HET Corona-topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!

Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
Thanks voor het heldere antwoord! Ik zal er over nadenken :)

ljuv

DF-koningin
Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
Eens. Moet er ten eerste wel op de juiste partijen gestemd worden natuurlijk (spoiler alert: Sjerrie had dit níét in zijn verkiezingsprogramma staan hoor). Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker.

Lees je anders eens lekker in in searches zoals deze: https://scholar.google.nl/scholar?q...ic+status&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
Ongelijkheid is nog veeeeeel schrijnender dan het lijkt joh:tonguewink:

Edit: Oja - in je medisch dossier staat niet hoevaak je een rondje hardloopt of de sportschool bezoekt. Hoeveel wortels je per week eet. In mijn dossier staat zelfs dat ik al sinds 2018 gestopt bent met roken. Bovendien zijn er vet veel mensen met een mega gezonde levenstijl, die veel ongezonder zijn dan ik! Behalve dat je er dus niets aan hebt, zorgt ook het medisch dossier weer voor een oneerlijk verschil. Er zijn geen simpele oplossingen in deze crisis hoor... echt niet.

Purplext

Badass junkie
Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker

Volgens mij is het wel zo simpel, maar niet zo wenselijk voor de farmaceutische industrie.

Ongelijkheid is nog veeeeeel schrijnender dan het lijkt joh

Ja, dat blijkt nu wel. Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden. Dat noemen ze dan 'een keuze'.

Gelukkig kan je als minder bedeelde lekker goedkoop uit eten bij MacDonalds

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
Bekijk bijlage 33698

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
Hier ga je verschillende meningen over horen.. Ik ben het hierin met Eik eens, ik heb gister m'n booster aangevraagd en kanniewachten!
Volgens mij is het wel zo simpel, maar niet zo wenselijk voor de farmaceutische industrie.

Ja, dat blijkt nu wel. Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden. Dat noemen ze dan 'een keuze'.

Als er iets niet goedkoop is is het wel de McDonalds!

En nee, het is niet zo simpel. Niet alles is de schuld van de farmaceutische industrie.

Het is vaccineren, testen, of niet naar dingen toe kunnen. Dat is wel degelijk een keuze. Prima om de eerste twee niet te willen, maar dan is de derde dus het gevolg. Dát is dus weer wel heel erg simpel.

ljuv

DF-koningin
Het is gevaccineerd worden of half buitengesloten worden.
Het is gevaccineerd worden, of testen, of een bewuste keuze niet deel te nemen aan de maatschappij op dit moment.

Echt, er is nog geen reden om aan te nemen dat we in Nederland hier op zullen discrimeneren. Een Kamermeerderheid voor 2G is verder dan ooit. Wat een aanstelleritus hierover constant zeg.
Een slachtofferrol aannemen blijft wel lekker makkelijk, maar wel gek gezien de groep ongevaccineerden eigen verantwoordelijkheid vaak hoog heeft zitten.

:upsidedown:
En tot zover het pleidooi voor een gezonde levenstijl, well done.

Purplext

Badass junkie
Het is gevaccineerd worden, of testen, of een bewuste keuze niet deel te nemen aan de maatschappij op dit moment.
Een gedwongen keuze ja
Echt, er is nog geen reden om aan te nemen dat we in Nederland hier op zullen discrimeneren.
Nog niet. Mooi.
Een slachtofferrol aannemen blijft wel lekker makkelijk
'Het is de schuld van de ongevaccineerden' 😭
En tot zover het pleidooi voor een gezonde levenstijl, well done
Meer woorden zijn niet nodig toch?

De hoeveelheid mensen die een leefstijltraining weigeren en zeggen; doe mij maar een pilletje is schrikbarend.

• Like
Waarderingen: Juun

ljuv

DF-koningin
Een gedwongen keuze ja
Je bent inderdaad in de houdgreep gehouden en hebt 3 klappen in je gezicht ontvangen tot je je NIET liet vaccineren...

De hoeveelheid mensen die een leefstijltraining weigeren en zeggen; doe mij maar een pilletje is schrikbarend.
Enig idee wat dit kost? Alleen al aan tijd? Probeer maar eens als alleenstaande moeder die voor een minimumloon een bestaan voor haar en haar kinderen opbouwt een "leefstijltraining" erbij te doen. Wat ook nog eens takke veel geld kost. Echt, probeer je even heel kort te verplaatsen in anderen voor je uitspraken doet joh.
https://link.springer.com/article/10.1186/1471-2458-14-1036 Leefstijtrainingen hebben op armeren ook een heel ander effect, bijvoorbeeld.

Echt - alleenmaar elitaire pannenkoeken denken dat je met een gezonde voedingcursus hier, een yogatraining daar, wereldproblemen kunt oplossen hoor.

Purplext

Badass junkie
Je bent inderdaad in de houdgreep gehouden en hebt 3 klappen in je gezicht ontvangen tot je je NIET liet vaccineren.
Nee, ik word alleen maar uitgesloten totdat ik me overgeef.
Enig idee wat dit kost? Alleen al aan tijd?
Oh jeetje, tijd en moeite, getver. Een pilletjes is inderdaad een veel betere oplossing.
Echt - alleenmaar elitaire pannenkoeken denken dat je met een gezonde voedingcursus hier, een yogatraining daar, wereldproblemen kunt oplossen hoor.

Ik geloof niet dat ik zei dat je er alle wereldproblemen mee oplost?
Nu gaat deze elitaire pannenkoek, opgegroeid in een gezin waar ouders dubbele nachtdiensten draaiden in de zorg om voor mij een appel te kunnen kopen, sporten. Thuis, met een elastiek van 2 euro, gaat me wel een uur van m'n kostbare leven kosten 😨

ljuv

DF-koningin
Je sluit jezelf uit, want je kunt gewoon testen, en jankt daar heel de tijd over.

Oh jeetje, tijd en moeite, getver.
Het gaat er niet om dat armere mensen dit niet WILLEN, meid. Als het zo simpel was joh! Was iedereen rijk en gezond!
Het gaat erover dat er geen tijd en moeite OVER is als je in armoede leeft. En nog een heuleboel andere individuele factoren, zoals je kunt zien als je mijn linkjes checkt. Echt wtf, hoe kortzichtig kun je hierover zijn?!

Ik geloof niet dat ik zei dat je er alle wereldproblemen mee oplost?
Ik zei dan ook alleenmaar dat elitaire pannenkoeken wel zulke uitspraken blijven doen, om duidelijk te maken wat voor ongelofelijke tering onzin het is - ik had de uitspraak bewust van jouw quotes losgemaakt in mijn post. Sportze! Geniet van je vrijdag!

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mooi, dan kunnen we iedereen dwingen gezond te gaan leven, scheelt een hoop geld en overbelasting voor de zorg
En dát is dus weer een stuk minder simpel. Het zou mooi zijn hoor, maar het is gewoon niet zo simpe
Nee hoor, je mag ook gewoon testen voor toegang. Nogmaals, keuzes en consequenties.

Overigens hebben wij gister als volledig gevaccineerde familie van 34 man probleemloos en unaniem afgesproken dat we ons, als de kerstbrunch doorgaat, allemaal (laten) testen vantevoren. Gewoon, omdat ook dat een keuze is en we graag elkaar beschermen.

Bijzonder om te zien wel, de meeste gevaccineerden hebben zich laten vaccineren voor het algemeen belang, om elkaar t beschermen en met elkaar de pandemie zsm in te dammen zodat iedereen z'n vrijheid terug krijgt. De meeste gevaccineerden die ik om me heen hoor laten zich zonder moeite testen voor activiteiten, om elkaar te beschermen, ook ongevaccineerden.

Maar de meeste ongevaccineerden (die van zich laten horen, er zijn er namelijk ook heel veel die wel gewoon snappen hoe consequenties werken) lopen te huilen over wat zijzelf nu niet kunnen/mogen. Stop met huilen en laat je gewoon testen als je iets wil.
Oh jeetje, tijd en moeite, getver. Een pilletjes is inderdaad een veel betere oplossing.
Moet de draagkracht om die tijd en moeite te investeren er wel zijn.

Purplext

Badass junkie
Je sluit jezelf uit, want je kunt gewoon testen, en jankt daar heel de tijd over.

Het gaat er niet om dat armere mensen dit niet WILLEN, meid. Als het zo simpel was joh! Was iedereen rijk en gezond!
Het gaat erover dat er geen tijd en moeite OVER is als je in armoede leeft. En nog een heuleboel andere individuele factoren, zoals je kunt zien als je mijn linkjes checkt. Echt wtf, hoe kortzichtig kun je hierover zijn?!

Ik zei dan ook alleenmaar dat elitaire pannenkoeken wel zulke uitspraken blijven doen om duidelijk te maken wat voor ongelofelijke tering onzin het is - ik had de quote bewust van jouw uitspraken losgemaakt in mijn post. Sportze! Geniet van je vrijdag!

Ik jank niet, ik constateer.

Fijne vrijdag iedereen ✌🏻

• Like
Waarderingen: ljuv
L

Lid 152247

Gast
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
Bekijk bijlage 33698

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
Ik denk dat het grootste 'gevaar' is dat de boosterprik niet levenslang effectief genoeg is.

Inmiddels worden de vaccinaties mogelijk ook ingehaald door nieuwe mutaties..er is niet 1 corona.

Als je de vaccinatie haalt zodat je jouw qr code kan behouden.(je vrijheid kan je ook zeggen) dan zou ik neigen naar doen. Ik zou je keuze richten op het heden, jouw heden. Niemand weet hoe het over een jaar is.

Ikzelf had destijds een zwaarwegende reden om wel te vaccineren. Anders had ik het toen niet gedaan.

Nu is er nog geen reden voor mij om de booster te halen.

Het is niet een zozeer omdat ik anti vaccinatie ben, maar ik maak er gebruik van dat ik nog niet hoef te kiezen. Dit is puur persoonlijk.

Een andere reden kan bv het nut van groepsimmuniteit zijn. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik mij daar niet over hoef te buigen. Ik schuif het dus gewoon voor mij uit.
Verstandig en gewenst?.Denk het niet. Maar ik ben er wel eerlijk over.

Ik hou mij zeker met Corona bezig, maar dit doe ik het liefst vanuit helikopterview. Ik aanschouw, analyseer, en observeer. Zonder direct een conclusie te trekken. Ik vind het niet erg om niet zwart/wit te zijn, het is voor mij prima om van mening te veranderen of genuanceerder te denken.

L

Lid 152247

Gast
Ik heb nog geen mening voor mijzelf over de vaccinatiedrang over de huidige corona vaccins. De weerstand hiertegen is niet nieuw, zie de link.
Maar feit blijft wel dat het eindresultaat was en is dat veel ziektes onschadelijk zijn gemaakt.

Stel je voor dat teveel ouders hun kind de standaard entingen niet meer geven. De opmars van Difterie, kinkhoest, tetanus, polio, hib ziekte, hepatitis B, pneumokokken, bof, mazelen, rode hond, meningokokkenziekte en het HPV virus.

Sommigen zijn naar maar niet dodelijk, of uiterst zeldzaam maar zeer dodelijk. Feit blijft..door die prikjes overkomt het je kind niet. Ook niet op volwassen leeftijd.

Ik denk soms dat corona ook zo'n ziekte kan worden. In de hoop dat er 1 vaccin komt, meestal (of altijd?) Krijgen de kindjes tot wel 4 vaccins in 1 prik. Wellicht word een veilig effectief vaccin onderdeel van zo'n cocktailprik.

Ook dat is een manier om corona te erkennen als ziekte/natuurlijke selectie, zonder slachtoffers te maken(als patiënt, of als lijdende door de maatregelen)

Zo hebben 'wij' corona onder controle en kan iedereen gewoon verder leven zonder maatregelen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mensen hier die de boostervaccinatie al hebben gehad? Ik ben wel benieuwd of jullie bijwerkingen hebben (gehad).

Ik ben moe, hoofdpijn, spierpijn, koud. Met andere woorden lekker lamlendig 🥵
Een van mijn zussen, nergens last van gehad behalve de stijve prikplek. Sterkte!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Lijkt wel of de NL regering zijn burgers wil pesten. We gaan een weekje voor Kerst alles dicht gooien 🤷‍♂️ wat een klote beslissing. Hier in België komen ze de 22ste samen. Hou men hart al vast.

nausea

Wijs gebruiker
Die nieuwe lockdown he.. Heb zelf nul reden om het kut te vinden, kan nog gewoon naar m'n werk (wat 'k in deze instantie voor een keer wèl fijn vind lol) en ben in m'n vrije tijd sowieso 24/7 huismus, lockdown of niet. Maar toch is het kut. Wil gwn kunnen doen wat ik wil. Kut-kwakkelbeleid. Dat was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen

(wou dit eig in het wat gaat er door je hoofd topic plaatsen maar da mag niet)

Zoraa

Wijs gebruiker
Die nieuwe lockdown he.. Heb zelf nul reden om het kut te vinden, kan nog gewoon naar m'n werk (wat 'k in deze instantie voor een keer wèl fijn vind lol) en ben in m'n vrije tijd sowieso 24/7 huismus, lockdown of niet. Maar toch is het kut. Wil gwn kunnen doen wat ik wil. Kut-kwakkelbeleid. Dat was mijn spreekbeurt zijn er nog vragen

(wou dit eig in het wat gaat er door je hoofd topic plaatsen maar da mag niet)
Jij zit echt in een positieve flow he!! Heerlijk is dat geniet ervan 🍀

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan