HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Zandman

DF-koning
Ikzelf vind deze mogelijke gang van zaken niet kunnen. Nee.
Overigens, er zijn vele Nederlanders die ook zeggen: de rokers, wel, deze hebben zelf de keuze gemaakt om ( verder) te roken, zij moeten daarvan dan ook de consequenties dragen. Zo hoorde ik van een longarts, dat hij geen "rokers" wilde behandelen....

Dirkdirk

DF-koning
Nee hoor. Ik ben niet gevaccineerd, en als ik wel corona krijg en ernstig ziek word laat ik mij niet opnemen. Ik heb zelf de keus gemaakt geen vaccin te nemen, dus ik moet dan ook de nadelen accepteren.
Wauw, Ik moest even in mijn ogen wrijven dat jij dit typte want ik ben niet gewend om dit soort onzin van jou te zien.

Don Draper

Badass junkie
Het kabinet wordt door hun adviseurs geadviseerd om op een andere manier het volk te bereiken en op te lossen dat de huidige aangezien het qua PR helemaal mis gaat, ook met OMT-leden die openlijk niet eens zijn met beleid of met elkaar:

(premium artikel. Vaak kan je via mij gratis lezen maar open voor de zekerheid via incognito modus als je al vaak AD gratis leest)

Dirkdirk

DF-koning
En bedankt, hoezo nou weer onzin?
Ja sorry hoor, dat je je niet vaccineert vind ik niet raar ik ben ook niet gevaccineerd, maar dat je je ook niet laat opnemen als je ernstig ziek wordt? Dat is gewoon crazy talk. We hebben in Nederland gewoon ziekenhuizen en gezondheidszorg, we zijn toch geen gekke Amerikanen met hun kapotte zorgstelsel

Don Draper

Badass junkie
Wauw, Ik moest even in mijn ogen wrijven dat jij dit typte want ik ben niet gewend om dit soort onzin van jou te zien.
Gozert. Ik maak me juist zorgen.

Als ze nu zegt dat ze voor de trein zou springen hoop ik ook dat je zorgen zou maken. In feite zegt ze hier hetzelfde als ze haarzelf niet laat opnemen als haar leven ervan af hangt.

Dus ik vind dit gesprek eigenlijk niet leuk en werkt averechts.

Of haar post was sarcasme. Zo zag ik het eerst eigenlijk.

Trippy langkous

Badass junkie
Ja sorry hoor, dat je je niet vaccineert vind ik niet raar ik ben ook niet gevaccineerd, maar dat je je ook niet laat opnemen als je ernstig ziek wordt? Dat is gewoon crazy talk. We hebben in Nederland gewoon ziekenhuizen en gezondheidszorg, we zijn toch geen gekke Amerikanen met hun kapotte zorgstelsel
Ik bedoelde ernstig ziek door corona he, als ik op een andere manier ernstig ziek word laat ik me natuurlijk wel opnemen. En hoezo vind je dat raar? Ik zou me toch schuldig voelen als ik door corona op de ic zou liggen..

Dirkdirk

DF-koning
Gozert. Ik maak me juist zorgen.

Als ze nu zegt dat ze voor de trein zou springen hoop ik ook dat je zorgen zou maken. In feite zegt ze hier hetzelfde als ze haarzelf niet laat opnemen als haar leven ervan af hangt.

Dus ik vind dit gesprek eigenlijk niet leuk en werkt averechts.
Wie zegt dat ik me geen zorgen maak? Ik vind het heftig wat ze zegt daarom reageer ik erop dat ik het onzin vind dat de zegt dat ze zich niet laat opnemen als ziek wordt

Vriendje_Stokvis

Bewuste gebruiker
Ik heb eigenlijk geen reden, luiheid en protest tegen de QR code denk ik en ben nogal druk met mijn studie. Maar ik zit te overwegen om het wel te doen, hoewel ik die qr regel echt vanuit mijn poriën haat.
Snap ik, vind het ook een beetje apart dat je een democratie bent maar wel mensen gaat benadelen als ze iets wat ‘een vrije keuze’ is niet doen

Don Draper

Badass junkie
Haha nee, ik maakte laatst een grapje over rotterdammerts en toen ben ik snachts opgewacht door ene paar boze forummers.

ik heb mijn lesje geleerd.
Ik mis de tijd dat 010 & 020'ers bij de praatprogramma Pauw & Witteman zeggen dat ze tandarts of iets dergelijks in het echt zijn maar 's nachts een raampje tikken omdat iemand voor de verkeerde club was.

Nu kwamen ze zeker zeer anoniem en bedekt bij je langs. Zeiden ze hun echte namen in plaats van hun DF naam zeker? :tearsofjoy:

Dirkdirk

DF-koning
Ik mis de tijd dat 010 & 020'ers bij de praatprogramma Pauw & Witteman zeggen dat ze tandarts of iets dergelijks in het echt maar 's nachts een raampje tikken omdat iemand voor de verkeerde club waren.

Nu kwamen ze zeker zeer anoniem en bedekt bij je langs. Zeiden ze hun echte namen in plaats van hun DF naam zeker? :tearsofjoy:
Ze zeiden wel hun echte namen maar ik mocht het niet doorvertellen. Iets met testikels en een hete barbecue.

Trippy langkous

Badass junkie
Wat is jullie reden dat jullie niet gevaccineert zijn? (Ben gewoon even benieuwd) ik ben overgens wel gevaccineert
Omdat ik gezond ben en ik de kans inschat dat ik ernstig ziek word klein vind. En ik vind een vaccin die nog maar zo kort bestaat en waar ze normaal jaren over doen teveel risico.

En hoe ze op deze manier bezig zijn met die qr codes ben ik het van plan nog langer uit te stellen. Op deze manier mensen dwingen heb ik helemaal een hekel aan.

• Like
Waarderingen: ljuv

Trippy langkous

Badass junkie
Opm
Wat denk je van het eventueel besmetten van anderen?
Als je je niet laat vaccineren, is de kans groter, dat je het " doorgeeft" terwijl je er zelf niet erg ziek van wordt?.
Daar ga ik me niet schuldig voor voelen. Iedereen heeft nu de kans gehad zich te laten vaccineren, dus is het niet mijn schuld als iemand ernstig ziek word.

Dirkdirk

DF-koning
Daar ga ik me niet schuldig voor voelen. Iedereen heeft nu de kans gehad zich te laten vaccineren, dus is het niet mijn schuld als iemand ernstig ziek word.
Maar als je je niet vaccineerd kan je het wel overbrengen naar anderen terwijl je daar zelf misschien niet ziek of niet heel ziek van wordt? Want je kan ook ziek worden als je gevaccineerd bent, hoewel die kans natuurlijk veel kleiner is.

Ik ben ook niet gevaccineerd maar ik voel me wel een klein beetje schuldig als ik iemand anders ziek zou maken hoor. Niet iedereen natuurlijk.

Ik zou willen dat ik sommige mensen ook daadwerkelijk Corona kon geven als een soort tovenaars kracht.

• Haha

De Zandman

DF-koning
Ha, ja dat zou mooi zijn.
Er staan nog wat namen in mijn zwarte boekje, die ik heeeel graag corona toewens.
Jazeker!
Dat klinkt hard misschien, maar ik zeg dit niet voor niks. Integendeel.
Die namen verdienen dit!

Trippy langkous

Badass junkie
Maar als je je niet vaccineerd kan je het wel overbrengen naar anderen terwijl je daar zelf misschien niet ziek of niet heel ziek van wordt? Want je kan ook ziek worden als je gevaccineerd bent, hoewel die kans natuurlijk veel kleiner is.

Ik ben ook niet gevaccineerd maar ik voel me wel een klein beetje schuldig als ik iemand anders ziek zou maken hoor. Niet iedereen natuurlijk.

Ik zou willen dat ik sommige mensen ook daadwerkelijk Corona kon geven als een soort tovenaars kracht.
Je kunt ziek worden als je gevaccineerd word, maar als het goed is word je minder ziek. Als dat niet het geval is snap ik niet waarom mensen zich zouden laten vaccineren, want dat is het hele punt van vaccineren.

Don Draper

Badass junkie
Je kunt ziek worden als je gevaccineerd word, maar als het goed is word je minder ziek. Als dat niet het geval is snap ik niet waarom mensen zich zouden laten vaccineren, want dat is het hele punt van vaccineren.
Ik deed het voor dansen met Janssen en met mij héél véél anderen.

Dat is óók een reden waarom mensen zich vaccineerden.

Dirkdirk

DF-koning

Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?

Trippy langkous

Badass junkie

Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.

Don Draper

Badass junkie
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Het gevoel wat gevaccineerde mensen nu pas hebben had ik dus in de lente al ja. :')

Trippy langkous

Badass junkie
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Iedereen heeft zo zijn redenen om het wel te doen en zo heeft iedereen ook zijn redenen om het niet te doen, dat maakt verder niet uit.

Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.

Dirkdirk

DF-koning
Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.
Exact hoe ik erover denk,

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een verschillende combi van vaccins maakt niet perse uit (ik weet niet hoe het zit met Jansen). Ikzelf heb twee keer AstraZeneca gehad en krijg aankomende week de booster, en dat is Pfizer. Mijn werkgever/het ziekenhuis is blijkbaar geswitcht. Dat kan dus gewoon en is geen probleem.

Druktemaker

DF-koningin
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een verschillende combi van vaccinaties maakt niet perse uit (ik weet niet hoe het zit met Jansen). Ikzelf heb twee keer AstraZeneca gehad en krijg aankomende week de booster, en dat is Pfizer. Mijn werkgever/het ziekenhuis is blijkbaar geswitcht. Dat kan dus gewoon en is geen probleem.
Goed om dit te lezen! Ben goed beroerd geweest na de vaccinaties (AstraZeneca), blij toe dat er dus geswitcht kan worden. Nu nog afwachten wat mijn werkgever gaat doen 😅.

• Sad

Dirkdirk

DF-koning
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een verschillende combi van vaccins maakt niet perse uit (ik weet niet hoe het zit met Jansen). Ikzelf heb twee keer AstraZeneca gehad en krijg aankomende week de booster, en dat is Pfizer. Mijn werkgever/het ziekenhuis is blijkbaar geswitcht. Dat kan dus gewoon en is geen probleem.
Ik weet ook niet hoe het zit met combi’s maar als ik hoor dat Jansen is gecanceld dan betekent dat volgens mij dat het niet helemaal goed is.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik weet ook niet hoe het zit met combi’s maar als ik hoor dat Jansen is gecanceld dan betekent dat volgens mij dat het niet helemaal goed is.

Weet ik niet. AstraZeneca is blijkbaar ook niet meer aan de orde, maar beschermde overall wel iets minder dan de andere vaccins en er was een hoop (met name onterechte) poeha over. Ik heb me hier verder niet in verdiept maar er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn waarom een bepaald vaccin nu niet of minder meer gebruikt wordt en een ander wel. Dat is echt geen reden om meteen wantrouwig te worden. Zeg ook niet dat jij dat bent, hoor Dirkjannetje. :)

Ik zal jullie proefkonijn wel zijn. De AstraZeneca-Pfizer flip! (Candy flip klinkt toch gezelliger. ^^)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan