Het Meeldraden jointje.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Iemand van gehoort? :mrgreen: :stoned:
Niemand? nee?

Meeldraden, de kleine witte/bruine haartjes in je toppen.
Als je plantje begint te bloeien komen die kleine witte haartjes in de toppen/vertakkingen. Zodra je plantje uitgebloeid beginnen te raken worden ze langzaam bruin.

Verzamel de Meeldraden en droog deze lichtjes, in een niet al te warme ruimte en al helemaal niet in het zonlicht laten drogen! Als je Meeldraden redelijk droog lijken te zijn, niet kurk droog natuurlijk, leg je ze in een vloeitje(lange, rijste vloei) en draai je een jointje. Beetje shag bij de tip zodat je alle Meeldraden op kan roken zonder de tip te roken. :P En de rest zonder shag, lekker puur.

Neem om te beginnen niet meer dan 2 hijsen en wacht tot het effect begint. Deze manier van roken kan zeer sterk uitvallen. :kots: :xtc:
Het verleent zich ook zeer goed om in de puurpijp/waterpijp gerookt te worden. :hearteyes: :stoned:

Dit verhaal klinkt mooi, maar is pas goed uitvoerbaar met 2 kilo verse wiet. Zelf kweken dus. :wave:

Riel

Bewuste gebruiker
Re: Het Trichromen jointje.

leuk verhaal inderdaad, maar jammer dat ik zelf geen plant heb.

Kigh

Bewuste gebruiker

Ik heb een crusher met een vakje voor de thrichomen, is al lekker gevuld maar moet nog een tijdje doorgaan. Moet erbij zeggen dat ik alleen in het weekend blow, normaalgesproken.
Heb wel een keer ivm schaarste van wiet mijn crusher schoongemaakt (die ik toen nog niet echt goed schoonmaakte) en heb alle thrichomen die erinzaten erbij gegooid. Was misschien zo groot als een pink, maar holy quakamoly was ik me een potje erna. Heeeel erg high. :stoned: :hearteyes:

Finesse*

Belezen gebruiker

Is dit hetzelfde als wat bij mijn vrienden "skuf" wordt genoemd? Het gele poedertje wat door je grinder gefilterd wordt?

Daar kan je namelijk onmenselijk stoned van worden. :stoned:

geekos

Bewuste gebruiker

Finesse* zei:
Is dit hetzelfde als wat bij mijn vrienden "skuf" wordt genoemd? Het gele poedertje wat door je grinder gefilterd wordt?

zou kunnen maar denk dat skuff nog iets anders is, ziet eruit als blokje groene hasj
de skunk die er in checkpoint ooit eens was zag er toch uit als groene hasj, iemand daar raadde mij aan gewoon wietjoint rollen en beetje skuff over doen en gelijk ad ie, echt lekkere smaak

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
@ de Sjeik
Haha dank u, was blijkbaar nogal stoned toen ik dit poste. :stoned:

@ Finesse and all the others
Nee zeker niet, heb het niet over thc poeder, hasj of skuff, of over wat er in je grinder/crusher zit.
Echt de planten deeltjes, liefst alleen de dikste en meest vette haartjes. Je moet ook redelijk verse wiet hebben, dan is het makkelijker je Meeldraden te verzamelen.

buzzrider

Wijs gebruiker

Finesse* zei:

Dat is gewoon de THC, dat is 1 van de belangrijkste werkzame stoffen in weed. Dat zijn die kleine haartjes. De TS had het hier over de langere draden die uit de wiet hangen.

cropp

Badass junkie

buzzrider zei:
Finesse* zei:

Dat is gewoon de THC, dat is 1 van de belangrijkste werkzame stoffen in weed. Dat zijn die kleine haartjes. De TS had het hier over de langere draden die uit de wiet hangen.

had ik een half jaar opgespaard en ik gebruik mijn grinder iedere dag...

kanonnen wat was ik van het patje met kerst

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
crap! :smilingimp:

Oke, even overnieuw. Dude, vergelijk een thc/skuff jointje niet met een Meeldraden jointje. Ik weet niet waarom, maar die Meeldraden maken een soort bom van je joint die je wegblaast.

Om even een beeld te schetsen, dat jointje dat ik toen samen met 3 andere volwassen kerels heb gerookt was ter grote van een half sjekkie. En het was dunner dan een potlood, ongeveer half zo dik. En dat jointje is die avond niet opgekomen, terwijl we er nuchter aan begonnen waren.
Na 4 hijsen hield ik het voor gezien en had bijna gezworen nooit meer te blowen zo ver weg was ik.
En ik ben zeker wat gewend, ik rook nu 6 jaar lang softdrugs en tijden genoeg gehad dat dat elke dag was.
Nou wil ik niet stoer doen, maar even duidelijk maken dat dit de meest heftige manier van softdrugs roken is die ik ken. En buiten dat is de smaak van een Meeldraden jointje heerlijk! :hearteyes:

Dus mocht je ooit de gelegenheid hebben een Meeldraden jointje te roken, doe dat dan. :stoned:

cropp

Badass junkie
Re: Het Trichomen jointje.

DrippTone zei:
crap! :smilingimp:

Oke, even overnieuw. Dude, vergelijk een thc/skuff jointje niet met een trichomen jointje. Ik weet niet waarom, maar die Trichomen maken een soort bom van je joint die je wegblaast.

Om even een beeld te schetsen, dat jointje dat ik toen samen met 3 andere volwassen kerels heb gerookt was ter grote van een half sjekkie. En het was dunner dan een potlood, ongeveer half zo dik. En dat jointje is die avond niet opgekomen, terwijl we er nuchter aan begonnen waren.
Na 4 hijsen hield ik het voor gezien en had bijna gezworen nooit meer te blowen zo ver weg was ik.
En ik ben zeker wat gewend, ik rook nu 6 jaar lang softdrugs en tijden genoeg gehad dat dat elke dag was.
Nou wil ik niet stoer doen, maar even duidelijk maken dat dit de meest heftige manier van softdrugs roken is die ik ken. En buiten dat is de smaak van een Trichomen jointje heerlijk! :hearteyes:

Dus mocht je ooit de gelegenheid hebben een Trichomen jointje te roken, doe dat dan. :stoned:

kijk nou heb je me overtuigt

Zazuu.

Bewuste gebruiker

Inderdaad,

trichomen he? die plakkerige haartje die je heel de tijd tegenkomt tijden het knippen?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Juist, die ja. :) Al noem je het dus geen Trichromen maar Meeldraden.
Als je je wiet zelf kweekt, knip de toppen dan nadat ze gedroogd zijn, wel het uitstekende blad er af. Maar juist die Meeldraden die uitsteken zijn de beste, en die blijven kleven aan alles, dus als je ze gedroogd hebt rol ze dan even over papier heen, de Meeldraden die je wil hebben blijven wel plakken, en dan van t papier af schrapen.
Maat van mij die met dat jointje aan kwam zetten droogt zijn wiet in papieren zakken, dus die zakken uitgeschraapt en voila. :hearteyes:

buzzrider

Wijs gebruiker

Ik ben er wel van overtuigd dat het zal werken aangezien je het zelf gedaan hebt, dus ik wil het ook wel eens proberen. Maar het verbaast me dat het dan echt zoveel sterker is dan thc. Maar ja, zo veel te beter :stoned:

Ik heb dus al meteen een paar vragen:

- Heb je echt zo'n 2kg oogst nodig om genoeg trichomen te hebben ?
- hoe zit het met de verhouding tabak-trichomen ? Is het beter meer tabak te hebben of omgekeerd, want dan kan ik me inbeelden dat je het met minder dan 2kg ook wel kan .

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
buzzrider zei:
Ik ben er wel van overtuigd dat het zal werken aangezien je het zelf gedaan hebt, dus ik wil het ook wel eens proberen. Maar het verbaast me dat het dan echt zoveel sterker is dan thc. Maar ja, zo veel te beter :stoned:

Ik heb dus al meteen een paar vragen:

- Heb je echt zo'n 2kg oogst nodig om genoeg Meeldraden te hebben ?
- hoe zit het met de verhouding tabak-Meeldraden ? Is het beter meer tabak te hebben of omgekeerd, want dan kan ik me inbeelden dat je het met minder dan 2kg ook wel kan .

-Zeg maar met een 2 kilo oogst hoef je niet uit je top die Meeldraden te plukken, maar dat valt er wel af, en hoe meer toppen hoe meer Meeldraden. Maar je kunt ook met 10 gram al die krengetjes met een pincet eruit halen. Tis maar wat ge liever hebt. :stoned: Wanneer je klein plukje hebt, dat je denkt dit is genoeg om in een pijp of in een jointje te roken dan heb je wss meer dan zat. :grin:

-Er is geen verhouding tabak Meeldraden, je doet er geen tabak in, als ze droog genoeg zijn branden ze wel, maar je wil juist dat ze na 1 hijs uit is want anders gaat er zooooo veel verloren. Je rookt de Meeldraden dus puur. Ik zei voor als je een jointje draait doe je een beetje shag bij de tip, zodat je het deel met de Meeldraden geheel kan op roken zonder de tip mee te roken. :wink:

Meeldraden roken is niet sterker dan THC poeder, het is zegmaar een soort 'THC shag'. En juist omdat je dit makkelijk puur kan roken en THC poeder niet echt gemakkelijk puur te roken is(draai er maar joint van of stop het in je pijp, gaat niet lukken/ word gekut en gekloot.) komt het veel sterker aan.

Puur roken mensen, puur. Een joint is wel lekker maar alleen als je binnen 20 minuten 1gr wiet puur via de waterpijp( :hearteyes: ) in je eentje op sucked snap je dat die tabak toch heel wat verpest. :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
No problemo. Nog meer goede raad: neem even pauze na 2 hijsen, ongeveer 5 tot 10 minuten. Dan weet je hoe zwaar die valt. Vorige keer had ik achteraf gezien aan 2 hijsen wel genoeg gehad :grin:

Smaps

Experimenterende gebruiker

Waar kopen jullie van die uber grinders die THC poeder opvangen en Trichomen verzamelen?
I want it!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Smaps zei:
Waar kopen jullie van die uber grinders die THC poeder opvangen en Trichomen verzamelen?
I want it!

Wrong topic ass! :openmouth:

Maar omdat ik zo vriendelijk ben, zal ik toch even antwoord geven. :wink:
1. probeer google, grinder met zeef.
Dan kom je tegen: http://www.dutch-headshop.com/aluminium-screen-grinder-56mm-p-392.html?language=nl , http://www.apollyon.nl/diversen20 grinder zeef.html en http://www.rastakado.nl/shop/N_fram...shop/Metalen_Grinder_met_zeef__N_art_922.html.
2. Loop naar de meest dicht bijzijnde smartshop/headshop/coffeshop en daar zullen ze ook wel verkocht worden.

Maar in ieder geval, deze grinders vind ik een verspilling van geld, voor de helft van het geld heb je een nog fijner zeefje van rvs. Dan grind je de wiet gewoon in een normale grinder en dan zeef je dat later. Die gaatjes in die grinders waar je thc poeder door heen moet vallen op het zeefje raken ook snel verstopt. Het werkt voor geen meter.

Nog een ding, waarom zou je het eruit willen filteren? Stop gewoon alles in je joint, je wil toch stoned worden of niet dan? Dan heb je die THC wel nodig.

En dan nog ff ontopic, als je denkt met deze grinder Meeldraden te vangen heb je het mis, je houd alleen het poeder over in het zeefje.
Mijn advies, verzamel je Meeldraden van verse wiet toppen, veel makkelijker aangezien de toppen dan nog open staan. En die Meeldraden steken uit, die kun je mooi pakken, en zijn vaak ook de meest potente. Vaak gaan die met het knip afval mee en eindigen als hash of cake of hasjolie/thcpasta.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker

Alle termen worden door elkaar gesmeten - ben nog verbaasd dat iemand denkt het te snappen.

-Schaartjes hash : de kleverige bende die je op je schaartje vindt als je nat geknipt hebt.
Als het nog versis = zeer prima te roken, maar wat scherp op keel.
na even drogen is het de mooiste stuf..

-Trichomen : de harsklieren die op de hele plant zitten.
In de bloemgebieden zijn deze klieren voorzien van harsdruppels.
Voor het gemak worden de klier met druppel en al Trichomen gemoemd.
In de hars zelf zit THC, in een bepaalde concentratie.
Dus zelfs al heb je alle druppels van een top samen geperst - dat is nog geen pure thc.

-Meeldraden: , de witte , oranje , rode en soms bruine haren die uit de bloemetjes groeien.
Er zitten geen harsklieren op de meeldraden , maar er kan wel hars op blijven kleven als het haartje in tegen ander bloemetje groeit.

-Skufpoeder : de kleinste deeltjes die bij het droog zeven van de plant door de zeef komen.
Dit zijn voornamelijk Trichomen ( harsklieren dus), en wat meeldraden , en zeer weinig tot geen blad/bloem.
Skuf is geperst skufpoeder. ( duh)

-Calyx - een bloemetje .Een cluster calyxen vormt de ons bekende top.

Dit zijn officieele benamingen,ik heb ze niet verzonnen.Al zal iedereen wel een andere term hebben voor een product als schaartjes-hash..

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Edit: Ik slik mijn post even in tot dat ik dit nader heb uitgezocht. Begin te twijfelen aan mijn bron.
(Medi-POD)

Edit2: Dankje wel Afgaan gek! :grin:

De Sjeik

Bewuste gebruiker

Trichomen:

Kigh

Bewuste gebruiker

Afghaan-Gek zei:
Alle termen worden door elkaar gesmeten - ben nog verbaasd dat iemand denkt het te snappen.

-Schaartjes hash : de kleverige bende die je op je schaartje vindt als je nat geknipt hebt.
Als het nog versis = zeer prima te roken, maar wat scherp op keel.
na even drogen is het de mooiste stuf..

-Trichomen : de harsklieren die op de hele plant zitten.
In de bloemgebieden zijn deze klieren voorzien van harsdruppels.
Voor het gemak worden de klier met druppel en al Trichomen gemoemd.
In de hars zelf zit THC, in een bepaalde concentratie.
Dus zelfs al heb je alle druppels van een top samen geperst - dat is nog geen pure thc.

-Meeldraden: , de witte , oranje , rode en soms bruine haren die uit de bloemetjes groeien.
Er zitten geen harsklieren op de meeldraden , maar er kan wel hars op blijven kleven als het haartje in tegen ander bloemetje groeit.

-Skufpoeder : de kleinste deeltjes die bij het droog zeven van de plant door de zeef komen.
Dit zijn voornamelijk Trichomen ( harsklieren dus), en wat meeldraden , en zeer weinig tot geen blad/bloem.
Skuf is geperst skufpoeder. ( duh)

-Calyx - een bloemetje .Een cluster calyxen vormt de ons bekende top.

Dit zijn officieele benamingen,ik heb ze niet verzonnen.Al zal iedereen wel een andere term hebben voor een product als schaartjes-hash..

Dus heb ik gewoon skufpoeder in m'n crusher?
@Dripptone, wil je topic niet verzieken, maar ben nu ook niet helemaal 100% hoe ik 't moet noemen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ja ik kan niet meer inloggen op Medi-POD, ook niet op de site komen. Hier haalde ik al mijn info vandaan, 4 jaar geleden toen ik begon met kweken wilde wietforum nogal eens foute info versprijden. Dus Medi-POD was mijn trouwe guide. Echter kan ik die lui niet meer bereiken, ben ook al een jaar niet meer op de site geweest. En het enige wat ik nog kan vinden over Trichomen staat op wietforum. En nu begin ik te twijfelen over dit onderwerp, of het nou is wat ik denk wat het is. Of dat Trichomen simpel weg de hars bolletjes met de THC er in is. Buiten dat was ik in de veronderstelling dat die ook aangemaakt werden door die witte(en later bruine) haren in je toppen.
Echter ik mijn bron niet meer kan terug vinden, ben ik helaas genoodzaakt mijn mooie topic helemaal om te gooien en aan te passen naar bronnen die wel toegankelijk zijn, helaas is dit wietforum waar ik nogsteeds niet van ben overtuigd.
Mocht iemand info hebben van een officieel wetenschappelijke bron over Trichomen, dan hoor ik het graag.

Maar nu eerst weekend. :smoke:

Drientje

DF-koning

Trichomen of klierhaar genoemd:

Kenmerkend voor de epidermis is de vorming van aanhangsels: trichomen. Trichomen vertonen grote verschillen in morfologie en funktie.

We onderscheiden papillen, eencellige en meercellige onvertakte haren, vertakte haren (bijv. sterharen),schubben en klierharen ( waaronder brandharen).
Andere trichomen hebben een duidelijke sekreterende funktie en vormen geurstoffen, honing, hars of gom ( knopschubben), eiwitsplitsende enzymen ( insektivore planten).

Klierharen op de bloem
De meest interessante stoffen worden geproduceerd in kleine klierharen die een hars-achtige substantie uitscheiden . Deze klierharen komen in principe voor over de gehele plant, maar zijn vooral geconcentreerd op de bloemen van de vrouwelijke plant. De hars bevat een grote verscheidenheid aan stoffen. De zogenoemde ‘cannabinoiden’ zijn hiervan de meest belangrijke.

Bron: NCSM

Die bruine haren die jij bedoeld zijn, na enig speurwerk, dus geen trichomen maar de stampertjes van de bloem. Waarschijnlijk bevatten die zo'n hoog THC gehalte omdat ze dichtbij de klierhaartjes gezeten hebben en overdekt zijn met hars.
Ik denk zelfs dat je die trichomen niet met het blote oog kunt bekijken, laat staan met een pinchet vast pakken.

X

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Heel erg bedankt Drientje en de rest.

Heb een foutje gemaakt, was er eerlijk van in de veronderstelling dat de Meeldraden dus Trichomen genoemd werden. Maar dat had ik fout, oeps foutje bedankt. :flushed:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Zo, topic omgegooid. Maar het principe blijft het zelfde.
Maak een jointje van alleen deze stampertjes/meeldraden en je spaced de pan uit! :grin:
Ik gok dat de concentratie van Trichomen op de meeldraden groot is, en als je deze dus puur rookt dat je extra hard gaat. Je hebt ook geen blad of takken in je joint, voordeel?!

Nogmaals excuses voor mijn vergissing. Zijn hier trouwens bekenden van Medi-POD? Vraag me nog steeds af wat er met dat forum is gebeurd.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Meer blowen, minder zeuren? :rolleyes:
Rook je puur of met tabak? Rook eens een halve gram wiet in een waterpijp binnen 10 minuten. Als je dan niks voelt dan moet je maar stoppen. :P

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb gister in een uur drie jointjes gerookt. K2. Van de shop. Ik had nergens last van en mijn vriend stond te spacen. :stoned: Ik snap het niet.. ik denk dat ik een tijdje stop, en dan maar weer is kijk. Ik wil weer écht stoned zijn.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
doordat de groene materie van de bloem chlorophyl bevat , en de meeldraden niet, is er een andere werking van de meeldraden te verwachten.

bij het verbranden van een wiettop is er een bepalde mix van gassen+kleine partikels=rook.
Zodra je dat zou vergelijken met de rook van meeldraden , weet ik zeker dat de samenstelling van deze gassen radikale verschillen zou geven.
De meeldraden bevatten zowiso geen chlorophyl = groot verschil bij verbranding
De hardheid van de bladcellen lijkt ook te verschillen van die van meeldraden= andere verbranding= andere temperatuur= andere gassen als resultaat..
en de harsklieren zullen wel ontbreken;ik gok dat er voornamelijk gevloeide hars op de meeldraden zit, en die scherpe trichomen ontbreken.Trichomen zelf zijn niet echt een traktatie zeg maar , de hars maakt het pas tot een feestje.....

Al met al denk ik dat het roken van meeldraden heet meest te vergelijken zou kunnen zijn met het roken van ongeperste skuff , vermengd met zuiverste bubblehash-en als je er genoeg van hebt is dat smullen geblazen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Afghaan-Gek zei:
doordat de groene materie van de bloem chlorophyl bevat , en de meeldraden niet, is er een andere werking van de meeldraden te verwachten.

bij het verbranden van een wiettop is er een bepalde mix van gassen+kleine partikels=rook.
Zodra je dat zou vergelijken met de rook van meeldraden , weet ik zeker dat de samenstelling van deze gassen radikale verschillen zou geven.
De meeldraden bevatten zowiso geen chlorophyl = groot verschil bij verbranding
De hardheid van de bladcellen lijkt ook te verschillen van die van meeldraden= andere verbranding= andere temperatuur= andere gassen als resultaat..
en de harsklieren zullen wel ontbreken;ik gok dat er voornamelijk gevloeide hars op de meeldraden zit, en die scherpe trichomen ontbreken.Trichomen zelf zijn niet echt een traktatie zeg maar , de hars maakt het pas tot een feestje.....

Al met al denk ik dat het roken van meeldraden heet meest te vergelijken zou kunnen zijn met het roken van ongeperste skuff , vermengd met zuiverste bubblehash-en als je er genoeg van hebt is dat smullen geblazen.

Nou daar heb je het, meer hoef ik niet te zeggen. Heel erg bedankt nog voor het wijzen op mijn fouten.

Als je de kans krijgt, of de moeite wil nemen er een te maken. Neem een paar hijsen van zo'n joint en je weet niet wat je overkomt. :stoned:

Bovenaan