HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkdirk

DF-koning
Weet ik niet. AstraZeneca is blijkbaar ook niet meer aan de orde, maar beschermde overall wel iets minder dan de andere vaccins en er was een hoop (met name onterechte) poeha over. Ik heb me hier verder niet in verdiept maar er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn waarom een bepaald vaccin nu niet of minder meer gebruikt wordt en een ander wel. Dat is echt geen reden om meteen wantrouwig te worden. Zeg ook niet dat jij dat bent, hoor Dirkjannetje. :)
Ben gewoon wat comedy materiaal aan het testen, over het kromme Corona beleid, maar het is niet leuk als het publiek veel meer blijkt te weten dan ikzelf. Dan valt mijn act als ene natte handdoek in de hoek 🤣🤣

ljuv

DF-koningin
Wat ik gehoord heb is een mondkapje niet bewezen effectief, het is alleen ingezet omdat burgers zo bang waren.
Daar wordt over het algemeen een beetje anders over gedacht.

Overigens, er zijn vele Nederlanders die ook zeggen: de rokers, wel, deze hebben zelf de keuze gemaakt om ( verder) te roken, zij moeten daarvan dan ook de consequenties dragen. Zo hoorde ik van een longarts, dat hij geen "rokers" wilde behandelen....
Roken is ook gewoon een verslaving he, waar de staat maar al te graag van meeprofiteert trouwens. Bovendien is er nog geen code zwart in ziekenhuizen veroorzaakt omdat er mensen ooit op hun 12e een sigaretje gingen roken en hooked raken, wel door een virus dat de één serieuzer neemt dan de ander in ons land. Ik snap waarom jullie grijpen naar deze vergelijking, maar het is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar... (en rokers krijgen trouwens een vette draai om hun oren van verzekeraars, vooral het OVR, hey:tonguewink:)

Iedereen heeft recht op zorg!
Discriminatie wordt niet getolereerd, dus ook geen medische discriminatie.
Klopt allemaal, helemaal. Als er geen reden toe is, zou het ook belachelijk zijn mensen zorg te ontzeggen. Maar als we straks code zwart bereiken zit dat allemaal net ffkes wat anders. Er moet dan gekozen worden wie er wel en niet opgenomen KAN worden in ziekenhuizen, omdat er niet genoeg PLEK meer is. Je sociale status mag in deze fase nogsteeds geen invloed hebben, maar politiek mogen er wel bepaalde keuzes gemaakt worden. Dit zal niet zomaar 'gevaccineerd - ja, niet gevaccineerd - nee' worden, leeftijd is bijvoorbeeld een veel belangrijkere peiler. Maar zo zie je wel dat leeftijdsdiscriminatie in de situatie code zwart in elk geval al getolereerd wordt, waarbij andere peilers dus ook niet ondenkbaar blijven.

en toen ben ik snachts opgewacht door ene paar boze forummers.
Dit vond je gewoon hartstikke lekker hoor, Dirkie.

Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Was het Pipo maar, hadden we meer aan gehad. Wel veel andere clowns.

Don Draper

Badass junkie
Ik respecteer je mening en je privacy . Hoewel ik wel trek had in een beetje commotie en opschudding.
De redenen waarom mensen het vaccin niet willen nemen, sterkt me in waarom ik het wel wil nemen.

Ik hoop dat ik het zo mooi heb kunnen verwoorden zonder dat ik een lultalk heb hoe zorgwekkend bovernstaand is.

Maar ik kan het ook zo verwoorden: Ik probeer al heel lang maar krijg nergens ondersteuning in het krijgen van een euthanasie prik. Je kan naar één plek gaan maar als hele omgeving tegen is en in een ongecontroleerde moment zegt dat je niet wilt is dat heel moeilijk. Dus waarom zou ik dan ineens idealistisch zijn met een vaccin prik? En die great reset komt mij eigenlijk wel goed uit in mijn portemonnee. En de alternatieve media die rapporteren over de (ernstige) bijwerkingen, dan denk ik: Hopelijk lukt het met de komende booster shots wel!

Toen ik de bijwerkingen had van mijn prikken, voornamelijk van mijn eerste, was ik ziels en zielsgelukkig.

Laatst bewerkt:
polarisatie is momenteel wel heel erg van kracht en het is ook niet gek dat dat gebeurd want er komen vanuit deskundigen hele verschillende verhalen naar buiten. statistieken die wankelen aan alle kanten. meerdere alternatieve mediaplatformen die deskundigen/artsen uitnodigen die met hele andere statistieken komen, wanneer van beide kanten betrouwbare bronnen verschillende 'feiten' verspreiden dan lijkt de waarheid zich helemaal in een grijs gebied te wanen.... wat moet ik geloven? maar ik begrijp al helemaal niet dat wanneer we strijden voor de volksgezondheid dat wanneer je gevaccineerd bent dat je met een QR CODE gewoon overal naar binnen kunt, terwijl je ook als gevaccineerde besmet kunt raken... waarom wordt ten eerste; de zorg niet opgeschaald? en ten tweede; waarom niet elke keer een test doen wanneer je ergens naartoe wilt gaan. dat is toch het meest betrouwbare? dat is natuurlijk erg veel gedoe en zitten vrij weinig mensen op te wachten maar ik kader van besmettingen voorkomen lijkt me dat toch het meest effectieve? het vertrouwen in de overheid is bij mijn al erg lang verdwenen, maar ik vind de huidige staat wel erg schrijnend.... ik ben geen corona-ontkenner en dat mij als ongevaccineerde van alles wordt ontnomen qua sociale activiteiten kan mij vrij weinig interesseren maar dat de integriteit van onze lichamen zo de kop in wordt gedrukt, de angst die wordt gezaaiid en de tweedeling die totaal uit de hand dreigt te lopen baart mij vele zorgen. ik houd mijn hart vast.

Don Draper

Badass junkie
Pak de popcorn er maar bij! Het is flink uitgesteld vanwege het vorige debat over de onteigening/toekomst van de boeren maar er komt nu een corona debat in de tweede kamer! (in Nederland, voor de users over de grenzen!)

• Love
Waarderingen: ljuv

Don Draper

Badass junkie
Mijn hoogtepunt van het debat:

Zo meteen gaan ze in het restaurant van de tweede kamer dineren. U mag het niet. Zij wel.

Ik ga snel maar m'n boodschappen doen voordat het niet meer kan, in plaats van veilig verspreid het laat op de avond te doen. Ik heb genoeg gezien.

Lemmy

Badass junkie

En ja hoor, de hele zooi gaat weer beginnen. Alweer mogen concerten niet meer doorgaan, alweer moeten scholen dicht, alweer willen ze een sluitingsuur invoeren voor de horeca en alweer spreekt geen hond over meer bedden op ic. Een kennis van me zal hoogstwaarschijnlijk met haar brasserie stoppen.

Gelukkig merk ik dat meer en meer mensen dit hele circus nu écht kotsbeu aan het worden zijn.

ljuv

DF-koningin
Alweer liggen de IC's bomvol met stervende mensen.

Vind het ook dondersklote dat het d-kabinet het zo heeft doen lopen, maar zie toch liever geen code zwart nogsteeds. Je kunt wel bedden neerzetten maar er moeten ook mensen aanstaan...

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

En ja hoor, de hele zooi gaat weer beginnen. Alweer mogen concerten niet meer doorgaan, alweer moeten scholen dicht, alweer willen ze een sluitingsuur invoeren voor de horeca en alweer spreekt geen hond over meer bedden op ic. Een kennis van me zal hoogstwaarschijnlijk met haar brasserie stoppen.

Gelukkig merk ik dat meer en meer mensen dit hele circus nu écht kotsbeu aan het worden zijn.
Ik weet niet hoe het in België is, maar kijkend naar NL: is er personeel inzetbaar voor meer bedden op de IC? Opschalen is niet zo makkelijk als het lijkt.

Zanza

DF-koning
is er personeel inzetbaar voor meer bedden op de IC? Opschalen is niet zo makkelijk als het lijkt.
Goeie duiding, die de media ook nooit goed uitlegt idd. Het gaat niet om de bedden maar om het personeel. Waar op de verpleegafdeling 1 verpleegkundige 3 of 4 patienten heeft, is dat op de ic precies andersom. 1 patiënt heeft 4 verpleegkundigen nodig. Dus 8x zoveel inzet op de ic tov een verpleegafdeling

Lemmy

Badass junkie
Ik weet niet hoe het in België is, maar kijkend naar NL: is er personeel inzetbaar voor meer bedden op de IC? Opschalen is niet zo makkelijk als het lijkt.

En laat de rest van de bevolking leven, bescherm je ouderen en je zwakkeren.

Op deze manier blijven we bezig tot 2026.

Lemmy

Badass junkie
Alweer liggen de IC's bomvol met stervende mensen.

Vind het ook dondersklote dat het d-kabinet het zo heeft doen lopen, maar zie toch liever geen code zwart nogsteeds. Je kunt wel bedden neerzetten maar er moeten ook mensen aanstaan...

Er sterven ook mensen aan de griep. Covid heeft een mortaliteitsgraad van nog geen fucking 1%.

Zanza

DF-koning

Of er komt straks een veel besmettelijkere mutant die minder gevaarlijk is en dus minder ernstig zieken maakt, maar wel dominant wordt.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Er sterven ook mensen aan de griep. Covid heeft een mortaliteitsgraad van nog geen fucking 1%.
Daarom hebben we ook al jaren lang overvolle IC's van de griep! Onee wacht da hebben we niet! Netzo als dat er niet 1000en jongeren nog maanden last hebben van long-griep.

Mortaliteitsgraden varieren tussen de 1 en de 12 procent trouwens. Hangt helemaal af van hoe je dat berekent en welke richtlijnen gelden in een land.

He wat doe ik hier trouwens
Ja opzouten jij!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Hoe? Dat de verpleegafdelingen en ic's overstromen is niet alleen een probleem van de ouderen en zwakkeren met corona hé? Dat is ook het probleem van het personeel wat besmet raakt, omvalt en oh wacht, er om te beginnen al te weinig was. Van de mensen die niet geopereerd kunnen worden omdat ze na een operatie niet op de IC terecht kunnen.

En dat is nu, mét maatregelen. Hoe denk je dat dat zou zijn zonder maatregelen? Selectie aan de deur? Voor 50+ers is geen plek, die mogen sterven op straat? Kinderhandjes aan de IC-bedden? Jongeren en studenten hebben immers geen tijd, die moeten naar de kroeg en naar concerten.

En nee, er kan niet meer zorg naar huisartsen worden doorgeschoven. Ook die worden namelijk overspoeld doordat zij veel meer zorg moeten leveren die normaal in het ziekenhuis geleverd wordt.

Kom met een oplossing die daadwerkelijk een oplossing is, dan is iedereen blij. Maar nodeloos ergens tegenaan schoppen is gewoon niet zo zinvol

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Weer even een kleine persoonlijk update...

Ben een aantal dagen echt flink ziek geweest. Koorts, enorm veel spierpijn en totale vermoeidheid. Even naar het toilet gaan voelde als een complete expeditie waarvan ik een half uur lang al rillend en bibberend moest bijkomen.... Echt geen pretje en niet zomaar een griepje dit!

Ondertussen gaat het al een paar dagen elke dag een beetje beter. Ben nog steeds heel zwak maar heb volgens mij het zwaarste achter de rug nu. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik helemaal hersteld ben en mijn reuk weer terug heb. Ik ga nu een beetje bijlezen maar zal nog niet volledige actief zijn als mod de komende dagen.

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Weer even een kleine persoonlijk update...

Ben een aantal dagen echt flink ziek geweest. Koorts, enorm veel spierpijn en totale vermoeidheid. Even naar het toilet gaan voelde als een complete expeditie waarvan ik een half uur lang al rillend en bibberend moest bijkomen.... Echt geen pretje en niet zomaar een griepje dit!

Ondertussen gaat het al een paar dagen elke dag een beetje beter. Ben nog steeds heel zwak maar heb volgens mij het zwaarste achter de rug nu. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik helemaal hersteld ben en mijn reuk weer terug heb. Ik ga nu een beetje bijlezen maar zal nog niet volledige actief zijn als mod de komende dagen.

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal!
Nogmaals beterschap man! 🙏🏼

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan