Het Placebo effect.

fgamer

Belezen gebruiker
Ik heb de laatste dagen namelijk het Placebo effect bij XTC liggen testen.

Zuiveren vitamine pilletjes zonder smaak.
Beetje rondgedeeld, als ''XTC''.
Dus iemand pakte die, en is er zogezegd ''HARD'' opgegaan.
Zijn pupillen waren echter klein en hij was helemaal niet opgespannen.

Maar hij werd opener etc, kreeg paniekaanvallen.
hij had praatkicks, en zeg maar alles wat je bij een normale trip hebt.

Dus hierbij is het bewezen, het placebo effect werkt zeker bij XTC!

Fool

Badass junkie
Het is bij één casus niet bewezen en al helemaal niet omdat er geen controlegroep is onder dezelfde sfeer. Daarnaast vindt ik t nogal een klotestreek om iemand iets te geven en te zeggen dat het XTC is, als dat het het niet is...

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fool zei:
Het is bij één casus niet bewezen en al helemaal niet omdat er geen controlegroep is onder dezelfde sfeer. Daarnaast vindt ik t nogal een klotestreek om iemand iets te geven en te zeggen dat het XTC is, als dat het het niet is...
Ik zie het probleem niet zo om vitaminepilletjes uit te delen als zogenaamde XTC, behalve als TS zijn proefpersonen er veel voor zou laten betalen. Het is idd geen goed onderbouwd onderzoek, maar goed ongeveer alles heeft enig placebo-effect, volgens mij is dat ook de voornaamste "werking" van die herbal zooi.

Fool

Badass junkie
Misschien geen fysieke schade, maar mensen kunnen zich aardig 'schamen' omdat ze het 'stoer' vinden om dat te nemen en kunnen zich achteraf afgezeken of zelfs gepest voelen doordat mensen dat wisten en dat grappig vonden.

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik studeer in de richting marketing/marktonderzoek en dit "onderzoek" slaat eerlijk gezegd totaal nergens op.
Allereerst is er, zoals al gezegd, geen controlegroep. Ten tweede geef je ook totaal geen gegevens zoals geslacht leeftijd omgeving en andere variabele. Ten derde weten wij natuurlijk ook niet of deze personen ooit eerder xtc hebben gehad (lijkt me niet) waardoor het misschien voor hen een ietwat actiever gevoel gaf en zij dachten dat dat HET xtc effect was.

Bovenaan