Het Whisk(e)y draadje

Wat voor soort whisk(e)y vind jij het lekkerste?

• Single malt.

Stemmen: 13 56,5%
  • Blend.

Stemmen: 0 0,0%
  • Bourbon.

Stemmen: 1 4,3%
  • Lowland.

• Highland.

Stemmen: 2 8,7%
  • Speyside.

Stemmen: 0 0,0%
  • Islay.

Stemmen: 9 39,1%
  • Island.

• Irish whiskey.

Stemmen: 6 26,1%
  • Andere streek.

• Totaal aantal stemmers
    23

Manonnie

Wijs gebruiker
Chris Pontius zei:
Manonnie zei:
Wilde whisky dagen bij de gall en gall :)

whaaaaaaaaaaaaaaaa net nu ik zonder geld zit. :( :( :(
Ik ook :(
Kon gelukkig me treinkaartje betalen, was al eens zwart gereden en was gelukkig niet gepakt, maar daarna was m'n rekening dan wel goed leeg :(
Andrew zei:
Manonnie zei:
Wilde whisky dagen bij de gall en gall :)

Ka-ching! Salaris is vandaag binnengekomen. :grin:
Ik hoop dat de mijne er morgen is, en anders uiterlijk overmorgen, anders ga ik gillen

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een fles Finlaggan gekocht, vanavond maar eens uittesten. :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Highland park 12 en Bunnahabhain 12 gekocht.

Bunnahabhain valt wat tegen, ik heb betere islays gehad. Al blijft het nog steeds enorm lekker. :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Even een poll toegevoegd, hij kan altijd nog aangepast worden. Julie hebben 2 opties.

@E.I. Hoe bevalt het?

TheIronMaiden.

Experimenterende gebruiker
Gestemd op andere streek. Doel daarbij op de Campbeltown Area (Springbank, Glen Scotia)

In Mei ga ik op vakantie naar Schotland. Breng dan een bezoek aan de Springbank en aan de Glengoyne Distillery :rock:

Iemand van hier ooit in Schotland geweest?

zjimiz

Bewuste gebruiker
Ik heb zojuist gestemd en wil met deze post dit topic nieuw leven inblazen.

De aanleiding is mijn st. Klaas lijstje; kunnen jullie mij een tip geven voor een goede highland malt van < EUR 35,00?

Ik zal dit topic ook nog eens goed doorlezen, maar jullie bijdragen zijn welkom!

:) :) :)

darkbull

Bewuste gebruiker
geen voorkeur (mijn smaak is niet echt ontwikkeld qua whisky/whiskey) maar ik vind Drambuie af en toe heeeeeeeeeeeel erg lekkerrrrrrr
terwijl ik niet zo van de likeurtjes ben.

zjimiz

Bewuste gebruiker
tja Drambui is behoorlijk goed; vooral na zwaar tafelen

voor het pure genieten is is een uitgebalanceerde malt altijd ideaal wmb

en daar heb je enorm veel soorten en smaken in, dus vind ik meningen en tips van anderen altijd bijzonder interessant

Frank123

Wijs gebruiker

Misschien dat iemand deze in de startpost kan plaatsen. Ik kan mijn eigen berichten niet meer aanpassen ?

OT: Jameson drink ik tegenwoordig nog alleen maar. Binnenkort maar eens een variatie aan whisky's bij halen.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Pas een red label van begin jaren 70 geproeft, damn.. toen was het nog wel lekkere whisky man.

Dat kaartje hierboven snap ik niet helemaal denk ik. Heb er best een paar van geproefd, maar ik zou ze zelf niet zo omschrijven denk ik ..? Ardbeg 10 light?

zjimiz

Bewuste gebruiker
Joopiejo zei:
Pas een red label van begin jaren 70 geproeft, damn.. toen was het nog wel lekkere whisky

Hoe kom je daar aan?

Lijkt me niet iets wat je zo ff bij de slijter haalt.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Was bij een whisky evenement. Maar je kunt ze via veilingen krijgen. Whiskeyautcion.com bijv. Als je er verstand van hebt kun je zo best leuke whisky kopen voor niet al te duur schijnbaar. Ik heb er alleen niet zo veel verstand van. :)

zjimiz

Bewuste gebruiker
Joopiejo zei:
Was bij een whisky evenement. Maar je kunt ze via veilingen krijgen. Whiskeyautcion.com bijv. Als je er verstand van hebt kun je zo best leuke whisky kopen voor niet al te duur schijnbaar. Ik heb er alleen niet zo veel verstand van. :)

Thanks; toch eens proberen

het blijkt leuk om met Whiske(y)s en bourbons te experimenteren

:rock:

Frank123

Wijs gebruiker
@zjimiz

Kijk of er in je omgeving geen whisky proeverijen worden gehouden.

Hier werd in de buurt iets dergelijks georganiseerd waar ik via mijn werk gratis kaartjes kreeg. Heb mij goed vergrepen aan met name de duurdere flessen :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SchilDpadDo zei:
Hier werd in de buurt iets dergelijks georganiseerd waar ik via mijn werk gratis kaartjes kreeg. Heb mij goed vergrepen aan met name de duurdere flessen

Hier ook inderdaad (Noord Holland), resultaat is voor 20 euro stomdronken van de beste whiskeys.

Laatste flesje wat ik had was een 8yo Dun Bheagan Islands, een beuker van een roker maar wel erg lekker.

Voor de standaard slobberwhiskeys op de normale weekenddagen kies ik meestal voor BNJ

Joopiejo

Bewuste gebruiker
^^ beiden nog nooit op, die BNJ spreekt me wel aan. Hou ik mn achterhoofd.
Pas een Bunnahabhain 12 gekregen. Goeie whisky, geen saai geval zeg maar.

Bovenaan