HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ape

Badass junkie
Alles dat leidt tot je dood speelt een rol. Het gemak waarmee (in sommige gevallen) dit soort situaties ontdaan wordt van de context om zodoende de feiten voor de eigen zaak te kunnen gebruiken stoort mij mateloos. In enkele gevallen kan je daar jammer genoeg weinig anders van verwachten. In andere gevallen (persconferentie Kuipers) is het schandalig.
Wat een dooddoener (heh) om het weg te vegen onder “alles leidt tot de dood”. Niet alles leidt tot een spontane dood.

Ik hou het graag simpel; als je normaal gesproken niet dood gaat, maar na een bepaalde gebeurtenis wel dood bent gegaan, dan heeft die gebeurtenis bijgedragen aan je dood. Ik vind dat een logisch verband.

Ik zeg ook niet dat het er wel door komt, ik zie enkel een verband. Verder ben niet ik voor of tegen, maar dat het vaccin geen bijdrage heeft geleverd aan de dood vlak erna, vind ik net zo bizar als zeggen dat het wel door het vaccin komt.

Overigens is mijn vertrouwen tegenwoordig ook zo laag dat ik denk dat dit niet diep onderzocht wordt, want als toch blijkt dat die spuit wel de oorzaak was, dan klapt de stront tegen de ventilator

• Like
Waarderingen: ljuv

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
om het weg te vegen onder “alles leidt tot de dood”. Niet alles leidt tot een spontane dood.
Ik veegde het niet weg, ik gaf aan dat alles dat tot de dood leidt meespeelt en meegerekend mag worden.
Als ik een leven lang mijn lichaam teister met roken, alcohol, drugs, niet sporten en vet eten en ik ga daarna met mijn zwakke lichamelijke gesteldheid een ruimtereis maken met spaceX waar ik gewichtloos sterf.

Is dan die ruimtereis de oorzaak van mijn dood of het feit dat ik mijn lichaam heb mishandeld. Of beiden?
Het draagt allemaal bij zoals je ook al zegt.

Dat is wat ik bedoel met alles leidt tot de dood.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Een heel groot percentage van de mensen gaat vanaf nu dood na de booster. Hou in je achterhoofd dat je bij de booster bijwerkingen krijgt die vele malen zwakker zijn dan de symptomen van corona. Als je dood gaat van een booster (wat nog steeds echt heel erg weinig aangetoond is) dan zegt dat wss toch ook wel dat je corona ook niet lekker doorgekomen was. Mijn inziens.

Ik heb inmiddels getekend 👍
En ik ben 3 keer na de vaccinatie/booster een halve tot een hele week ziek geweest. Maar dat is echt niks in vergelijking met hoe ziek ik nu ben. Het lijkt ook wel echt alsof die vaccinaties omdat ze voor eerdere variant zijn ontwikkeld voor Omicron minder goed werken.
En er is echt geen peil op te trekken zo wisselend is het ziektebeeld hier. Kan echt per uur verschillen en opeens na dagen kun je nog weer andere symptomen krijgen. En soms voel je je ff beter en daarna krijg je toch weer klap terug 😓

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
aar dat is echt niks in vergelijking met hoe ziek ik nu ben.
Bah... dat klinkt echt niet lekker. Heel veel beterschap @Perenijsje ! Dit virus is echt een bitch maar je gaat beter worden!

Het lijkt ook wel echt alsof die vaccinaties omdat ze voor eerdere variant zijn ontwikkeld voor Omicron minder goed werken.
Omikron ontwijkt inderdaad een deel van de werking van de vaccins. Het verminderd het overdragen op andere mensen nog maar heel beperkt. Gelukkig is het wel nog steeds heel effectief in het voorkomen van ziekenhuisopnames en overlijden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb inmiddels getekend 👍
En ik ben 3 keer na de vaccinatie/booster een halve tot een hele week ziek geweest. Maar dat is echt niks in vergelijking met hoe ziek ik nu ben. Het lijkt ook wel echt alsof die vaccinaties omdat ze voor eerdere variant zijn ontwikkeld voor Omicron minder goed werken.
En er is echt geen peil op te trekken zo wisselend is het ziektebeeld hier. Kan echt per uur verschillen en opeens na dagen kun je nog weer andere symptomen krijgen. En soms voel je je ff beter en daarna krijg je toch weer klap terug 😓

Niet tof! Veel beterschap!

Hier ook wel nog ups en downs van vermoeidheid en soort van lichte verkoudheidsymptomen die op niets slaan 3 weken na positieve test. Het word wel elke week iets minder.
Hopelijk gaat het bij jou ook snel wat beter!

Druktemaker

DF-koningin
Mensen wie het virus hebben gehad: hoe lang is de vermoeidheid blijven hangen?

Vandaag zo goed als klachtenvrij. 2 uurtjes vanuit huis gewerkt vanochtend en hélémaal kapot, vanmiddag maar weer het bed in gedoken en dikke kleding aangetrokken doordat ik het niet warm kon krijgen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Vandaag zo goed als klachtenvrij. 2 uurtjes vanuit huis gewerkt vanochtend en hélémaal kapot, vanmiddag maar weer het bed in gedoken en dikke kleding aangetrokken doordat ik het niet warm kon krijgen.

Een week ziek, een goeie week (week 2) bij alles moe en kortademig. Nu week 3 is het al een stuk beter op vlak van vermoeid zijn.

Wel wat slaapproblemen die aanhouden zoals moeilijk inslapen en veel dromen. Begonnen net voor de besmetting. Zou volgens de HA nog voorkomen bij besmetting.

ljuv

DF-koningin
Mijn eerste besmetting was eind april/begin mei en ik was daar eigenlijk nogsteeds moe van.
Ik merk met deze besmetting ook geen verbetering of enorme verslechtering daarin.

KAPOT LANG DUS.

Oh maar wel echt anders dan je hier omschrijft.... Als je echt moeite hebt je warm te houden is dat nog wel een griep-verschijsel toch?
Ik heb het meer over gewoon: ik kan élk moment van de dag slapen, ten alle tijden. Nou is dat ook een grote hobby van me, maar ook niet uit bed te krijgen enzo tegenwoordig. Voor covid moeiteloos. Idk of ik het verschil goed uitleg.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
2,5 maanden geleden delta besmetting opgelopen. Ongeveer 1-2 weken echt ziek geweest (rillen, koud, spierpijn), daarna een paar weken te slap om iets te kunnen (week of 3-4) daarna weer mijn normale leven opgepakt. Ben nu denk ik 90-95% de oude. Zit eraan te denken binnenkort ook weer het hardlopen op te pakken. Ben benieuwd of dat al gaat…🤨

Spyro

DF-koning
Ik ben nog steeds blij dat ik geen vaccinatie’s genomen heb.

Overigens nog meer happy over het feit nog geen Corona gehad te hebben. *klopt af*

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
2,5 maanden geleden delta besmetting opgelopen. Ongeveer 1-2 weken echt ziek geweest (rillen, koud, spierpijn), daarna een paar weken te slap om iets te kunnen (week of 3-4) daarna weer mijn normale leven opgepakt. Ben nu denk ik 90-95% de oude. Zit eraan te denken binnenkort ook weer het hardlopen op te pakken. Ben benieuwd of dat al gaat…🤨
Ben ook benieuwd Eikie! Al ben ik misschien meer benieuwd hoe een eik hardloopt... Kun je daar een filmpje van sturen?

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Neem ff een schoolgaand kind in huis, heb je het meteen vlaggen 😅.
Ik weet niet.

Ik heb met mijn werk zo’n 17 klanten per dag in een kamer van 2 bij 2, slecht geventileerd en ik zit recht in hun gezicht. Al de hele pandemie…

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik weet niet.

Ik heb met mijn werk zo’n 17 klanten per dag in een kamer van 2 bij 2, slecht geventileerd en ik zit recht in hun gezicht. Al de hele pandemie…

Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Ik zou dat niet doen, ik zit in 3 covid groepen. FB, o.a terugval ( en dan voor een jaar ) was het begin van t besef, heeel rustig opbouwen.
imspanningslevel boven de 6 is te veel.
Delta is een beest, en sluipt nog steeds. Wandel, stukjes sneller, 1 minuutl dan wandel, rust tussendoor 10 minuten, goed ademen.
Ik wil je wel wat links sturen. Mijn puber is ook terug bij af, uurtje school. En 10 januari Omikron erbij, die is weg nu, delta is nog in alle organen .... wat een monster van een ziekte , ik voel me anders, niet mezelf, ademen doet pijn. Nu 10 1 /2 week. Veel verwacht, maar dit is eng gewoon. :):

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Ik ben nog steeds blij dat ik geen vaccinatie’s genomen heb.

Overigens nog meer happy over het feit nog geen Corona gehad te hebben. *klopt af*
En dat is je recht, ik wel. Laatste in juni. Eind November Delta 4 dagen na dochter. Ik ben zwak. Zwakke weerstand, geen afweer na se zomer . ( kaak infectie):, at slecht,... ik werd dinsdag ziekig, fijn ! Kon ik mijn doodziek corona kind voeren, die kon niets meer. Zaterdag werd ik benauwd.. naar bed, en daar was de meest enge nacht ooit, enger dan de gif aanval bevalling, met 3 liter bloed verlies, spoed ok.
mijn zwarte kat slaapt als 6 jaar naast me, die avond en nacht ? Op mijn borst, lekker extra benauwd. Maar ik liet haar, zij wilde mij warm houden. Zo mooi.
huilend ben ik gaan slapen en de zondag was iets beter, i made It! thuis, met kind , die ook weer mond dicht kon doen.
Ik herstel sneller, zij was niet gevaxtl ... maakt niet uit, we made it. En zij twee x in 9 weken . Herbesmet.
laten we hopen dat Omikron, kleiner en kleiner wordt en een griep.
long covid gaat nu al zoveel chronisch zieken erbij geven. Samen sterk blijven. . 4B6AA2B3-A0BC-4195-8479-CE0286BCB32F.jpeg

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Ik weet niet of dat zo is..

Spyro

DF-koning>​

PsyTekz zei:
Op het werk ook dichte contacten met verschillende mensen, maar als we thuis ziek worden brengen de kids het mee. Hadden we geen kids waren we waarschijnlijk nooit ziek 😅.
Als je geen kinderen hebt, familie, mensen ziet. Op de Noordpool , Dan niet,
Omikron is zo veel besmettelijker, en leeft heel lang op tasjes, spullen., besmettelijk a.f

Ja, het kan voor een zwakke groep wel gevaarlijk zijn, maar wil je eindelijk je natuurlijke booster krijgen, dit is denk ik je kans. Niet tegelijk, te veel zieken in alle branches.
maar geen delta gevaar, ik, was thuis, , dochter (16) gleed weg, spoed medicare erbij en voeding
... nu gaat t beter, zwaar ondergewicht en geheugen mist. Nachtmerries.

DF-koning​

• Like

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Laatste in juni. Eind November Delta 4 dagen na dochter.
Dat is ongeveer dezelfde timing als bij mij thuis…

Kon ik mijn doodziek corona kind voeren, die kon niets meer.
Oh man! Dat lijkt me echt heftig! Bij mij zijn mijn kinderen goed weg gekomen. De oudste was gevaccineerd en heeft helemaal geen Delta gehad, de jongste niet maar die was ook amper ziek… Lijkt me heel naar je kind zo ziek te zien😣

Zaterdag werd ik benauwd.. naar bed, en daar was de meest enge nacht ooit, enger dan de gif aanval bevalling, met 3 liter bloed verlies, spoed ok.
Ik weet niet precies wat je met die “gif aanval” bedoelde maar dit klinkt sowieso wel echt heftig! Zo ziek ben ik in ieder geval niet geweest…

laten we hopen dat Omikron, kleiner en kleiner wordt en een griep.
Ja dat hoop ik ook zo hard! Zo ongelofelijk klaar met dit smerige virus! Ik wil gewoon weer kunnen feesten en mijn collega’s live ontmoeten ipv via teams de hele dag 😖

long covid gaat nu al zoveel chronisch zieken erbij geven. Samen sterk blijven. .
Yep… hoor echt wel veel mensen met langdurige klachten. Hoor ook wel dat die af en toe toch wel nog wegtrekken na een aantal maanden of een jaar. Maar bij sommigen lijkt het wel echt permanente schade veroorzaakt te hebben…

smerig klote virus! Nu maar hopen dat Omikron het begin van het einde is…

BraboF

Badass junkie
Valt het met 'ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat' en andere overheidswantrouwende uitspraken toch opeens best mee.
Dit is dan weer nergens goed voor....zo blijf je die tweedeling in stand houden....

Neemt niet weg dat dit best goed nieuws is.
Al blijft het ongelooflijk klote voor alle jongeren die zich toch hebben laten verleiden tot de booster prik.
Ook al heb je die, dan kun je je alsnog gaan laten testen voor festivals (1G)....

Dan maar een aantal keer testen in mijn geval komende zomer, want er gaan wat festivals bezocht worden, dat weet ik wel😁

Juun

Badass junkie

Valt het met 'ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat' en andere overheidswantrouwende uitspraken toch opeens best mee.

Wat betreft de versoepelingen: KLAAR VOOR ZIN AN!
Screenshot_20220215-084715.png
Werd terecht op de kop geattendeerd, die is nou niet bepaald edit: "ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat'" vriendelijk, alsof ze deze maatregelen invoeren om meer draagkracht te krijgen. Voor die paar regels die nog gelden dan.

Ben wel blij met de nieuwe regels, ondanks de kleine lettertjes dat ze het in de ijskast zetten. Goed nieuws :)

ljuv

DF-koningin
Al blijft het ongelooflijk klote voor alle jongeren die zich toch hebben laten verleiden tot de booster prik.
Ook al heb je die, dan kun je je alsnog gaan laten testen voor festivals (1G)....
Dit is dan weer nergens goed voor, zo blijf je die tweedeling in stand houden.

alsof ze deze maatregelen invoeren om meer draagkracht te krijgen. Voor die paar regels die nog gelden dan.
I don't see it? Hehhhhhh
Kabinet: we gaan versoepelen want de cijfers laten het eindelijk toe
Mensen in het onderzoek: fuck yeh nice goede keuze jongens! (= draagvlak dat stijgt)
Krant: laat bevindingen onderzoek zien
Kabinet: doet wat ze al zeiden, dus niet omdat de krant zei dat het draagvlak dan stijgt.

Toch?

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Juun

Juun

Badass junkie
Dit is dan weer nergens goed voor, zo blijf je die tweedeling in stand houden.

I don't see it? Hehhhhhh
Kabinet: we gaan versoepelen want de cijfers laten het eindelijk toe
Mensen in het onderzoek: fuck yeh nice goede keuze jongens! (= draagvlak dat stijgt)
Krant: laat bevindingen onderzoek zien
Kabinet: doet wat ze al zeiden, dus niet omdat de krant zei dat het draagvlak dan stijgt.

Toch?
Klopt is een (logisch) effect, int artikel gaat het erover dat de steun toeneemt door de genomen maatregelen.
Alleen met die kop en inleiding lijkt het alsof dat het doel is van de maatregelen ipv dan de bescherming van de risicogroepen.

Heb stiekem het gevoel dat wè nu een snoepje voor worden gehouden, en straks wakker worden in een donkere kelder.
Maargoed ik geniet nu maar van het snoepje (zolang het kan)

• Like

ljuv

DF-koningin
Alleen met die kop en inleiding lijkt het alsof dat het doel is van de maatregelen ipv dan de bescherming van de risicogroepen.
Ah ja zo lees ik hem niet, maar ik ben ook veel te goed van vertrouwen haha.

Heb stiekem het gevoel dat wè nu een snoepje voor worden gehouden, en straks wakker worden in een donkere kelder.
Maargoed ik geniet nu maar van het snoepje (zolang het kan)
Hmmmm, ja ik weet niet. De ziekte blijft nog iets ongrijpbaars voorlopig. Het kan wel "een griepje" worden, maar die kennis e.d. hebben we nog niet. Een nieuwe variant of een nieuwe uitbraak o.i.d. kan zo dat snoepje onderkakken... Dan zou ik wel begrijpen dat ze de teugels weer aantrekken.
Maar inderdaad nu eerst: PAAAAAAARRRRTAAAAAAAY!

Zanza

DF-koning
@Juun, als ik achterin je bus stap, zet je me dan effe af bij ljuv? Misschien krijg je dan ook nog een snoepje als je het lief vraagt.

PS: draag je een lange, grijze regenjas?

• Haha

Juun

Badass junkie
@Juun, als ik achterin je bus stap, zet je me dan effe af bij ljuv? Misschien krijg je dan ook nog een snoepje als je het lief vraagt.

PS: draag je een lange, grijze regenjas?
Heeft @ljuv ook een kelder zonder ramen? Gewoon omdat ik dol ben op kelders hoor!

En je hebt me al gezien? Met die dikke snor inderdaad ik sta nog bij de speeltuin, kan niet missen
free-candy-van.png

Big Dipper

Experimenterende gebruiker
Beste Goedsullen.

'Ze zullen ons blijven onderdrukken tot het volk opstaat'

'Ze' hebben behaald wat ze wilden.
1G betekent testen en dus alsnog de digitale pas.
De basis is gelegd.
De Covid sluier is weggevallen. Die farce viel dan ook niet langer op te houden.
Ze wilden uiteindelijk natuurlijk niet de hele economie om zeep helpen.

Het volk is trouwens wel degelijk opgestaan want er zijn wekelijks protesten ( geweest).

Nu dit.
Wie had dat gedacht?
Excuses, ik heb het niet live gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan