HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zanza

DF-koning
Ik was van plan om je weer volop te citeren, maar dan krijg ik straf van mijn vrouw 🤪 , dus laat het even bij een kort antwoord:

Het moment van ingrijpen en welke ingreep (harde lockdown) heeft enkel nut wanneer je de zorg op orde had gehad. En dat is een meerjarenplan wat nu niet opgelost gaat worden. Er is gewoon te weinig in de zorg geïnvesteerd, omdat toen het belang elders lag. Dus dat maakt niet zoveel uit voor de huidige situatie. Daar zijn we het volgens mij wel over eens maar heeft NU geen relevantie.

Dank voor je nuance. En nee, ik ben zeker niet voorstander van hoe de crisis nu wordt bestreden, desondanks blijf ik wel achter mijn keuze om vvd te stemmen. Het blijft gissen hoe een ander deze crisis had bezworen.

Zanza out! Je weet waarom :peace2:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Waar ik eigenlijk op doelde (en wat ik dus mogelijk ook beter had kunnen zeggen) is dat dit toch gewoon lekker gaat zo? Verschillende meningen gerespecteerd, lezen wat de ander zegt, open staan voor elkaars mening, feiten feiten laten. Whooohoo!

M.i. as constructief as it gets (want nee, ik denk niet dat wij hier de oplossing voor de crisis gaan bedenken)

En daarom hou ik dus van jullie. Ook van @Zanza.

Maar aangezien mijn inhoudelijke bijdrage aan dit topic vooral het in het gareel krijgen van bovenstaande was heb ik niks meer te melden dan wat liefdevol gemurmel❤️

ljuv

DF-koningin
Shit en dan post ik daarna nog wat klefs.

Nee ik bedoelde dus. Pleur op stelletje linkse flikkers!!
Oef. Zo mag ik het horen, rechtse sukkel!!!!

En helemaal eens dat vingerwijzen normaal weinig nut heeft, maar het na 2 jaar crisis zo verkloten als nu vind ik wel knap en het zou ook wel is leuk zijn als we vanavond hoorden "heeeee jongens en meisjes, allemaal, sorry joh, we hebben dit helemaal fout ingeschat" in plaats van de gebruikelijke "ja het is jullie eigen verantwoordelijkheid er gaan allemaal mensen dood als je 1 keer je mondkapje vergeet en FUCK STUDENTEN".

Maar verder zal ik het ook gezellig houden.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Zuid Afrikaanse variant, er zijn nog twee vluchten onderweg naar NL, daarna geldt een reisverbod.
Dat ze hier nu vrij snel de vluchten stoppen in plaats van daar nog weken lang over na te denken vind ik eigenlijk een van de eerste keren dat dit kabinet iets goed doet in deze hele crisis...

ndertussen komen ook Huisartsen verder in de knel en moeten we er rekening mee houden dat ook zij niet-spoedeisende zorg mketen afschalen.
Tsja er gaan nu al veel mensen dood door uitgestelde zorg. De oversterfte in NL is veel hoger dan de officiele corona-doden. Maar goed de regering sluit de kroegen (en winkels) een uurtje eerder... Dat zal vast een zware klap toebrengen aan het virus... Net zoals al die vorige heftige maatregelen. Die waren ook al zo effectief.
Het moment van ingrijpen en welke ingreep (harde lockdown) heeft enkel nut wanneer je de zorg op orde had gehad.
Absoluut oneens. Dat heeft sowieso nut. Niet ingrijpen (zoals nu gebeurt zorgt voor het instorten van de zorg die we wel nog over hebben.

Daar zijn we het volgens mij wel over eens maar heeft NU geen relevantie.
Klopt dat is een fout die de VVD in het verleden heeft gemaakt en waar we nu mee moeten dealen. Het gaat er nu om de fouten die de regering nu maakt kritisch aan de kaak te stellen niet om de voorheen gemaakte fouten eindeloos te blijven herhalen.

Dank voor je nuance.
Graag gedaan.

Het blijft gissen hoe een ander deze crisis had bezworen.
Absoluut waar dat dat gissen blijft. Maar in mijn ogen is het nagenoeg onmogelijk om het slechter te doen dan wat dit kabinet en dit OMT laat zien. Het RED team had het bijvoorbeeld wel vaak juist. Maar daar werd niet naar geluisterd. Gommers heeft het ook vaak juist trouwens.

Zanza out! Je weet waarom :peace2:
I know... wil ook niet dat je ruzie met je vrouw krijgt! :wink:

Linkse, progressieve boom ook out!

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Een eik heeft niet veel nodig. Ja, water en zonlicht. Dat kan vanuit een winterslaap wel geregeld worden.
IMG_20211126_142858.jpg
Gelukkig ben ik zelfs in winterslaap een zonnetje.

Hey ho eens even bomen hebben ook heel veel knuffels en leuke liedjes nodig om groot en sterk te worden…

liedjes zoals deze doen het wel goed;
❤️❤️ Het beste liedje

Telt voor kleine lepel spelen ook als knuffels?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
In België denken ze dat het virus na 23u volop besmettingen maakt. En als je met niet meer dan 6 mensen aan een tafel zit in een volzet etablissement maakt het virus geen kans. Wel sluiten om 23u dit weekend, want op de superdrukke zaterdag en zondagmiddag gaat er geen kat lunchen of met familie tafelen 🙋‍♂️? Het nachtleven op slot, daar staan de dancings/discotheken dan met hun 1000 aangekochte zelftesten van de genomen maatregelen 7 dagen terug 🤦‍♂️. Een event met veel mensen mag je niet organiseren, een trouw met veel mensen daarentegen vormt geen probleem. Met zijn allen trouwen dus en een dik huwelijksfeestje geven 🤷‍♂️. Ik kom er niet bij. Zijn ze zich bewust van de achterlijke maatregelen? Hebben ze een politiek agenda om bepaalde sectoren kapot te maken? Of zijn ze gewoon zo dom dat ze niet weten hoe ze moeten handelen tijdens een pandemie?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.
Beterschap allemaal! 🥰

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Kleine persoonlijke update… na een eerste negatieve test blijkt de tweede (5 dagen na de test van mijn dochter) wel positief voor mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw vallen de klachten mee… ik ben wel redelijk ziek aan het worden. Ik zal naar verwachting de komende dagen niet veel online zijn.

Ik wist niet dat bomen nu ook al Corona kunnen krijgen. 🥺

Nee, effe serieus, echt klote Eikje. (Wilde Eikeltje zeggen maar da’s ook weer zoiets.) Veel digitale fruitschalen en beterschapsbloemetjes opgestuurd vanaf hier! 🥰🍎🍐🍋🍓🍇🍉🍌🍈🍒🥭🍍🥑🍅🥝🍑🍅🍏🥭💐🌺🌷🌹🥰

Om maar even in de klefheidsvibe van dit topic te blijven, maar het was wel heel gemeend! 😘

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Dat valt tegen Eik! Hopelijk word het niet erger dan het al is en herstellen jullie beiden snel. Veel sterkte en beterschap!

Trippy langkous

Badass junkie
Beterschap!

De Zandman

DF-koning
Ik vraag me af, of ook maar één minuut lang nagedacht is of die donderduivelse mondkapjes werkelijk effect sorteren.
Iemand die niest jaagt minstens 6 meter ver de aërosolen al of niet van het virus voorzien naar buiten. Dus de 1,5 meters, ik geloof daar niet in. Net zomin als die kapjes, ik kan het woord al niet eens meer uit mijn strot geslagen krijgen.
Wat helpt er dan wel? Of: een beetje?
Dat zou vaccineren kunnen zijn, zo ook het zoveel mogelijk uit de weg gaan van contacten met onbekenden.
De facto: zoveel mogelijk thuis blijven.
( hetgeen ik dus doe naast vaccinatie)

Is het cru om te zeggen dat diegenen, die niet gevaccineerd willen worden hetgeen hun goed recht is overigens, achteraan in de rij vwb ziekenhuis opnames gaan staan? Als gevolg van deze keuze?
Deze mening hoor ik nog weleens....wat vinden we daarvan?

De Zeemeerman

Badass junkie
Ja laten we ons best doen om de sfeer hier goed te houden!
Mensen zijn overal tegen elkaar aan t schreeuwen zonder echt te luisteren , het valt ook niet mee om te blijven praten. Mijn beste vriendin en ik zijn het totaal niet eens over Corona maar we proberen t ook al is t moeilijk
Soms denk ik dat ik het kan bevatten maar meestal niet , het is heel eng voor mensen als hun wereld zo ineens totaal op zn kop staat. Angstig zoeken ze een zondebok want dat is het makkelijkst met de vinger wijzen.
Eerlijk naar jezelf kijken is voor veel te moeilijk en confronterend
We stellen niks voor met al onze kennis en technologie legt de mensheid het altijd af tegen verwoestende natuurkrachten

mijn gedachten in een notendopje

Hou vol lieve mensen de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst
:kissingheart:

BraboF

Badass junkie
Is het cru om te zeggen dat diegenen, die niet gevaccineerd willen worden hetgeen hun goed recht is overigens, achteraan in de rij vwb ziekenhuis opnames gaan staan? Als gevolg van deze keuze?
Belachelijk natuurlijk en zou nooit mogen gebeuren!
Moeten we rokers dan ook een mindere kans geven omdat roken slecht is en ze hier zelf voor kiezen?

Bizar dat dit überhaupt ter spraken moet komen. Het is gewoon een consequentie van een jarenlang wanbeleid door het kabinet. En de burgers (die in dit geval niet gevaccineerd zijn) zouden hier de dupe van moeten worden?

Trippy langkous

Badass junkie
Ik vraag me af, of ook maar één minuut lang nagedacht is of die donderduivelse mondkapjes werkelijk effect sorteren.
Iemand die niest jaagt minstens 6 meter ver de aërosolen al of niet van het virus voorzien naar buiten. Dus de 1,5 meters, ik geloof daar niet in. Net zomin als die kapjes, ik kan het woord al niet eens meer uit mijn strot geslagen krijgen.
Wat helpt er dan wel? Of: een beetje?
Dat zou vaccineren kunnen zijn, zo ook het zoveel mogelijk uit de weg gaan van contacten met onbekenden.
De facto: zoveel mogelijk thuis blijven.
( hetgeen ik dus doe naast vaccinatie)
Wat ik gehoord heb is een mondkapje niet bewezen effectief, het is alleen ingezet omdat burgers zo bang waren.
Nee hoor. Ik ben niet gevaccineerd, en als ik wel corona krijg en ernstig ziek word laat ik mij niet opnemen. Ik heb zelf de keus gemaakt geen vaccin te nemen, dus ik moet dan ook de nadelen accepteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan