Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

teck

Experimenterende gebruiker
ik vroeg me af heb well eens een soort van staar in me linker oog dit duurt dan meestal minutje of 10 15 ?

Mac...

Badass junkie
Sorry heb niet alle 10 de pagina's gelezen, maar wil hier ook wel wat over kwijt.

Zo zie je maar weer hoe wijs je wordt van DF (dat wist ik jaren geleden al), want had hier dus nooit op deze manier over gehoord. Wel uiteraard over flashbacks ed, maar nooit geweten dat het dus ook een medische benaming heeft.

Ikzelf mag me gelukkig prijzen dat ik er eigk nooit echt last van heb, behalve dan als ik niet geheel nuchter ben, maar herken wel wat mensen zeggen. Op het moment dat ik redelijk wat slaaptekort heb (lees: als ik 1, 2 of 3 nachten wakker ben) dan begint bij mij ook van alles te bewgen in mijn gezichtsveld. De visual snow komt bij mij dan vaak voor en ook zie ik vaak, in het donker, planten of verkeersborden aan voor personen. Gezien de lichte paranoïde gevoelens die ik dan vaker heb, ben ik dan wel altijd erg op mijn hoede.

Verder merk ik dat ook als ik gewoon ontzettend moe ben (dus nuchter) dat ik hier en daar in mijn ooghoeken ook wel eens wat (paddo-achtige) bewegingen waarneem, maar dan moet ik wel ontzettend moe zijn.

Gelukkig zijn mijn klachten totaal niet ernstig en kan ik er zonder problemen mee omgaan, maar kan me best voorstellen dat voor mensen die hier behoorlijke klachten over hebben dat het best een blok aan het been kan zijn.

Zo zie je maar waar drugs allemaal goed voor is, mja is dat dan nou weer een rede om te "moeten" stoppen? :confused:

whyme

Belezen gebruiker
Alcohol is echt een grote HPPD versterker. Overal waar ik langer dan 2 seconde naar kijk geeft me after images... Zelfs nu nog, 2 dagen nadat ik wat heb gedronken.

Ook een leuke: lichtflitsen aan de onderkant van mijn zicht als ik in het donker lig,(beetje als een stroboscoop) steeds maar een paar seconde, maar wel vet irritant.

vschaik

Newbie
Hallo,

ik had effe een vraagje. ik loop al ongeveer 10 jaar rond met hppd. Ik heb afterimages, staarten en ook floaters. Ik had een pil gekocht van een onbekend iemand en heb toen bad trip gehad. De volgende dag zag ik alles anders en had ik het gevoel dat ik niet meer op deze wereld was. Ik heb me hier toen overgezet en na 2 jaar kreeg ik lichte zwarte puntje die op m'n ogen dreven.2 jaar daarna kreeg ik een lichte trail als ik naar de led lampen van sommige wagens keek.Ik heb nu ook last van aferimages. Ik heb me volledig laten testen, hersenscan, neurologisch onderzoek, heb al verschillende soorten medicatie voorgeschreven gekregen bij psychiaters. Ik gebruik geen drugs meer sinds 8 jaar, drink nog wel alcohol en cafeine. Mijn vraag was, kunnen er nog ergere dingen komen zoals bijvoorbeeld duistere figuren zoals duivels of andere soorten hallucinaties of zijn de hallucinaties beperkt tot de lijst vermeld op wikipedia.
En hoe gaan jullie hiermee om. Zijn jullie in staat om normale levens te leiden. Het is soms zo een last en brengt zoveel angst met zich mee. Bedankt.

groetjes.

whyme

Belezen gebruiker
Voor zover ik weet kunnen er geen 'ergere' dingen komen, het blijven visuele verstoringen, geen echte hallucinaties zoals bij paddo's. Het enige wat ik heb wat in de buurt van jouw 'duivels' komt, is dat als ik lang en van dichtbij naar een grove muur kijk dat daar allemaal patroontjes in komen (en ook wel gezichten) maar 1x knipperen en alles is weg :wink:

Ik weet niet hoe erg jouw situatie nu precies is. Zelf heb ik vooral last van een flinke (nacht)ruis, afterglow, starburst, halo's, static .. En ik heb 1x een trail gehad laatst.
Ik kan er verder goed mee leven, het is niet extreem irritant. Hetzelfde als een klein wondje op je vinger ofzo, storend maar verder niet echt heel invloedrijk. Het is ook zo dat als je er meer aandacht aan besteedt, dat het dan erger wordt.. Mja, het gaat vanzelf als je het opmerkt natuurlijk :confused: misschien moet je proberen er minder waarde aan te hechten en het gewoon als een feit te zien?

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Whyme, je noemt in je post 'starburst'...

Ik weet niet wat het is, maar ik heb dit twee keer gehad:

Ik loop thuis bij mijn oudjes de trap af de woonkamer in. Ik blow dagelijks sinds een jaar ong. en eens in de 2 maanden een keer een paddo/truffel tripje, had verder nooit last van gekke bijverschijnselen.

Maar toen ik nuchter de trap afliep kwamen er opeens uit het niet BOEM een stuk of 30 tot 40 piepkleine maar ontzettend heldere stipjes in mn beeld. Ik was er een beetje door 'overrompeld' en stond plots stil op de trap en mn eerste reactie was om ze met mn hand te pakken/uit de lucht te slaan. wat uiteraard niet lukte... Op 1 stipje focussen kon niet, dan verdwenen ze, maar het geheel ging als een soort 'fade out' weg en na 10/15 sec waren alle stipjes weer 'gedooft'.

Dit heb ik een half jaar later nog een keer gehad. Is dit een 'starburst'?

Ik merkte onlangs ookwel met blowen en moe zijn dat dingen aan het eind van mn gezichtsvlak (uiterst links en rechts in mn beeld) licht golven.

ik vroeg me laatst ookal af of ik naar een opticien moest omdat dingen op afstand soms super wazig zijn. Soms gaat het met concentratie en focus weg, soms lijkt troebel zicht door tranerige ogen, maar soms blijft het troebel, hoeveel ik ook focus, knipper of in mn ogen wrijf...

En nu ik zo typ....Komen er eigenlijk wel meer dingetjes boven drijven waar ik mn zicht op betrapt heb de laatste tijd... (dat is, sinds ong. de jaarwisseling. tussen okt '09 en nu 3 keer getript en 4 keer MDMA/X gebruikt)

In de Metro in Amsterdam zitten en in de tunnels tussen de 2 sporen in een persoon zien zitten :confused: Terug kijken bleek het een ijzeren stellage ofzo te zijn... In mn ooghoeken het idee hebben dat mensen hun hand naar me uitsteken en als ik dan om kijk is er niks... En licht schitteringen vallen me heel erg op.

Die laatste dingen storen me totaal niet, het gebeurd 1 a 2 keer per dag en beinvloeden mn dagelijks leven niet. Het is tevens niet echt extreem duidelijk aanwezig, niet heel erg intens, in tegen stelling tot die 2 keer met die stipjes. Dat was echt 100% duidelijk waar te nemen en duurde ook duidelijk 10 tot 15seconden waardoor ik het bewust meemaakte en kon registreren... (dat was echter voor ooit MDMA genomen te hebben)

Als jullie dit zo lezen, wat denken jullie?

Rare shizzle...

*gaat een google sessie HPPD starten*

whyme

Belezen gebruiker
Die stipjes waar jij het over hebt, dat zijn floaters voor zover ik weet :wink:
Alleen het feit dat jij ze maar 2x 10-15 seconde hebt gezien is apart.. Aangezien ik zoiets nog nooit heb gehad heb ik me er niet in verdiept, maar google weet vast wel raad :tearsofjoy:
Starburst is dit: starburst simulator
het komt er op neer dat ik sterretjes zie in plaats van lampen, vooral autokoplampen zijn irritant wat dat betreft..

Dat lichte golven kan ik zo niet verklaren, heb ik ook wel eens last van maar 't heeft niet echt een naam volgens mij.

hmm, dat je ogen troebel blijven is wel apart.. Dat de focus er soms af is heb ik ook wel eens, maar gewoon ff knipperen en opnieuw focussen is genoeg om het weg te krijgen.. Daarvoor zou ik toch maar naar de opticien gaan :tearsofjoy:

Over die laatste 2 dingen kan ik niet echt wat zeggen, misschien gewoon 'normaal' verkeerd gekeken? :)

vschaik

Newbie
bedankt voor de info whyme.
Wat bedoel je exact met die patronen of gezichten. Is het als je bijna me je neus tegen de muur aankijkt. En die gezichten? Zie je dan figuurtjes of echte gezichten.
groetjes

whyme

Belezen gebruiker
Iets van een half metertje ofzo. Het is niet echt fatsoenlijk uit te leggen, maar ik zal een poging doen. Op de muur heb je al een groot aantal bultjes, kuiltjes en lijntjes enzo, die vormen dan verbindingen. Ongeveer hetzelfde als schaapjes zien in de wolken, maar dan iets gedetailleeerder en steeds veranderend omdat ik vanwege de afterglow steeds nieuwe patronen kan vormen als ik me op een stukje 1 cm verder concentreer..

Graag gedaan hoor :wink:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
thnx whyme :)

Maar geven floaters écht licht? Dit waren kristal heldere lichtpuntjes, als een sterrenhemel bij heldere nacht zegmaar...

nouja, ik hou het voorlopig wel even rustig aan en zie verder wel :wave:

whyme

Belezen gebruiker
Hmm, dat weet ik zo snel niet.. Volgens mij zijn er ook geen echte keiharde definities van :wink:

Chill :mrgreen:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Floaters geven normaal gesproken geen licht en zijn ook constant aanwezig. In tegenstelling tot de meeste andere symptomen die bij HPPD horen reken ik floaters hier niet bij.

Een floater is namelijk een echt iets in je oog, het is niet schadelijk en iedereen kan het hebben, ongeacht drugsgebruik etc. Het zijn gewoon min of meer loszitten stukken die op verschillende plaatsen kunnen zitten en die je zie je dan. Als ik me verveel kunnen floaters best boeiend zijn, dan laat ik ze altijd expres door me hele oog zweven. hehe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

Maarja die lichtgevende sterretjes waar je het over had zou ik echt niet tot floaters tellen.

vschaik

Newbie
Beste whyme,

ik heb onderstaande lijst van stormloader gekopieerd. Wat denk jij dat er bedoeld wordt met perceptions of entire objects. Is dit werkelijk ook een van de symptomen van hppd.
bedankt voor je antwoord.

The perceptual disturbances may include geometric forms, peripheral-field images, flashes of color, intensified colors, trailing images (images left suspended in the path of a moving object as seen in stroboscopic photography), perceptions of entire objects, afterimages (a same-colored or complementary-colored "shadow" of an object remaining after the removal of the object), halos around objects, macropsia, and micropsia.

whyme

Belezen gebruiker
Hey,

perception of entire objects.. Ja, als je het letterlijk vertaald staat er gewoon dat je ineens hele 'objecten' ziet die er eerst niet waren:tearsofjoy: Dat lijkt toch wel verdacht veel op echte waanbeelden, alsof je nog gewoon aan het trippen bent :confused:

Ik denk dat je dat al geen HPPD meer kunt noemen(correct me if i'm wrong) maar dat je echt een terugval hebt van het een of ander.. Maargoed, als de site verder betrouwbaar is neem ik aan dat het een van de symptomen is :wink:

commisarisfrankie

ow nu dat ik dit lees besef ik dat ik er zelf ook 'last' van heb
ik vond het eerst nog wel leuk om in de lucht te kijken en al die witte puntjes te zien
nu ik besef wat het is en ik beter niet meer kan trippen vind ik het niet zo leuk meer

verdorie :angry:

commisarisfrankie

Op dit moment heb ik alleen last van oogruis en af en toe een bewegend beeld.
Kunnen hier nog symptomen bijkomen? Ik lees dat depressie onder andere één van de symptomen is en hier blijf ik toch liever van gespaard.
Is het nog verstandig om te trippen?

Drientje

DF-koning
Als je last hebt van HPPD is nooit verstandig om te gaan trippen.

Je wordt niet depressief als je een goed gemutst persoon bent die altijd de zonzijde van het leven ziet.

commisarisfrankie

Drientje zei:
Als je last hebt van HPPD is nooit verstandig om te gaan trippen.

Je wordt niet depressief als je een goed gemutst persoon bent die altijd de zonzijde van het leven ziet.
haha dat komt wel goed dan, ook al zie ik niet altijd de zonzijde :P
Is het dan ook af te raden om andere drugs te gebruiken?
En geraak je er nog van af van die HPPD?

whyme

Belezen gebruiker
Alle drugsgebruik is af te raden bij HPPD, het wordt gewoon erger als je iets gebruikt.. Je kunt volgens mij nog beter 1x per maand trippen dan iedere week zuipen/blowen..

Voor zover ik weet kun je er ook niet vanaf komen, maar als iemand het weet, vertel het me :openmouth:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
whyme zei:
Alle drugsgebruik is af te raden bij HPPD, het wordt gewoon erger als je iets gebruikt.. Je kunt volgens mij nog beter 1x per maand trippen dan iedere week zuipen/blowen..

Voor zover ik weet kun je er ook niet vanaf komen, maar als iemand het weet, vertel het me :openmouth:

Whyme, met al jouw hppd ervaring richt ik me even tot jou.
Ik heb afgelopen 2 jaar tog stevig doorgeblowd en volgende symptonen gebeuren vooral als ik stoned ben, maar ook enorm veel als ik nuchter ben ( ook na enkele dagen niet blowen).

- heel veel: als ik m'n ogen sluit en op m'n bed lig is het het meest merkbaar, maar het kan ook gewoon als ik zit te werken ofzo. Dus als dat ik een beetje het gevoel het te draaien, maar dan in 2 richtingen tegelijk. Soms ook alsof je valt. Heel lastig te beschrijven. Ook heb ik soms als ik echt heel stoned ben dat alles trilt. Vroeger had ik dit veel meer. M'n vrienden geloven er geen snars van. Ook had ik es dat het schilderij een paar centimetertjes voor de muur leek te zweven. (klinkt ongeloofwaardig maar ik zweer het je!)
- Dingen die vervormen als je staart. En dan bedoel ik echt krimpen en weer uitzetten. dat heb ik echt veel.

De week na m'n eerste LSD trip had ik ook eens tijdens het sporten dat ik zo groene kleine flitsen rond mij zag flitsen. Echt heel bizar. Alsof je vallende sterren hebt, die soort flitsen maar dan rond mij en heel duidelijk merkbaar. Dit maar voor 1 minuutje ofzo. heb dit tot nu nog toe maar 2x gehad. Alletwee na mijn lsd trip.

Denk je dat dit HPPD is? of hersenbeschadiging? komt dit bekend voor en is dit 'normaal' of beter kappe met die troep?

whyme

Belezen gebruiker
Ervaring valt wel mee, ik merk het bij mezelf pas sinds een paar maanden, dus vertrouw niet volledig op mij :wink:

Het draaien en vallen is volgens mij geen HPPD maar is gewoon dat je hersenen even lam zijn, dat heb ik met alchol als ik flink aangeschoten ben en de dagen erna :grin:
Het trillen en vervormen is wel weer typisch HPPD.. Kijk anders even bij de links in de eerste post, daar staat ook een lijst met symptomen ergens.

Ik heb nog nooit LSD gebruikt, ik weet niet of je er een terugval van kan krijgen, 't feit dat het niet constant/regelmatig is, is volgens mij al een teken dat het geen HPPD is..

Het leuke van HPPD is dat er niet echt duidelijk is waar en hoe het precies gebeurt. Erg veel onderzoek is d'r ook niet geweest. Maar als je 't niet vertrouwd, gewoon naar de doktor gaan :wink:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik merk zelf wel dat er schade optreedt door overmatig drugs gebruik.

HPPD, zoals hier beschreven, heb ik gelukkig geen last van.
Ik gebruik ook nooit hallucinogene middelen zoals wiet of paddo's oid.

Ik heb wel 2 jaar flink geblowt, maar daar ben ik vanaf en ik weet zeker dat ik dat nooit meer doe.

Maar, ik denk dat xtc, speed en andere oppeppende middelen ook voor de nodige schade kunnen zorgen. Waaronder misschien ook wel hppd.

Ik zelf heb het idee dat ik ook enigzins last heb van dit soort verschijnselen maar dan in zeer lichte vorm.

Zo zie ik bijvoorbeeld heel vaak als ik mijn ogen dicht doe in bed een zwart stipje in mijn gezichtsveld. Dat zakt na 2 seconden weer weg.

Ook gebeurt het vaak dat ik als ik naar een fel licht kijk (bijvoorbeeld door een raam) dat die verlichting nog enkele seconden zichtbaar blijft (soms zeer storend) maar het zakt altijd weg.

Ook als ik buiten ben, en ik kijk naar de felle lucht, zie ik soms een heel klein vaag patroontje zweven, dat zakt dan vaak naar beneden en is weer verdwenen.

Zoals ik zei, het is allemaal niet storend of ernstig. Maar wel iets waar ik bij stil sta.
Het is eigenlijk allemaal zo klein dat ik me zelfs afvraag of het wel door de drugs komt, toch weet ik vrij zeker dat dit allemaal komt door gebruik van dit soort middelen.

Ik heb nog en vraagje aan de mensen die wel erg veel last hebben van HPPD;
Ging dit geleidelijk aan, of kwam het voor je gevoel plotseling?
Of heb je er gewoon geen erg in gehad dat je last had van HPPD?

whyme

Belezen gebruiker
pbwebmaster, dat wat jij hebt is geen hppd :wink: Iedereen heeft zo'n vlekken als je in fel licht kijkt, het wordt pas hppd als die vlekken er na een paar minuten nog hangen :( Ook die dingetjes die door je gezichtsveld vliegen zijn normaal, alleen iemand met hppd heeft dit veel extremer, of valt het hem iig veel meer op dan bij een gezond persoon.

Wat ik bij hppd had, is dat het in het begin niet echt opviel.. Als die vlekken eens wat langer blijven hangen, oké. Maar als ineens opvalt dat ze standaard er na meer dan een minuut nog hangen gaat er wel een belletje rinkelen dat er iets niet goed is. Vanaf dat punt ging ik meer op mijn zicht letten, en merkte ik al gauw dat er meer aan de hand is dan alleen die vlekken. Ik heb nu trouwens al iets van 3-4 weken niet geblowd, en ik merk wel dat ik er veel minder mee bezig ben, en dat ik er ook veel minder last van heb, hooray! :mrgreen:

W.F.L.

Badass junkie
HPPD gaat niet weg, maar na een tijd ben je het zodanig gewoon dat het eigenlijk nog maar weinig uitmaakt. Ik heb het van LSD, MDMA en ketamine gehad en ik gebruik nog steeds ketamine en MDMA, LSD niet meer. De HPPD die ik van MDMA en ketamine gekregen heb beperkt zich toch voornamelijk tot ruisbeeld.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
whyme zei:
pbwebmaster, dat wat jij hebt is geen hppd :wink: Iedereen heeft zo'n vlekken als je in fel licht kijkt, het wordt pas hppd als die vlekken er na een paar minuten nog hangen :( Ook die dingetjes die door je gezichtsveld vliegen zijn normaal, alleen iemand met hppd heeft dit veel extremer, of valt het hem iig veel meer op dan bij een gezond persoon.

Wat ik bij hppd had, is dat het in het begin niet echt opviel.. Als die vlekken eens wat langer blijven hangen, oké. Maar als ineens opvalt dat ze standaard er na meer dan een minuut nog hangen gaat er wel een belletje rinkelen dat er iets niet goed is. Vanaf dat punt ging ik meer op mijn zicht letten, en merkte ik al gauw dat er meer aan de hand is dan alleen die vlekken. Ik heb nu trouwens al iets van 3-4 weken niet geblowd, en ik merk wel dat ik er veel minder mee bezig ben, en dat ik er ook veel minder last van heb, hooray! :mrgreen:

Nee ik denk dat ook niet hoor dat het HPPD is,
maar ik wil wel ff duidelijk maken dat je op heel veel manieren je visuele zicht kapot kan maken. Dat hoeft niet alleen bij hallucinerende middelen te zijn.

En het hoeft ook geen HPPD te heten

electergie

Belezen gebruiker
intressant dit, ik heb er al van gehoord maar er nooit over opgezocht

zelf heb ik nu al een maand af en toe die small light point die net als atomen vliegen tegen elkaar en dat weer uit elkaar, ik dacht dit nooit met hppd te matchen
maar ik heb 't zeker niet constant
meestal gebeurt dit op een ochtend als ik wakker wordt, dan is een bepaalde oppervlak bedekt met die lichtpoints, maar dit dan voor een korte duur

vorig jaar heb ik wel een aantal ongewonne flashbacks gehad toen ik aan't fiets was:
toen kwam er een paars groene mini tank links in beeld en die flikkerde van rechts boven richting midden beneden mijn gezichtsveld
gelukkkig verdween die toen want anders sou ik 't wel lastig gehad hebben op de fiets

Oom Klaas

Badass junkie
electergie zei:
intressant dit, ik heb er al van gehoord maar er nooit over opgezocht

zelf heb ik nu al een maand af en toe die small light point die net als atomen vliegen tegen elkaar en dat weer uit elkaar, ik dacht dit nooit met hppd te matchen
maar ik heb 't zeker niet constant
meestal gebeurt dit op een ochtend als ik wakker wordt, dan is een bepaalde oppervlak bedekt met die lichtpoints, maar dit dan voor een korte duur

vorig jaar heb ik wel een aantal ongewonne flashbacks gehad toen ik aan't fiets was:
toen kwam er een paars groene mini tank links in beeld en die flikkerde van rechts boven richting midden beneden mijn gezichtsveld
gelukkkig verdween die toen want anders sou ik 't wel lastig gehad hebben op de fiets

Dat heeft bijna iedereen.

Beanhead

Badass junkie
& Ik die dacht dat dat allemaal eigenlijk vrij normaal was. Komt misschien ook omdat ik dit al heb sinds dat ik klein was, dus voor al dat drugsgebruik :tearsofjoy: .

Niet dat ik full on visuals ineens voor me zie voorbijvliegen maar in lichte mate (toch soms heel duidelijk te zien) zie ik wel eens een hoop rode bolletjes op me afkomen, of vreemde lichtvlekken en als ik er dan naar kijk dan blijven ze daar ook voor lange tijd hangen, soms zelfs van kleur veranderent. RUIS is het niet echt eerder, doorzichtige glimmende wormpjes dat zo over men beeld walsen dan. Ook vaak dat ik denk dat ik iets in men ooghoeken zie, een schim ofzo (dit heeft overigens niets met paranoia te maken) zo een schaduw en als ik dan kijk dan springt het in hypersnelheid weg.

Heb zo nog wel meer van die dingen waar ik wel wil over nadenken moest het iemand dan ook maar boeien :tearsofjoy:

Ik vind het eigenlijk wel prettig, als ik dan zoiets merk begin ik spontaan te gniffelen/lachen/glimlachen.

KoxBox

Badass junkie
Van HPPD zelf heb ik niet zoveel last (behalve in het donker). Maar als ik me lang op iets concentreer gaat dat toch aardig bewegen, beetje morphen en van die dingen. Wel leuke bezigheid als ik op de bus ofzo zit te wachten, wat patronen in het asfalt kijken. :beer:

Beanhead

Badass junkie
KoxBox zei:
Van HPPD zelf heb ik niet zoveel last (behalve in het donker). Maar als ik me lang op iets concentreer gaat dat toch aardig bewegen, beetje morphen en van die dingen. Wel leuke bezigheid als ik op de bus ofzo zit te wachten, wat patronen in het asfalt kijken. :beer:

Inderdaad.

Wat ik wel ergerlijk vind is wanneer ik dat doe als ik stoned ben. Enorme tolerantie heeft er nl. voor gezorgd dat ik toch echt wel last heb van paranoia bij blowen en dan zit ik daar heel de tijd met het gevoel alsof ik een stom gezicht trek en iedereen naar me kijkt.

Nog zoiets dat pep me heeft laten inzien :grin: tijd om te stoppen met blowen (en drinken en roken)

Beanhead

Badass junkie
KoxBox zei:
Beanhead zei:
Nog zoiets dat pep me heeft laten inzien :grin: tijd om te stoppen met blowen (en drinken en roken)

Wat ga je dan wel nog gebruiken...

Nou een blowtje op zijn tijd, alvast niet dagelijks. En nog eens wat meer psychedelische middelen.

Enja

Duh

Pep. Maar niet te vaak want ik vind het persoonlijk té leuk om er;
1. Verslaafd aan te geraken
2. Tolerantie voor te krijgen
3. Er ongezond door uit te zien

Ik pas wel op hoor, laat je vooral niet bangmaken, ik test het alleen eens een keer goed en daarna is het weer stoppen. Net zoals met keta/mdma

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik maak me altijd zo snel druk als ik het idee heb dat er iets mis is, en uiteraard ga ik er dan direct vanuit dat het door m'n drugs gebruik komt. Wat eigenlijk helemaal niet zo is.

Want ik bedenk me net opeens,
dat ik vroeger (dus vóór dat ik drugs gebruikte) heel vaak in mijn ooghoeken iemand naar de achterdeur zag lopen, door het raam.

Dat zag ik altijd, en soms was ik er zeker van dat er echt iemand naar binnen kwam. Maar nog nooit was er daadwerkelijk iemand in het raam te zien.

... I feel so much better now :mrgreen:

:wave:

W.F.L.

Badass junkie
Beanhead zei:
& Ik die dacht dat dat allemaal eigenlijk vrij normaal was. Komt misschien ook omdat ik dit al heb sinds dat ik klein was, dus voor al dat drugsgebruik :tearsofjoy:

Dan is het geen HPPD, om de "diagnose" te krijgen moet er sprake geweest zijn van het gebruik van psychedelische drugs. Die zijn namelijk de trigger.

Bovenaan