Hoe doen smartshops het zonder paddo's

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Hola,

Natuurlijk komt het er vroeg of laat van (ofcourse weer geen duidelijkheid zoals verwacht van de regering) maar wat denken jullie over de smartshops als ze geen paddo's meer verkopen. Komen er dan nog meer natuurlijke producten zoals Morning Glory, Salvia, Sage, etc of gaan ze failliet? Gaat de regering na de paddo's ook dit soort producten verbieden?

Ik weet het niet...

(Hij kan btw ook in paddo forum, ik zat te twijfelen tussen deze twee fora)

mattskovic

Wijs gebruiker
het zou wel een goed excuus zijn een truffel is geen paddestoel maar wat word er nu juist verboden ? de stof of de paddestoel?

jcutter

Badass junkie
Omdat het troep is. Gelukkig is het meer een opvang plaats voor mensen die geen leven kunnen leiden en lekker kunnen lijden in de shop. Als ik daar rond kijk; zie ik allemaal vreemde lui die beschikken over een slappe geest die geen tegenslagen aankunnen. Uiteraard is niet iedereen zo, maar ik blijf erbij dat wiet rommel is en niet alleen uit eigen ervaring, maar ook wat ik om me heen zie. Mensen die op ten duur niks meer dan jointjes gaan roken en in aanraking komen met wijven die hun nog meer gaan verneuken, want de meeste cofeeshop vrouwen zijn echt allemaal losbandige sletten.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
jcutter is hetzelfde als de mensen in de politiek die roken in het openbaar verbieden, eerst zelf roken, en wanneer ze gestopt zijn, worden ze jaloers en vinden ze dat de rest het niet meer mag. :P

Flauw hoor.

pieter-b

Wijs gebruiker
zie jij dat niet zo dan?
het publiek dat jij zo liefelijk als kansloos beschrijft is toch echt wel wat veelzijdiger dan dat jij suggeert.
zoook is het geen troep, maar kent het zoals de meeste middelen een goede en een slechte manier van gebruik.
en het verwijderen van coffeeshops verandert niets aan de vraag, slechts aan de hoeveelheid van onze kinderen die er door in de bak zullen belanden.

Drientje

DF-koning
Ik denk dat er nog veel onder de toonbank verkocht word. Poppers werden in 2001 ook verboden en die worden oo nog onder de toonbank verkocht bij de sexshops...

X

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat er mischien meer cacti gaan komen. Peyote is moeilijk te groeien, ben je zo 10 jaar verder voordat je 'm kan gaan eten. Bij San Pedro is dit al een stuk makkelijker en ik denk dat er wel een kans bestaat dat die de paddo's gaan vervangen in de smartshops. De trip die je ervan krijgt is echt enorm fijn!

En natuurlijk zal er altijd nog onder de toonbank verkocht blijven worden. Komt vast wel goed :)

honingolie

Bewuste gebruiker
hey jkutje ga anders effe ergens anders negatief lopen doen.. het christenunie forum ofzo? Het is wel duidelijk dat je kickt op (negatieve) aandacht, maar verneuk er geen andere topics door.

back ontopic; ik denk dat er wel shops zullen verdwijnen, maar een beetje slimme eigenaar zag dit al aankomen en zal zich vooral op andere producten gaan richten en ook een online shop starten oid..

fs180

Belezen gebruiker
Dumpy zei:
Ik denk dat er mischien meer cacti gaan komen. Peyote is moeilijk te groeien, ben je zo 10 jaar verder voordat je 'm kan gaan eten. Bij San Pedro is dit al een stuk makkelijker en ik denk dat er wel een kans bestaat dat die de paddo's gaan vervangen in de smartshops. De trip die je ervan krijgt is echt enorm fijn!

En natuurlijk zal er altijd nog onder de toonbank verkocht blijven worden. Komt vast wel goed :)
en nog een stofje..

rood met witte stippeeeeuuh :openmouth:

pieter-b

Wijs gebruiker
fs180 zei:
Dumpy zei:

en nog een stofje..

rood met witte stippeeeeuuh :openmouth:
Zeg dat nu niet nu onze overheid nog is gevuld met MADMEN die bij het horen, zien, of ruiken van ook maar iets waar ze tegen kunnen zijn, KEIHARD roepen dat het verboden moet worden. :P

Drientje

DF-koning
Ik vind onze overheid maar zielig. Laat mij de ober zijn die een banket mag bedienen in de 2e kamer. Dan kregen ze soep met een extraatje...

Helaas werkt het niet zo en moeten we het doen met wat we hebben. Wie weet welke politici er misschien open staan voor drugs gebruik? Misschien niet openbaar, dat kan niet, maar onderhuids... Dat vind ik eigenlijk wel interessant om te weten...

X

pieter-b

Wijs gebruiker
ach..het is gewoon één infantiele staat van ontkenning daar in de politiek. Het volk wat ze dienen gebruikt drugs...onafhankelijk van het moraalridderschap in de kamers. Ieder volk gebruikt drugs en in de strengste landen het meest.

Northawke

Wijs gebruiker
Ik neem aan dat de meeste smartshops al wel een soort noodplan opgesteld hebben. Er zal wel meer merchandising bijkomen en hopelijk inderdaad meer cacti. En misschien wel bepaalde stofjes die nog niet verboden zijn, maar waar eerst nog niet zo naar gekeken werd vanuit de smartshop.

buzzrider

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Omdat het troep is. Gelukkig is het meer een opvang plaats voor mensen die geen leven kunnen leiden en lekker kunnen lijden in de shop. Als ik daar rond kijk; zie ik allemaal vreemde lui die beschikken over een slappe geest die geen tegenslagen aankunnen. Uiteraard is niet iedereen zo, maar ik blijf erbij dat wiet rommel is en niet alleen uit eigen ervaring, maar ook wat ik om me heen zie. Mensen die op ten duur niks meer dan jointjes gaan roken en in aanraking komen met wijven die hun nog meer gaan verneuken, want de meeste cofeeshop vrouwen zijn echt allemaal losbandige sletten.
kijk, soms is jouw lust op negatieve aandacht best wel grappig maar in dit geval is het gewoon nutteloos (m.a.w.:zoek de aandacht die je vroeger mss niet kreeg op een andere manier)

pieter-b

Wijs gebruiker
het is niet zozeer opkomen voor 'onze tool' .. het is eerder de mate van ontspoorde logica en generalisatie die jij hanteert, terwijl je toch de drang hebt om mensen te 'informeren'. Je hoort mij niet zeggen dat wiet geen perfecte voedingsbodem is voor het bloeien van kansloos gedrag, ik zeg alleen dat het net zon goede voedingsbodem is voor de ontelbaar veel positieve eigenschappen die ermee versterkt kunnen worden.

Om echter wederom de mate te illustreren waarin jij de algehele gevolgen van wietgebruik door een wel erg subjectieve bril bekijkt, hier enkele cijfers van opnames verslavingszorg 2006:
Alcohol:30210
Wiet: 6544
oftewel, zoals je in 1 van de andere threads zei....nu eerst maar een biertje :wink:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Oke laten we allen even heel erg stil zijn bij het zeer eventuele verkoop onder de toonbank wat nog maar af te wachten is te betwijfelen is?

Dank je :)

Liefde!

jcutter

Badass junkie
Om echter wederom de mate te illustreren waarin jij de algehele gevolgen van wietgebruik door een wel erg subjectieve bril bekijkt, hier enkele cijfers van opnames verslavingszorg 2006:
Alcohol:30210
Wiet: 6544
Alcohol maakt mensen terminste sneller dood, dan de gekte die bepaalde drugssoorten met zich mee brengt. Liever in korte termijn dood, dan een leven te leiden vol met ongeluk.

pieter-b

Wijs gebruiker
die cijfers gaan over verslavingszorg aanmeldingen. Dus door mensen die hun drugsgebruik niet langer onder controle hebben. Oftewel door mensen die zoals jij zegt 'een leven leiden vol met ongeluk.' en dat niet langer acceptabel vinden.

Die groep is bij alcohol dus enorm veel groter dan bij wiet.
Volgens de cijfers is hetgeen wat jij tegen wiet hebt een stukje meer aanwezig bij alcohol.. en dan kom ik terug op je subjectieve bril.. je vindt een biertje wel toelaatbaar..
maar inderdaad...door alcohol sterven jaarlijks ook nog eens zon 3500 mensen in Nederland., oftewel gemiddeld zon 10 per dag.
en bij een dikke 900 mensen wordt jaarlijks een alcohol psychose vastgesteld.

zware alcoholisten halen trouwens vaak de 55 nog wel hoor..
en das een lange tijd aan misery...maar dan ook echte misery.

jcutter

Badass junkie
Ik ben niet voor alcohol, eerder tegen. De reden dat alcoholisten sneller hulp roepen, is omdat het meer om lichamelijke klachten gaat. Blowers voelen zich klote, maar kunnen er nog wel mee leven of ze schamen zich tegenover hun vrienden, want komop: het is maar een blowtje.

jcutter

Badass junkie
Jah, wiet houd je op het randje van een psychosche. Dat is toch ook kut? Imo gaat het erom dat negatieve dingen je van de positieve weerhoud en dat moet voorkomen worden.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
jcutter123 zei:
Jah, wiet houd je op het randje van een psychosche. Dat is toch ook kut? Imo gaat het erom dat negatieve dingen je van de positieve weerhoud en dat moet voorkomen worden.

MOET je echt in ELKE post van je iets compleet achterlijk typen zodat je aandacht krijgt?

Dat JIJ op een randje van een psychose zou zitten door wiet, betekent niet dat de rest van blowend nederland dat ook zit.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Ik ben niet voor alcohol, eerder tegen. De reden dat alcoholisten sneller hulp roepen, is omdat het meer om lichamelijke klachten gaat. Blowers voelen zich klote, maar kunnen er nog wel mee leven of ze schamen zich tegenover hun vrienden, want komop: het is maar een blowtje.
lol..de meeste alcoholisten zijn JUIST emotionele labiele, ruziezoekende en in huilbuien uitvallende rampen...
geloof me..jij denkt dat arme 12 jarige meisjes ten prooi vallen aan de boze coffeeshops , ...maar ik zie ieder jaar zeker weer 2 nieuwe mensen in mijn directe omgeving alcoholist worden (..en dat zijn zoals jij ze zou definieren, de slimmere mensen, universitair niveau... die mensen die om drugs lachen enzo:wink:
echtwaar..je moet je blik bijstellen, je zit echt fout met je veronderstellingen van wat wiet volgens jou onvermijdbaar met je toekomst doet... de volgende keer dat je doorzakt in de kroeg, denk dan maar eens terug aan deze discussie, zet je verstand op 0 en verifieer mijn stelling. Loop naar een man of 5 (succesvol uitziend, tussen 25-40 jaar en vraag ze of ze weleens wiet roken of hebben gerookt ... ik hoop dat dan je beeld wat wordt bijgesteld over wat wiet voor gevolgen heeft op de toekomstpotentie van het individu.

shokora

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
jcutter...wat ben jij toch een kortzichtige pessimistische generaliserende dwaas.

Ik denk ik sla mijn negatieve ronde eens over. Maar dit slaat toch wel de spijker op zijn kop.

Bovenaan