hoe en wat?

ThomasDD

Newbie
ik heb afgelopen zaterdag XTC gehad(voor het eerst)
aanvankelijk hiervan heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen bieden.

het is nu maandag,heb geen depressieve bui gehad, alleen relaxed gevoel.

mijn vragen zijn;

1: kan een depressieve bui nog komen (of een eventuele psychose?)
2:wanneer kan ik het weer gebruiken en het zelfde gevoel beleven.( wil het graag aankomende weekende weer gebruiken)
3: hoe verslavend is het
4: hoe groot is de kans op foute pillen?
5: hoe groot is de kans dat ik er slecht op ga? ik had namelijk zaterdag een ontzettend kutgevoel de eerste 2 minuten dat het begon te werken, dat ik doodging ofzo. daarna alleen maar in een lange(5 uur durende) relaxte bui gezeten.

graag wil ik antwoorden van jullie, wat verstandig is (niet het antwoord 'niet gebruiken is verstandig' dat weet ik.)

azgaza

Badass junkie
1: Lijkt me onwaarschijnlijk, en een psychose is uiterst onwaarschijnlijk, als je naaste familie hebt met psychoses loop je enig risico maar anders is dat risico wel verwaarloosbaar.
2: Wacht minstens 3 maanden tussen de verschillende keren dat je het doet, je serotonine moet de tijd krijgen zich helemaal op te bouwen.
3: Ligt er aan hoe gevoelig je bent voor verslaving.
4: Volgens een tabel van www.drugs-test.nl ongeveer 10-20%, laat ze dus gewoon testen. Op die site vind je ook adressen.
5: Ligt er aan hoe gevoelig je bent voor slecht gaan.

Er zijn geen standaard antwoorden voor dit soort vragen, en de meeste kan alleen jij zelf beantwoorden (behalve hoe vaak en slechte pillen, eigenlijk). maar laat je pillen testen en doe het niet te vaak, dan blijft het veilig én leuk.

citrobacter

Experimenterende gebruiker
ThomasDD zei:
ik heb afgelopen zaterdag XTC gehad(voor het eerst)
aanvankelijk hiervan heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen bieden.

het is nu maandag,heb geen depressieve bui gehad, alleen relaxed gevoel.

mijn vragen zijn;

2:wanneer kan ik het weer gebruiken en het zelfde gevoel beleven.( wil het graag aankomende weekende weer gebruiken)
5: hoe groot is de kans dat ik er slecht op ga? ik had namelijk zaterdag een ontzettend kutgevoel de eerste 2 minuten dat het begon te werken, dat ik doodging ofzo. daarna alleen maar in een lange(5 uur durende) relaxte bui gezeten.
1.Ik betwijfel dat het nu nog zou komen, meestal is dat in de eerste twee a drie dagen na het gebruik mogelijk. Ik heb er ook maar soms last van van die buien. Meestal blijven ze weg, en maar goed ook! Psychoses komen alleen als je van nature al onstabiel bent in de bovenkamer en meestal pas na regelmatig tot overvloedig gebruik. En gebruik vanaf zeer jonge leeftijd.

2. dit weekend kan je zeker weer gebruiken, ik zou er geen gewoonte van maken want dan neem je het ieder weekend en zelfs meerdere keren per weekend. Het kan zijn dat je dit weekend al meer nodig hebt dan vorige keer .

3. Het gevoel is vrij verslavend, voor mij persoonlijk zou ik wel praktisch ieder feesje willen gebruiken, net zoals ik alcohol ieder feesje gebruik (ik vind het dus zeker niet verslavender als alcohol) Maar ik heb er nooit aan gedacht om het door de dag te gebruiken of zelfs door de week te gebruiken...

4. In belgië en nederland schat ik de kans vrij klein, je kan natuurlijk altijd vragen aan je leverancier als die een beetje betrouwbaar is

5. De eerste keer is alles raar, slechtgaan lijkt me ook sterk persoonlijk. Ik ben al verschillende keren slecht gegaan van weed, alcohol, ... maar nooit van xtc. zal niet snel gebeuren zolang je maar niet overdrijft...

3970

Wijs gebruiker
ThomasDD zei:

Welkom op het gezelligste drugsforum ban de Benelux! :hearteyes: Veel antwoorden op je vragen kun je met de zoekfunctie eigenlijk wel vinden, maar omdat ik niet veel beters te doen heb ga ik toch mijn visie geven op je vragen.

1. Bij XTC spreekt men niet voor niets over de dinsdagdip...de dag na het gebruik kun je je nog lekker en opgewekt voelen, maar de dip kan erna nog komen. Maar als je op zaterdag gebruikt hebt, acht ik de kans klein.

2.Je kunt volgend weekend weer hetzelfde gevoel beleven, ongeveer. Misschien nog wel lekkerder, omdat je er nu wat beter voorbereid aan begint. Maar, je moet eigenlijk vragen; "is het verstandig om volgend weekend weer te nemen?" Dan zeg ik duidelijk "NEE". 4 keer per jaar, hoe kut het ook klinkt.(pardon my french)

3. Lichamelijk verslavend is het niet. Maar geestelijk....het is zo lekker, dat je graag elk weekend dat gevoel wilt hebben, en dat je het niet meer gezellig vindt zonder. In dat opzicht is het voor sommige mensen dus wel degelijk verslavend. Als je je aan de 3 maanden regel houdt, dan is die kans natuurlijk te verwaarlozen.

4. Redelijk aanwezig. Als je zekerheid wilt, laat je pillen dan testen. En anders zoek je MDMA kristallen, dan is de kans kleiner dat er rommel bij zit....

5. Die is erg klein. Wat jij de eerste keer meemaakte, was waarschijnlijk een kwestie van zenuwen, en onwetendheid. Volgende keer zul je er waarschijnlijk geen last van hebben. Of had je goed gegeten van tevoren? Dan worden sommigen ook nog wel eens een beetje misselijk...

Hemi

Lauu

Badass junkie

Code:
xtc kan een psycho triggeren...maar gebeurd maar zelden..depressie kan met extreem gebruik van mdma

Code:
2 a 3 maanden wachter tussen trips is genoeg

Code:
verslavend zat...daarom is het een drug...je zit al gauw zoals ik aan de 3,5 pil per feest

Code:
als je ze laten testen dan 0,00001% kans dat het fout gaat...niet testen is dus 50/50

Code:
de kans is er...hoe groot ie is ligt aan veel factoren

- is je pil getest? weet je wat erin zit...
- hoe voel je je voor gebruik...
- twijfel je voordat je neemt...
- heb je goed/gezond geslapen/gegeten dag voor gebruik...

Bovenaan