1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe gevaarlijk & schadelijk is GHB?

Discussie in 'GHB' gestart door Relic, 2 jul 2007.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Relic

Relic Experimenterende gebruiker

Hey,

Ik vond de informatiebronnen over GHB allemaal onduidelijk. Wat kan er gebeuren tijdens gebruik?

En hoe schadelijk is het voor je op korte/lange termijn?

is het schadelijker dan gebruik van: alcohol, wiet, hasj. Is het zelfs schadelijker dan XTC?

2. 200466

200466 Experimenterende gebruiker

GammaHydroxyBoterzuur is een lichaams eigen stof, maw het wordt in je lichaam geproduceerd, maar wel in hele kleine hoeveelheden. GHB is niet schadelijk mits het op de goede manier en met de juiste grondstoffen gemaakt wordt. Bij een overdosis raak je in een comatueuse slaap waaruit je na een paar uur vanzelf weer ontwaakt. Het enige gevaar is dat je kunt stikken in je eigen braaksel of tong als je niet in de juiste houding ligt (stabiele zijligging).
    Met dit als toevoeging: Alles waar je te veel van neemt is dodelijk!
    Teveel zuurstof ga je ook dood aan en van teveel water idem dito...

3. joint20

joint20 Experimenterende gebruiker

een avondje ghb is volgens mij minder schadelijk als een avondje zuipen..
    De gevaar ligt echter in het doseren ervan, vaak als je lekker aan bent op ghb dan ben je sneller geneigd om bij te nemen, of te combineren met alchol met alle gevolgen van dien.

Luister naar je lichaam, niet meer bijnemen als je al redelijk wazig voelt, wacht todat je weer nuchter bent en dan kun je weer beetje bijnemen.
    Weet waar je mee bezig bent..

4. Flugeltje

Flugeltje Wijs gebruiker

Ik wil het heel graag geloven dat ghb niet schadelijk is, maar dat is volgens mij een illusie. Veel onderzoek op lange termijn is er nog niet van geweest.

5. vanity

vanity Newbie

GHB niet schadelijk???Ik denk dat heel wat mensen niet weten wat de producten zijn die daar in zitten!!!!

6. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

Volgens mij is het als je het regelmatig neemt ook erg schadelijk voor je lever hoor.

hoe zit dit eigelijk met GBL? Ze zijn er nog steeds niet uit of dit nou echt beduidend schadelijker is dan GHB toch?

7. Frisko

Frisko Badass junkie

duhu dat da schadelijk is voor u lever,u nieren zullen ook nie blij zijn met al da zout denk ik...
    alles is schadelijk!!! :)

8. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

Precies :wink: maar dat lees je hier niet zoveel

9. whiterose

whiterose Experimenterende gebruiker

Dit is wat ik gevonden heb:

10. Wartaal

Wartaal Belezen gebruiker

Dat zegt helemaal niets.
    Oke je hebt gelijk GHB bestaat uit gootsteenontstopper en verfafbijtmiddel.

Neem je deze middellen los in DAN is het schadelijk. (De verfafbijter dan nog niet zo veel (GBL) maar de gootsteenonstopper word een enkeltje ziekenhuis).

Nog iets.

Eet je wel eens salmiak?
    Nooit meer doen joh! Weet je wel wat voor producten daar inzitten?!
    Het antwoord is nee?
    AMMONIAK + ZOUTZUUR

Wat ik probeer te zeggen is, je maakt een nieuwe stof met dus andere eigenschappen.

Edit: Mocht je het niet geloven lang leve google.nl

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... rd=salmiak
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Salmiak

11. Flugeltje

Flugeltje Wijs gebruiker

Ik ken toch zeer veel mensen die speed met ghb gebruiken.
    Ik heb het ook een jaar lang elke dag gedaan, ideale combi !!

Nu ben ik toch gestopt met speed omdat ik me zag aftakelen, maar dat tss ( )

12. Ik denk dat je het meest druk moet maken om je zenuwstelsel. Dat daar de gevaren liggen. Zeker als je MDMA gebruikt en helemaal als je ballonetjes doet.

13. Raver

Raver Wijs gebruiker

Schadelijk voor je nieren zeker. Zit bomvol met zout dat spul.

14. UmbraVitae

UmbraVitae Experimenterende gebruiker

Gevaarlijk, ik denk dat alles gevaarlijk kan zijn bij overmatiggebruik en misbruik. Mijn eigen ervaring met GHB is dat ik er telkens drang bij heb om van bij te nemen en alle remmen los gaan, alles wil mengen. Eerst über zalig gevoel en kei sociaal, ook verslaafd aan het smaakje @ the moment. Zo begon ik vaak met ghb 5g gemengd met monster, en vanaf het begon te werken, verdwenen alle grenzen, nam er 2cb bij, alcohol,...en dan ging ik enkele keren over mn nek, dus mijn gebruik was niet hoe het hoort lijkt me, sindsdien ben ik er af gebleven en verkies ik acid, xtc en 4fmp

15. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

In principe niet verkeerd om hier nog op te antwoorden natuurlijk, aangezien nieuwe members er misschien ook wat aan hebben. Wilde er wel even op wijzen dat het topic elf jaar oud is.

ZERO- en Quinn vinden dit leuk.
  16. rickyboy8989

rickyboy8989 Newbie

ben een flinke gebruiker geweest maar mijn lichaam kan niet meer tegen deze drug, ik krijg gelijk epileptische schokken en als ik ga liggen en het ghb (bloed) naar mijn hoofd stroomt raak ik compleet verlamt.

dit is alleen bij ghb, herkent iemand dit?

17. Bas

Bas Wijs gebruiker

Say whuuut?

Nouja, zo gevaarlijk is GHB dus..

18. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Verslaafd aan het smaakje? HOE DAN. GHB is letterlijk een van de smerigste dingen die ik ooit in m'n mond heb gehad, die smaak van chemicaliën komt letterlijk overal doorheen. Verder herken ik het lekkere en sociale gevoel ook niet, vond GHB drie van de drie keer dat ik het geprobeerd heb eerder onaangenaam, maar dat ligt misschien aan mij of aan de context.

Het is inmiddels jaren later (topic komt uit 2007, lol) gelukkig wel duidelijk hoe enorm schadelijk GHB is.

19. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

GHB, zeer berucht waar ik woon. Onze plaats werd de GHB hoofdstad van het noorden genoemd. GHB: Gezellig Heerenveens Borrelen. En dat terwijl wij van Friesland veruit het meest geciviliseerd zijn. :(

Wat een bagger joh

20. Mercedesz

Mercedesz Belezen gebruiker

Ik ben zo benieuwd wie achter dit account zit . Heb zelf ook in heerenveen gewoond 18 jaar en nu in leeuwarden maar kom er nog geregeld. Mijn schuilnaam is Dennis maar zo heet ik niet hoor

21. leipebaviaan

Hehe, ik ben hier al vet lang actief man, sinds 2014 of zo. Hoe oud ben je precies?

22. Mercedesz

Ik ben nu 24. Dan ken je de beugel zeker ook wel? De ghb flat

23. leipebaviaan

Hehe ik ook 24. Tuurlijk ken ik beugel. Heb je daar gewoond bedoel je? Ik zit me steeds te bedenken wie vanuit Heerenveen naar 058 is verhuisd en behoorlijk heeft gebruikt, maar kan er niet echt opkomen

24. Mercedesz

Nouja behoorlijk heeft gebruikt valt ook wel mee hoor . Heb niet op de beugel gewoond maar mijn zus wel. Man... wat een hell flat is dat. Wat is jou naam eigenlijk? Of hou je die liever voor je?

Azarius vaporizers and accessories
Laden...