Wat ik gehoord heb is een mondkapje niet bewezen effectief, het is alleen ingezet omdat burgers zo bang waren.
The science around the use of masks by the public to impede COVID-19 transmission is advancing rapidly. In this narrative review, we develop an analytical framework to examine mask usage, synthesizing the relevant literature to inform multiple areas: population impact, transmission...
www.pnas.org
The science supports that face coverings are saving lives during the coronavirus pandemic, and yet the debate trundles on. How much evidence is enough?
www.nature.com
Daar wordt over het algemeen een beetje anders over gedacht.
Overigens, er zijn vele Nederlanders die ook zeggen: de rokers, wel, deze hebben zelf de keuze gemaakt om ( verder) te roken, zij moeten daarvan dan ook de consequenties dragen. Zo hoorde ik van een longarts, dat hij geen "rokers" wilde behandelen....
Roken is ook gewoon een verslaving he, waar de staat maar al te graag van meeprofiteert trouwens. Bovendien is er nog geen code zwart in ziekenhuizen veroorzaakt omdat er mensen ooit op hun 12e een sigaretje gingen roken en hooked raken, wel door een virus dat de één serieuzer neemt dan de ander in ons land. Ik snap waarom jullie grijpen naar deze vergelijking, maar het is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar... (en rokers krijgen trouwens een vette draai om hun oren van verzekeraars, vooral het OVR, hey

)
Iedereen heeft recht op zorg!
Discriminatie wordt niet getolereerd, dus ook geen medische discriminatie.
Klopt allemaal, helemaal. Als er geen reden toe is, zou het ook belachelijk zijn mensen zorg te ontzeggen. Maar als we straks code zwart bereiken zit dat allemaal net ffkes wat anders. Er moet dan gekozen worden wie er wel en niet opgenomen KAN worden in ziekenhuizen, omdat er niet genoeg PLEK meer is. Je sociale status mag in deze fase nogsteeds geen invloed hebben, maar politiek mogen er wel bepaalde keuzes gemaakt worden. Dit zal niet zomaar 'gevaccineerd - ja, niet gevaccineerd - nee' worden, leeftijd is bijvoorbeeld een veel belangrijkere peiler. Maar zo zie je wel dat leeftijdsdiscriminatie in de situatie
code zwart in elk geval al getolereerd wordt, waarbij andere peilers dus ook niet ondenkbaar blijven.
en toen ben ik snachts opgewacht door ene paar boze forummers.
Dit vond je gewoon hartstikke lekker hoor, Dirkie.
Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Was het Pipo maar, hadden we meer aan gehad. Wel veel andere clowns.