Hoe lang duurt die "kater" etc

Flowkes

Belezen gebruiker
Yow , ik heb dus gistere 2.5 - 3 lijntjes gesnoven ( het was mijn eerste keer speed ) en nja nu de dag erna ben ik vrij ziek , beetje zelfde als begin van griep =S , Duizelig enzo , en ik wel gaan slape en ik ben doodmoe maar het lukt niet =S , hoelang duurt het voordat je weer gewoon kan gaan slapen , en voordat ik weer honger krijg ? thx op voorand :wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nou je stelt een boel vragen maar geeft geen informatie.

Wat heb je tussendoor aan vitamines ingenomen, hoeveel liter vers fruitsap heb je gedronken. Hoeveel en wat had je gegeten voordat je zondige aan de speed ?

Hoe sterk is je speed, hoeveel mg heb je gesnoven ? Hoelang ben je al wakker ? Tijdstip laatste snuifje ?

Das allemaal wel van belang ...

Stonie

Flowkes

Belezen gebruiker
Rond 7 opgestaan en rond 2 uur in de middag gesnoven , gewoon ontbeten en kebab ofzo smiddags en dan tijdens het snuiven niets gegeten ofzo :confused: geen vitamines niets ,,, kheb +- een halve gram gesnove en hoe goed de speed was weet ik niet eiglk :confused: had wel een behoorlijk gele schijn..

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Echt griep ziek ben ik er ook nog nooit van geworden. :confused: Had je niet al een virus in je lijf, dat je weet?

Probeer zo veel mogelijk te eten en drinken (eet/drink Goedemorgen! Vloeibaar redmiddel hahaha), en neem een paar vitamine C pillen.
Verder lekker kalm aan doen, zet een feelgood filmpje op.

Op zondag is bij mij vaak het einde zoek, maar rond een uur of 11 s avonds kan ik dan wel slapen.
Maar reken er niet op dat je je de dag na de kater weer helemaal kip lekker voelt. :)

Flowkes

Belezen gebruiker
raar :confused: ik ben er totaal neit geil van geworden ofzo , gewoon héééééél praterig , en beetje opgehitst zo , alsof ik constant moest bezig zijn met iets , kvind het gevoel wel leuker als dat van Xtc :confused:

Kimmerd

Bewuste gebruiker
bij mij duurde die kater, of gwn nagevolgen 2 dagen fzo ..
En idd , ik had ook duizelige momenten enzo
En Ik werd ook heeel praterig , struikelde veeel over mijn woorden:openmouth:

Endymion

Experimenterende gebruiker
Nooit last van. Optijd stoppen met snuiven en aan het eind een paar drankjes en een benzootje erin en lekker slapen :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
JuliaLenco zei:

Mijn filmtip voor vandaag is "Garden State". De PERFECTE speedkaterfilm!! Ook voor de mensen die geen last van een kater hebben, is deze film meer dan de moeite waard!!! (het is een van mijn lievelingsfilms). Ook de Zweedse film "Together" is absoluut TOPAANRADER!

P.S. Heb tijdens een speedkater ook een keer naar "Spun" gekeken, dat was naaaaaar!!!!!!!!! Enkele andere afraders van mij voor tijdens speedkaters zijn ook: Saving private Ryan, Requiem for a dream, Trainspotting, Traffic, Schindler's list, Fear and Loathing in Las Vegas, Dogville, Breaking the waves, the Idiots en Dancer in the dark (de laatste vier allen van MEESTER Lars von Trier).
Allen ook stuk voor stuk Juweeltjes, maar sterk af te raden tijdens kater van pep..... Ik kan het weten, gelukkig kan ik ze nog wel in nuchtere staat erg waarderen!

Overcome

Belezen gebruiker
na een leuke nacht speed gewoon een aantal vitamine C pillen naar binnen jakkeren + fruitsapjes drinken :wink:.

afkicker

Newbie
Speedkaters kunnen heel wisselend zijn en hangen af van de volgende factoren: Kwaliteit speed, lichamelijk gesteldheid, wat heb je tijdens gebruik gedaan (flink gezopen en gefeest), je eten, hoelang je doorhaalt.

Speedkaters vond ik altijd verschrikkelijk en was meestal ook niet te genieten. Vaak maakte ik het er zelf ook naar om dat ik behoorlijk veel weg snoof, liters alcohol achterover en lang doorhaalde. Tja dan zijn die katers ook extreem kut. Vooral het wel of niet drinken van alcohol scheelt enorm veel in mijn geval dan.

Als je gewoon wat snuift, niet al te veel drinkt en een beetje rustig aan doet dan is de kater ook minimaal. Probeer ook altijd voor je gebruik goed te eten en ook erna dat scheelt ook wel.

Bomb

als ik dan thuiskom leg ik mij in bed wat tv te kijken, iets lezen, rustig bezig zijn, bij kleine hoeveelheden kan ik zelf uren aan een stuk met mijn ogen dicht liggen en een beetje "dagdromen". kdrink vooral veel water als ik thuiskom, aangezien ik niet van de alcohol kan blijven => uitdroging
dan na een tijdje iets proberen eten en verder rusten. maar echt ziek zoals jij zegt ben ik toch nog nooit geweest.

heb zelfs trouwens ook nog vraagje: mijn verstand zegt me dat dit niet echt kan, maar ik heb dikwijls het gevoel dat ik een lage bloeddruk heb als ik na een nacht speed in bed lig te rusten, kan het niet echt precies beschrijven wat ik voel maar een beetje licht in het hoofd, draaierigheid enzo, allemaal niet echt overdreven maar ik vind dat het hetzelfde voelt als een lage bloeddruk :confused:
ik neem dan ook soms een suikerklontje, is dit een goed idee? of zijn zulke suikers te vermijden?
vraagje 2: tegen 's avonds kan ik dan meestal toch een kleine maaltijd binnenkrijgen, het gebeurt vaak dat ik dan vettigheid zoals frietjes, hamburgers,... ga halen. Is dit eigelijk ideaal om je lichaam te "herstellen" of neem ik best iets gezonder voedsel met vitamines?

grtz

Robdebob

Bewuste gebruiker
Neem koffie en/of sigaretje, dat zijn goede bloeddrukverhogers. :smoke:
Ik eet altijd kilo's fruit als ik speed heb gebruikt + vitaminepil + l-tyrosinepil, en ik heb dan eigenlijk geen noemenswaardige kater. Een hamburger zal niet hetzelfde effect bereiken denk ik...

PsycDen75

Newbie
Hallo krijg ook altijd flinke katers van speed en zuipen .
En probeer tog altijd ff te liggen ,om mijn lichaam rust te geven drink ook sapjes en thee dag erna en evt wat licht verteerbaar voedsel
En kijk idd ook een film ofzo .
Neem wel vaak nog wat pep de dag erna om het af te bouwen om niet al te verrot(parra) te zijn ,Pak savonds nog ff een biertje en dikke paf ,en om 11/12 uur lekker pitte

Agonist

Het probleem met speed is dat je metabolisme er ook onwijs harder van gaat werken. Dat is ook de reden dat je (ik in ieder geval wel) zoveel moet pissen van speed. Tegelijkertijd zeik je ook zout uit. En dat zout heeft je lichaam juist nodig om vocht vast te houden.

Dus: Genoeg zout tot je nemen tijdens/na speed. Zout verhoogt ook je bloeddruk, dus je zult er minder (snel) duizelig van worden.

kekbur

Newbie
Agonist zei:
Het probleem met speed is dat je metabolisme er ook onwijs harder van gaat werken. Dat is ook de reden dat je (ik in ieder geval wel) zoveel moet pissen van speed. Tegelijkertijd zeik je ook zout uit. En dat zout heeft je lichaam juist nodig om vocht vast te houden.

Dus: Genoeg zout tot je nemen tijdens/na speed. Zout verhoogt ook je bloeddruk, dus je zult er minder (snel) duizelig van worden.

ja dat had ik dus ook ik bleef maar zeiken en anderen waar mee ik was daar kwam maar nix uit, vet raar

gast333

Marla Singer zei:
JuliaLenco zei:

Mijn filmtip voor vandaag is "Garden State". De PERFECTE speedkaterfilm!! Ook voor de mensen die geen last van een kater hebben, is deze film meer dan de moeite waard!!! (het is een van mijn lievelingsfilms). Ook de Zweedse film "Together" is absoluut TOPAANRADER!

P.S. Heb tijdens een speedkater ook een keer naar "Spun" gekeken, dat was naaaaaar!!!!!!!!! Enkele andere afraders van mij voor tijdens speedkaters zijn ook: Saving private Ryan, Requiem for a dream, Trainspotting, Traffic, Schindler's list, Fear and Loathing in Las Vegas, Dogville, Breaking the waves, the Idiots en Dancer in the dark (de laatste vier allen van MEESTER Lars von Trier).
Allen ook stuk voor stuk Juweeltjes, maar sterk af te raden tijdens kater van pep..... Ik kan het weten, gelukkig kan ik ze nog wel in nuchtere staat erg waarderen!

En voor de Heath Ledger fans: de film 'Candy'

kimberly17

PsycDen75 zei:
Hallo krijg ook altijd flinke katers van speed en zuipen .
En probeer tog altijd ff te liggen ,om mijn lichaam rust te geven drink ook sapjes en thee dag erna en evt wat licht verteerbaar voedsel
En kijk idd ook een film ofzo .
Neem wel vaak nog wat pep de dag erna om het af te bouwen om niet al te verrot(parra) te zijn ,Pak savonds nog ff een biertje en dikke paf ,en om 11/12 uur lekker pitte

Jy weet hoe het werkt :wink:

3970

Wijs gebruiker
Kater??? Van speed?? :confused: Als je bedoelt dat je moe bent de volgende dag omdat je de hele nacht niet geslapen hebt, dan heb ik dat ook. Maar een kater zoals ik die bv van XTC wel eens had, nee....gebruik met verstand!!

Hemi

Supervlieg

Wijs gebruiker
3970 zei:
Kater??? Van speed?? :confused: Als je bedoelt dat je moe bent de volgende dag omdat je de hele nacht niet geslapen hebt, dan heb ik dat ook. Maar een kater zoals ik die bv van XTC wel eens had, nee....gebruik met verstand!!

Hemi
gebruiken met verstand kan niet. Misschien ben je redelijk verantwoordelijk maar ga nou niet de toffe gast uithangen. Iedereen reageert weer anders.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
kater na speed ? ben alleen moe. meer niet, niks duizeleg fzo :grin:
en waarom kan je bv niet naar die bepaalde soort films zien. of de kater van pep ?

Supervlieg

Wijs gebruiker
Het ligt puur aan de hoeveelheid die je genomen hebt, de tijd die je wakker bent en wat je gegeten/gedronken hebt.

3970

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:
3970 zei:

Hemi
gebruiken met verstand kan niet. Misschien ben je redelijk verantwoordelijk maar ga nou niet de toffe gast uithangen. Iedereen reageert weer anders.

Dat jij niet met verstand kunt gebruiken, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet kunnen. Je weet dus niet waar ik op doel, dus ik neem het je ook niet kwalijk, no offence. Iedereen reageert zeker anders, en iedereen gaat er weer anders mee om.

En btw, ik ben best een toffe gast, al zeg ik het zelf :hearteyes:

evil_kermit

Bewuste gebruiker
na speedgebruik probeer ik zoveel mogelijk fruitsap te drinken (maar wat kan dat slecht smaken zeg) of een fruitslaatje te maken van kiwi en appelsien iets waar veel vitamiene c inzit en dan voor het slapengaan een lexotan innemen => zalig slapen

MarSNEL

Kheb nooit last van Speed katers. Ik voel me eigenlijk de dag na gebruik juist hartstikke lekker (onderbroken door een nachtje slaap) en kan beter uit mijn bed komen dan normaal. Ik voel me altijd "leeg" in mijn hoofd als de pep begint uit te werken. Dat vind ik een fantastisch gevoel. Ik heb mezelf bewust aangeleerd om van het totale effect van pep te genieten. Ik hoor wel van bekenden dat ze wel last van een kater hebben. Dit kan volgens hun wel een dag of 2 duren.

Bovenaan