Dirkdirk
DF-koning
Ha, take a load of this guy. Denkt dat ie we 2030 gaat halen 😄Ach als het meezit heeft het kabinet voor 2030 een plan om niet zo te falen , hoewel zolang er dezelfde soort mensen zitten misschien als we onze AOW ontvangen 😉
Ha, take a load of this guy. Denkt dat ie we 2030 gaat halen 😄Ach als het meezit heeft het kabinet voor 2030 een plan om niet zo te falen , hoewel zolang er dezelfde soort mensen zitten misschien als we onze AOW ontvangen 😉
Even googlen had deze vriendelijke vriend gewoon uit de brand kunnen helpen.
Het is biologisch en wetenschappelijk al bewezen dat de tests niet kunnen uitwijzen op welke variant er getest is. De PCR is ook geen covid test. PCR test op niks anders dan verkoudheid virus. Ze kunnen niet aantonen na een test of je Delta of Omicron hebt gehad. Is gewoon een grote kull. Tevens zou GGD, RIVM en OMT gewoon moeten kunnen vertellen welke variant. Grappig dat onafhankelijke onderzoeken dat wel kunnen en onze overheid niet.Even googlen had deze vriendelijke vriend gewoon uit de brand kunnen helpen.
Zie kopje 'varianten'.Actualiteiten over coronavirus SARS-CoV-2 | RIVM
Het RIVM deelt wekelijks op woensdag de actuele cijfers over het coronavirus SARS (severe acute respiratory syndrome)-CoV-2 in Nederland.coronadashboard.rijksoverheid.nl
Het testen op varianten is een veel duurder en langzamer proces, het is dus logisch dat het niet haalbaar is elke positieve test ook aan een variant te koppelen. Niks bedonderd dus, de wereld draait alleen niet om die ene individu. Snap dat dat voor sommigen lastig te begrijpen is, maar het zij zo. De cijfers van de varianten zijn belangrijk voor modellen, voorspellingen en maatregelen, maar niet zo belangrijk voor de individu.
Daarnaast zitten bij de GGD aan de telefoon vooral gewoon studenten, met een telefoonscript. Dat die deze vragen verder niet inhoudelijk kunnen beantwoorden is dus ook al niet zo gek. Jammer dat sommige mensen ook dat gebruiken voor zulk soort stemmingmakerij.
Dit is niet correct. Met de PCR test en antigen testen wordt getest op het aanwezig zijn van het coronavirus dat covid veroorzaakt en niet op een gewoon verkoudheidsvirus. Het uitgebreidere "sequencing" onderzoek dat nodig is om te achterhalen welke variant er gevonden is, is duurder en wordt in Nederland maar steekproefsgewijs gedaan. Vandaar ook dat dat van de meeste individuen niet bekend is.. De PCR is ook geen covid test. PCR test op niks anders dan verkoudheid virus.
Er is dus helemaal geen sprake van een toneelspel maar van een complexe pandemie en een overheid die in Nederland vaak achter de feiten aanloopt door te laat maatregelen te nemen en te laat te vaccineren. Verder is er sprake van heel veel leken die deze complexe materie nog minder goed begrijpen dan onze falende overheid en zeker minder goed dan de betrokken wetenschappers. De man die bovendstaande post heeft geschreven behoort duidelijk tot deze categorie.Groot toneelspel.
Wat is dit nou weer voor slap gelul... Ten eerste, wappies kunnen toch alleen maar schreeuwen en niet schrijven, dus hadden ze nooit the Great Reset kunnen schrijven, nee (dit was een grapje) Ten tweede, niemand beticht wappies ervan the Great Reset an sich verzonnen te hebben, maar wel dat ze internationale beleidsplannen omdenken naar een groot complot, vanwaar de term complotdenkers. The great reset is een boek waarin het huidige kapitalisme onder de loep wordt genomen door twee mannen van het WEF (die daar uiteraard van profiteren, daar kun je het uwe van vinden) en waarbij aanpassingen worden gesuggereeerd, precies zosls deze NGO al 50 jaar doet. Zoals het ngo's betaamt, schrijven zij ministers en andere politieke of publieke belanghebbende aan. Dat is hoe zij druk uit oefenen op beleid, een van de belangrijkere middelen van een NGO. Niet zo gek dat onze toenmalige minister van buitenlandse zaken werd aangeschreven, dus.Bekijk bijlage 34018
Gelukkig is de Great Reset alleen maar verzonnen door 'wappies'....
Brief van juli 2020 aan die heks van een Kaag.
Op basis van een PCR test kan inderdaad niet worden aangetoond welke variant je hebt. Dat is zegmaar precies wat ik zeg en wat je ook in de verantwoording van het RIVM leest als je mijn linkje even had aangeklikt. Als PCR op niets anders had getest dan een verkoudheidsvirus had ik alle 12 de keren dat ik me heb laten testen positief getest.Het is biologisch en wetenschappelijk al bewezen dat de tests niet kunnen uitwijzen op welke variant er getest is. De PCR is ook geen covid test. PCR test op niks anders dan verkoudheid virus. Ze kunnen niet aantonen na een test of je Delta of Omicron hebt gehad. Is gewoon een grote kull. Tevens zou GGD, RIVM en OMT gewoon moeten kunnen vertellen welke variant. Grappig dat onafhankelijke onderzoeken dat wel kunnen en onze overheid niet.
Groot toneelspel.
Maar ik ga weer verdwijnen uit dit topic voordat ik mezelf ga opvreten. Dag begon goed en dat ga ik zo houden ook. ☕️
Met zelfgemaakte stoffen lapjes voor de mond door de winkels en het OV, (hopelijk ondoordachte) massavaccinatie met veel te veel onzekerheid en onnodige risicofactoren.Er is dus helemaal geen sprake van een toneelspel maar van een complexe pandemie en een overheid die in Nederland vaak achter de feiten aanloopt door te laat maatregelen te nemen en te laat te vaccineren.
Bijna elke regering is een vorm van poppenkast. Als je je ware ik laat zien in de politiek dan moet je wel heel sterk zijn om niet aan de gevolgen daarvan ten onder te gaan door karaktermoord.kortom: voor een poppenkast is echt wel wat te zeggen
De laatste zin moet benadrukt worden en is super positief. Het ogenschijnlijk veel minder ernstige ziektebeeld van de omicron variant is dè uitgesproken kans voor iedereen buiten risicogroepen om natuurlijke immuniteit op te bouwen!In de laatste alinea wel nog even het goede nieuws downgraden, maargoed.
Je hebt helemaal gelijk.De laatste zin moet benadrukt worden en is super positief. Het ogenschijnlijk veel minder ernstige ziektebeeld van de omicron variant is dè uitgesproken kans voor iedereen buiten risicogroepen om natuurlijke immuniteit op te bouwen!
maar: laten we ons ertegen vaccineren! Zelfs kinderen…
Dat laatste is best belangrijk.Bekijk bijlage 34097
Wat fijn!
In de laatste alinea wel nog even het goede nieuws downgraden, maargoed.
Dit bericht is natuurlijk gewoon hartstikke positief!

Mee eens, een in omvang toenemend deel van onze samenleving is een (soort van) poppenkast.Bijna elke regering is een vorm van poppenkast.
Niet mee eens. Aan die onzin moet wat gedaan worden, maar die onzin moet geen reden zijn om geen of minder transparant te zijn in de verstrekking van informatie waarop beleid wordt gevoerd (ongeacht hoe ingrijpend het beleid is! Transparantie is essentieel voor een succesvolle democratie)Ikzelf baal ervan dat we niet alle ruwe cijfers zelfs in kunnen zien om deze te controleren. Aan de andere kant begrijp dat ook wel omdat er genoeg leken zijn die denken iets van statistiek te weten en dan aan zullen komen met de groots mogelijke onzin (wederom door die verachtelijke bias)
Het betreft echter een vergelijking van twee tijdstippen, beide in Zuid-Afrika. Een afname van 80% is een afname van 80%, ongeacht de dodengetallen of ziekenhuisopnames.Dat laatste is best belangrijk.
Bekijk bijlage 34100
Bekijk bijlage 34099
En zo zijn er nog wel meer verschillen die het moeilijk maken om Zuid-Africa goed met Nederlands te vergelijken. Dus in het geval van Omicron is het beter goed voorbereid te zijn dan spijt hebben achteraf.
In Londen werd Omicron binnen twee weken het dominance VOCID virus.
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben dat we de cijfers niet in kunnen zien, ik zeg dat ik het wel begrijp.Niet mee eens. Aan die onzin moet wat gedaan worden, maar die onzin moet geen reden zijn om geen of minder transparant te zijn in de verstrekking van informatie waarop beleid wordt gevoerd (ongeacht hoe ingrijpend het beleid is! Transparantie is essentieel voor een succesvolle democratie)
Dat is helaas niet helemaal waar. De huidige trend laat simpel gezegd zien: hoe ouder men is, hoe hoger het percentage IC opnames zal zijn.Het betreft echter een vergelijking van twee tijdstippen, beide in Zuid-Afrika. Een afname van 80% is een afname van 80%, ongeacht de dodengetallen of ziekenhuisopnames.
Ah dankje, ik zie nu hoe je het bedoelde. Ik begrijp het ook, in die zin. Vanuit de angst waar jij over sprak, maar ik vind het eveneens begrijpelijk om bewust tekort te schieten in informatieverstrekking met als reden een bepaald beeld of vertelling te beschermen als daar genoeg belangstelling voor is.Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben dat we de cijfers niet in kunnen zien, ik zeg dat ik het wel begrijp.
Kan dat ook digitaal geleverd worden? Die zwarte strepen kosten zoveel inkt…Wellicht kan er een massale WOB tegenaan gegooid worden?
Ik mag hopen dat data ook digitaal geleverd kan worden. Ik kan me herinneren dat bepaalde overheidsinstellingen hun data via het internet beschikbaar stellen. Zou mooi zijn als dat voor meer kan plaats vinden, gewoon standaard.Ah dankje, ik zie nu hoe je het bedoelde. Ik begrijp het ook, in die zin. Vanuit de angst waar jij over sprak, maar ik vind het eveneens begrijpelijk om bewust tekort te schieten in informatieverstrekking met als reden een bepaald beeld of vertelling te beschermen als daar genoeg belangstelling voor is.
Kan dat ook digitaal geleverd worden? Die zwarte strepen kosten zoveel inkt…
LOL, alleen maar 1-en en geen enkele 0. :PIk hoop anders dan dit 😋Bekijk bijlage 34101
Was er bij opmars van vorige varianten sprake van zo’n verdeling in de verandering van het ziekteverloop? Wat wekt de suggestie dat mogelijk de groep ouderen een minder sterke afname ziet in de ernst van het ziekteverloop?Het kan bijvoorbeeld zijn dat de ouderen in Nederland, ik zeg maar even wat, misschien maar 20% minder IC opnames laten zien met Omicron en wellicht is het vanaf 80 jaar zelfs gelijk aan Delta? We weten het helaas niet, en omdat we het niet weten is dat dus een reden voor de strenge lockdown. Better safe than sorry.
Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.vindt het wel grappig dat onze honden en katten niet gevaccineerd worden aangezien ze het virus ook bij zich kunnen dragen
hoe krijgen ze het dan in eerste instantie? via mens of dier?Ze kunnen het bij zich dragen, niet verspreiden.
Via mens, met uitzondering het geval van nertsenhoe krijgen ze het dan in eerste instantie? via mens of dier?
wist ik niet ,ben eigenlijk ook niet zo bezig met covid ,zolang de rijke landen de armere landen niet helpen en de wereld geen 1 gezamenlijke aanpak heeftVia mens, met uitzondering het geval van nertsen
Zou moeten werken! Alleen is in de praktijk 14 niet genoeg om zeker te zijn, vrees ik.ben benieuwd als de hele wereld 14 dagen in quarantaine gaat op het zelfde moment en de rijkere landen voedsel pakketen mee betalen voor de armee landen om de 14 dagen door te komen,...
daarna weer allle grenzen dicht en landen helpen om de laatste patiënten beter te krijgen...
al zou het 3 weken zijn of een maandZou moeten werken! Alleen is in de praktijk 14 niet genoeg om zeker te zijn, vrees ik.
Ook is iedereen daadwerkelijk in quarantaine plaatsen niet echt een reeële ofwel verstandige optie 😋al zou het 3 weken zijn of een maand
maar dat gaat tog nooit gebeuren als een land als nederland ze eigen problemen al niet kan oplossen en altijd maar een paar maanden achterloopt op landen waar het wel beter gaat door bepaalde maatregelen..
Jaa dat zal vooral het klimaat zijn waaraan dat te danken is, en of een lagere bevolkingsdichtheid. Wij hebben het overigens ook zo gemaakt dat we met veel meer rekening moeten houden, tov bijvoorbeeld een corrupt derdewereldlandzelfs in een aantal derde wereld landen gaat het al 10x beter dan hier
en die verschillen erna eruit latenZulke wereldwijde samenwerking zou wel een mooie bedoening zijn, even alle verschillen opzij en ruimte voor wederzijdsbegrip.
ben in afrika en z amerika geweest in covid tijd en iedereen houdt zich super aan mondkapjes en 1.5 mtr afstand in winkel bus en zelfs op straatJaa dat zal vooral het klimaat zijn waaraan dat te danken is, en of een lagere bevolkingsdichtheid. Wij hebben het overigens ook zo gemaakt dat we met veel meer rekening moeten houden, tov bijvoorbeeld een corrupt derdewereldland
Ah dat kan best! Maar denk ook aan rond welke tijd je die reizen hebt gemaakt, want in het eerste deel hebben Nederlanders zich ook best keurig gedragen in mijn ervaringben in afrika en z amerika geweest in covid tijd en iedereen houdt zich super aan mondkapjes en 1.5 mtr afstand in winkel bus en zelfs op straat
als ik hier de supermarkt inliep liepen er 20 mensen op een vierkante meter bewijs van spreken .
Ja, opzij gaan is zo’n kleine moeite, niks om over te rollenbollen hahaha. Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe op die te korte afstand gewezen wordt, ik zou het niet storend vinden als iemand en vriendelijk vraagt. Alleen in de supermarkt heb ik een aantal keren gezien dat mensen direct uit hun slof schieten als iemand ook maar heel eventjes in buurt komt, alsof dàt daadwerkelijk iets doorslaggevends is in het ontstaan van een besmetting…en spreek eens iemand aan hier of die een beetje meer afstand wil houden ..nou dat wordt rollen bollen...
ben net terug van 3 maanden colombia en kenia was een jaar terug ozfoAh dat kan best! Maar denk ook aan rond welke tijd je die reizen hebt gemaakt, want in het eerste deel hebben Nederlanders zich ook best keurig gedragen in mijn ervaring
al dat spuug/druppels dat meters de winkel doorvliegt met dat geschreeuw en gescheld hahaAlleen in de supermarkt heb ik een aantal keren gezien dat mensen direct uit hun slof schieten als iemand ook maar heel eventjes in buurt komt, alsof dàt daadwerkelijk iets doorslaggevends is in het ontstaan van een besmetting…
Alleen in de supermarkt heb ik een aantal keren gezien dat mensen direct uit hun slof schieten als iemand ook maar heel eventjes in buurt komt,