Re: Overdosis? Psychose aanval VRAAAAAGJE?? help mij
Een vriend van mij had gisteren een epileptische aanval na een te hoge dosis te hebben ingespoten met cocaine. Het kwam heel onverwachts en ik kon gelukkig het hoofd koel houden. Ik vreesde dat hij zou sterven want hij schokte over zijn hele lijf en wanneer ik met hem wou praten bleek dat hij buiten bewustzijn was. Zijn ogen draaide weg en hij verstijfde helemaal. Ik wachte even tot de aanval uitdeinde, ik had al vlug door dat het een aanval van epilepsie was, daarna heb ik zo snel mogelijk zijn hoofd vochtig gemaakt met koud water en probeerde met hem te praten. Ik heb ook de buurman erbij gehaald. Na een paar minuten kwam hij bij bewustzijn. Het eerste kwartier had hij tijdelijk geheugenverlies en herkende mij en de buurman niet. Hij wist ook niet wat er gebeurd was. Hij zweette fel. Na onderzoek op internet bleek dat hij geluk heeft gehad. Hij kon in de coma zijn gegaan of een hartaanval hebben gehad. In ieder geval wil ik niet meer dat mensen nog gebruiken in mijn woning en zeker niet spuiten. Het is te gevaarlijk en ik ben van dit voorval flink geschrokken. Zelf heb ik nooit gespoten, enkel coke gesnoven en heb er nooit fout op gereageerd. Het is bijna de enige drug waar ik goed op reageer, de meeste andere drugs gebruik ik niet meer wegens foute reacties zoals angst, paranoia, psychose. Cocainegebruik met mate leek me een lange tijd redelijk veilig te gaan tot ik een overdosis van dichtbij meemaakte. Het is vlugger gebeurt dan je denkt. Een beetje teveel nemen en je kan buiten bewustzijn gaan, een epileptische aanval krijgen of in coma vallen, of je kan sterven aan een hartfalen. Het is me een beetje te gevaarlijk geworden. Nochtans had hij net iets meer dan een halve gram coke binnen de vijftien minuten ingespoten. Het gevaar loert uit een kleine hoek. Ik raad andere cocainegebruikers dan ook ten zeerste af om te spuiten, wegens het gevaar voor overdosering.
Groeten,
een geschrokken gebruiker