Het Whisk(e)y draadje

Wat voor soort whisk(e)y vind jij het lekkerste?

• Single malt.

Stemmen: 13 56,5%
  • Blend.

Stemmen: 0 0,0%
  • Bourbon.

Stemmen: 1 4,3%
  • Lowland.

• Highland.

Stemmen: 2 8,7%
  • Speyside.

Stemmen: 0 0,0%
  • Islay.

Stemmen: 9 39,1%
  • Island.

• Irish whiskey.

Stemmen: 6 26,1%
  • Andere streek.

• Totaal aantal stemmers
    23

Elohtibbar

Badass junkie
Re: Het Whiskey draadje

Man_in_the_Box zei:
ragnarok zei:
ik doe mijn best zei:
trouwens,..jack d. is toch bourbon,..geen whisky,..net als 4-roosjes,..of zie ik dat verkeerd,..wie o wie,..bvd.

Jep dat is bourbon.

Officieel niet hoor. Kijk ook maar eens goed op de fles, als het bourbon is moet het erop staan. Maar in plaats daarvan heet het Tennessee Whiskey!!

Ja dat klopt, de whiskykenner die de proeverij leidde waar ragnarok en ik zijn geweest heeft dat misverstand nog de wereld uit geholpen. Hij vroeg ons om een bourbon te noemen waarop ik natuurlijk direct Jack Daniels schreeuwde, en dat was precies wat hij wilde horen, omdat dat een wijdverbreid misverstand is. Four roses is echter wel een bourbon als ik me niet vergis.

Chris Pontius

Badass junkie

Rabbithole zei:
Ja dat klopt, de whiskykenner die de proeverij leidde waar ragnarok en ik zijn geweest heeft dat misverstand nog de wereld uit geholpen.

Dan mag Ragnarok volgende keer wel wat beter opletten :P

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker

Rabbithole zei:
Ja dat klopt, de whiskykenner die de proeverij leidde waar ragnarok en ik zijn geweest heeft dat misverstand nog de wereld uit geholpen. Hij vroeg ons om een bourbon te noemen waarop ik natuurlijk direct Jack Daniels schreeuwde, en dat was precies wat hij wilde horen, omdat dat een wijdverbreid misverstand is. Four roses is echter wel een bourbon als ik me niet vergis.

Klopt ja, is samen met Jim Beam toch wel een van de bekendere bourbons. Ik vind overigens Jim Beam wel in de buurt komen van Jack Daniel's qua smaak. Maar niks amerikaans beats natuurlijk die kenmerkende en rijke smaak van Jack.

Elohtibbar

Badass junkie

Chris Pontius zei:
Rabbithole zei:
Ja dat klopt, de whiskykenner die de proeverij leidde waar ragnarok en ik zijn geweest heeft dat misverstand nog de wereld uit geholpen.

Dan mag Ragnarok volgende keer wel wat beter opletten :P

Dat werd ook maar weer bewezen doordat ik een 8 had gehaald en hij een 4 ofzo voor hetzelfde tentamen. :P (Niet dat we dezelfde studie doen, maar het was een vak dat de hele faculteit moest volgen.)

Al herinnerde ik me ook nu pas weer dat hij dat had verteld, als Man in the box niks had gezegd had ik net zo hard geroepen dat Jack Daniels bourbon was.

KoxBox

Badass junkie

Gaan jullie hier nu ook al beginnen zeiken? Serieus jonge!
FFS get al life!

Deranged

Badass junkie

Deze was helaas gewoon echt te verleidelijk.

En een leven heb ik niet, dat weten zij ook.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

ik doe mijn best zei:
zeg dan ook niks,..wat koxbox al aangeeft.Nu is het spelletje weer begonnen,..
Vooral olie op dat vuur blijven gooien als je je er aan stoort, daar dooft het van!

Ontopic:

<3

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker

enne,..kom niet met de wijsheid aan van,..ik zeg ook niks,ik quote alleen maar,..Wie is nu de verstandige van jullie twee,..en daarbij heb ik toch in mijn achterhoofd,..wie heeft hier een vb-functie,..

Elohtibbar

Badass junkie

Wat ben je ook een zichzelf tegensprekend stuk verdriet. Wie was er nou altijd degene die zei dat intelligentie niets te maken had met goed kunnen leren, en dat de meest hersenloze mensen die je kende aan de universiteit studeerden? Ach ja, je spreekt jezelf continu tegen, dus dit is niets nieuws eigenlijk. Maar maak jezelf maar wijs dat alles in jouw wereldje klopt, daar ben je ongelooflijk goed in. Want jij bent echt dé autodidact. Mijn vriend pist tenminste niet in een fles. Je wilde toch weten waarom ik jou heb afgewezen?

Deranged

Badass junkie

Ik nu ook want ik ben verhuisd.

De dagen van het pissen in een fles zijn voorgoed voorbij.

Dus misschien alsnog proberen dan?

Elohtibbar

Badass junkie

Je hebt ieder recht verloren om zielig te doen toen je mij 'een of ander wijf' ging noemen. Dus hou maar op met je zogenaamde meelijwekkende gedrag. Alsof je mij niet hebt gekwetst door met dit achterlijke gedrag te beginnen. Gelukkig kun je dat nu absoluut niet meer en maak je me alleen nog maar bozer door sympathie van mensen proberen te krijgen terwijl je me ondertussen wel op allerlei mogelijke manieren beledigt. En godzijdank zijn er nog eindeloos veel andere redenen waarom ik nooit meer in een straal van een paar kilometer bij je in de buurt wil komen, dus beter maak je jezelf geen illusies meer.

Elohtibbar

Badass junkie

Als je eens voor de verandering had gelezen wat ik zei had je gezien dat ik zei dat je dat ook absoluut niet meer kunt, aangezien mijn mening over jou aardig is bijgesteld sinds ik van bepaalde feiten op de hoogte bent gesteld. Waarom zou je trouwens niet doorgaan met het pissen in een fles als je geslachtsdeel toch zo klein is dat hij er makkelijk in past?

Deranged

Badass junkie

She don't like to hear me sing
She don't want no diamond ring
She don't like the way I look
She don't like the things I cook
She don't like the way I play
She don't like the things I say
She don't like the jokes I make
She don't like the drugs I take
She don't like the clothes I wear
She don't like the way I stare
She don't like the tales I tell
She don't like the way I smell
She don't like the books I read
She don't like the way I feed
She don't want to save my life
She don't want to be my wife

But oh the game we play

She's too good for me

Elohtibbar

Badass junkie

Fijn dat je dat zelf inziet. :) Dan zijn we daar ook weer uit, zijn we het tenminste over iets eens.

Deranged

Badass junkie

Zoals ik tegen jou en anderen heb gezegd lieg je tegen jezelf, en daar blijf ik bij.

Dreuge

Badass junkie

ik moet beken dat ik in noodgevallen (extreme gevallen van stoned- of luiheid) ook wel eens in een fles pis. de grootte van het geslachtsdeel heeft hier niets mee te maken, die hoeft er namelijk niet ingeduwd te worden om er in te pissen.

of is dit niet het bekentenissen topic???

Deranged

Badass junkie

Ontkenning is een psychologisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.

Deranged

Badass junkie

Well now you're lookin' for a world of truth
Trying to find a better way
The time has come to see yourself
You always look the other way

Well I can see the promised land
And I know I can make it

I don't wanna face it oh no

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Exceptional Insight zei:

Die is inderdaad erg lekker, doet zeker niet onder voor de 16 jaar oude. Ik heb nu een Finlaggan staan die volgens mij van de destilleerderij van Laphroaig komt, doet me erg aan die 10 jaar oude denken die jij nu drinkt. Zeker een aanrader als je van die zilte turf whisky's houdt.

ragnarok

Wijs gebruiker

DrippTone zei:
Die is inderdaad erg lekker, doet zeker niet onder voor de 16 jaar oude. Ik heb nu een Finlaggan staan die volgens mij van de destilleerderij van Laphroaig komt, doet me erg aan die 10 jaar oude denken die jij nu drinkt. Zeker een aanrader als je van die zilte turf whisky's houdt.

Jij was ook een peat liefhebber toch? Ken jij de Ardbeg, 10yrs?
Ik vind die ook erg lekker, ook zeer rokerig en bij vlagen ruik ik gerookte ham, iets fruitger dan de Laphroiag in mijn ogen. :)
Miss toch maar een Whiskyproeverij houden een keer :grin:

Elohtibbar

Badass junkie

Deranged zei:
[Zielige hypocriete poging van iemand die niets van mensen en relaties afweet, en al helemaal niet van mij en mijn relatie, om mensen waardoor ze zijn afgewezen te beledigen om zichzelf daardoor beter te voelen.]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootheidswaanzin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem-syndroom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistisc ... dsstoornis

Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.

Vaak kan iemand met grootheidswaan in eerste instantie innemend en charmant zijn en de aandacht van zijn omgeving krijgen, maar later ebt de bewondering weg en maakt plaats voor irritatie.

Typische voorbeelden van een psychose zijn bijvoorbeeld de opvatting van de patiënt dat personen op de televisie tegen hem persoonlijk spreken, dat reclames een speciale boodschap aan hem laten zien of dat de buren hem steeds in de gaten houden.

En jouw ziekelijke en walgelijke gedrag in deze situatie heeft mij er alleen maar meer van overtuigd dat mijn keuze 100% juist was. Goed werk als je had willen laten zien wat ik nu 'mis'. Ik zie alleen een zielig obsessief hypocriet hoopje zelfontkenning, dat niemand behalve zichzelf voor de gek houdt.

KoxBox

Badass junkie

En IK krijg een waarschuwing om off topic te gaan?!! Komaan zeg een klein beetje hypocriet lijkt me.

Drientje

DF-koning

[offtopic]
Ik ruik Asperger.

En nog een aantal meer schizotypische persoonlijkheids trekjes. En onzekerheid, bang om gekwetst te worden waardoor Deranged mensen het liefst onder de indruk heeft van zijn sterke verbale vermogen maar uiteindelijk is hij net zo onzeker of misschien nog onzekerder dan de gemiddelde mens. Hij zet zichzelf neer als übermensch en als intelligent persoon maar is ondertussen eenzaam en alleen in zijn eigen ontwikkeling achtergebleven bij de sociale contacten. Vermijd mensen die hem zouden kunnen doorzien maar heeft bij een bepaald iemand de fout gemaakt die toe te laten in zijn opgetrokken vesting van zogenaamde onverschilligheid en kreeg niet de respons waarop hij hoopte.

Het spijt me voor je Deranged. Ik heb echt medelijden met je. Ik herken veel van mezelf in jou en zolang je maar net blijft doen alsof het je niet raakt zal het je alleen maar meer verdriet doen. Je hebt jezelf niet opengesteld voor de gevoelens van de ander en niet gezien dat de persoon tot wie jij je aangetrokken voelde jou het liefst in haar leven had gehad als iemand met wie je diepzinnige gesprekken kunt voeren maar niet als levenspartner.

Je teleurstelling is normaal en begrijpelijk. Succes met de aankomende tijd. Hoe hard jij zal roepen dat dit bovenstaande niet waar is hoe harder je mijn theorie onderbouwd.

Veel plezier met je fantasie vriendinnetje.[/offtopic]

En nu weer over Whisky/Whiskey.
Persoonlijk vind ik heel af en toe een slokje erg lekker. Alleen jammer dat er zoveel alcohol in zit, ik vind de smaak van Whiskey lekker maar alcohol kan ik niet zo goed hebben. Meestal heb ik dan ook wel aan een klein slokje genoeg. En dan heb ik het niet over rommel als bourbon maar over Scotch Whisky die heeft niet zo'n rooksmaakje wat ik nogal dominant vind.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

ragnarok zei:
Jij was ook een peat liefhebber toch? Ken jij de Ardbeg, 10yrs?
Ik vind die ook erg lekker, ook zeer rokerig en bij vlagen ruik ik gerookte ham, iets fruitger dan de Laphroiag in mijn ogen. :)
Miss toch maar een Whiskyproeverij houden een keer :grin:

Arbeg vind ik te weinig diepgang qua smaakt hebben. Doe mij dan eerder een Coal Ila.

Maar ik ben inderdaad een fan van peat smoked whisky.

Dan heb ik trouwens nog een aanrader voor jou. Van Benromach, de Peat Smoke. Ja zo heet die. :P heeft maar iets van 5 jaar op vat gelegen maar een zeer lekkere whisky.

ragnarok

Wijs gebruiker

DrippTone zei:
Doe mij dan eerder een Coal Ila.

Maar ik ben inderdaad een fan van peat smoked whisky.

Dan heb ik trouwens nog een aanrader voor jou. Van Benromach, de Peat Smoke. Ja zo heet die. :P heeft maar iets van 5 jaar op vat gelegen maar een zeer lekkere whisky.

Beankt!
Als ik weer een nieuwe ga halen zal ik ze in gedachte houden.

Ik moet de Ardbeg eerst nog wat vaker drinken voordat ik een beter oordeel kan vellen, maar ik vond het eerste glaasje erg lekker :grin:

Bovenaan