High of stoned?

High of stoned?

• High

Stemmen: 51 62,2%
  • Stoned

Stemmen: 22 26,8%
  • Ik herken het verschil niet

Stemmen: 9 11,0%

• Totaal aantal stemmers
    82

lolnoob

Bewuste gebruiker
Zeker wel high. Ik houd wel van de geestverruimende werking van wiet. Vind het heerlijk om lekker te spacen.

Aalpoepert

Badass junkie
High, het is lekkerder om een puur hasjblokje te roken en dan met een muziekje het huis schoon te maken dan een jointje met tabak te roken en geen flikker te willen doen.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Hangt af van de situatie. Als je lekker warm binnen met een muziekje in de zetel kunt zitten sowieso stoned, maar ik haat het dan weer om stoned activiteit te verrichten, dan ben ik veel liever high.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Highhh man :sunglasses: Daarom rook ik ook liever hasj. Van wiet word ik zo stoned als een garnaal en heb ik nergens meer zin in. Vroeger rookte ik altijd wiet, maar nu vind ik het niet zo relaxed meer. Nu rook ik hasj en space ik met meer energie. :stoned:

Matheson

Belezen gebruiker
Of ik herken het verschil niet, of ik ben nooit goed high geweest. Jammer. Binnenkort maar eens puur roken met een goed 'highsoortje'.

Matheson

Belezen gebruiker
Misschien een beetje een random vraag.
Maar is het niet minder leuk om bij je vrienden puur te roken?
Als je gewoon pure wietjointjes rookt met iedereen is het wel chill, maar vaak is puur roken toch geen sociale bezigheid?
Ja, of je moet een blokkie hasj aansteken, glas erover etc. maar dat is ook niet geweldig met 8 man, lijkt me.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Matheson zei:
Misschien een beetje een random vraag.
Maar is het niet minder leuk om bij je vrienden puur te roken?
Als je gewoon pure wietjointjes rookt met iedereen is het wel chill, maar vaak is puur roken toch geen sociale bezigheid?
Ja, of je moet een blokkie hasj aansteken, glas erover etc. maar dat is ook niet geweldig met 8 man, lijkt me.

Je kan ook een pijpje vullen. Deze kun je ook gewoon laten rondgaan, want een goedgevulde (hasj) pijp gaat vaak wel even mee.

OT: Stoned zijn is lekkerder. High zijn doe ik wel als ik iets aan het doen ben.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kunt toch ook gewoon een pure joint rond laten gaan?
Wat is het verschil qua socialiteit met een joint met tabak ( dan heb je er toch wel een paar hele dikke nodig wil je met 8 man stoned worden?) of puur?

Kan me voorstellen dat een pijp doorgeven minder sociaal aan kan voelen, of minder snel ''geaccepteerd'' word.
Een jointje, daar rookt iedereen wel een hijsje van.
Een pijp roken word denk ik toch vaak aangezien voor iets voor echte stoners of junks.

Escoban

Bewuste gebruiker
De ene situatie leent zich beter voor high, de andere beter voor stoned. Ik vind high toffer omdat ik minder vaak high, dan stoned ben. Er is tegelijkertijd ook wel weer een reden waarom ik vaker stoned ben dan high.

W.F.L.

Badass junkie
Als ik wil gaan slapen liever gewoon stoned, en anders altijd high. Alleen beide combineren gaat niet echt goed want eens ik over de stonedheid heen ben word ik enkel nog high en dan ben ik best wel druk in m'n kop eigenlijk.. :P En lig ik weer wakker :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
High by far. Bij stoned zijn bereik je een grens. Bij high zijn niet. Het is mij nog namelijk niet gelukt om die grens te bereiken.

De grens als in ben je nog in staat een joint te draaien/pijp klaar te maken/iets van thc tot je te nemen.

En de grens van hoe je je voelt en of het nog wel rlxt is of gewoon veel te veel.

Bij stoned zijn komt er voor mij een punt dat het te zwaar en te sloom en te diep gaat dat ik volledig alle prikkelingen van mijn omgeving niet meer kan waarnemen en verwerken. Ik raak dan afgesloten van de buiten wereld. Plus dat het zo zwaar en sterk voelt dat ik niet meer kan praten of iets anders en alleen nog in slaap kan vallen.

Bij high zijn kom ik geen grens tegen. Als ik echt heel ver ga word het wel moeilijk om het te verdragen, psychisch gezien. Omdat het op het niveau waar ik het over heb toch wel als een zeer intense trip voor me is. Maar hoe ver ik ook ga, ik blijf me goed voelen, ik ga juist meer op in me omgeving en geniet meer van alles. Ook mijn gedachte gang is veel beter als ik high ben. Ik ben euforisch en heb energie. En het mooiste, ik blijf prima in staat om nog op een beetje normale manier mijn jointje of pijpje te bereiden. :hearteyes:

Elohtibbar

Badass junkie
Matheson zei:
Of ik herken het verschil niet, of ik ben nooit goed high geweest. Jammer. Binnenkort maar eens puur roken met een goed 'highsoortje'.

Dit dus. Ben ik de enige die van hasj ook gewoon stoned word? Hoewel het wel minder is bij wiet en ik het lekkerder vind dan wiet blijft het een sloom gevoel bij mij. Toch jammer, ik zou heel graag eens de geestverruimende werking van wiet/hasj ervaren waar iedereen het over heeft.

cropp

Badass junkie
Rabbithole zei:
Matheson zei:

Dit dus. Ben ik de enige die van hasj ook gewoon stoned word? Hoewel het wel minder is bij wiet en ik het lekkerder vind dan wiet blijft het een sloom gevoel bij mij. Toch jammer, ik zou heel graag eens de geestverruimende werking van wiet/hasj ervaren waar iedereen het over heeft.
Laat dat los en ga gewoon lekker chillen, creëer een slome setting, dan is het echt relax

Geestverruimend op een tropentempo...

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben liever high dan stoned. :grin: De ene keer kan ik duidelijk zeggen of ik high ben of dat ik stoned ben, maar een andere keer kan ik dat weer niet met zekerheid zeggen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het liefst een klein beetje high. Ik hou niet van normale doseringen, dan wordt het vervelend. :P Liever wat minder.

spacelord

Wijs gebruiker

High vind ik leuker als ik uitga, stoned als ik wil slapen of in de zetel hangen :grin:

Kan iemand me vertellen waar het onderscheid ligt, wat jullie doen om high te worden en wat om stoned te worden. Ik heb begrepen dat het merendeel zegt dat ze van hasj eerder high worden. Ik las ook dat het te maken zou hebben met het al dan niet puur roken.

In mijn ogen was het tot nu toe gewoon hoe meer je rookt hoe meer je van het level high naar het level stoned gaat, en hoe sterker de wiet/hasj hoe sneller. Blijkbaar kan dat beter, jullie maken me curieus. Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, ik heb het mij tot nu toe enkel gewoon laten overkomen zonder me op voorhand af te vragen of ik liever high of stoned zou willen zijn.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Rook het puur, dan merk je (ik iig wel) al een erg groot verschil. Verder zijn er soorten waar je vaker high van wordt maar daar heb ik ook niet echt veel verstand van.

High zijn voelt meer als trippen vind ik, als je je daar een beetje open voor stelt dan wordt je ook eerder high. Echt films bijvoorbeeld worden meteen 10x zo goed als ik high ben. Als ik stoned ben vind ik het alleen maar heel grappig, als ik heel erg stoned ben vind ik het wel grappig maar kan ik niet meer lachen omdat dat teveel spieren gebruikt. Dat vind ik nogal irritant aan stoned zijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is voor mij heel moeilijk om high te worden wanneer ik een joint met tabak erbij rook.
Ook ligt het bij mij aan de wiet soort (Bij haze word ik ook bij puur roken echt stoned).

Van hasj merk ik zelf niets, ook niet van een goede gram zelf gemaakte ice-o-lator(top kwaliteit). Dus daar kan ik niet over oordelen.

Naast het gebruiken van nicotine of de keuze van de wiet zorgen de set en setting ook voor het effect. Je omgeving en vooral wat je er van verwacht dus.

Bij mij is het niet zo dat wanneer ik maar meer en meer rook ik van high naar stoned ga, ik word dan gewoon ''higher''. Wel merk ik dat ik na een half uurtje vanaf inname altijd wat inkak en moe word(niet stoned, echt slaperig). Rook ik dan wat bij gaat dat over.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Probeer anders eens hasjbrownies te maken. Daar werd ik echt megahigh van. Superlang zitten jammen op de gitaar met mijn huisgenoot toen, echt geweldig.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij het oraal toedienen van hasj word ik wel lichtelijk stoned ja.
Heel licht effect, wat toch wel stoned te noemen was, bij ook bijna een gram.(afghaan)
Als ik 0,3-0,5 gram wiet oraal neem ben ik al knetter high... Dus ben gewoon niet zo'n hasj persoon, hoewel ik het heerlijk vind om te roken. Veel betere geur en smaak dan wiet, ik gebruik het dan ook wel eens om een jointje wat ''bij te kruiden''.

Frog83

Bewuste gebruiker
Ik mix liever, eerst 1 of 2 jointjes en daarna heel kalm hasj jointje roken.
Coctailtjes zijn ook wel lekker. :stoned: :smoke:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik prefereer stoned :P Maar high is ook heerlijk. Toch ben ik meer geneigd naar stoned.. :stoned:

alcoholist

Wijs gebruiker
heb pas in een coffeshop een cakeje gekocht van 10euro,er zat 0.6 gram in..voelde me echt vaag,roken is tog echt beter,smaakte wel heerlijk trouwens

coffeshop atlantis in amsterdam

alcoholist

Wijs gebruiker
zal best duur zijn..mja we waren bij een shop,en die zag er het lekkerst uit..dusja ..dan gebeurd zuks mensen..maar hoeveel moetje eten om wat te voelen? heb de helft op

Bovenaan