10 lukt :)

MissDior

Bewuste gebruiker
Nou meid ik hoop dat het je gaat lukken...

Houd de moed erin, en denk eraan, jij bent sterker dan die speed!!!

Bovenaan