Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Carlitos

Badass junkie
Bedankt voor al deze info!
Mijn huisarts wist er idd niks van af.

Als ik zeg dat ik graag melatonine wil omdat het kan helpen,en ik zeg dat heb ik van iemand gehoord denkt die huisarts ook van ....

Ik had het al is verteld wat ik ervaarde zei die ;

Noh paar weekjes/maandjes is het over.
Hij MOET en ZAl me iets goed voor gaan schrijven want ik vind het behoorlijk irritant ook al heb ik nog niet de ergste vormen.

:wave:

Ex-tripper

Experimenterende gebruiker
Ik hoop dat het lukt Japi-10. Ik zelf vind het nog steeds heel rot dat ik eigenlijk zonder wetenschappelijk bewijs zit. Ik zal binnenkort eens een afspraak maken of proberen iets te regelen met mijn huisarts. Ik zal het eens bespreken. Als dit wetenschappelijk bewijs stevig genoeg is, kunnen mensen hier ermee naar de huisarts als bewijs.

Een huisarts die geeft inderdaad niet zomaar medicijnen mee, daar wil hij uiteraard een goede reden voor heben. Jou huisarts wist nog niet eens iets van HPPD af?

Carlitos

Badass junkie
Zo'n potje zit minimale hoeveelheid in en is zo op dus.
Hoor wel van flut of het werkt,en ga binnenkort naar de huisarts en dan neemt ie maar contact op met verslavingsarts.

Flut

Belezen gebruiker
bedankt idd voor al deze handige info. Vanacht weer heerlijk geslapen van 3mg, ik denk dat ik wat via internet bestel (hoge dosering).

Ex-tripper

Flut, doe vanavond of morgenavond eens een keer 5 mg alsjeblieft. Ben wel benieuwd hoe het dan voelt. Nog een reden is dat het bij mij 5 mg was en dat heeft bij mij gewerkt. Ik kan niets zeggen over 3 mg, terwijl ik weet dat 5 mg bij mij heeft geholpen.

Goed dat je via internet gaat bestellen, let er alleen goed op dat het goed en betrouwbaar spul is en echte melatonine.

Flut

Belezen gebruiker
vannacht 5 mg genomen en ik moet zeggen dat ik weer perfect geslapen heb. Het valt me trouwens op dat dingen zoals patronen bij mij echt golven of druk aanvoelen. Hoe schoner de omgeving hoe rustiger alles is. Wij hebben bij ons opschool (hogeschool utrecht) een soort kunstmuur waar een patroon op zit van verschillende kleuren. Dit golft echt als ik er naar kijk. Mn ogen weten dan niet waar ze zich op moeten concentreren en daardoor gaat he bewegen.Als ik in een normale school gang loop, met gewoon witte muren met schilderijen is er niks aan de hand.

Dit is ook op de computer zo, die blokjes achtergrond van deze website bijvoorbeeld voelt druk aan. Een schone website als google of nu.nl zonder patronen (bijvoorbeeld het vakjes patroon van drugs forum) voelt gewoon rustig aan.

Als al deze shit gewoon stil staat ben ik tevreden, maar ik heb het idee dat de visual snow er juist voor zorgd dat dingen ook gaan bewegen.

Ex tripper heb jij nooit last gehad van visual snow, of hebje dat nog steeds? want visual snow schijnt zo goed als niet weg te kunnen.

Ex-tripper

Nee, visual snow heb ik ook geen last van gehad. Het was bij mij vooral dat alles enorm veel bewoog. Ook patronen zien in dingen waar eigenlijk geen patroon in zit enzo een keukenblad bijvoorbeeld. Bekijk de lijst van symptomen maar daar staat zowat alles in. Omdat ik geen visual snow heb gehad denk ik niet dat het niet op te lossen is. Ik denk dat visual snow ook kan verdwijnen net als de andere symptomen.

Flut, als jij op die stimulator kijkt, deze:
http://www.thevisioncommunity.com/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=171

welke waarden vul jij op die site in bij 'snow density' en 'flicker rate' zodat het ongeveer is zoals jij het ervaart?

"it could be that neural activity in the visual cortex is simply operating at too high a baseline, with many neurons firing more often than they should."

Dit staat boven die foto. Die neuronen zijn te actief. Bij mij waren de neuronen in het deel van de visuele cortex die beweging verwerken, waarschijnlijk te actief. Dit zal waarschijnlijk ook met visual snow zijn. Daarom denk ik dat er niet moeilijker vanaf te komen is dan andere visuele stoornissen met behulp van melatonine.

Flut

Belezen gebruiker
Lol pipoxyz :grin:

Ex tripper, het is een beetje moeilijk aan te geven op die simulator maar ik denk ongeveer 16 / 3. HEt lijkt op deze stand namelijk op de lichte foto alsof het heel erg aanwezig is. Maar overdag in een lichte ruimte zie ik het bijna niet. Als het donker is, is het wel heel erg zichtbaar. Ik denk dat de laatste foto daar wel een realistisch beeld van geeft (laatste foto van de simulator)

Verder heb ik nog een interessante link van een gallery met verschillende soorten VS die mogelijk zijn

http://www.migraine-aura.org/content/e2 ... ex_en.html

Carlitos

Badass junkie
Naarmate het erger word merk ik dat de pixels meer paars/groen worden.
En in de nacht is het het ergst ja.

Maar Visual snow kan nooit meer weg als ik het begrijp :openmouth: ?
Dat is me grootste probleem juist dat sneeuw.

Flut

Belezen gebruiker
Japi-10 zei:
Naarmate het erger word merk ik dat de pixels meer paars/groen worden.
En in de nacht is het het ergst ja.

Maar Visual snow kan nooit meer weg als ik het begrijp :openmouth: ?
Dat is me grootste probleem juist dat sneeuw.

Nee zo goed als niet, maar als de sneeuw iig met 50% kan afnamen door medicatie of iets ben ik al super blij.

azgaza

Badass junkie
Ik heb overdag geen visual snow, maar in het donker heb ik altijd paarse en groene pixels, als kind had ik die pixel beelding ook al, maar waren ze gewoon kleurloos, en als ze kleur hadden iniedergeval niet zo paars groen. Althans, dat denk ik. Misschien had ik het ook wel gewoon altijd.

Af en toe overdag wil ook wel eens iets bewegen, maar vaak maar een klein beetje en meestal noem ik het gewoon flashbacks, eht is namelijk niet constant.

Flut

Belezen gebruiker
Maar bedoel je met pixels sneeuw? Want overdag valt mijn sneeuw niet echt op maar s'nachts is de sneeuw bij mij ook groen / paars, tripkleurtjes :P

Carlitos

Badass junkie
Ja dat sneeuw ja.
Dat noem ik pixels.

Maar overdag zie ik als ik naar de lucht kijken paars,met een beetje groen er door.
Als ik me ogen meteen sluit komt er ook eerst dat paars/groene langs.

*Trouwens ik kan ook ontzettend alles vaag laten worden en me beeld laten trillen*

Kan dat eigenlijk pas sinds ik de hppd verschijnselen heb,toeval ?!

Japi :wave:

azgaza

Badass junkie
Japi-10 zei:
Komt mischien wel door je lsd gebruik en niet HPPD ?

Nee, het is erger geworden sinds mijn laatste paddo trip, van 8 keer LSD in minder dan een half jaar is het niet erger geworden. Ik heb van LSD maar 1 of 2 flashbacks gehad in totaal, dat even iets kort bewoog vaak. En ik heb het alleen als ik heel stoned en heel moe ben.

En die gekleurde pixels zijn sterker als ik stoned ben, en ik heb ze alleen in het pikdonker. Ik denk eigenlijk dat ik permanente CEV's heb omdat ik gewoon altijd stoned ben.

Telefoon

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Japi-10 zei:
Komt mischien wel door je lsd gebruik en niet HPPD ?

Nee, het is erger geworden sinds mijn laatste paddo trip, van 8 keer LSD in minder dan een half jaar is het niet erger geworden. Ik heb van LSD maar 1 of 2 flashbacks gehad in totaal, dat even iets kort bewoog vaak. En ik heb het alleen als ik heel stoned en heel moe ben.

En die gekleurde pixels zijn sterker als ik stoned ben, en ik heb ze alleen in het pikdonker. Ik denk eigenlijk dat ik permanente CEV's heb omdat ik gewoon altijd stoned ben.

Ik heb ook altijd CEV's .. :P mensen enzo haha

en de gekleurde pixels ik ook :)

en als ik Stoned ben komen de LSD visuals helemaal terug ..

maa rom een of andere reden altijd de zelfde

bewegende vingers en monden in het gras .. of de muur

azgaza

Badass junkie
Ik heb nog nooit een echte goede flashback gehad, met gezichten zien of patronen ofzo. Allemaal vage bewegende dingen alsof ik te moe ben.

Shiroine

Newbie
Jo ik heb hier echt al zeker een jaar last van.
Wat ik heb gebruikt is 3keer Lsd, een dikke 12 keer paddo's, en een Xtc-verslaving in combinatie met veel snuiven. En natuurlijk :stoned: & :beer:
Alles beweegt en puntjes overal, maar die punten komen pas echt te voorschijn als het donker is. Ook heb ik dat als ik een stevig jointje heb gerookt dat ik een dikke flashback kom en ook echt elke keer weer.
Ik stoor me er niet aan en zie het als een extra, een bonus als het ware.
Maar ik dacht al meteen dat het HPPD was

Ex-tripper

pipoxyz, die pixels in het donker en vooral als je je ogen dicht doet herken ik supergoed. Ook dat je ze soort van kan besturen enzo. Bij mij waren ze voornamelijk groen en ik kon ze ook een beetje uit en aan schakelen. Ook kon ik er vormen van maken. Ook gezichten enzo. Vaak verloor ik wel de controle en dan werd een gezicht ineens een zwaar enge schedel. Maar ehm, die aanname van jou, dat melatonine niet geschikt zou zijn hiervoor, die is denk ik niet correct. Ikzelf ben namelijk ook van dit symptoom afgekomen (of iig van 95%).

Ook die droomtoestand kerken ik. Dat staat ook bij die grote lijst van m'n symptomen. Volgens mij heeft melatonine niet iets te maken met je normale dromen. Die pixels zijn dus verdwenen en ook kon ik niet meer in een soort vage droomtoestand. Mijn slaap is normaal geworden (gelukkig).

Ex-tripper

Hey Flut! Hoe gaat het trouwens met die melatonine van jou? Slaap je nog steeds goed? Nog elke avond 5 mg melatonine?

dirtbag

Bewuste gebruiker
Ex-tripper zei:
pipoxyz, die pixels in het donker en vooral als je je ogen dicht doet herken ik supergoed. Ook dat je ze soort van kan besturen enzo. Bij mij waren ze voornamelijk groen en ik kon ze ook een beetje uit en aan schakelen. Ook kon ik er vormen van maken. Ook gezichten enzo. Vaak verloor ik wel de controle en dan werd een gezicht ineens een zwaar enge schedel. Maar ehm, die aanname van jou, dat melatonine niet geschikt zou zijn hiervoor, die is denk ik niet correct. Ikzelf ben namelijk ook van dit symptoom afgekomen (of iig van 95%).

Ook die droomtoestand kerken ik. Dat staat ook bij die grote lijst van m'n symptomen. Volgens mij heeft melatonine niet iets te maken met je normale dromen. Die pixels zijn dus verdwenen en ook kon ik niet meer in een soort vage droomtoestand. Mijn slaap is normaal geworden (gelukkig).

wow dit heb ik ook wel is, dat het echt ineens eng word, maar dan doe ik men oge dicht en denk ik aan leuke dingen :) :P

Ex-tripper

Ja, het werd dan soms heeeeeeeeeel erg eng. Ik dacht dan bijvoorbeeld aan de heks van sneeuwwitje en dan leek het wel of dat gezicht echt ziekelijk smerig eng werd (beetje lam voorbeeld haha).

Flut

Belezen gebruiker
haha extripper jij hebt echt wat meegemaakt ja. Maar over de malatonine ik heb de 5mg pilletjes uit amerika nog niet binnen dus ik gebruik nu f die 0.1 mg dingen. Ik had donderdag en vrijdag het idee dat mn zicht iets slechter was, iets statischer om het maar zo te zeggen, alles leek wat onscherper. Ik heb daarom vrijdag avond de malatonine overgeslagen en van8 omdat ik uit was geweest heb ik ook niks ingenomen. Mn zicht is gelukkig wel weer scherp geworden, of dit door de melatonine komt weet ik niet.

Maar ik zat te denken van kan het niet zo zijn dat die 0.1 mg pilletjes een paar andere stofjes bevatten dan de 5mg pillen. Ik bedoel 50 x 0.1 mg melatonine + wat andere stofjes kan misschien betekenen 'iets teveel andere stofjes dan goed is'. Als je snapt wat ik bedoel.

Ik denk dat die 5mg dingen dezelfde stoffen zullen bevatten alleen niet zoveel als dat ik 50 keer 0.1 mg + overige stofjes inneem.

Snapje mn redenatie? :mrgreen: Ik ga ze trouwens vanavond wel weer innemen, maar ik denk iets lagere dosering.

Ex-tripper

Haha, ik volg je redenatie Flut, heel mooi haha. Maargoed, zolang je niet anders voor handen hebt, is dit het beste lijkt me.

Ik denk dat er niet een soort dagelijkse oorzaak->gevolg relatie is tussen de symptomen en melatonine. Ik kan me goed herinneren dat ik na een half jaar melatonine een paar dagen had die hetzelfde waren als na een maand melatonine. Dat duurde dan ook niet heel lang ofzo, maartoch.

Ik wil hier alleen maar even mee aangeven dat het zeg maar wel vooruit gaat, maar het kan zijn dat het enorm schommelt. Daarom kun je ook pas na 4 maanden ofzo duidelijk verschil aangeven hoe het is vergeleken met 4 maanden geleden. Het is echt een lange-termijn geneesmiddel. Het is namelijk ook niet zo dat ik meteen symptomen terug krijg als ik per ongeluk een dagje oversla met melatonine.

Maar Flut, ben je wel bereid dit zeg maar misschien wel 2 jaar door te zetten met die melatonine? Ik hoop toch iig iets van een half jaar om te zien of het effect heeft?

Ik zou als je thuiskomt van het stappen of WAT DAN OOK gewoon je melatonine innemen. Ik weet natuurlijk niet in welke mate je alcohol drinkt dan, maar als alcohol de zaak verslechtert, dan is het misschien goed om gewoon melatonine in te nemen om soort van 'de klap op te vangen'

Mare, houd me op de hoogte :)

Flut

Belezen gebruiker
Hehe ja ik slaap er perfect door en wat heb ik te verliezen? Ik zie het als vitamine pilletjes die ik ook iedere dag inneem. Ik ga het dus gewoon standaard maken zolang alles goed gaat. Maar de reden waarom ik ze dus van8 niet had ingenomen is omdat ik de werking van alcohol in combinatie met melatonine niet ken, kheb net f op google gekeken en ik kan er niks over vinden. Dit zal dus wel betekenen dat het safe is?

Ik blijf iig posten! :beer:

Ex-tripper

Haha, het is zeker safe! Afgelopen donderdag is dat weer eens bewezen hèhè. :mrgreen:

Maar idd, wat heb je ermee te verliezen idd. Kben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Hoeveel pilletjes zijn er eigenlijk onderweg naar Nederland? En hoeveel ben je ervoor kwijt?

Heb dit sneeuw-ruis-ding ook al vaak voorgehad.
Ook een soort van lichtflitsen als ik mn ogen sluit (als 'k in m'n bed lig fzo)
Is begonnen na de eerste keren xtc.. Heb nu paar maand niet meer gebruikt en 't is lichtelijk verminderd, maar nog niet helemaal weg. Dus kan volgens mij toch niet helemaal aan drugs te wijten zijn...
Nuja, de tijd zal het uitwijzen zeker :wink:

Talec

Bewuste gebruiker
maat van me heeft soort gelijaardig probleem
na zware acid trip, heeft hij nu zo soms het gedacht
dat er iemand achter hem staat ! Hij ziet zo dan vaag achter hem
een soort van schaduw/schim echt freaky man

Detroit303

Bewuste gebruiker
Flut zei:

WOW! Niet gedacht dat ik dit in dit topic zou aantreffen :openmouth:
Ik heb dit al heel men leven! Van zolang ik het weet..
Door druggebruik kan het dus zéker niet zijn. Ik heb er overigens niet veel last van. Enkel bij momenten van stress, zoals tijdens de examens. De float heel mn cursus vol met slierten en puntjes. Vermits ik er weinig last van heb, ga ik er niet voor naar de dokter ofzo. Of mss beter wel?...
Hmzzz :confused:

Flut

Belezen gebruiker
Het komt ook voor bij mensen met migraine.

Bekijk deze site eens = > http://www.migraine-aura.org (kzal deze ook f in de hoofd post zetten)

De dokter zal denken datje 'mouches volantes' hebt, maar als het niet storend is zou ik er nie naar de dokter mee gaan..

hallotje

Bewuste gebruiker
De simulator klopt niet helemaal voor mij... in het donker merk ik alleen een ruizend beeld net als pipoxyz ook ongeveer 16/3. Overdag heb ik alleen heel soms ligt het ideen dat dingen anders zijn... Ik weet zeker dat dit door de paddo's of blowen komt want lsd had ik toen nog niet ontdekt.

Flashbacks heb ik niet en weer absoluut niet wat ik me erbij moet voorstellen...

Carlitos

Badass junkie
Ben ook begonnen met die melatonine.
Potje van de drogist.
Neem er maximaal 7 over de dag.

Meestal stuk of 4/5 voor het slapen.
En soms overdag nog.

Slaap er erg lekker en vast door ondanks dat het niet een dosis van 3 of 5 mg is.Het is zeg maar meteen als ik ga slapen een beetje rustig in me hoofd en eerder het gevoel van ik zak weg en val in slaap.Je doezelt al lekker als je ligt.Echt fijn :)

Bovenaan