Lief Dagboek,
Na een lange neerslachtige periode heb ik hulp gezocht en ben ik steeds meer bezig met acceptatie van alles. Ook probeer ik meer focus te leggen op positiviteit en sneller op te merken als ik dat niet doe.
Ook heb ik een lichamelijke gezondheidscheck laten doen. De uitkomst was niet helemaal goed, maar ik denk dat dit nog deels kan verbeteren als ik actie onderneem en dit vol hou.
Ik ben nu 4 dagen gestopt met drank en drugs. Ik wil niet meer roken of blowen. Ook wil ik veel minder alcohol drinken of stoppen. Stoppen is lastig, maar ook juist weer makkelijker dan matig drinken.
Ik heb tot nu toe geen vervelende ontwenningsverschijnselen en ben meer gaan bewegen en sporten.
Het is nog te vroeg om te juichen, maar het voelt goed.
Ik weet van vorige pogingen dat één keer weer blowen vrijwel zeker snel weer dagelijks chronisch gebruik wordt. Dus dat moet ik niet doen. Dat is niet makkelijk. Om de 'deur' niet helemaal dicht te gooien, hou ik mezelf voor dat ik af en toe oraal cannabis kan gebruiken.
Maar ook dat moet ik eigenlijk voorlopig even niet doen. Ik weet van vorige pogingen dat na 3 à 4 weken vaak een terugval is te verwachten. Ik hoop dit keer niet voor de zoveelste keer de verleiding niet te kunnen weerstaan.
Zoals wijze mensen hier aangeven: Doe het dag voor dag, just for today.