Het grote Kratom topic

Randland

Experimenterende gebruiker
Mensen hier die ervaring hebben met de gele kratom varianten?
Ik las wisselende verhalen hierover, ben benieuwd naar ervaringen. Ik ben zelf het meest te spreken over de green malay, alleen zoek ik wat alternatieven om mee af te wisselen tegen de tolerantie.

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar aangezien ik amper 2 weken bekend ben met kratom.
Zelf ben ik wel fan momenteel van de rode varianten, aangezien die meer een ontspannende uitwerking heeft, en beter tegen pijnbestrijding.
Momenteel heb ik de Super Maeng Da Green en Red besteld, en Super Red Borneo en Super Red Vein welke we eens uit gaan proberen.

Witte en de gele zijn de volgende op de lijst voorlopig voor later.....

ImagineX

Even een vraagje, heb kratom besteld voor m’n moeder, vroeger zat ze op heel hoge dosis voorgeschreven oxycodon, oxycontin, … voor chronische rugpijnen, … daar is ze nu mee kunnen stoppen d.m.v karakter cold turkey en d.m.v vervanging neurostimulator en morfinepomp (lichte dosis)

Met de chronische pijnen zal ze altijd blijven
kampen. Onlangs heeft ze nog een operatie gehad waar ze bot van vaar heup tussen haar rugwervels hebben gestoken, hiervoor moet ze revalideren, maar heeft ze enorm veel pijn van. Zelf aan de oxycodon , … wil ze niet meer dus had ik mij ingelezen over kratom. Gewoon sporadisch bij revalidatie gebruik om de pijn voor tijdens of na het revalideren tegen te gaan.

Is dat hiervoor geschikt en zoja? Kan het kwaad met de morfinepomp (lage dosis) die ze nu heeft ?
Ook neemt ze bloedverdunners omdat ze tijdens de operatie een trombose gemaakt heeft en daar moet ze nu tijdelijk bloedverdunners voor slikken.

Ik had m’n arts in BE hierover aangesproken maar die kende niks van kratom. Dus vandaar m’n poging hier op het forum of er mensen zijn met meer kennis.

bedankt alvast!

Raoul_Duke

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, dus alvast mijn excuses mocht ik deze vraag in het foutieve topic posten.

Ik ben een veertiger, die met name in de jaren 90 vrij veel gebruikt heeft (met name stimulanten en marihuana, maar ook psychedelica, slechts een enkele keer iets anders, zoals opiaten, benzo's of dissociatieven.
Sinds die tijd een aantal keer per jaar nog iets recreatief.
Verder gelukkig nooit psychische klachten gehad.

Enige tijd geleden heb ik Kratom ontdekt en na enkele pogingen met lage doseringen (<5gram) van diverse soorten (Red Maeng Da, Green Maeng Da, Red Bali) heb ik geconcludeerd dat dat voor mij niet werkt. Ik voel me dan eventjes een beetje actiever, maar ben meer op zoek naar een relaxte avond.

Toen ben ik een paar keer wat meer gaan gebruiken, maar dat deed ik dan verdeeld over meerdere dosissen op een avond.
Bijvoorbeeld 4 gram om 20 uur, dan weer 4 gram om 21 uur en daarna nog eens 3 gram om 22.30 uur.
Hierbij merkte ik dat ik dan vanaf ongeveer 21.15 uur wel een prettig, loom gevoel kreeg en dat dit tot ongeveer 0.30 uur zo bleef en daarna vrij snel afnam.
Hetzelfde eigenlijk bij 7 gram en dan anderhalf uur later nog 4 gram.

Momenteel zit ik met een voor mij nogal grote zak Sumatra White vein opgescheept (foutieve product geleverd gekregen).
Tot mijn verbazing bevalt deze strain mij wel.
Als ik die met tussenpozen van 1 tot 2 uur in totaal 12 tot 15 gram neem, werkt dit voor mij meer ontspannend dan de red veins (al kan dat wellicht ook aan de iets hogere dosis liggen).

Omdat ik dus maar incidenteel iets gebruik, wil ik op die avonden eigenlijk wel wat langer genieten.
Nu heb ik gelezen dat grapefruit(sap) de ervaring wat kan versterken en verlengen.

Mijn vraag is nu hoe ik ongeveer zou kunnen doseren om in totaal toch wel een uurtje of 6 tot 7 een redelijk effect te voelen.
Hierbij de vragen of ik die grapefruit(sap) beter enige tijd voor de eerste dosis kan pakken of bij elke dosering telkens een beetje grapefruit(sap) te pakken?
Verder de vraag of iemand ervaring heeft over hoe ik het beste kan doseren. Ik wil in principe niet meer dan 20 gram gebruiken op zo'n avond.
Hierbij zou het fijn zijn als ik op het eind van die sessie het nog behoorlijk voel, zodat ik er ook bij het in slaap vallen nog van kan genieten.
Hoe lang dien ik tussen de dosissen in te wachten?
Kan ik beter gelijke dosissen pakken, of juist een opbouwend of afbouwend schema aanhouden (bv. 5, 5, 5 of 3, 5, 7 of 7, 5, 3)?

Verder vraag ik me ook wel af hoe het zou kunnen komen, dat ik vrij hoge dosissen nodig heb om echt effect te voelen.
De afgelopen vijf jaar heb ik een keer een paar dagen tramadol gebruikt tegen de pijn van een ontstoken kies, misschien 3 keer een strip codeïne bij ernstige verkoudheid (nooit meer dan 50mg per dag) en een half jaartje terug een keer Oxycodon gebruikt (30 mg), maar hier werd ik alleen een beetje slaperig van.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik heb nu zelf 3 keer kratom geprobeerd (red maeng da van kratopia).
Eerste keer 5 gram, tweede keer ca. 7 gram en 11 gram (ik weeg zelf 80kg mocht dat uitmaken).

Ik voel er vrijwel niks van, pas bij de 11 gram voelde ik iets en dat was zeer mild. Kratom is ook niet overdatum. Ik heb het gemengd met bijna kokend water om er thee van te maken. Iemand enig idee hoe het kan zijn dat ik er bijna niks van voel?

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Het kan meerdere oorzaken hebben. De Kratom kan niet goed zijn, of deze soort werkt niet goed bij jou. Ik heb een keer met iemand geruild. Diegene voelde amper iets van 5 gram van mijn Red Borneo, terwijl ik van 3 gram helemaal ontspannen was.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Het kan meerdere oorzaken hebben. De Kratom kan niet goed zijn, of deze soort werkt niet goed bij jou. Ik heb een keer met iemand geruild. Diegene voelde amper iets van 5 gram van mijn Red Borneo, terwijl ik van 3 gram helemaal ontspannen was.
Aha oke, dus ik zou een andere soort van kratopia kunnen proberen?

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Aha oke, dus ik zou een andere soort van kratopia kunnen proberen?
Ja, dat zou je kunnen doen. Of je kunt een testpakketje met meerdere soorten kopen. Probeer je wel in te lezen in de soorten. De ene soort is bijv bij een lichte dosering opwekkend en bij een hoge dosering kalmerend. Het kan ook heel erg verschillen per batch/vendor vind ik persoonlijk. Dus als je op 3 plekken dezelfde soort koopt kan de werking echt anders zijn. Dat is mijn ervaring. Misschien verklaren echte Kratom kenners me voor gek 😆

dogan

hallo ik heb ook begonnen met kratom en zit nu op 4 gram per keer ( witte ) en dat gaat goed
vraagje echter wat is nou een beetje voor regel om niet helemaal verslaafd aan kratom te raken enige wat ik lees is max 2 x per maand als max dat duurt voor mij te lang maar ok wat is jullie ervaring ? ik zelf hoop op ong 2 maal per week ? zou dat moeten kunnen zonder ook hier weer aan verslaafd te raken of kan het iets vaker ?
graag hoor in van jullie!

Raoul_Duke

hallo ik heb ook begonnen met kratom en zit nu op 4 gram per keer ( witte ) en dat gaat goed
vraagje echter wat is nou een beetje voor regel om niet helemaal verslaafd aan kratom te raken enige wat ik lees is max 2 x per maand als max dat duurt voor mij te lang maar ok wat is jullie ervaring ? ik zelf hoop op ong 2 maal per week ? zou dat moeten kunnen zonder ook hier weer aan verslaafd te raken of kan het iets vaker ?
graag hoor in van jullie!
Ik gebruik zelf 1 tot 2 keer per week. Meestal tussen de 10 en de 15 gram op een avond.
Van verslaving of toegenomen tolerantie heb ik gelukkig geen last, maar ik ben dan ook niet echt verslavingsgevoelig.

Je schrijft echter "weer verslaafd aan te raken". Als je van jezelf weet dat je nogal verslavingsgevoelig bent, dan lijkt het me eigenlijk verstandig om helemaal van kratom af te blijven en als je het toch wilt gebruiken, dit echt tot enkele keren per maand te beperken en ook zo laag mogelijk te doseren.

De Schurk

Belezen gebruiker
Sinds ik meang da red ontdekt hebt neem ik geen andere strain meer.
Ik vond verschillende groene ook wel aardig, maar ik zoek echt het pijnstillende opiaat gevoel ik kratom dus daarom neig ik al snel naar rood, en sinds een tijd specifiek Meang da red.
Deze is voor mij echt perfect, is ook goed te betalen als je in bulk koop 1kg bijv.

dogan

Ik bedoel met weer verslaafd raken eerder dat im al 39 jaar antidepressiva en benzos krijg voorgeschreven voor angsten en paniek ik probeer kratom om eens iets niet chemisch te nemen ben alleen zoekende wie online " goede " kratom leverd misschien kan iemand d mij dit via een privé bericht doorgeven ,? Als dat mag ? Gr dogan

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik bedoel met weer verslaafd raken eerder dat im al 39 jaar antidepressiva en benzos krijg voorgeschreven voor angsten en paniek ik probeer kratom om eens iets niet chemisch te nemen ben alleen zoekende wie online " goede " kratom leverd misschien kan iemand d mij dit via een privé bericht doorgeven ,? Als dat mag ? Gr dogan
Is niet toegestaan om vendors en of verkooppunten te noemen.

dogan

dan krijg je bij wat is goede kratom toch alleen maar de best betaalde advertenties bovenaan ?

Raoul_Duke

Ja, ikzelf heb ook nog geen goeie Kratom gekocht helaas. 3 verschillende bronnen en nog steeds bar weinig effect.
Het effect van kratom is met name de eerste keren erg op de achtergrond, althans dat was het bij mij.
Ik verwachtte dat ik behoorlijk verdoofd en euforisch zou raken en was in eerste instantie ook een beetje teleurgesteld.

Na een aantal keren gebruiken en meer realistische verwachtingen, heb ik er daarna wel van leren genieten.
Ik heb persoonlijk vrij veel nodig om een fijn effect te bereiken (boven de 10 gram), maar dat heb ik op basis van slechts enkele ervaringen ook met opiaten (van 20mg oxycodon merk ik ook weinig), dus dit is uitdrukkelijk geen advies om hoger te doseren met kratom.
Als ik kratom gebruik, merk ik een lichte moodlift en een vrij sterke verlaging van 'zorgen'.
Na een week met veel stress op het werk, kan ik een avondje relaxen, zonder me zorgen te maken over allerlei openstaande punten.
Zeker in combinatie met cannabis vind ik het toch wel erg fijn.
Hierbij doseer ik cannabis dan wel een stuk lager dan ik dat doe zonder kratom.
Ook het drinken van een glas grapefruitsap ,een half uurtje voor het gebruik van kratom helpt. De werking wordt iets sterker, maar vooral werkt het voor mij dan langer (tot een uurtje of 6 na inname nog duidelijke effecten).

De Schurk

Belezen gebruiker
Ja, ikzelf heb ook nog geen goeie Kratom gekocht helaas. 3 verschillende bronnen en nog steeds bar weinig effect.
Ik kocht vroeger ook die kleine potjes waar je 2 kopjes thee van kan zetten, maar dat is echt niet normaal duur.
Ik koop het nu per kilo, stuk voordeliger.

Over het effect.
Het ligt eraan wat je verwacht van Kratom en wat je tolerantie is.
Het is geen opiaat waar je zwaar onder invloed van raakt en half in slaap van valt, maar daarom is het ook legaal.

na 5 grote koppen thee van Meng da red voel ik me echt erg goed, en als chronisch pijn patiënt ook belangrijk pijnvrij.
Het is een prima afwisseling van zwaardere middelen voor mij.
Ik combineer het meestal met Phenibut wat het effect versterkt en de laatste scherpe randjes van de zenuwpijn wegneemt, zonder problemen, maar kan het uiteraard niet adviseren om 2 substanties te combineren.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ja, misschien verwacht ik te veel dat kan. Ik krijg nauwelijks kwa smaak/geur/structuur lastig een kop Kratom thee naar binnen van 5/10gr.

Ik heb ook een tolerantie wat betreft pijnstillers dus zal ongetwijfeld daarmee te maken hebben.

Knulletje

Wat ik mij (oa) afvraag; worden er door Kratom gebruikers symptomen waargenomen, fysiek/mentaal, die vermoedelijk veroorzaakt worden door Kratom gebruik?

Wij gebruiken dagelijks Kratom, naast de op recept verkregen Lisdex/Elvanse.
In een groot gezin vol ad(h)ders geven beide middelen de o zo nodige stabiliteit en ontspanning.
Mijn vrouw en ik gebruiken sinds een jaar Kratom. Voorheen meestal in het weekend maar sinds 3 weken dagelijks, in lage hoeveelheden; 2 of 3 gram. 1 keer per dag, soms 2 keer. Mijn vrouw sinds 3 maanden dagelijks, over het algemeen 4 gram per keer. De diverse strains/samenstellingen worden dagelijks afgewisseld.
Vooralsnog ben ik zeer te spreken over dit middel, hoewel ik de laatste dagen wat minder effect lijk op te merken. Over het algemeen zeer tevreden met dit subtiele en ontspanning gevend middel. Wij gebruiken het overigens einde middag/begin avond, nadat de Lisdex uitgewerkt is.
Kratom heeft voor ons eigenlijk de rol van alcohol bijna geheel overgenomen, alleen nu wel iets doorgeschoten in Kratom gebruik. Het effect van Kratom is top, anderzijds begin je daarmee een andere 'gewoonte' te ontwikkelen. Is dat verstandig? Ja, want het geeft mij/ons ontspanning en alles gaat eigenlijk zonder tegenzin of stress. En de kater slaan we ook over.
Interessante discussie denk ik..

Daarnaast doen wij veel aan sport, leven daarnaast best gezond en halen wij ook ontspanning uit leuke uitjes, meditatie en massages.

Er is online veel te vinden over Kratom maar ik krijg meestal het gevoel een voornamelijk onschuldig middel in handen te hebben. Hoe kijken jullie hier naar?
Dus nogmaals mijn vraag aan jullie geinteresseerden en ervaren gebruikers: wat merk je op na een periode dagelijks gebruik van Kratom? En zijn er leden die ervaring hebben met Kratom gebruik na Lisdex? Benieuwd naar andere ervaringen.

Groet, Knulletje

OtherShore

Badass junkie
Als je dagelijks kratom gebruikt ga je er wel afhankelijk van worden. Het is een opiaat tenslotte. Als je stopt ga je last krijgen van vervelende ontwenningsverschijnselen. Dus zo onschuldig is het niet. Ik snap wel dat je na de lisdex behoefte hebt aan ontspanning, dus ik snap wel dat het erin kan sluipen, maar elke dag kratom gebruiken is geen goed idee.

Knulletje

Als je dagelijks kratom gebruikt ga je er wel afhankelijk van worden. Het is een opiaat tenslotte. Als je stopt ga je last krijgen van vervelende ontwenningsverschijnselen. Dus zo onschuldig is het niet. Ik snap wel dat je na de lisdex behoefte hebt aan ontspanning, dus ik snap wel dat het erin kan sluipen, maar elke dag kratom gebruiken is geen goed idee.
Die snap ik. Ben dus eigenlijk benieuwd naar wat argumenten die de urgentie verhogen om wat te minderen. Er zijn bijvoorbeeld ook diverse (voedings)middelen waarbij ontwenning een rol speelt als je stopt die toe te dienen. Zolang je niet mindert/stopt, heb je daar ook geen last van. Maar doorgaan betekent ook niet altijd 'zelfvernietiging'. Over Kratom lees ik weinig tot geen negatieve gevolgen bij "normale" doseringen. Bij dagelijks gebruik kan ik mij voorstellen dat er misschien 'shit' ontstaat. Ben met name benieuwd of gebruikers daar ervaring mee hebben.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Wat ik mij (oa) afvraag; worden er door Kratom gebruikers symptomen waargenomen, fysiek/mentaal, die vermoedelijk veroorzaakt worden door Kratom gebruik?

In een groot gezin vol ad(h)ders geven beide middelen de o zo nodige stabiliteit en ontspanning.
Mijn vrouw en ik gebruiken sinds een jaar Kratom. Voorheen meestal in het weekend maar sinds 3 weken dagelijks, in lage hoeveelheden; 2 of 3 gram. 1 keer per dag, soms 2 keer. Mijn vrouw sinds 3 maanden dagelijks, over het algemeen 4 gram per keer. De diverse strains/samenstellingen worden dagelijks afgewisseld.
Vooralsnog ben ik zeer te spreken over dit middel, hoewel ik de laatste dagen wat minder effect lijk op te merken. Over het algemeen zeer tevreden met dit subtiele en ontspanning gevend middel. Wij gebruiken het overigens einde middag/begin avond, nadat de Lisdex uitgewerkt is.
Kratom heeft voor ons eigenlijk de rol van alcohol bijna geheel overgenomen, alleen nu wel iets doorgeschoten in Kratom gebruik. Het effect van Kratom is top, anderzijds begin je daarmee een andere 'gewoonte' te ontwikkelen. Is dat verstandig? Ja, want het geeft mij/ons ontspanning en alles gaat eigenlijk zonder tegenzin of stress. En de kater slaan we ook over.
Interessante discussie denk ik..

Daarnaast doen wij veel aan sport, leven daarnaast best gezond en halen wij ook ontspanning uit leuke uitjes, meditatie en massages.

Er is online veel te vinden over Kratom maar ik krijg meestal het gevoel een voornamelijk onschuldig middel in handen te hebben. Hoe kijken jullie hier naar?
Dus nogmaals mijn vraag aan jullie geinteresseerden en ervaren gebruikers: wat merk je op na een periode dagelijks gebruik van Kratom? En zijn er leden die ervaring hebben met Kratom gebruik na Lisdex? Benieuwd naar andere ervaringen.

Groet, Knulletje
Beste Knulletje,
Persoonlijk vind ik het geen goed middel om dagelijks te nemen.
Mijn tolerantie nam heel snel toe. De positieve effecten waren heel snel minder. Zelfs met een dubbele dosering. Mijn slaap werd slechter. De kwaliteit schommelde, waardoor ik aan het kutten was. Op momenten dat ik het niet nam werd ik onrustiger. Ik kreeg ontlasting, dik als klei.
De ontwenning was kut, omdat ik een week amper in slaap kon komen. Daarna had ik best nog een poosje last van andere ontwennings verschijnselen.
Maar het is heel persoonlijk. Anderen hier, zullen dit helemaal niet hebben ervaren.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal. Nu even geen tijd.

Knulletje

Beste Knulletje,
Persoonlijk vind ik het geen goed middel om dagelijks te nemen.
Mijn tolerantie nam heel snel toe. De positieve effecten waren heel snel minder. Zelfs met een dubbele dosering. Mijn slaap werd slechter. De kwaliteit schommelde, waardoor ik aan het kutten was. Op momenten dat ik het niet nam werd ik onrustiger. Ik kreeg ontlasting, dik als klei.
De ontwenning was kut, omdat ik een week amper in slaap kon komen. Daarna had ik best nog een poosje last van andere ontwennings verschijnselen.
Maar het is heel persoonlijk. Anderen hier, zullen dit helemaal niet hebben ervaren.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal. Nu even geen tijd.
Dank voor het delen van jouw ervaring. De tolerantie lijk ik deze week wel op te merken. De overige door jou genoemde effecten merk ik (nog) niet. Dat zijn zeker effecten die je doen nadenken over voortzetten van..
We overwegen binnenkort eens een dag/aantal dagen niet te nemen. Gewoon eens kijken wat de effecten zijn. Maar wat je zegt; heel persoonlijk en wisselend hoe de mens hierop reageert. Prima verhaal, nogmaals dank.

Manu76

Badass junkie
Dank voor het delen van jouw ervaring. De tolerantie lijk ik deze week wel op te merken. De overige door jou genoemde effecten merk ik (nog) niet. Dat zijn zeker effecten die je doen nadenken over voortzetten van..
We overwegen binnenkort eens een dag/aantal dagen niet te nemen. Gewoon eens kijken wat de effecten zijn. Maar wat je zegt; heel persoonlijk en wisselend hoe de mens hierop reageert. Prima verhaal, nogmaals dank.
Iedere dag Kratom heb ik 10 dagen gedaan en ik begon al bloed te spugen. Poepen was geen plezier meer na 5 dagen en ik was blij dat ik weer terug kon vallen op mijn dagelijkse wiet.

Maar ik nam het om me constant relax te voelen en nam zeker wel 15 gram per dag.

Knulletje

Iedere dag Kratom heb ik 10 dagen gedaan en ik begon al bloed te spugen. Poepen was geen plezier meer na 5 dagen en ik was blij dat ik weer terug kon vallen op mijn dagelijkse wiet.

Maar ik nam het om me constant relax te voelen en nam zeker wel 15 gram per dag.
Geen match begrijp ik.. heftig zo 'n reactie.
Verstandig om dit middel te skippen.

Constant ontspanning/relax ervaren is inderdaad nauwelijks mogelijk met dit spul.
Korte werking, forse doseringen en binnen no time tolerantie opgebouwd. Mijn ervaring tot nog toe: 3 tot 4 uur 'windje mee' gevoel.

Manu76

Badass junkie
Geen match begrijp ik.. heftig zo 'n reactie.
Verstandig om dit middel te skippen.

Constant ontspanning/relax ervaren is inderdaad nauwelijks mogelijk met dit spul.
Korte werking, forse doseringen en binnen no time tolerantie opgebouwd. Mijn ervaring tot nog toe: 3 tot 4 uur 'windje mee' gevoel.
Eerste keer was geniaal en ik kon me wel high voelen, maar voor de maag is het geen onschuldig middel.
Maar als je af en toe eens een theetje zou nemen met een aantal grammetjes, dan verwacht ik weinig ellende.

OtherShore

Badass junkie
Zolang je niet mindert/stopt, heb je daar ook geen last van. Maar doorgaan betekent ook niet altijd 'zelfvernietiging'.
Ik denk dat je onderschat hoe vervelend het is om afhankelijk te zijn van een middel. Het leuke is er wel vanaf als je het elke dag nodig hebt maar er weinig positieve effecten meer uithaalt. Op dat moment kom je vanzelf aan als je elke dag blijft gebruiken.

Knulletje

Ik denk dat je onderschat hoe vervelend het is om afhankelijk te zijn van een middel. Het leuke is er wel vanaf als je het elke dag nodig hebt maar er weinig positieve effecten meer uithaalt. Op dat moment kom je vanzelf aan als je elke dag blijft gebruiken.
Onderschatten om afhankelijk te zijn van dit middel... dat zou kunnen. Afhankelijk ben ik al, want ik sla liever geen dag over omdat het mij nog steeds iets oplevert en ik nog geen noodzaak voel om te stoppen. Mocht ik op dat punt komen, geen positieve effecten meer, ben ik sowieso voornemens af te bouwen en een periode te stoppen. Dan zal ik er achter komen hoe 'afhankelijk' ik van dit middel ben.
Ook eens met je laatste zin. Dank voor je nuttige reactie!

Knulletje

27 juni: (voorlopig) afscheid Kratom.

De dagen voor 27 juni merkte ik dat de dagelijkse hoeveelheid niet meer voldeed.
De effecten waren er, maar niet meer in die mate zoals gewend.
Wij zaten inmiddels beiden op 2x per dag een dosis van ongeveer 3 tot 4 gram per keer.
Vooral ik, merkte dat er sneller behoefte kwam om opnieuw te pakken en dat 4 gram niet meer voldeed. Dit resulteerde in de week van 27 juni in vaak bijpakken, meerdere keren per uur, vaak 1 tot 1.5 gram erbij voor resultaat.

Het resultaat was er maar de manier waarop gaat voorbij aan de afspraak met mij/onszelf.
Gekozen om voorlopig afscheid te nemen van Kratom, ipv gedoseerd afbouwen.

Ik was ook wel benieuwd naar de verschijnselen van het plotseling stoppen. Ik verwachtte weinig want voor mij/ons waren wij "verstandige" gebruikers. Een jaar geleden begonnen met 1x 3gram per dag, na 6 maanden, dagelijks gebruik en wat maanden later naar 2x per dag. 1ste dosis altijd vanaf 16:00 uur.
Positieve bijkomstigheid: het alcohol gebruik is drastisch afgenomen/gestopt omdat Kratom hetzelfde bracht maar voor ons gevoel minder schadelijk en minder van invloed op stemming etc.

Inmiddels 3 dagen later, kan ik helaas niet zeggen dat het moeiteloos verloopt. Hoewel er geen trek en behoefte aan Kratom is ervaren wij beiden dezelfde klachten zoals onrust, rusteloze benen en wat stemmingswisselingen.
De eerste 3 nachten beiden veel wakker, korte slaapjes en slaapkwaliteit duidelijk minder.
Na dag 1 realiseerden wij ons: best pittig, geen weg terug.

De onrust is vooral snachts en in de ochtend aanwezig. Het voordeel is denk ik ook dat wij beiden Adhd med. gebruiken overdag en dat die dus ook misschien wel een en ander onderdrukken.
In de avond moe en denk je moeiteloos te gaan slapen maar ineens is daar die onrust, en met name die benen..irritant...

Ben benieuwd hoe dit afkicken verder zal verlopen en zal later een update geven.

Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid geen definitief afscheid nemen van Kratom op de komende weken/aantal maanden na.
Even helemaal loslaten om het vervolgens opnieuw te proberen maar dan niet vaker dan 1 tot 2 momenten per week. Want eerlijk, het is een superfijn middel wat ons geestelijke en fysieke ontspanning brengt. Je merkt wel dat net zoals bij de meeste middelen, veelvuldig gebruik erin sluipt en de tolerantie soms vroeg maar sowieso later, toeneemt. En ik heb de verhalen gelezen van gebruikers van 10-tallen grammen per dag. Zie er dan nog maar zonder enige moeite van af te komen.

Vooralsnog goed vol te houden maar het kost je zeker wel nachtrust en een instabiel emotioneel hoofd. Hoe lang nog, we zullen zien.
Ik deel het hier voor mijzelf maar ook voor anderen gebruikers/geinteresseerden. Daar ik ook veel gehad heb aan ervaringen van anderen!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
27 juni: (voorlopig) afscheid Kratom.

De dagen voor 27 juni merkte ik dat de dagelijkse hoeveelheid niet meer voldeed.
De effecten waren er, maar niet meer in die mate zoals gewend.
Wij zaten inmiddels beiden op 2x per dag een dosis van ongeveer 3 tot 4 gram per keer.
Vooral ik, merkte dat er sneller behoefte kwam om opnieuw te pakken en dat 4 gram niet meer voldeed. Dit resulteerde in de week van 27 juni in vaak bijpakken, meerdere keren per uur, vaak 1 tot 1.5 gram erbij voor resultaat.

Het resultaat was er maar de manier waarop gaat voorbij aan de afspraak met mij/onszelf.
Gekozen om voorlopig afscheid te nemen van Kratom, ipv gedoseerd afbouwen.

Ik was ook wel benieuwd naar de verschijnselen van het plotseling stoppen. Ik verwachtte weinig want voor mij/ons waren wij "verstandige" gebruikers. Een jaar geleden begonnen met 1x 3gram per dag, na 6 maanden, dagelijks gebruik en wat maanden later naar 2x per dag. 1ste dosis altijd vanaf 16:00 uur.
Positieve bijkomstigheid: het alcohol gebruik is drastisch afgenomen/gestopt omdat Kratom hetzelfde bracht maar voor ons gevoel minder schadelijk en minder van invloed op stemming etc.

Inmiddels 3 dagen later, kan ik helaas niet zeggen dat het moeiteloos verloopt. Hoewel er geen trek en behoefte aan Kratom is ervaren wij beiden dezelfde klachten zoals onrust, rusteloze benen en wat stemmingswisselingen.
De eerste 3 nachten beiden veel wakker, korte slaapjes en slaapkwaliteit duidelijk minder.
Na dag 1 realiseerden wij ons: best pittig, geen weg terug.

De onrust is vooral snachts en in de ochtend aanwezig. Het voordeel is denk ik ook dat wij beiden Adhd med. gebruiken overdag en dat die dus ook misschien wel een en ander onderdrukken.
In de avond moe en denk je moeiteloos te gaan slapen maar ineens is daar die onrust, en met name die benen..irritant...

Ben benieuwd hoe dit afkicken verder zal verlopen en zal later een update geven.

Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid geen definitief afscheid nemen van Kratom op de komende weken/aantal maanden na.
Even helemaal loslaten om het vervolgens opnieuw te proberen maar dan niet vaker dan 1 tot 2 momenten per week. Want eerlijk, het is een superfijn middel wat ons geestelijke en fysieke ontspanning brengt. Je merkt wel dat net zoals bij de meeste middelen, veelvuldig gebruik erin sluipt en de tolerantie soms vroeg maar sowieso later, toeneemt. En ik heb de verhalen gelezen van gebruikers van 10-tallen grammen per dag. Zie er dan nog maar zonder enige moeite van af te komen.

Vooralsnog goed vol te houden maar het kost je zeker wel nachtrust en een instabiel emotioneel hoofd. Hoe lang nog, we zullen zien.
Ik deel het hier voor mijzelf maar ook voor anderen gebruikers/geinteresseerden. Daar ik ook veel gehad heb aan ervaringen van anderen!
Even heel kort wat betreft rusteloze benen. Ik heb dit ook sterk gehad na afbouw wat zwaardere opaiten/opiodes want daar valt kratum in lichtere mate gewoon onder.

Mij hielp het nemen van extra magnesium wel wat met valeriaan hier daar voor de nachten. Wat ook wel leek te helpen is een paracetamol een uur voor het slapen gaan. Wellicht helpt dit in ieder geval voor de rusteloze benen :praying2:

Knulletje

Even heel kort wat betreft rusteloze benen. Ik heb dit ook sterk gehad na afbouw wat zwaardere opaiten/opiodes want daar valt kratum in lichtere mate gewoon onder.

Mij hielp het nemen van extra magnesium wel wat met valeriaan hier daar voor de nachten. Wat ook wel leek te helpen is een paracetamol een uur voor het slapen gaan. Wellicht helpt dit in ieder geval voor de rusteloze benen :praying2:
Na de eerste nachten begonnen met Magnesium voor het slapen. Helpt zeker!

Knulletje

Een opiaat-achtige plant (Mitragynine Speciosa) uit zuid Oost Azië.
Aldaar wordt er gekauwd op bladeren voor een stimulerend effect. Hier bij ons (legaal) te koop als vermalen poeder, capsules en extracten.

Er zijn diverse straines (rood/wit/groen) met eigen kenmerken.
Gebruik de zoekfunctie of een zoekmachine en je zal heel veel kennis rijker zijn over dit spul.

Voor mij werkte het zo: laag doseren 0.5 tot 4.5 gram = ontspanning, meer motivatie, alcohol vervanger.
Hoger dan 4.5 = ontspanning maar meer sederend, wazig, en soms negatieve effecten zoals misselijkheid/beroerd.
Tolerantie treedt snel op waardoor je meer nodig hebt. Zeker bij dagelijks gebruik wat zeker niet aangeraden wordt.
Ineens stoppen na dagelijks gebruik gaat jouw lichaam en geest niet waarderen.
Bij Adhd en/of spanning echt een topmiddel om zo nu en dan eens toe te passen.

Er is weinig tot niets bekend over effecten op de gezondheid op lange termijn. Zo ver ik weet is er nauwelijks onderzoek hiernaar verricht.

ljuv

DF-koningin
Hoi! Kan iemand mij meer vertellen wat kratom doet met je slaapkwaliteit? Dat je er lekker van in slaap valt weet ik… maar hoe goed slaap je uiteindelijk echt?

Zeebats

Wijs gebruiker
Hoi! Kan iemand mij meer vertellen wat kratom doet met je slaapkwaliteit? Dat je er lekker van in slaap valt weet ik… maar hoe goed slaap je uiteindelijk echt?
Als ik ging slapen met kratom dan was ik de volgende dag de gehele dag brak en prikkelbaar. Zal wel verschillen per persoon maar ik gebruik het liever niet meer in de avond vanwege deze reden.

Spyro

DF-koning
Als ik ging slapen met kratom dan was ik de volgende dag de gehele dag brak en prikkelbaar. Zal wel verschillen per persoon maar ik gebruik het liever niet meer in de avond vanwege deze reden.
Nooit geen last van gehad. Interessant hoe dat toch zo verschilt dan!

Zeebats

Wijs gebruiker
Nooit geen last van gehad. Interessant hoe dat toch zo verschilt dan!
Vermoed dat het iets te maken heeft met uitdroging. Extra water drinken zou dus moeten helpen. Maarja als je slaapt drink je niks en vandaar waarschijnlijk de kater.

Bovenaan