het moet stoppen

hey ik gebruik al 5jaar niet iedere dag maar het scheelt de laatste tijd niet veel en met 10gr kom ik maar net men weekend door dus het moet stoppen ! ik heb ondervonden dat als ik wil stoppen zeker een maand in huis moet blijven want hier kom ik het overal tegen en geen alcohol meer drinken want dat gaat bij mij goed samen en ik denk als vervanging ik ga sporten voor bezig te blijven en vooral breken met men "vriendekring" al een goeie stap is .
het is niet de eerste keer dat ik probeer ervan te blijven maar men vriendin geeft een spontane klaplong gekregen dat en onrechtstreeks toch met het langdurig gebruik te maken heeft en het enige waar ik bang voor ben is dat ik men hele leven mij er tegen ga moeten tegen vechten om clean te blijven .
john.

cropp

Badass junkie
je hebt het inderdaad wel erg ver laten komen, maar het begin is er al, waarom vertrek je niet een tijdje naar een afkickkliniek, dan hoef je het niet alleen te doen

praat anders met je huisarts, misschien heeft ie iets voor je wat het makkelijker voor je maakt.

sporten lijkt me geen goede, koop ook eens een goed boek of een vet computerspel van het geld wat je nou over hebt, dan heb je wat om je op te focussen en om je tijd en energie in te steken.

succes

psych-out

Bewuste gebruiker
spijtig dat het al zover is geraakt, ma goed we leven in de toekomst.
het is al goed dat je wil stoppen met speed,
het zal de eerste dagen, weken moeilijk zijn. maar hou dan vol.
want de dagen daarna ga je voelen wat het is om clean te zijn, je gaat gelukkiger zijn,...
en omdat je jezelf zo voelt gaat het al gemakkelijker zijn om ervan af te blijven.
omdat je weet dat je je veel beter voelt zonder speed.
lukt het zelf niet, dan kan je ook nog altijd naar een afkickkliniek gaan.
succes

VitamineX

Experimenterende gebruiker
Sluipt er inderdaad stiekem in ja (erg genoeg). Je begint met 1 grammetje, en daar doe je in het begin te lang mee, maar daar komt idd al snel een eind aan! :( Sterke ermee! Zal niet meevallen...

anoni

Newbie
Eens verslaafd altijd verslaafd slaat m.n. op de trek die altijd zal blijven in bep. situaties. Ik ben nu 11 jaar clean en gebruik echt helemaal niets meer. Was bij Dance Valley helemaal clean, geen drugs en geen alcohol. Moet je zeggen dat het echt een kick was om helemaal uit m'n dak te gaan en geen moeite te hebben om zelf niets te gebruiken. Ik heb uren achter elkaar gedanst en echt een geweldige dag gehad! Een paar jaar geleden had ik dat niet voor elkaar gekregen, kennelijk ben ik er nu pas aan toe, maar echt geweldig! Was wel een beetje jaloers op de mensen die wel op de drugs uit hun dak gingen maar bedacht tegelijkertijd dat die tijd voor mij voorbij is en vond het uiteindelijk prachtig om te zien. Wat ik wil zeggen is dat een maand uit de scene feitelijk heel kort is om te zeggen dat je er dan vanaf bent. Zo werkt het in de meeste gevallen niet. Heel veel sterkte en blijf geloven in de mogelijkheden die je hebt om een clean leven vol lol op te bouwen, dat gaat niet zonder slag of stoot maar is zeker wel mogelijk. "Gewoon doorzetten" en zorgen dat je genoeg hebt wat belangrijker is in je leven!
Succes!

Flameon

Badass junkie
Eeey mooi John dat je deze ervaring hebt. Ook zonder drugs kan een feest gezellig zijn.
Ik merk dat jezelf achter je keuze staat en dan lukt het vaak ook wel met een beetje doorzettingsvermogen

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Waar een wil is, is een weg! Als je echt wilt stoppen, lukt het je wel, heel veel succes!!!!

Noizzee

Experimenterende gebruiker
Flameon zei:
Eeey mooi John dat je deze ervaring hebt. Ook zonder drugs kan een feest gezellig zijn.
Inderdaad ook zonder drugs kan een feest best leuk zijn.

Veel sterkte en probeer gewoon stilletjes aan af te bouwen en je met andere dinge bezig te houden dat je er niet constant over loopt te denken.

Paddo100

Bewuste gebruiker
zonder drugs is een feest minder leuk. met alleen alcohol of helemaal nuchter hou je het neit lang uit en voel je je minder goed, omdat je weet hoe het is, met. :)

Arenshi

Bewuste gebruiker
Je hebt het inderdaad te ver laten komen maar het besef dat je op het slechte pad bent is er, en da's al veel. Nu nog doorzetten en dan ga je er zeker komen. Alvast veel succes.

opgelet lange uitleg !!!
hey ben nu ff verder (niet echt beter) ik heb wel een regelmaati in leven in de vorm van een opleiding. dit is mijn nieuw verhaal niet dat ik mensen de les wil spellen want ik moet een ander zijn "rekening" niet maken . eind augustus na een weekend uitgaan 4dagen om juist te zijn kreeg ik weer eens pijn in men borst . ik heb dit meermaal gehad maar toen ging dit over na paar uur . mijn vriendin heeft me naar het plaatselijk ziekenhuis gebracht op eigen vraag (voor mij heeeel uitzonderlijk) aangekomen in spoed hadden ze een vermoenden en vroegen of eisten ze me te plassen . ik nog altijd ontkenned over drug gebruik en constand K.O. gaan (buiten bewust gaan ) ph waarden van men hart draaide omgekeerd exstreem lage bloed drug 7over 9 en dan koud en zwart 10uur later wakker geworden op intensive niet weten waar ik was af en toen iets op gevangen van verpleger iets over "weer het zelfde he jonge junk plaats de defebrilator maar naast hem " dus echt verschieten maandag morgen vraagt een vrouw kort af moet ge eten hebben of nog geen honger . nog nooit zo geconfronteert geweest ik voelde mij de eerste keer een dikke nul . ik lig in een ziekenhuis door iets dat ik zelf heb gezorgt terwijl andere mensen het nodig hebben . dus heb ik maar heel vriendelijk mee gewerkt bedankt en verontschuldigt en geen pijn stillers genomen die ze wilde toe dienen na 3dagen naar gewone afdeeling met psychiater gepraat 15 min heel open en nuchter eerlijk en die liet me gerust omdat ik op elke vraag kon antwoorden en heel bewust van mijn gebruik was . na cardioloog onderzoek bleek ik een gaatje van 9mm in men hartkamer te hebben (aangeboren ) en het nader moest onderzocht worden ik heb een links rechts cardiologie gehad niet echtpretig via je lies in je hart drukken meten en via slokdarm echo nu blijkt dat ik open hart operatie nodig heb voor een 'patch' omdat een balonetje mijn hart klep zou irriteren dus hier sta ik geminderd maar gebruikend wel elke dag aanwezig op vdab opleidig automecanica mensen met dezelfde situatie en daar blijkt maar 1 oplossing = binnen blijven . dit is het lange mss saaie voor mensen die nog niet de "wijn van de duivel geproeft hebben " maar ik benijd jullie ik zou jullie willen zijn want ik voel me een nul.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
thx voor je verhaal man, weet dat je onwijs goed bezig bent nu, ik wens je super veel liefde en sterkte toe, en er is altijd zat om voor te leven, zelfs wanneer alles er shit uitziet!

Bovenaan