Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Carlitos

Badass junkie
Slaap zo ie zo niet goed,dus dat is wel fijn.
En dacht al dat het niet in die dosis echt zo werken,binnenkort maar eens gewoon via de dokter proberen te krijgen.

Thanks voor de link btw. :)

Flut

Belezen gebruiker
Japi-10 zei:
Slaap zo ie zo niet goed,dus dat is wel fijn.
En dacht al dat het niet in die dosis echt zo werken,binnenkort maar eens gewoon via de dokter proberen te krijgen.

Thanks voor de link btw. :)

Dokter kan idd ook!

Ex-tripper

Experimenterende gebruiker
Juist gezegd Flut, 0,1mg is prima om mee te slapen, niet om HPPD mee te behandelen.

Cactuskont, HPPD komt zeker te weten door de drugs. Het is een neurologische verandering die een tijdje aanhoudt. Die neurologische verandering is door de drugs gekomen. Het kan wel minder worden en misschien zelfs helemaal verdwijnen. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die HPPD heeft zonder ook maar één keer drugs te hebben gebruikt.

Freud

Newbie
Ik weet bijna zeker dat ik hppd heb, heb exact dezelfde visuele symptomen. Ik heb 1 keer paddo's gebruikt, 3 keer truffels en ongeveer 15 keer xtc. Maar naast het visuele heb ik ook last van wat psychische symptomen zoals:

Concentratieverlies
Geheugenverlies
Slapeloosheid
Angstgevoelens

En nog zo wat van dit soort verschijnselen, zijn er meerdere die hier last van hebben? En hier een oplossing voor hebben?

Ex-tripper

Hey Freud. Ik stel voor dat je heel deze thread doorleest. Er zijn verhalen genoeg en ook oplossingen te vinden. Ik zou, als ik jou was, voorlopig ook geen drugs meer gebruiken. Dit om je hppd en andere symtomen niet te verergeren.

Carlitos

Badass junkie
Freud zei:
Ik weet bijna zeker dat ik hppd heb, heb exact dezelfde visuele symptomen. Ik heb 1 keer paddo's gebruikt, 3 keer truffels en ongeveer 15 keer xtc. Maar naast het visuele heb ik ook last van wat psychische symptomen zoals:

Concentratieverlies
Geheugenverlies
Slapeloosheid
Angstgevoelens

En nog zo wat van dit soort verschijnselen, zijn er meerdere die hier last van hebben? En hier een oplossing voor hebben?

Niet erop letten helpt zeker,..

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vroeg me af of meer HPPD'ers ervaren dat als je in je ogen wrijft je allemaal fractals, patronen en andere vreemd gekleurde blokjes, dingen en andere fratsels ziet?

Miss J

Bewuste gebruiker
Nadat ik ben begonnen met dit topic lezen ben ik ook bang dat ik HPPD heb.
Als ik een tijdje naar een object kijk zie ik het in een andere kleur terug als ik weg kijk, ook zie ik de 'pixels' in het donker en ook vaak een groene vlek en vandaag had ik ook iets raars, misschien herkenbaar voor jullie?

Ik zat in een ruimte met TL licht en ik was iets aan het lezen en opeens zag ik een vaag cirkeltje. Beetje moeilijk uit te leggen maar met een knipperende rand zeg maar. En als ik er dan naar keek schoof het een stukje op zo lang als ik daar zat werd die cirkel steeds groter en begon meer te knipperen en het werd vreselijk irritant op den duur. Ik weet natuurlijk niet zeker of ik HPPD heb maar ik begin er steeds meer bang voor te worden...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Japi-10 zei:
Niet erop letten helpt zeker,..
Haha. (Ik had een hele post voorbereid, maar "haha" volstaat)

Miss J zei:
Als ik een tijdje naar een object kijk zie ik het in een andere kleur terug als ik weg kijk, ook zie ik de 'pixels' in het donker en ook vaak een groene vlek en vandaag had ik ook iets raars, misschien herkenbaar voor jullie?
Die vlek is bij mij meestal paars en als ik er langer naar kijk stijgt het op. Vreemd, maar niet storend verder. Die pixels noem ik sneeuw en zijn er 24 uur per dag, licht, donker, makes no difference. Ach, zolang het mn dagelijks leven niet gaat storen vind ik het niet zo erg.

Ex-tripper

Ben vandaag naar de huisarts geweest en heb het gehad over wetenschappelijke artikelen die als bewijs leveren dat melatonine (minstens 5mg) hppd kan bestrijden. Het was al lang geleden dat hij ze had gezien, maar hij zou gaan kijken. Ook zei hij erbij dat ik natuurlijk zelf ondervonden had dat melatonine werkt en dat dit dus op zich al een bewijs is dat het werkt. 2 jaar voordat ik ermee kwam bij hem had hij al iemand anders met melatonine succesvol behandeld.

Carlitos

Badass junkie
Okie,als zo officieel bewijs kan wel bevordend voor me huisarts.Maar ik moet zo ie zo langsgaan maar heb daar niet echt zin in.

numbro2

Newbie
Al iets op dat wetenschappelijke artikel. Ik ben daar namelijk erg benieuwd. Ik heb zelf al zo'n 3 jaar visual snow en andere visuele vervormingen. Ik zal dadelijk die lijst invullen. Ik heb echt al zoveel geprobeerd om er vanaf te komen, maar tot op heden nog geen succes. Daarom ben ik erg interesseert in dat rapport!

numbro2

Newbie
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?[/b]
MDMA, Paddo's, Speed, Weed, 2CB, Coke

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
ruim 3 jaar

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
- Veel slapen
- Multi vitamine
- Visolie
- Sporten
- Gezond eten

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Nee, ik gebruik niets meer.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Ik weet het niet zo goed. Ik weet wel dat ik van een op de andere dag in een soort droom terecht kwam.
Ik had toen al een jaar ofzo geen xtc meer gedaan en al enkele jaren geen pados meer. Ik blowde wel alleen elke dag, wat bij mij een angststoornis heeft gecreëerd. Daardoor ben ik depressief geworden. Daarbij heb ik toen het gebeurde een antibiotica kuur gehad.

Ik heb dus echt geen idee wat het geweest kan zijn. Ik denk een combinatie van een drugsverleden, heel weinig slapen, het huidige blowen, de stress en angststoornis.

Ik heb overigens alleen nog last mijn het visuele klachten. Ik ben niet meer depressief. Het is nog wel alsof ik in een droom zit en vooral ook de visual snow. Lezen lukt niet, en de hokje tellen op een ruitjes vel is onbegonnen werk.

Ex-tripper

Numbro2, wachten op dat wetenschappelijke artikel is natuurlijk mogelijk. Je kan natuurlijk ook, via die site die Flut heeft gegeven, melatonine bestellen.

Zoals ik in je privebericht hebt gezegd: Ik ga binnenkort weer een afspraak maken met de huisarts en hoop dat hij er mee bezig is geweest.

Ik ken dit maar al te goed, maar alleen als ik te gek gedaan heb.
Als ik dit soort dingen begin te zien is het voor mij een teken om als de sodemieter in bed te geraken, omdat het niet al te lang meer duurt voordat het lichtje uit gaat.

In onze kringen noemen we dit altijd vleermuizen zien, omdat die vlekjes in het donker net zo bewegen als vleermuizen :confused:

Carlitos

Badass junkie
Ex-tripper zei:
Numbro2, wachten op dat wetenschappelijke artikel is natuurlijk mogelijk. Je kan natuurlijk ook, via die site die Flut heeft gegeven, melatonine bestellen.

Zoals ik in je privebericht hebt gezegd: Ik ga binnenkort weer een afspraak maken met de huisarts en hoop dat hij er mee bezig is geweest.

Lukt het wat met die info,resultaten ?
laat ook wat horen als het niet lukt.

:wave:

NexxtGen

Belezen gebruiker
WTF!
ik heb soms weleens dat, als ik naar de wolken/lucht kijk, dat ik dan een soort belletjes zie en het VREEMDE is dat ik, als ik er naar kijk, dat ze dan naar beneden vallen! Maar ik heb dat heel soms en ik weet ook niet of het door de drugs komt.

Wel heb ik, na mijn eerste MDMA-avond, heel even last gehad van een regenboog-achtig verschijnsel linksboven in mijn gezichtsveld, ongeacht welk oog ik open deed, gepaard met een vreselijke hoofdpijn. Dit duurde slecht een tiental minuten en daarna is het weggegaan.

Wel interessant om dit te lezen op zich :)

Fritz

Newbie
Dit is mijn eerste post hier, vroeger wel het idee gehad om hier actief te worden, maar vanuit de meer geïnteresseerde en positieve invalshoek. Ironische wending dat ik nu juist in dit topic post. Niet dat ik nu negatief over drugs ben, maar het gebruik staat sinds kort op het laagst mogelijke pitje :) Sinds anderhalve week niks meer, na lang gebruik, redelijk intensief. Het is ook niet de eerste keer dat ik ben gestopt met blowen, maar dit keer van plan het iets langer uit te houden. Als antwoord op de vragen:

1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
De lijst die ik nu kan bedenken: wiet/hasj, alcohol, XTC, cocaine, speed, paddestoelen, LSD, DMT, salvia, GHB en ephedra.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Iets meer dan een jaar. In beginsel was het erg subtiel, een soort visual snow, maar ook traces en patronen waren wel te bemerken. De afgelopen tijd werd het erger, in de vakantie zelfs behoorlijk en begon het voor mij storende vormen aan te nemen. De klachten zijn louter in de visuele sfeer, psychisch zit ik juist beter in elkaar dan ooit. Hoewel ik wel de ervaring van depersonalisatie herken, is dit voor mij geen psychische toestand die me heeft overvallen en die ongewenst is, maar juist één die betekenisvol is en waar ik naar op zoek was. Ik ben er dan ook niet in aanraking mee gekomen als depersonalisatie, maar verlichting. Niet in de traditioneel boeddhistische zin, maar meer in de zin zoals bedoeld door Eckhart Tolle: http://en.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle. Het is voor mij ook mogelijk om in oude bewustzijnstoestanden terug te keren, daar heb ik al mee geexperimenteerd. Dus ook voor mensen die per se de psychologische interpretatie willen aanhangen, kan ik melden dat dit voor mij geen lasten zijn. Ik heb ook geen last van angst, depressie en alle andere zeer vervelende bijverschijnselen waar sommigen melding van maken. Zorgen maken doe ik me ook niet, aangezien ze voor mij niet naar iets realistisch verwijzen en verder geen praktische toevoeging op mijn leven zijn. Al met al heb ik meer gewonnen dan verloren, maar zijn de visuele klachten wel vervelend bij tijd en wijlen.

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Vooralsnog niet heel veel, ik ben ook niet geneigd om dergelijke zaken als klachten te zien. Ik heb bijvoorbeeld ook anderhalf jaar met -1,5 visuele afwijking rondgelopen, zolang het voor mij niet dusdanig erg werd dat ik echt moeite kreeg met functioneren, deed ik er niet zoveel aan. Wat ik tot nu toe heb gedaan is stoppen met alle vormen van drugs, maar dat is pas anderhalve week. Merk al wel dat het minder erg is dan in de Kerstvakantie en dat als ik uitgerust ben ik er ook minder last van heb. Als ik moe ben en in drukke, kleine omgevingen merk ik er meer van.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Vooralsnog niet, maar ben niet van plan om het volledig op te geven. Blowen vooralsnog wel, aangezien dat de grootste aanjager lijkt te zijn. Bij mdma heb ik dit niet, sterker nog, bij een aantal mdma ervaringen zag ik juist veel beter. Het trippen heb ik ook volledig opgegeven, dit verergert het absoluut. Ook caffeine wil ik zwaar minderen, dit heeft ook al enkele malen negatieve uitwerkingen gehad.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
LSD, no doubt. Op een acidfeestje waar ik al trippend heen ging is het verankerd geraakt. De trip was heftig, de rij was druk en ik viel daar al bijna flauw. Ik raakte niet in paniek, was juist volledig in rust, maar de drukte maakte het onoverzichtelijk. Toen ik eenmaal binnen was, spullen in een kluisje had gedaan en door de mensenmassa heen een plek had gevonden met mijn vrienden, dacht ik dat het wat rustiger zou worden. Echter, zware lichtflitsen wisten me visueel compleet te overdonderen. Het was lastig om het visueel gezien bij elkaar te houden. Na deze trip zijn de verschijnselen op komen zitten. Ik ben overigens altijd al een visuele tripper geweest, had bij de laagste dosis al visualisaties, waar vrienden er vier keer overheen konden gaan zonder ook maar een patroon te kunnen ontwaren. Visuele flashbacks had ik voor die tijd ook al, heb ik echter altijd als aardige toevoeging ervaren :)

Mijn interesse in dit topic is groot, met name in de medische artikelen die het verband tussen melatonine en HPPD beschrijven. Het zou mooi zijn als dit een bijdrage kan leveren aan het verminderen van de visuele symptomen. Wel heb ik mijn twijfels, gezien de vermoedelijke links tussen melatonine en DMT (die in hoge dosis toch behoorlijk ingrijpt op je visuele cortex :wink:).
SSRI’s begin ik niet aan, ook nergens voor nodig, aangezien het mentaal wel goed zit. Ex-tripper, in welke regio zit jouw dokter? Ik zit zelf te overwegen om een huisarts te raadplegen, maar eerlijk gezegd denk ik dat het gros niet bekend is met HPPD en aan de meest conventionele oplossingen – voor zover je daarvan kunt spreken – wil ik toch niet. Als ik in de buurt van die van jou zit zou ik wel daar willen langsgaan.

Kijk maar of je dat kwijt wilt, ik ben in ieder geval erg benieuwd naar!

Ex-tripper

Heb je heel deze thread doorgelezen? Op dit moment ben ik er zo goed als vanaf en mijn huisarts heeft voor mij ook al enkele mensen genezen met melatonine. Ook iemand op dit forum gebruikt nu melatonine voor ongeveer een maand en het gaat heel langzaam ook steeds beter met hem. Ik denk dat melatonine zeker HPPD kan genezen. Het duurt alleen erg lang.

Ik vermoed dat dat wetenschappelijke artikel niet perfect het verband tussen melatonine en HPPD zal verklaren. Ten eerste omdat het hersenonderzoek op zich zelf nog in de kinderschoenen staat. Ten tweede is HPPD helemaal niet bekend en wordt het niet bepaald op grote schaal onderzocht. Ik denk zelf dat er in dat wetenschappelijke artikel (of wat het ook is) dat daar een aantal case-studies in staan. Gevallen zoals ik dus. Systematisch onderzoek naar HPPD ontbreekt, vermoed ik.

Fritz, waarschijnlijk weet je huisarts niets van HPPD af. Je kunt het natuurlijk wel proberen, want de mijne wist er wél vanaf en zullen er meer huisartsen zijn die er vanaf weten. Ik zal het volgende keer met hem bespreken wat hij ervan vindt dat er andere mensen van 'buitenaf' bij hem langskomen. Omdat je je voor de rest prima voelt, zou ik, wat je zelf ook al zegt, niet aan de conventionele middelen beginnen. Dan blijf je bezig en eerlijk gezegd heb ik nog geen positieve verhalen gehoord (mensen die genezen zijn van HPPD door conventionele middelen).

Ik wil op dit forum zoveel mogelijk anoniem blijven. Ik vertel dus niet waar ik woon. Wel kun je me een pm sturen met je emailadres erin. Dan meld ik je aan in m'n msn. Daar wil ik wel uitwijden. Als je dat niet wilt, dan kun je ook melatonine bestellen op de site die Flut heeft gegeven op deze of vorige pagina van deze thread.

Gr, Ex-tripper

pythregius

Bewuste gebruiker
als je die ruis ziet, en exact die aparte afbeeldingen die in je zicht zwemmen heb je dan al meteen hppd? ik heb het erg sterk de laaste tijd, die ruis als je de lucht in kijkt zijn allemaal kleurtjes bij mij, die allemaal rond zwemmen, die grotere dingen in men zicht lijken wel levende organismen zoals je ze vaak ziet onder een microscoop.
ook zie ik lichter vlaktes zoals de muren, altijd flitsen, in allerlei kleurtjes, en wanneer ik stoned ben, valt het beeld constant in mozaik uitelkaar.
ik vind het absoluut niet onprettig, en merk dat dit allemaal ook alleen maar puur visueel is.
meot je minderen met lsd als je deze effecten hebt?

heb de lijst emt symptonen even door gespit en de effecten die er bij staan ervaar ik allemaal, nuchter en stoned, wanneer stoned alleen heel erg sterk.
nogmaals vind het niet onprettig, wel af en toe vervelend omdat letters weg willen schieten tijdens het lezen.

Ex-tripper

Dit zijn de DSM-III criteria voor HPPD:

Diagnostic criteria for Hallucinogen Persisting Perception Disorder

A. The re-experiencing, following cessation of use of a hallucinogen, of one or more of the perceptual symptoms that were experienced while intoxicated with the hallucinogen (e.g., geometric hallucinations, false perceptions of movement in the peripheral visual fields, flashes of colors, intensified colors, trails of images of moving objects, positive afterimages, halos around objects, macropsia, and micropsia.

B. The symptoms in Criterion A cause clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning.

C. The symptoms are not due to a general medical condition (e.g., anatomical lesions and infections of the brain, visual epilepsies) and are not better accounted for another mental disorder (e.g., delirium, dementia, Schizophrenia) or hypnopompic hallucinations.

Pythregius, jij hebt visuele symtomen, maar je vindt het niet erg. Het geeft je geen paniek, depressie of psychologische ongemakken. In psychiatrische termen zou je dus niet in aanmerking komen voor HPPD, maar je ervaart wel symptomen van HPPD. Het is, zoals je zelf al zegt, bij jou dus puur visueel.

Je moet zelf weten of je doorgaat met LSD. Je voelt je psychisch prima en je stoort je niet aan de visuele symptomen, dus dat is goed. Kans is aanwezig dat doorgaan met LSD er voor zorgt dat de visuele symptomen nog heftiger worden. Zolang je dat aankan, dan zit je misschien nog redelijk veilig. Het kan ook zijn dat je ook de meer psychische symptomen gaat ervaren (paniek, depressie, depersonalisatie, enzovoorts). Het is dus een afweging die je zult moeten maken.

pythregius

Bewuste gebruiker
dus goed opmezelf reflecteren, eerlijk tegenmezelf zijn in hoevere ik er totaal geen last van heb, mocht het wat minder leuk owrden maar nog niet onplessant dan moet ik minderen of heb ik het verkeerd ?
ik vind die visuals nu zelfs erg leuk :beer:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ben dit topic al de hele tijd aan het negeren, omdat ik die flitsen ook wil negeren, en dat lukt beter als ik er zo weinig mogelijk informatie over heb!! :mrgreen:

Miss J

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
Ik ben dit topic al de hele tijd aan het negeren, omdat ik die flitsen ook wil negeren, en dat lukt beter als ik er zo weinig mogelijk informatie over heb!! :mrgreen:

Ja precies, ik probeer er ook zoveel weinig mogelijk aan te denken maar dankzij dit topic lukt dat niet meer :P

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Reuze interessant topic dit! Ook dat stukje over depersonalisatie en derealisatie. Daar ben ik gelijk even verder op wezen googlen, omdat ik het herkende.
Op dit exacte moment ervaar ik hppd en ook vormen van depersonalisatie en derealisatie. Dit komt omdat ik speed heb gebruikt, al ruim twee dagen wakker ben en ik dus inmiddels behoorlijk wat slaaptekort heb. Ik zie de hele tijd gekleurd sneeuw voor mijn ogen, als ik naar mijn benen kijk lijken ze veel breder dan normaal en dus voelen ze niet als mijn eigen benen en verder herken ik soms de ruimte waarin ik me bevind niet (ik zit gewoon in mijn eigen huis natuurlijk:mrgreen: ).
Ik vind dit altijd hele bijzondere en leuke tripervaringen: vooral dat vervreemden van jezelf en je omgeving, alsof ik in een droomwereld leef! Ik heb 't ook wel eens onder invloed van paddo's of mdma gevoeld. Ik weet dat het nu voor mij iets tijdelijks is en dat het morgen na een goede nachtrust weer weg is. Ik heb verder ook geen verplichtingen vandaag, dus ik kan het lekker over me heen laten komen en er het leuke van inzien. MAAR het zou me toch wel echt heel vervelend lijken om zulke gevoelens ook in het normale dagelijks leven te moeten hebben. Je kunt er nou niet bepaald optimaal mee functioneren lijkt me, dat voel ik nu bij mezelf ook maar al te goed! Ik wens daarom alle mensen hier op het DF die deze ziekte daadwerkelijk hebben heel veel sterkte en genezing toe!! Ik wist niet over het bestaan van deze ziektes en dacht dat het je alleen tijdens tripmomenten kon overkomen. Het lijkt me erg heftig om met zoiets te moeten leren leven! Ik wens iedereen nogmaals heel veel sterkte en succes!

Ex-tripper

pythregius, zo kun je het ongeveer wel stellen ja. Stoppen met alle drugs zou natuurlijk het veiligst zijn, maar dat zou je ook niet relaxt vinden waarschijnlijk. Je moet gewoon op jezelf letten idd.

Marla Singer, bedankt voor je steun. Door jou beschrijving van dat vervreemden van jezelf en de wereld in die droomwereld mis ik dat op dit moment heeeeeel erg. Ik vergeet soms dat de trips ook wel supervet waren! Door de HPPD kan, wil en durf ik niet meer te trippen. Gelukkig begrijp je wel dat het ervaren van zulke gevoelens 24/7 idd niet heel leuk meer is en je flink uit evenwicht kunnen halen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ex-tripper zei:
. Gelukkig begrijp je wel dat het ervaren van zulke gevoelens 24/7 idd niet heel leuk meer is en je flink uit evenwicht kunnen halen.

Poeh, en of ik dat wel kan begrijpen! Ik ben op dit moment dus ook al flink uit mijn evenwicht, maar voor nu voel ik me daar lekker bij omdat ik geen verplichtingen te doen heb. Echter, morgenmiddag moet ik weer gewoon werken en daarbij wil ik natuurlijk zelf ook weer gewoon zijn! Ik moet er niet aan denken om dan in dezelfde status te verkeren als nu :kots: .
Ik heb veel respect voor jullie en ik hoop echt van harte dat je ooit nog van deze ziekte geneest, want het lijkt me echt afschuwelijk om te hebben... :cry:

Ex-tripper

Haha, als je gewoon gaat slapen dan ben je morgen toch wel weer in staat om redelijk nuchter te gaan werken. Met uit evenwicht zijn bedoel ik echt depressief en paniek en dat soort zooi. Dat je eigenlijk de controle kwijt bent enzo. Jij hebt volgens mij nog gewoon de controle dus vind ik dat je nog best in evenwicht bent :)

Ikzelf ben zo goed als genezen van HPPD. Ben daar ook redelijk trots op :) Het is het meest afschuwelijke wat ik ooit heb meegemaakt, maargoed, ik zie het gewoon als bagage. Ik heb er geen spijt van dat het zo gegaan is, maar als ik het van tevoren zou weten, zou ik het wel anders hebben gedaan.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ex-tripper zei:
Haha, als je gewoon gaat slapen dan ben je morgen toch wel weer in staat om redelijk nuchter te gaan werken. Met uit evenwicht zijn bedoel ik echt depressief en paniek en dat soort zooi. Dat je eigenlijk de controle kwijt bent enzo. Jij hebt volgens mij nog gewoon de controle dus vind ik dat je nog best in evenwicht bent :)

Ikzelf ben zo goed als genezen van HPPD. Ben daar ook redelijk trots op :) Het is het meest afschuwelijke wat ik ooit heb meegemaakt, maargoed, ik zie het gewoon als bagage. Ik heb er geen spijt van dat het zo gegaan is, maar als ik het van tevoren zou weten, zou ik het wel anders hebben gedaan.

Ik ga er van uit dat ik morgen weer redelijk functioneer ja :) . Maar ik ben al sinds zaterdagochtend 10u wakker en daar ben ik nu wel goed wazig van hoor! Ik zou me niet iedere dag zo willen voelen en dat had jij dus wel min of meer. Ik zit gelukkig veilig binnen in mijn eigen fijne huisje, want (face to face) sociaal zijn en contacten met de normale wereld kan ik even nog niet aan nu :rolleyes: . In die zin ben ik dus wel een beetje uit balans momenteel, maar ik begrijp dat het voor jou heel anders lag en nog wel een aantal gradaties hoger zat vergeleken met mijn wazigheden van nu :wink: Wel ontzettend fijn dat je het nu allemaal weer onder controle hebt!!! :wave:

Fritz

Newbie
pythregius zei:
dus goed opmezelf reflecteren, eerlijk tegenmezelf zijn in hoevere ik er totaal geen last van heb, mocht het wat minder leuk owrden maar nog niet onplessant dan moet ik minderen of heb ik het verkeerd ?
ik vind die visuals nu zelfs erg leuk :beer:
Ik zou zeggen dat je het verkeerd hebt. Ik zit in eenzelfde situatie als jij en in beginsel zijn de visuals wel leuk, maar het gaat vervelen en dan draagt het verder niks meer bij. De diagnostische criteria zijn inderdaad degene die Ex-tripper beschreef, maar het is niet zo dat je aan alle drie hoeft te voldoen om met HPPD gediagnosticeerd te worden. In het geval van HPPD (en overige stoornissen die in dat hoofdstuk vermeld staan) word je gediagnosticeerd indien twee van de drie criteria aanwezig zijn. Volgens mij is de derde wel een zogeheten knock-out criterium, of noodzakelijke voorwaarde. Maar met A en C, is er nog wel degelijk sprake van.

Als ik jou was zou ik er dan ook niet mee doorgaan, maar dat is iemand die achteraf praat :)

Heb zelf ook hppd kan er op zich wel mee leven vindt het wel chill beetje kleurtjes kijken als ik me verveel:) heb ook wel is op de fiets dat dingen groter en kleiner worden in de verte vet vaag is dat

:stoned:

Diagnostic criteria for Hallucinogen Persisting Perception Disorder

A. The re-experiencing, following cessation of use of a hallucinogen, of one or more of the perceptual symptoms that were experienced while intoxicated with the hallucinogen (e.g., geometric hallucinations, false perceptions of movement in the peripheral visual fields, flashes of colors, intensified colors, trails of images of moving objects, positive afterimages, halos around objects, macropsia, and micropsia.

B. The symptoms in Criterion A cause clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning.

C. The symptoms are not due to a general medical condition (e.g., anatomical lesions and infections of the brain, visual epilepsies) and are not better accounted for another mental disorder (e.g., delirium, dementia, Schizophrenia) or hypnopompic hallucinations

Miss J

Bewuste gebruiker
^^Ik snap niet dat je het chill kunt vinden... :rolleyes:

Ik heb nog even een vraagje voor de 'experts': Ik ben nu al 5 week gestopt met drugs maar het lijkt alsof de visual snow veel erger wordt, vooral als ik wakker wordt 's morgens! En ikk zie nu niet alleen meer de 'gewone 'sneeuw' maar soms ook allemaal rode stippen overal op... Hoe is het mogelijk dat het nu steeds erger wordt want toen ik bijna elk weekend drugs gebruikte was het naar mijn mening minder erg!

azgaza

Badass junkie
Ik weet niet wie er wat aan heeft, maar ik heb laatst met wat mensen die nooit tripmiddelen hebben gebruikt ff wat lichte visuele storinkjes aan het vergelijken.. blijkt dat de niet-trippers het allemaal wel eens hebben:

- tracers op dingen die voorbij rijden op straat of handen
- kleurafwijkingen waarbij eenkleurige dingen meerdere kleuren aannemen
- paars-groene ruis in het nacht donker
- dingen die weg lijken te zakken als je er naar kijkt.

Mensen die nog nooit getript hebben hebben dit soort dingen dus ook wel eens. Op zijn minst een beetje appart. Toen ik dat ondekte deed het me ook echt niks meer dat niet alles dat ik zie volledig klopt. Het enige dat ik echt vaak heb zijn tracers, maar alleen als ik er op let. Dat is ook eigenlijk mijn enige symtoom, oja en ruis in het donker, maar dat had ik vroeger ook al, voor het trippen. Ik vind het opzich wel grappig; hoewel mensen kunnen zich nuchter vermaken met hun eigen hand door hem alleen een beetje voor je ogen te bewegen?

Flut

Belezen gebruiker
Paars/groene ruis in de nacht? dat is de kleur van mijn visualsnow, kan het me eignelijk bijna nie voorstellen, wel appart dit. Het klopt dat er mensen zijn met visualsnow die nog nooit drugs hebben gebruikt maar dit komt echt heel zelde voor of het moeten migraine patienten zijn.

azgaza

Badass junkie
Flut zei:
Paars/groene ruis in de nacht? dat is de kleur van mijn visualsnow, kan het me eignelijk bijna nie voorstellen, wel appart dit. Het klopt dat er mensen zijn met visualsnow die nog nooit drugs hebben gebruikt maar dit komt echt heel zelde voor of het moeten migraine patienten zijn.

Ik heb al mijn hele leven een lichte subtiele paarsgroene ruis in het donker, en de lichte subtiele alleen midden in de nacht ruis hebben schijnbaar heel veel mensen dus. Ik heb het zelf trouwens ook maar heel mild, daarom denk ik ook niet dat ik visual snow heb.

Flut

Belezen gebruiker
Miss J zei:
^^Ik snap niet dat je het chill kunt vinden... :rolleyes:

Ik heb nog even een vraagje voor de 'experts': Ik ben nu al 5 week gestopt met drugs maar het lijkt alsof de visual snow veel erger wordt, vooral als ik wakker wordt 's morgens! En ikk zie nu niet alleen meer de 'gewone 'sneeuw' maar soms ook allemaal rode stippen overal op... Hoe is het mogelijk dat het nu steeds erger wordt want toen ik bijna elk weekend drugs gebruikte was het naar mijn mening minder erg!

Nadat ik ongeveer 1.5 jaar geleden Ket+mdma deed was mn VS een stuk sterker geworden. Ik ben daarom een hele tijd gestopt met alles om eens te kijken of er verbeteringen optraden. Het rare is dat bepaalde dingen juist meer gingen leven, bv lettertjes begonnen te bewegen enz en objecten leken te ademen.

En dit dus nadat ik een tijd met alles ben gestopt, wel moet ik hierbij zeggen dat ik echt op de symptomen ging letter. Ik werd wakker en dan was het idd zo van 'hmm f naar een object kijken, kut het beweegd nog steeds'.

Het helpt echt heel erg als je niet aan je symptomen denkt en het gewoon laat zoals het is. Negeer het gewoon en maak je er vooral niet druk om.

VS is een lichte vorm van hppd en het gaat net als een trip met golven, ene keer zijn de symptomen meer aanwezig dan de andere keer.

Ik heb nu 2 soorten medicijnen getest, diazepam en xanax waar ik nu weer volledig vanaf ben. Ik moet zeggen je vergeet de symptomen misschien even maar als het is uitgewerkt zijn ze gewoon weer aanwezig. Met andere woorden echt volledig nutteloos en laat medicijnen dus liggen.

Lol ik stop maar weer even met typen, dit stukje tekst kan ook voor andere mensen handig zijn. Owja en trouwens er is echt NIKS chills aan, het zijn echt kut klachten en dit is ook echt niks om grappig over te doen, deze shit gaat waarschijnlijk nooit meer weg en kan je leven echt verzieken.

Take care,
Peace...

Bovenaan