Chris Pontius zei:Dat is toch grammatica?
Chris Pontius zei:Dat is toch grammatica?

Einstein zei:De eeuwige brainstorm achterin mijn hoofd heeft bedacht dat het ook handig zou kunnen zijn als we een appendix maken op basis van de Sitter FAQ en een appendix waar we toch wat dieper ingaan op neurologische begrippen als agonisten, receptors, neurotransmitters en noem maar op, zodat de info per drug beperkt kan blijven tot een eenvoudige beschrijving "deze stof werkt op die en die receptoren, met als gevolg dit en dat". Misschien ook een appendixje over chemie, alkaloïden e.d. maar dit lijkt me niet noodzakelijk.
Verder kunnen we eventueel nog per onderdeel (dissociatieven, empathogenen, delirianten e.d.) een korte algemene inleiding schrijven.
Verder is het belangrijk dat we zoveel mogelijk drugs in zo weinig mogelijk boek zien te krijgen, dus mogelijk zelfs onzindrugs als butaangas of lijm (kan in één hoofdstuk "Onzindrugs" :P ) en ook juist stukken over cafeïne, alcohol en eventueel nicotine. Daarentegen is het misschien handig om bijvoorbeeld benzo's en (een deel van) de 2C-X familie in één hoofdstuk te stoppen zodat we niet eeuwig blijven doorleuteren over drugs die erg op elkaar lijken.
Haha, ik moet me nu al inhouden om niet dat hele boek ineens zelf te schrijvenSublimo zei:Kijk, daarom had ik al gehoopt dat je mee kwam helpen.![]()
Jij begrijpt wat voor boek het moet worden.![]()
Ik dacht er nog aan bij elke drug een extra gedeelte te maken over de mogelijke combinaties en hun gevaren, dit kan ook verdeeld worden over de andere stukken, maar om het netjes op een rijtje te hebben lijkt me toch het handigst.Sublimo zei:@ KoxBox: Nee, absoluut niet. Ik heb gewoon een idee gepost, zelf wil ik er ook al dingen aanpassen eraan. Dus suggesties zijn welkom.![]()

Theupsetter zei:Ik wil wel foto's voor het boek maken, doneren maar het fotomateriaal!![]()
Sublimo zei:De onderdelen van een hoofdstuk.
Geschiedenis
Voorkomen & gebruik (hoe komt het voor op de straat, de fysische eigenschappen, mogelijke manieren van gebruiken)
Positieve effecten
Negatieve effecten
Verslavingsrisco en gevolgen
Contra-indicaties (wanneer mag je het absoluut niet gebruiken )
Werkingsprincipe (welke processen verlopen er dan in ons lichaam + chemische eigenschappen)
Raadgevingen (waar je zeker aan moet denken bij het gebruik van die stof)
Posologie (dosis)
Combineren
Bereidingswijze (als er thee kan worden gemaakt, uitleg)
Ervaringen (persoonlijke ervaringen, niet al te lang, maar ze moeten wel een duidelijk beeld geven van de stof)
Flameon zei:wat verwachten jullie van het stukje behandeling?
Sublimo zei:Flameon zei:wat verwachten jullie van het stukje behandeling?
Jij bent de expert.![]()
Stel eens iets voor.
Sublimo zei:Oke, en hoe herken ik een verslaving. Misschieen een idee ?
Flameon zei:Als freak het met dit topic eens is dan is het misschien wel een idee voor een subforum ()
Sublimo zei:Flameon zei:Als freak het met dit topic eens is dan is het misschien wel een idee voor een subforum ()
Wat had je dan gedacht als nut daarvan ?![]()
Sublimo zei:
Beanhead zei:Dit zie ik totaal zitten.
Flameon zei:Yes daarom inderdaad :d
Ik heb hem een PM gestuurd met het verzoek om dit topic eens te bekijken, en dan komt hij het idee van het subforum vanzelf tegen
Sublimo zei:Dit is totaal niet overzichtelijk.
Flameon zei:Sublimo zei:Dit is totaal niet overzichtelijk.
Dat bedoel ik. Een plan van aanpak, wat altijd te zien is ... bv in een apart gesloten topic .... zou het mooiste zijn. Plan van aanpak alvorens de start is erg belangrijk, ook voor jullie als 'regisseurs'
lolnoob zei:Ik weet nog te weinig van drugs, maar ik zou het wel willen lezen als redelijke 'leek'. Dan kan ik bijvoorbeeld zeggen wat er nog niet duidelijk is voor een leek. Wat voor een drugskenner vanzelfsprekend lijkt kan door een leek niet worden begrepen namelijk.
Uiteraard, die zijn part of de doelgroep.Sublimo zei:Ja, dat soort mensen zijn welkom.![]()