HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ape

Badass junkie
Ja bij mij ook. Hulpverleners, leraren, veel kinderen van de basisschool.

Hier ook, @Druktemaker en dochter hebben Corona. Ik heb daarentegen niks en zoontje ook niet. maar elke nieuwe mutatie van een virus wordt meestal zwakker+snellere verspreiding dus ik denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
kwa doden wat ik hoor van kennissen lijkt het erop alsof die lage cijfers elke dag op tv niet kloppen
Volgens mij worden de coronadoden vrij structureel ondergerapporteerd. Desondanks is het wel duidelijk dat we nu door Omikron, door het vele vaccineren en door natuurlijke immuniteit veel minder doden hebben dan voorheen.

ijn vader en de ander zijn broer direct na de boosterprik overleden
Er overlijden dagelijks mensen kort NA hun boosterprik. Gelukkig is het uiterst zeldzaam dat mensen DOOR hun boosterprik overlijden.

@PsyTekz
@Eik
@FredKroket
sterkte en beterschap
Thanks man!

Druktemaker

DF-koningin
Ben nu zelf aan de beurt, gezien in de omgeving (ondanks de voorzichtigheid) best aardig wat mensen plat liggen vermoed ik de nieuwste variant. Jongens wat valt het me vies tegen, ondanks dat ik alle vaccinaties heb gehad kan ik nog niet normaal douchen zonder het gevoel te hebben dat er een vrachtwagen over me heen is gereden. Alles is eigenlijk al teveel.
Ik hoor sommigen over enkel een snottebelletje, nou ik heb overal last van behalve dat! Ja ergens achter in m’n strot hangt wat slijm en in vlagen een ruwe keel. Vermoeidheid, spierpijn, koude rillingen en hoofdpijn: wat een ellende!

bij deze mijn klaagzang.

Ape

Badass junkie
Er overlijden dagelijks mensen kort NA hun boosterprik. Gelukkig is het uiterst zeldzaam dat mensen DOOR hun boosterprik overlijden.
Ik weet niet. Het is lastig vast te stellen mocht dat de oorzaak zijn. Maar het is net zo min lastig uit te sluiten dat dat de oorzaak is.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ben nu zelf aan de beurt, gezien in de omgeving (ondanks de voorzichtigheid) best aardig wat mensen plat liggen vermoed ik de nieuwste variant. Jongens wat valt het me vies tegen, ondanks dat ik alle vaccinaties heb gehad kan ik nog niet normaal douchen zonder het gevoel te hebben dat er een vrachtwagen over me heen is gereden. Alles is eigenlijk al teveel.
Bah.... dat klinkt echt niet lekker! Veel mensen komen relatief makkelijk weg met Omikron maar echt niet iedereen. Heb in mijn omgeving ook wel mensen die er toch flink last van hebben. Heb wel nog geen mensen in mijn omgeving die nu met Omikron een ziekenhuisopname nodig hebben... Blijft toch vooral bij goed ziek maar niet ernstig ziek...

Anyways. Veel beterschap toegewenst! Dat "vrachtwagen-gevoel" herken ik helaas..... En nu heb ik er niet eens een leuk avondje MDMA voor in de plaats gekregen :tonguewink:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik weet niet. Het is lastig vast te stellen mocht dat de oorzaak zijn. Maar het is net zo min lastig uit te sluiten dat dat de oorzaak is.
Ik weet het ook niet... Maar gelukkig is er uitgebreid onderzoek naar gedaan door wetenschappers die het wel weten :sweatsmile:

Ape

Badass junkie
Ik weet het ook niet... Maar gelukkig is er uitgebreid onderzoek naar gedaan door wetenschappers die het wel weten :sweatsmile:
Tuurlijk, daar ben ik het niet mee oneens. Maar als voorbeeld, stel iemand valt dood neer met een hartaanval na een vaccin, maar hij had al hartklachten. Hoe ga je aantonen of het wel of niet door hetvaccin komt. En word er überhaupt wel grondig onderzocht waar het werkelijk door komt? Want als blijkt dat het vaccin de oorzaak of trigger is, dan vliegt de poep massaal tegen de ventilator.

Ik ben geen gekkie, wappie, antivaxer of geef het een naampje, maar ik heb ondertussen wel veel wantrouwen..

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
ik schrok er eigenlijk meer van dat het in de wachtruimte was gebeurt
stel een dag later ofzo dan kon je nog begrip hebben voor een aandoening die die gene al had
maar gewoon een paar minuten na de prik vond ik tog wel een eng idee

Druktemaker

DF-koningin
Oja nog wel een tip onder de corona-hoofdpijn lijdenden onder ons die van ellendigheid niet meer wel wat ze met zichzelf aanmoeten:
Nurofen tegen migraine. Uiteraard de gewone hoeveelheid zoals in de gebruiksaanwijzing.

Helpt voor mij in ieder geval heel erg goed! Te verkrijgen bij elke drogisterij en/of supermarkt.

Neem aan dat dit wel gezegd mag worden?!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
was gister effe naar me stam cafeetje geweest .,die was vrij vol en de verhalen daar over dit moment
lijkt wel of iedereen op het moment covid heeft en of in de family
in mij naaste omgeving ,verhalen van anderen ,sporters op tv , afspraken worden afgezegd wegens covid
en kwa doden wat ik hoor van kennissen lijkt het erop alsof die lage cijfers elke dag op tv niet kloppen ,schrok zelf van 2 personen die zijn vader en de ander zijn broer direct na de boosterprik overleden
omnicron ,
ben al bang voor de volgende variant
@PsyTekz
@Eik
@FredKroket
sterkte en beterschap
Waar zie jij lage cijfers op tv?

Screenshot_2022-02-02-14-06-18-916_com.android.chrome.jpg
En er is nog een achterstand ook wat ze kunnen de hoeveelheid niet verwerken.. de sterftecijfers zijn gelukkig wél laag. Maar inderdaad, mensen raken bij bosjes besmet nu

ricorieks

zat zelf net in colombia toen het nieuws vanuit z afrika met de omikron variant zo op het nieuws was .
eigenlijk toen ik terug in nederland was hoorde je op tv of las je dat het in "medische termen" een milde variant was kwa ziekte verloop.
dacht toen gelijk aan een stukje van herman finkers
als het maar mild is
voor de gene die zich nu rot van de covid voelen misschien tog effe een glimlach ..
Als het maar mild is....
Waar zie jij lage cijfers op tv?
bedoelde stergevallen ermee .

ricorieks

En er is nog een achterstand ook wat ze kunnen de hoeveelheid niet verwerken.. de sterftecijfers zijn gelukkig wél laag. Maar inderdaad, mensen raken bij bosjes besmet nu
had dit stukje niet gelezen

inderdaad is het positief geteste mensen super hoog
en dat is waarschijnlijk nog het topje van de ijsberg
deze cijfers zijn gewoon van een hoop mensen die zich niet oke voelen en gaan testen of moeten testen voor werk
laat staan de mensen die zich niet testen omdat ze geen klachten hebben maar wel covid ....
het ging\gaat mij puur om het dodental ..wat er in de media verteld wordt.
als ik zeg maar in een klein cafeetje al hoor over 2 doden in de wachtruimte na een booster prik .
en de doden aan covid van mensen met een aandoening en toevallig dan ook covid hadden ook bij bosjes aan de verkeerde kant van het gras belanden..
vond ik schrikbarend en niet echt met de cijfers die in de media of op internet gepost worden kloppen..
en dat is in me kleine buurtje al hoog
laat staan in heel nederland
dan kijk ik alleen naar de laatste 2 weken waarin al de verhalen die ik hoorde zich afspeelde
dan denk ik oh die cijfers over het dodental is alleen in mijn omgeving .
heb daardoor zo een gevoel dat ons niet de gehele waarheid verteld wordt..

mvg ricorieks

• Like
Waarderingen: Ape

Big Dipper

Experimenterende gebruiker
"Ze willen ons gewoon koste wat kost aan de corona-pas hebben.
Dat is wel duidelijk."

Zelfs regeringspartij CU staat nog altijd kritisch tov de coronapas, zoals te zien in uw eerste video. Over nieuwe 2g systemen is ook nog altijd (terecht) discussie... Mag ik u vragen, kijkt u de hele debatten? Ik zag namelijk wel dat u de juiste site hiervoor aanhaalde... maar vervolgens (helaas...) een video van de fvd post. Ik zou oppassen met informatie uit video's halen die worden verspreid door politieke partijen, zeker als de video's niet informatief maar sturend van aard zijn en zeker als het een populistische partije betreft... En ik snap niet hoe u tot deze conclusie komt na het zien van de video's... Misschien wilt u dat uitleggen misschien niet.
Met ze bedoel ik de partijen die er dus voor zijn zoals o.a. de VVD.
Ja, ik kijk hele debatten, jij?
Ik discrimineer partijen niet omdat ze toevallig een bepaalde reputatie hebben.
Ik luister naar het bewijs.

Zoals ook op dit forum te lezen is beschermt het vaccin niet volledig tegen het overdragen van het virus, dan wel tegen een ernstig ziekteverloop.
Ik begrijp ook niet helemaal uw verbazing dat het vaccin pas na 2 weken werkt... Dat is altijd al zo aangegeven namelijk
Waar lees jij mijn verbazing in deze zin?
" Zoals ook op dit forum te lezen is krijgen mensen gewoon covid ondanks het vaccin. "
Het was om aan te geven dat de cijfers negatief beïnvloed raken door datgene dat juist tegen covid zou moeten helpen
doordat mensen voor twee weken vatbaarder zijn.
Zo niet ziek dan wel positief testen.

De boosters zijn voor Delta ontworpen en werken niet effectief tegen Omicron.
Waarom worden die daar dan toch voor ingezet ( statement, geen vraag ).

en bij heel erg veel vaccins werkt dat soortgelijk, als ik me niet vergis.
Oh ja?

Volgens mij worden de coronadoden vrij structureel ondergerapporteerd.
Meneer, volgens mij kwalificeert u zich hier mee als pro-( vul maar in ) Wappie.

De belangrijke vraag is: Waren ze zonder prik en het verzwakken van hun immuunsysteem ook overleden?

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
was gister effe naar me stam cafeetje geweest .,die was vrij vol en de verhalen daar over dit moment
lijkt wel of iedereen op het moment covid heeft en of in de family
in mij naaste omgeving ,verhalen van anderen ,sporters op tv , afspraken worden afgezegd wegens covid
en kwa doden wat ik hoor van kennissen lijkt het erop alsof die lage cijfers elke dag op tv niet kloppen ,schrok zelf van 2 personen die zijn vader en de ander zijn broer direct na de boosterprik overleden
omnicron ,
ben al bang voor de volgende variant
@PsyTekz
@Eik
@FredKroket
sterkte en beterschap
Ben je bang voor de volgende variant als 2 overlijden na de booster? Hmm kan zijn dat ik het verkeerd begrijp maar kan het dan niet aan de booster liggen? Of zeg ik nu iets heel vreemds?

BraboF

Badass junkie
Een geldige QR-code kan wel uitgeschakeld worden na 270 dagen, want dan wordt je klokslag 00:00u natuurlijk ‘ineens weer besmettelijk’ en is het tijd voor de booster.
Maar de code kan niet uit na een positieve test….

Het gaat dus totaal niet om de veiligheid ervan of de volksgezondheid, maar puur voor de QR-code.

Maar dat hadden we allemaal al wel in de gaten toch…

ricorieks

Een geldige QR-code kan wel uitgeschakeld worden na 270 dagen, want dan wordt je klokslag 00:00u natuurlijk ‘ineens weer besmettelijk’ en is het tijd voor de booster.
Maar de code kan niet uit na een positieve test….

Het gaat dus totaal niet om de veiligheid ervan of de volksgezondheid, maar puur voor de QR-code.

Maar dat hadden we allemaal al wel in de gaten toch…
is dit trouwens al ingegaan
dus na je 2 de vaccinatie ben je weer verplicht om na wat is het 270 dagen uhm 9 maanden later een booster te nemen anders geen vernieuwing qr code
als ik je goed begrijp,tog?
dus krijg je weer de status van een ongevaccineerde als je hem niet neemt..

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Iemand hier die weet als die covid safe pasjes op tijd terug groen worden.
Ik zou normaal vrijdag of zaterdag terug groen moeten kleuren 11 dagen na besmetting (belg) en op dag 12 herstelcertificaat.

Hopelijk wel on point want men kleinste heeft zaterdag bdayfeest in binnenspeeltuin. Zou rot balen zijn als ik niet mee mag op haar 3de bdayparty!

ricorieks

Ik zou normaal vrijdag of zaterdag terug groen moeten kleuren 11 dagen na besmetting (belg) en op dag 12 herstelcertificaat.

Hopelijk wel on point want men kleinste heeft zaterdag bdayfeest in binnenspeeltuin. Zou rot balen zijn als ik niet mee mag op haar 3de bdayparty!
is er geen instantie die je kan bellen morgen erover ?
zal zeker balen zijn

Cerberus

Wijs gebruiker

Ik heb eens een positieve test gehad, en mijn QR code werd pas weer groen 12 dagen later. Het kan te maken hebben met dat ze mijn test pas de dag nadat de dokter die stok in mijn neus stak in het labo uitvoerden. Maar dat ben ik niet zeker.

Ape

Badass junkie

Druktemaker

DF-koningin
Ik wou een corona hulpvraagje indienen.

Enoooorme pijn in benen en heupen, iemand tips? Afgelopen nacht bijna de gehele nacht wakker gelegen van de pijn 😅.

• Wow
Waarderingen: ljuv

Proxima

Badass junkie
Ik wou een corona hulpvraagje indienen.

Enoooorme pijn in benen en heupen, iemand tips? Afgelopen nacht bijna de gehele nacht wakker gelegen van de pijn 😅.
Je kan ook magnesium nemen, dat helpt vaak een beetje tegen de spierpijn.

En anders een pijnstiller? Goede slaap is over het algemeen belangrijker voor een goed herstel dan de eventuele nadelen van een pijnstiller.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Deze podcaster heeft echt keer op keer gelijk gehad vanwege zijn indrukwekkende objectiviteit in kwesties waar hij aan de lopende band aangevallen en gecensureerd werd aan de hand van ‘the mainstream narritive’ (die over de jaren heen steeds vaker slechts een valse manipulatieve schets te zijn).
Hij had zo uiteindelijk ook al gelijk over Ivermectin, een onderwerp waar hij niet over kon praten op YouTube, want zeggen dat het aanzienlijk kan helpen (wat het zo goed als bewezen doet: https://www.reuters.com/business/he...e-against-omicron-phase-iii-trial-2022-01-31/) is daar (dankzij een walgelijke ‘horse dewormer’ smeercampagne door de heilige COVID drie-eenheid : farmaceutische industrie, overheden en mediaplatformen) uit den boze.

Druktemaker

DF-koningin
Kratom is mijn wondermiddeltje tegen een hoop kwalen.

Maar ik maak dan ook constant heroïne ontwenningen mee en dat wens ik echt niemand toe, me ergste vijand niet het is mensonterend. En zelfs kratom is daar niet sterk genoeg voor. Het helpt een klein beetje, als paracetamol bij een verse gebroken bot.
❤️❤️❤️

FerdFatoehaus

Badass junkie
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan