Hee Tripping on the edge,
Die hoeveelheid (30 gram om 30 gram) is veel te weinig voor de meeste mensen, dus ik zou daar geen tijd in steken, behalve als je je sjamanistische keukenkwaliteiten en geduld wilt ontwikkelen.
Als je echter gaat voor de ervaring in plaats het ontwikkelen van vaardigheden, dan kan je beter meer gebruiken. Ik zou zeggen dat 60 gram caapi met 30 gram viridis bij de meeste mensen voor een zeer milde ervaring met meestal wat buikkramp, soms misselijkheid/overgeven geeft en bij sommigen een zeer sterke psychedelische ervaring. Daarom, als je veilig wilt zijn, begin je met deze hoeveelheid en reken je nergens op en zorg je dat je goede begeleiding hebt van iemand die ervaring heeft met drinken.
Gebruik Google inderdaad... Als je 't niet snapt, blijf lezen op fora totdat je het snapt. Ik ben het totaal niet eens met de stelling dat ayahuasca maken makkelijk is trouwens... Dus ik geloof niet dat je 't zo moet zien dat als je het juiste A4-tje met de juiste hoeveelheden van tijd en grammen en pannen hebt, dat je een goed werkende thee krijgt.
Die Shuar lui die staan 12 uur boven de pan onhoorbaar zachtjes te zingen, om de spirituele entiteiten op te roepen die jou hopelijk gaan genezen of opleiden (de lessen van plant-leraren over liefde voor de aarde, voor jezelf, je medemens, etc.). Ze staan te roeren in de pan terwijl ze naar de bubbels luisteren. Ze eten een aantal dagen heel anders (minder tot geen vet, suiker, zuivel, vlees) en hebben een aantal dagen voor het drinken van ayahuasca geen sex of orgasmes. Ga zo maar door.
Dat hoort allemaal bij het 'maken van ayahuasca', het mogelijk maken van de reis, van het effect. Laatst interviewde ik Jeremy Narby, schrijver van De Kosmische Slang (Cosmic Serpent), erg gaaf boek over DNA, ayahuasca sjamanisme, etc. Hij vergeleek deze voorbereiding met dat je best in je auto zou kunnen stappen terwijl het raam nat en smerig is, maar je wil liever het raam voordat je weggaat schoonmaken. Dan kan je een stuk makkelijker navigeren.
Kijk op Azarius.net bij Ayahuasca > Spirit Elixir voor een beknopte handleiding in PDF-formaat over hoe je de bekendste ayahuasca- en anahuasca-planten bereid tot een psychedelisch brouwsel.
Als je begeleider zeer ervaren is en vertrouwen heeft dat 'ie jou door een uiterst diepe ervaring kan begeleiden, zoals de Shuar sjamanen die icaro's voor je gaan zingen en speciaal voor jou muziek maken, dan kan je een hogere hoeveelheid drinken.
En er zijn ook mensen die met vrienden en bekenden gaan drinken op een afgesproken plek, onder begeleiding van ervaren ayahuasca-sjamanen.
Check ook de website die ik net heb gemaakt over ayahuasca
http://www.ayahuasca-info.com
Veel plezier met je space travels.
Groetjes,
Izmar