Grappig dat in zijn laatste show wel duidelijk wordt dat zijn eigen kind ook een voorvocht kind is.ragnarok zei:Voorvochtmensen willen ook altijd maar aandacht...

Drientje zei:Is er niet een Whiskey die een zachte ronde smaak heeft? Alsof er een engeltje over je tong fietst?
Exceptional Insight zei:In een whisky topic roepen dat whisky vies is, is wel een beetje tegen de wind in plassen hè?LADd zei:bah whiskey
liever vodka
en als t toch moet dan maar een glen talloch
niet boos worden,, beste whiskeyliefhebbers xD

En niet eens even langs de AH komen..Chris Pontius zei:Heb ook maar een fles Glenlivet gekocht om mijn collectie uit te breiden.
Ik begin netjes met de 12 jaar =].
Andrew zei:En niet eens even langs de AH komen..Chris Pontius zei:Heb ook maar een fles Glenlivet gekocht om mijn collectie uit te breiden.
Ik begin netjes met de 12 jaar =].![]()
]Jan de Wandelaar is een typische horeca whisky. Zeker het red label! Om te beginnen zou ik een Glenmorangie nemen.Deranged zei:Red label.
KoxBox zei:Johhny Walker.Dreuge zei:Wat voor whisky kunnen jullie aanraden voor een newbie met weinig geld?
Flameon zei:Ik krijg van dit topic zin in whiskey. Misschien binnenkort toch weer eens kopen.
Het punt is dat ik whiskey TE lekker vind en dus de rem te laat kan vinden meestal haha

TheIronMaiden. zei:Kon het niet laten. Vandaag weer een fles gekocht. Ik ben een Campeltown liefhebber dus maar eens een 12 jaar oude Glen Scotia gekocht.![]()
Chris Pontius zei:TheIronMaiden. zei:Kon het niet laten. Vandaag weer een fles gekocht. Ik ben een Campeltown liefhebber dus maar eens een 12 jaar oude Glen Scotia gekocht.![]()
Ik kom net met een Glen Moray thuis; ook weer nieuw voor mij.
Vanavond ga ik hem maar eens keuren.![]()

Chris Pontius zei:Doe eens echte whisky leren drinken!![]()
Meneertje Walker (rood) is vooral om te mixen.
ragnarok zei:Drientje zei:Is er niet een Whiskey die een zachte ronde smaak heeft? Alsof er een engeltje over je tong fietst?
Voor zachtere whisky zou ik in de Ierse hoek gaan zoekendie zijn veel zachter dan Schotse omdat ze 3x gedestileerd zijn ipv 2x, waardoor het rokerige afneemt.
Ik vond zelf de Bushmills 10yrs erg lekker, en als je iets kruidiger wilt dan dat is de Bushmills Black Bush.
Maar er zijn ook zachter Schotse whisky's uiteraard:
![]()
Dan moet je sowieso in de onderste helft van dit schema zoekenlinks onder zijn de smaken iets eenvoudiger en rechts onder meer complex.
Xeloc zei:Heb tot nu toe de Glenfiddich 12, Walker Black en famous Grouse gehad.Maar zal er eens 1 uitpakken
.
Xeloc zei:Nee, want die heb ik nooit geprobeerd![]()
Ook nog nooit op.zjimiz zei:echter...ik heb nog nooit Japanse gehad: wat zijn jullie ervaringen daarmee?
zjimiz zei:echter...ik heb nog nooit Japanse gehad: wat zijn jullie ervaringen daarmee?