Hoe draai jij je tip?

cropp

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Gino Pietermaai zei:
Gewoon ff met tip kant aan je broek afvege ofzo :)
Lukt aardig goed :wink:
Waaarom dan? Zijn jullie echt zo stom? Nee toch? Tipje enkele milimeters uit laten steken.. het kost geen geld, geen moeite, geen tijd.. en je hebt een wit tipje in plaats van eentje met een zwarte rand/bruine natte ranzigheid. Het zal wel aan mij liggen.

ik weet zeker dat ie dan aan mijn mond blijft plakken...

gewoon goed afschroeien en over je handpalm of je broek wrijven

Tekno

Experimenterende gebruiker
een M, maar dan niet met gevouwen maar gebogen hoekjes (dan heb je een sterktere tip, rolt makkelijker vind ik). Een goede plaatsvervanger voor geval van nood zijn trouwens treinkaartjes! :)

azgaza

Badass junkie
Ik maak van één zo'n tipje uit de coffeeshops drie tipjes, door ze gewoon op te rollen. Een beetje kruizing spiraaltjes / open tips dus. Af en toe als ik echt te vieze gruis als shag over heb maak ik een m-tje, gewoon om te verkomen dat alles er door heen komt (want dat kan met open tips wel, alleen ik draai altijd met shag en dan gebeurt het bijna nooit).

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Meestal maak ik ze met een spiraaltje of gewoon zon holle. Als ik zin heb draai ik af en toe een M'tje, maar mijn favo is gewoon de holle, want daar komt gewoon in één keer de meeste rook uit, al die onzin erbij houdt gewoon rook tegen en je kan er minder hard door hijsen.

iraqio

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Gino Pietermaai zei:
Gewoon ff met tip kant aan je broek afvege ofzo :)
Lukt aardig goed :wink:
Waaarom dan? Zijn jullie echt zo stom? Nee toch? Tipje enkele milimeters uit laten steken.. het kost geen geld, geen moeite, geen tijd.. en je hebt een wit tipje in plaats van eentje met een zwarte rand/bruine natte ranzigheid. Het zal wel aan mij liggen.
niet iedereen draait zo strak, een vriend van me laat de tip er bijvoorbeeld altijd uitvallen :tongueout:

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik draaide vroeger altijd Mercedes-teken tippies. Ben er vanaf gestapt omdat het langer duurt, tegenwoordig M :)

GanjaLove

Newbie
Eerst draaide ik altijd een 'M. Alleen ik vind spiraaltjes toch altijd fijner smoken omdat de lucht over superveel kleine openingen verdeeld wordt :stoned:

:wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zodra de rook uit je tip is en je mond ingaat, of zelfs je lippen raakt is het al weer gewoon 1 rookpluim... Dus denk niet dat je dit merkt. Of je moet bedoelen dat er ook weinig rotzooi door kan door die kleine openingen?

GanjaLove

Newbie
Ja, kbedoel der komen geen vonkjes of andere zooii mee :wink:

Niet dat dat persee hoeft ofsow, maar kvind het wel chiller met spiraaltje :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ah okee, dan is het begrijpelijk:)

Zag vandaag in de shop een kereltje,was een keurig mannetje was net 18 geworden ( wil daar opzich geen kwaad overspreken want ben zelf ook nog maar 1:sunglasses: maar hij was voor de 1e keer in de shop, maar hij kon wel draaien zeitie.

Hij ging dus zitten alles klaar leggen, maar gebruiktie als tip: Een sigaretten filter :mrgreen: :hearteyes: :wave: :tearsofjoy:

Ben er maar even stilltjes naar toe gegaan en even netjes voorgedaan hoe het wel moet, hij moest ook wel laggen om zijn eigen stomiteit.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Omdat t lastig is om uit te leggen hoe ik m draai.

Belgo

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Ah okee, dan is het begrijpelijk:)

Zag vandaag in de shop een kereltje,was een keurig mannetje was net 18 geworden ( wil daar opzich geen kwaad overspreken want ben zelf ook nog maar 1:sunglasses: maar hij was voor de 1e keer in de shop, maar hij kon wel draaien zeitie.

Hij ging dus zitten alles klaar leggen, maar gebruiktie als tip: Een sigaretten filter :mrgreen: :hearteyes: :wave: :tearsofjoy:

Ben er maar even stilltjes naar toe gegaan en even netjes voorgedaan hoe het wel moet, hij moest ook wel laggen om zijn eigen stomiteit.

Ik heb vorig jaar op dour met fransen gechilled ,die vonden het heel normaal om zonder tip te draaien :P
En ik heb Amerikanen gezien...wtf...vloeitje pakken..top wiet erin en draaien :kots:

trekt helemaal nergens op

Amaranth

Bewuste gebruiker
Tegenwoordig scheur ik ze schuin af, dus dan maak ik van 1 tipje uit een tipboekje 2 tipjes. Voordeel hier van vind ik dat hij een iets dunnere en een iets dikkere kant heeft, wat prettiger is met indraaien omdat hij 'meeloopt' met de vorm van de joint. Kan er dan geen M, S of iets dergelijks in maken dus het loopt van open aan de ene kant tot spiraal aan de andere kant.

MEKSs

Newbie
ik doe ook gewoon spiraaltje.. binnenkort maar proberen om hem zo schuin af te scheuren mischien is dat wel handig :grin: en inderdaad, je tip gewoon een klein stukje uit je vloe laten steken als je draait

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik rol hem gewoon op in een spiraaltje. Heb het nut van een M Of andere figuurtjes nooit zo begrepen eerlijk gezegd. Het kost je uiteindelijk meer tijd en het resultaat is dat je minder tip oppervlakte hebt om je tabak en wiet tegen te houden.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik rol hem gewoon op in een spiraaltje. Heb het nut van een M Of andere figuurtjes nooit zo begrepen eerlijk gezegd. Het kost je uiteindelijk meer tijd en het resultaat is dat je minder tip oppervlakte hebt om je tabak en wiet tegen te houden.

Twee voordelen: ten eerste heeft een spiraal de neiging om in een buisje te veranderen, met wat hoekjes erin behoudt je tip toch meer zijn vorm (dus minder kans op tabak/wiet inademen). Daarnaast draai ik dunne joints, en dan is een vette tip kut. Minder tip oppervlakte is dus beter voor mij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ten eerste heeft een spiraal de neiging om in een buisje te veranderen, met wat hoekjes erin behoudt je tip toch meer zijn vorm (dus minder kans op tabak/wiet inademen)
Dat klopt, maar tegen de tijd dat het spiraaltje begint te veranderen zit je al bijna bij het einde van je joint en dan is de tabak/wiet door de hitte al dusdanig samen geklonterd dat de kans heel klein is dat je het nog inademt.

Daarnaast draai ik dunne joints, en dan is een vette tip kut. Minder tip oppervlakte is dus beter voor mij.
Ik draai zelf mijn tip strakker of minder strak op basis van de dikte van mijn joint. Maargoed, ieder heeft zo zijn eigen manier uiteindelijk.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Spiraaltje, snap net zoals @Psychedelibee het nut van een vormpje niet. En ik gebruik ook altijd maar een halve tip aangezien ik bijna alleen maar dunne joints rook.

Laatst bewerkt:
Heb het nut van een M Of andere figuurtjes nooit zo begrepen eerlijk gezegd.

snap net zoals @Psychedelibee het nut van een vormpje niet.

Een vormpje is handig bij grof verkruimelde wiet. Sommige van mijn vrienden hakken hun wiet en tabak bijna tot poeder. Ikzelf rook puur en vind het fijner om de wiet iets grover te laten, waarbij een M of S handig kan zijn. (anders hijs je tot je een ons weegt.)

Bovenaan