Hoe kristallen te nuttigen

van_veen456

Experimenterende gebruiker
Binnenkort krijg ik mn eerste MDMA kristallen
zoals altijd wil ik natuurlijk zo goed mogelijk voorbereid zijn.
ik weet dat je het kan vermalen en dan snuiven (doet wel auw geloof ik)
maar je kan het ook in je drinken oplossen (is weer niet lekker...)
is het ook mogelijk dat je er een bommetje van maakt?
ps. verder zijn alle ervaringen en tips omtrend MDMAkristallen zeer welkom...
:mrgreen: groeten :wave:

kmagdaman

Newbie
best vermalen, bommetje is een aanrader, oplossen in water is afgrijselijk slecht, je kan er dan best direct iets superzoet achter drinken, ik krijg er al kotsneigingen van als ik eraan denk, maar oplossen geeft natuurlijk rapper effect, in cola oplossen kan wschl ook geen kwaad want t'is gewoon te bitter anders, snuiven= nog rapper maar dat is voor mij een grens te ver, zorg dat er vrienden of vriendinnen in de buurt zijn want je gaat de liefde van je leven geven .. :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
je wil vooral delen , bij mensen zijn, angsten vallen weg en je bekijkt jezelf en de wereld vanuit een ander perspectief.
de eerste keer zal de beste keer zijn, je voelt elk puntje van je lichaam tintelen, je overstijgt jezelf op een bepaald punt (allemaal in positieve zin natuurlijk als je niet overdrijft) , je hebt er 3-4 uur effect van, ja gaat willen dansen of bewegen je gaat lekker kunnen slapen en nog zaliger opstaan, geen afkick! ongeloofelijk maar waar!.
verwacht de dag erna of een week erna niet hetzelfde effect, t'zal wel nog altijd goed zijn maar niet zoals de eerste keer, het heeft een bewustzijnsverruimende werking (wat mij het meeste aanspreekt in mdma) in tegenstelling tot coke, speed of in het ergste geval hero, geniet ervan maar gebruik verstandig! :wink:
en lekkere muziek opzetten is de boodschap!

het, kan ook zijn dat je er te gevoelig voor bent bv als je niet zo groot bent, neem dan minder, je kan er ook echt wel van in een dip geraken, niet iedereen kan bv ook goed tegen weed, maar kdenk dat het bij md uitzonderlijk is, je moet al echt half depresief zijn om slecht te gaan (mijn ervaring met een vriendin)
:wave:

boy

Bewuste gebruiker
Als nog wilt genieten van je gebit zou ik het al helemaal niet met cola mixen, dat is wel dubbelop.

Als je het per se wilt dringen zou ik het in een glas water gooien en dat opdrinken. Snuiven is ook een optie, maar is niet zo lekker. Bommetje droppen is ook wel handig, alleen moet je wel even opletten dat je er geen echt bommetje maakt, want 250-300 mg lijkt met poeder niet zoveel, maar geloof me, dat is het wel :grin:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
gewoon in veel water vermengen, ik doe het altijd zo, de smaak is vuil maar als je aan het effect denkt is het toch niet zo erg :P
en het water kan je ook rustig aan drinke, zit met wat mense aan een tafel, met ieder een glas water met wat kristallen erin, rook een jointje ondertusse en dan in spanning afwachten
ik blijf eerst altijd zitten tot wanneer ik voel dat het een beetje opkomt, dan stel ik me recht en rek ik me heel zwaar uit, zoals je soms doet als je moe bent en gaat slapen, echt eeeeen zaaaaalig gevoel
veel amusement

van_veen456

thnx voor de nuttige posts!
en met mate gebruiken spreekt voor zich lijkt me...
ik geloof dat het 89% puur is wat ik krijge, dus een bommetje van 300 mg lijkt me een beetje teveel van het goede... :wink:
ik ben zelf 1,96m en ik weeg zo rond de 84 kilo...aanbevolen was 2 mg per kilo lichaamsgewicht, maar ik denk dat ik met 100 mg begin...iemand enig idee hoe je dit ongeveer afweegt zonder weegschaaltje? sleutelpuntje?

Jeller

Badass junkie
ja in een bommetje of in een capsule doen is het beste.. sommigen kunne hier gelijk wle niet tegen omdat het echt even op je maag speelt.. dus ik heb er al redelijk van zien overgeven.. ik heb één keer zo één gedaan van 200mg, kheb nog nooit zoveel in pilvorm gepakt maar het effect is toch gelijk lichtjes anders alhoewel dit me eigenlijk onmogelijk lijkt..

ik kon er nog redelijk makkelijk op slapen eigenlijk.. ik was rodn 3 uur al gana slapen en toen werkte het nog redelijk.. wat ik wel had was als ik in mijn droom praatte het soms in het echt zei :confused: en mijn borer die in de zelfde kamer als mij sliep had dat ook haha.. en van afkik ook gene last, ik kon er zelfs tijens de trip nog speculaas op eten

veel plezier :wave:

boy

Bewuste gebruiker
Slapen als je nog onder invloed bent kan erg raar zijn. Ik heb ook een keer gehad dat ik gewoon wilde slapen. Telkens als dan ik m'n ogen dicht deed zag ik vage dingen en soms leek het gewoon alsof ik m'n ogen open had (ik zag alles in een soort van waas) terwijl ik ze toch echt dicht had...

Jeller

Badass junkie
mja bij mij was het ook zo een beetje toen.. het leek alsof ik nog bij mijn maten was of dat ze ook in de kamer waren.. beetje para langs de ene kant hehe.. toch was ik redelijk goed uitgeslapen de volgende dag en had ik een goed gevoel

van_veen456

mmm krijg dr in ieder geval al meer zin in.
heb nog nooit een pilletje gepakt, dus ik ben heel benieuwd...zal toch erowid nog maar eens uitpluizen, dit keer op zoek naar manieren om af te wegen...
groet :wave:

boy

Bewuste gebruiker
Als je nog nooit een pil hebt gehad zou ik wel rustig aan doen met kristallen. Kristallen hebben in totaal (bij gelijke hoeveelheid) een groter oppervlak dan pillen, en dus wordt het sneller opgenomen. Kijk ook even naar de hoeveelheid je neemt, want voor je het weet zit je op 200 mg en de eerste keer ga je echt helemaal hard dan :grin:

Het inschatten vind ik zelf altijd moeilijk, vooral als je ook geen ervaring hebt met andere poeders of kristallen. Heb je misschien vrienden die goed kunnen inschatten? Anders kun je altijd nog tien hoopjes maken van je gram, en dan heb je ongeveer 100 mg.

Met hoeveel ben je van plan om te beginnen?

edit: 100 mg lees ik.

kmagdaman

Newbie
van_veen456 zei:
ik ben zelf 1,96m en ik weeg zo rond de 84 kilo...aanbevolen was 2 mg per kilo lichaamsgewicht, maar ik denk dat ik met 100 mg begin...iemand enig idee hoe je dit ongeveer afweegt zonder weegschaaltje? sleutelpuntje?

de hoeveelheid die je hebt verdelen met uw mastercard, op het zicht dus, maar doe da zo precies mogenlijk, niet aanraken met de vingers!
zie ook da je genoeg water drinkt als ge danst.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik deed 3 schepjes per longdrink,maar daarvan wist ik wel hoe sterk het was.

Rustig aan beginnen effect afwachten

Intoxicated

Wijs gebruiker
eerste keer voor mij was 250mg puur kristal....
was n wereldervaring...maar je moet wel stevig in je schoenen staan...
was wel super... reken dat er in een pilletje ongeveer 100mg zit.. in n goeie pil 150mg. Als je n btje gewend bent drugs te gebruiken... is t echt n te vette ervaring om de eerste keer gewoon een miligrammetje of 200 te pakken...

Jeller

Badass junkie
ik was van 200 mg anders ook goed aant stuike.. mijn beeld trilde zo als ik mijn hoofd beweegde hehe

van_veen456

oja, t lijkt alsof je in je post zegt...
raak ze niet aan met je vingers! gevaarlijk!
vat ik dat verkeerd op, of kan het echt irriterend werken?

Jeller

Badass junkie
nee geeft niets hoor.. mss wel dat je beejte kan verspillen als ze oploosen op het zweet van je vingers :d

flash

Newbie
geen afkick?????
hoekan hetdat ge van mdma kristalle geen afkick hebt en van gfewoonschijve wel das toch ook mdma wa derin zit..
leg me daes uit?

van_veen456

tsja...ik denk dat wanneer je gewoon met mate gebruikt, pillen of kristallen, dat de serotonine voorraden in je hersens niet volledig uitgeput raken. Dit is volgens mij de reden van je brakheid. Met pillen slik je er sneller een paar meer en put je je serotonine voorraden uit. Kristallen vind ik stervensduur, dus daar ga je wat zuiniger/rstiger mee om, zodat er toch nog serotonine in je hersens achterblijft en je je dus niet zo klote voelt.

ps. serotonine is het stofje in je hersenen dat zorgt voor het 'love-gevoel'

you're free to correct me

kmagdaman

Newbie
flash zei:
geen afkick?????
hoekan hetdat ge van mdma kristalle geen afkick hebt en van gfewoonschijve wel das toch ook mdma wa derin zit..
leg me daes uit?

omdat het om zuivere mdma gaat, in pilletjes zit nog speed en weetikwat in verwerkt waar je een afkick van krijgt.

Frisko

Badass junkie
kmagdaman zei:
flash zei:
geen afkick?????
leg me daes uit?

omdat het om zuivere mdma gaat, in pilletjes zit nog speed en weetikwat in verwerkt waar je een afkick van krijgt.
hmmmz,van mdma voel je je ook wat droopy dag erna hoor :stoned: minder welliswaar,maar je bent sowieso uitgeput :beer:

Bal0n

Badass junkie
kmagdaman zei:
flash zei:
geen afkick?????
leg me daes uit?

Nee hoor.

roetlje

Newbie
Ik vind mdma veel relaxter als xtc. En als ik het kan krijgen dan kies is er ook.

De dagen erna ben je wel lam maar ik heb er nooit heel erg last van gehad. Alleen toen ik een keer veelsteveel genomen had ging ik echt raar doen en van die avond weet ik ook niks meer. ik was de dagen daarna wel echt depresief, maar na 2 dagen was dat ook weer weg. Voor de rest een super ervaring.

spacekonijn

Badass junkie
het was voor mij wel heel anders, normaal staan mn ogen beetje scheef de een iets meer dan de ander:P
met mdma crystal kan ik ze nauwelijks openhouden ik liep echt met 2 mini spleetjes rond en sowieso was het allemaal veel intenser .
maar nee trouwens nu ik erover nadenk kwam gewoon omdat het beetje veel was denk ik.

Bal0n

Badass junkie
Ja, aangezien veel mensen "pinken" uit het zakje, pak je sneller veel meer. Ik zou het gewoon oplossen in water :).

Bovenaan