Hoe noemen jullie het?

IkWilGeenGebruikersNaam

Belezen gebruiker
sjaaktrekhaak zei:
nightmare zei:
pillen of xtc, geen rede om namen te verzinnen
Begeef jij je nooit in een omgeving waar je termen als 'xtc' en 'pillen' beter niet kunt gebruiken? :rolleyes:

De meeste dingen die hier staan zeggen ook meteen waar het over gaat, behalve als mensen er écht helemaal niks vanaf weten. :wink: Wij noemen het meestal gewoon X, pillen of snoepjes.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
BigBadWeirdo zei:
sjaaktrekhaak zei:
nightmare zei:
Begeef jij je nooit in een omgeving waar je termen als 'xtc' en 'pillen' beter niet kunt gebruiken? :rolleyes:

De meeste dingen die hier staan zeggen ook meteen waar het over gaat, behalve als mensen er écht helemaal niks vanaf weten. :wink: Wij noemen het meestal gewoon X, pillen of snoepjes.
En dat zijn vaak ook de mensen die niet moeten weten waar je het over hebt.

nightmare

Belezen gebruiker
sjaaktrekhaak zei:
nightmare zei:

jawel, maar dan zeg ik het gewoon niet. als je zegt; ik ging gister echt hard op die snoepjes, weet ook iedereen wat je bedoelt :P

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
nightmare zei:
sjaaktrekhaak zei:
nightmare zei:

jawel, maar dan zeg ik het gewoon niet. als je zegt; ik ging gister echt hard op die snoepjes, weet ook iedereen wat je bedoelt :P
Ja ok, dat wel. :P

Maar als je het een beetje cryptisch brengt of wat minder bekende schuilnaampjes gebruikt.

DarCness

Experimenterende gebruiker
Pillen , Jetsers , Snoepgoed , kletsers , partycetamol

Tegen mensen die uit hun naad zijn zeg ik of in omstreken DenHaag:

uit je naad ..
Uit je stekker
Ben je lekker kachel ..
Uit je koekie
Padje af
Uit je kneiter
Uit groot Moeders snoeppot Gesnoepd ??

Dealers noem ik persoonlijk :
Drogist
( Ik moet nog ff langs de drogist )
Het woord pillen aan de telefoon of op msn :

Eiren (pillen )
Kabab (speed )
Melk (coke )

thunder-droopy

Belezen gebruiker
DarCness zei:
Pillen , Jetsers , Snoepgoed , kletsers , partycetamol

Tegen mensen die uit hun naad zijn zeg ik of in omstreken DenHaag:

uit je naad ..
Uit je stekker
Ben je lekker kachel ..
Uit je koekie
Padje af
Uit je kneiter
Uit groot Moeders snoeppot Gesnoepd ??
in mijn vriendenkring heet het:
Kletsahs, pillen, pitmoppuh, snoepies, smarties, paracetamolletje, pretpil, danspil, chemoschijf.
uit je dak zijn heet bij ons ook wel:
uit je schedel/dakpan zijn, van de wereld af, uit je kanariepiet zijn, er aan zijn, aan de stimuli zitten, pretverhogende middelen naar binnen geharkt hebben, (auk duh haag)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Pillen, snoepjes, snoepgoed, rondjes, hele of halve, M, MDMA, X, XTC. Zelf gebruik ik pillen of snoepjes wel het meest denk ik.

Fool

Badass junkie
Eh, Ecstasy, pillen, X of M. Het hoeft niet zo creatief, dan snapt niemand mij meer. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wij gebruiken ook altijd gewoon de echte namen :P Alleen speed wordt nog wel eens snelheid genoemd, meer voor de grap.. en pillen soms Partyknoppers :grin:

Panthere

Newbie
Meestal gewoon pillen.. Maar waar toch enige censuur op zijn plaats is: snoep, benaming van uiterlijk (Volkswagentjes, bommetjes, hartjes, etc.). :mrgreen:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Illies, pillen, daarnaast terminologie als ''upjes, ''goldbars, ''defqons.'' Mijn tenen krommen zich altijd als ik iemand ''XTC pillen'' hoor zeggen.

Bovenaan