hoe de toppen selecteren?

pawelonius

Belezen gebruiker
Gegroet :wave:

Aan een plant zitten meerdere toppen, en die zijn natuurlijk niet hetzelfde. En ik wil graag wel het verschil er in houden. Daarom wilde ik de 'soorten' wiet, dus de verschillende toppen, uit elkaar houden.
Daarom heb ik enkele vragen:
Hoe kan ik ze ongeveer selecteren op dat ze hetzelfde zijn?
zijn de toppen die op dezelfde hoogte van de plant zitten ook ongeveer hetzelfde kwa werkzame stoffen?
als ik verschillende planten heb, moet ik daar dan ook nog onderscheid in maken?
Hoeveel verschillende soorten wiet zo ik moeten rekenen (evt. per plant als die gescheiden moeten blijven).

Alvast bedankt :)

Wacky

Badass junkie
Ik zou zon grote kast kopen met honderden vakjes (je weet wel, die vaak gebruikt worden voor schroefjes en spijkertjes) Dan kun je elke top in een eigen vakje doen. Op de bakjes schrijf je dan van welke plant ze komen. De topjes die van boven aan de plant komen doe je in de bovenste vakjes, de topjes van onder in de onderste vakjes.
Eventueel kun je ook nog eerst een paar 100 fotos maken van je plant en dan bij elke top een foto doen en omcircelen welke top het is geweest, dan kan het helemaal niet meer mis gaan !

pawelonius

Belezen gebruiker
natuurlijk heb ik het niet over een onderscheid van precies elke top... gewoon globaal, 2 of 3 soorten.
laat ik de vraag anders formuleren:
verschillen de verst uit elkaar liggende toppen van een plant zodanig van elkaar dat ze anders smaken, een ander effect hebben of verschillen in potentie?

pawelonius

Belezen gebruiker
ik oogst de hele plant in een keer. Toen ik blaadjes van rond de top onder de microscoop legde verschilden de trichomen wel van elkaar. ze waren wel allemaal rijp (de toppen).
Zijn de trichomen dan toch niet helemaal betrouwbaar voor het bepalen van effect?

(voor de duidelijkheid: ik probeer geen gelijk te krijgen, maar dit is voor mij de eerste keer kweken, dus er zijn natuurlijk wat misverstanden :tongueout:)

Bovenaan