Hoe lang blijft XTC in je lichaam?

Feline

Belezen gebruiker
Hallo,,
Ik en een vriendin gaan morgen XTC doen.. Maar zij heeft over 3 weken een operatie en ze is bang dat er dan gezien wordt dat er dus XTC in haar bloed zat. Heeft iemand enig idee hoe lang dit blijft? En ook in welke mate.. want anders kan ze de hoeveelheid aanpassen?

Als ik het goed heb blijft het een flinke tijd in je bloed zitten, meer als een maand dacht ik, maar om het te "vinden" in je bloed moeten ze een drugstest specifiek gericht op MDMA doen zover ik weet. Lijkt me sterk dat ze dat voor een operatie doen. Naar mijn mening hoeft ze zich dus nergens druk om te maken :wink:

darkbull

Bewuste gebruiker
van jellinek

Hoe lang blijft XTC in het lichaam?XTC is 3 dagen aantoonbaar. Na gebruik is XTC na een half uur in het bloed te zien. De effecten duren zo'n 4 tot 6 uur. XTC wordt in de lever afgebroken. Ongeveer 50 procent wordt als afbraakstof via de urine uitgescheiden. De rest verlaat onvernadert het lichaam.

De halfwaardetijd is de tijd die het lichaam nodig heeft om de helft van het middel uit het bloed te verwijderen. De halfwaardetijd bij XTC bedraagt ongeveer 8 uur. Bij een eventuele test onderzoekt men of er afbraakstoffen in de urine zitten.

Deze afbraakstoffen zijn afhankelijk van het type test tot 3 dagen in urine of bloed aantoonbaar.

Omdat een klein deel van de werkzame stof in XTC (MDMA) in je haar meegroeit blijft het via haaronderzoek langer aantoonbaar, namelijk tot je het afknipt. Bij sollicitaties en bij keuringen wordt bij hoge uitzondering op drugs getest en alleen na jouw uitdrukkelijke toestemming.

Overige vragen:

overige vragen in de rubriek: XTC/gebruik

Feline

Belezen gebruiker
Ja thanks voor de info..
Maar weet iemand ook of het SLECHT is voor de operatie?
De operatie is pas op 21 dec.. is het bloed dan nog dunner of weinig vitamine?

Qua vitamines is er dan geen probleem meer hoor, de dagen erna een simpele vitamine c pil en normaal eten en slapen en er zou niks meer aan de hand moeten zijn. En of het bloed dan dunner is, geen idee, ik weet dat t met alcohol wel verdund, maar met pillen???

Bovenaan