Responsible drug use - PsychonautWiki
Dit is de theorie, die iedereen met een half resterend brein graag uitdraagt. In de praktijk wordt er echt niet altijd getest, en los van dat ik het een beetje TL;DR vond (van de week geleerd, die afkorting :-P ), was mijn reactie:
Zal wel rommel zijn geweest, pas maar op de volgende keer. Ga nooit uit van batches, zelfde personen, kleur v/d stof of gewicht of geur of weet ik veel wat is dan wel speculatief, maar ook advies. "Je moet je spul volgende keer echt eerst laten testen" kan er zo tussendoor, bijt elkaar niet. Advies, desnoods gebaseerd op speculatie, is volgens de ideologie achter Harm Reduction (kut Harm ook altijd) beter dan geen advies. En volgens mij zijn de grondprincipes van dit forum daar ook op gestoeld
En denken dat je na 1x tolerantie hebt ontwikkeld tegen methamfetamine, is levensgevaarlijk. Een van de sterkste stimulerende middelen, daarmee dus moeilijker te doseren en sneller toxisch. Zeker als de volgende dealer geen laaienlichter is, of de batch wel sterk is uitgevallen omdat de kok na z'n mislukte proefrun privéles kreeg van een geroutineerde biker/kartel medewerker/chemicus/Jellinek laborant.
Maar laten we vooral de schijn hoog houden dat wij (jullie, ik niet, ik vertrouw ze niet. Zie eerdere berichtgeving) altijd alles netjes laten testen en dat als je dat niet doet, of niet hebt gedaan (maar dat vanaf nu wel gaat doen omdat dat een goed plan is (hint hint OP)), dat je dan hier geen vraag mag stellen. Of je verhaal niet kwijt mag. Want waar kan dat dan wel, anoniem, en waar kennis aanwezig is, vergaard door allerlei soorten mensen? Is dit dan niet die plek? Reclame maken of anderzijds gevaarlijk gedrag promoten is hier niet aan de orde, iemand zijn gevaarlijke gedachten werden weerlegd met een duidelijk, eerlijk antwoord wat iedereen snapt:
Was waarschijnlijk rommel. Impliceert:
Let op: in het verleden behaalde resultaten bieden geen tolerantie in de toekomst.
Regeltjes regeltjes lees er maar eens wat vaker tussen.
Doe ik ook, heb heel de discussie geskipt. Hou niet van gekibbel, ging lang door. Met citaten enzo, bah bah schrijf je eigen geblaat. Hij zij en en en toen zij hij "huilie huilie neem een nakkie pep".
Vind ik een goed idee trouwens, laat zo weten wat ik van de kwaliteit vind.
En ik wil speculaas bij mn koffie gvd. Laatst al een gastenlijst bij een kraakpand, nu niet expliciet noch impliciet speculeren over de kwaliteit van drugs op het, uh, drugsforum (hoge kwaliteit posts, dat wel), straks nog neusfilters en gezamenlijk douchen.
Kut ik heb ook geciteerd, een aanhangsel nog wel of hoe heet dat eigenlijk onderaan je berichten, Appendix Nota Bene Post Scriptus ofzo*. Slippery slope, zo'n forum. Stepping stone medium to hard social media, Meta amfacebook for example.
*Als die volgend jaar in een Asterix & Obelix staat, dan vreet ik m'n pep op.