Een hele vette kennismaking dus!!HOLY SHIT mensen!!! Wat een heftig spul!!! đ đđđ”âđ«đČ. Ik steek mân gloednieuwe glazen pijpje aan (net 23:10). Ik hoor en zie het branden en mân longen vullen zich met dikke rookâŠterwijl ik mân adem inhoudt zie ik mân omgeving steeds harder vibreren en ik tel..3..4..5..ik voel mân hart aanzetten en de DMT rush in mân bloed en hoofd..8..9..10..het wordt steeds moeilijkerâŠ11..12..13âŠer maakt zich een soort existentiĂ«le angst in mân los dat ik alles verlies in dit leven, NUâŠ14..15âŠpfffoehhhâŠhet gaat niet meer en blaas een dikke wolk uit. Ik was vooraf bang dat ik het zou verkloten of dat het niet zou gaan maar het lijkt meer dan gelukt!! HOLY SHIT! Ik probeer het pijpje weg te leggen op een tafeltje naast me maar het steekt dwars door het tafeltje heen..of nee ik voel tegendruk en laat het losâŠ
Mijn tuintje is veranderd in een 32K hyperscherpe stripversie van wat het was en ik ben vooral heel erg in shock en awe over wat ik nu weer gedaan heb op deze rare dinsdag. Als ik mijn ogen sluit blijft dezelfde wereld er gewoon dus ik doe ze maar weer open. Er zijn wel gedachtes maar die zijn niet heel introspectief of verlicht, ik ben gewoon vooral best wel een beetje bang. ĂĂ©n van mijn katten zit als een soort Sphinx op de wacht dus dat is wel bemoedigend. Na een poosje kan ik weer bewegen en begint het effect wat af te nemen. Nu kan ik echt genieten van wat ik allemaal om me heen zie, meer als in een goede paddotrip. Alles ademt en leeft. Ik zie ook ineens het klinkerpatroon van mijn terras weer. Dat was gewoon weg. Strak effen. En alle bladeren en mijn pergola en mijn kat oh jongens wat is dit vettt! Ik ga ook nog even naar binnen en op de bank liggen om er nog even met ogen dicht van te genieten maar dat hoeft eigenlijk niet want het effect ebt langzaam weg en ik ben 10 minuten later -toch weer buiten- weer helemaal baseline.
Ik zie in het pijpje nog wat onverbrande blaadjes maar ik vermoed dat het meeste wel weg is. Moet zeggen dat het wel tempting is om over een halfuurtje nog een keer te gaan, maar misschien stop ik beter wat hasj in het pijpje en geniet ik nog lekker even na.
Ik weet het niet hoor. Ik blijf een beetje zweven tussen jouw overtuiging en het wat aardsere idee dat die stof je perceptie simpelweg âverstoordâ waardoor interpretatie ervan is alsof de wereld zelf een verborgen laag blootlegt. Natuurlijk ben ik nu nog lang niet ver genoeg gegaan om de werkelijkheid echt achter me te laten, maar het is twijfelachtig of die 240fps UltraHD 3D cartoon wereld echt beter is dan ons geraffineerde baseline zicht.Changa geeft mij ook de overweldigende ervaring en overtuiging dat de wereld totaal niet is wat we denken dat het is. Er is niets solide aan. Vanaf 'die' plek kan alles totaal getransformeerd worden op een manier die je eerst niet voor mogelijk houdt. Een overdonderende magische ervaring.
Daar ben je in ieder geval niet alleen in. Ik vind DMT ook heel beangstigend.ik ben gewoon vooral best wel een beetje bang.
Ja zo voelt het echt he?! Met pure DMT ook echt ervaren dat je alles in dit leven achter je moet laten. Je lijf, je ego/persoonlijkheid, uberhaupt het idee dat je een mens bent. Toch is het mooi als je daar voorbij kunt komen. Maar het maakt het, voor mij in ieder geval, heel lastig om voldoende teugen te nemen.er maakt zich een soort existentiĂ«le angst in mân los dat ik alles verlies in dit leven
Haha ja dat je teruggaat naar het niveau van een high dose psilo trip met overal waar je kijkt visuals en je denkt: het is weer rustig.![]()
Complete overtuiging zou ik voor mezelf niet kunnen zeggen. Maar het beperkte "objectieve" en materialistische wereldbeeld van onze westerse samenleving wordt wel even flink aan het wankelen gebrachtChanga geeft mij ook de overweldigende ervaring en overtuiging dat de wereld totaal niet is wat we denken dat het is.
Zou het niet beide waar kunnen zijn. Gewoon ieder vanuit een ander perspectief?k weet het niet hoor. Ik blijf een beetje zweven tussen jouw overtuiging en het wat aardsere idee dat die stof je perceptie simpelweg âverstoordâ waardoor interpretatie ervan is alsof de wereld zelf een verborgen laag blootlegt.
"beter" is volgens mij een heel relatief begrip... Als ik mijn dagelijkse boodschappen wil doen heb ik liever mijn "baseline zicht"... als ik iets spectaculairs wil ervaren doet "DMT zicht" het betermaar het is twijfelachtig of die 240fps UltraHD 3D cartoon wereld echt beter is dan ons geraffineerde baseline zicht.
Als ik mijn dagelijkse boodschappen wil doen heb ik liever mijn "baseline zicht"
Het is ook erg handig als je geen zin hebt in opruimen. Nou had ik gisteren mijn woonkamer al aardig opgeruimd met de trip in het vooruitzicht, maar met DMT in mân systeem was alles zo mooi netjes!beter" is volgens mij een heel relatief begrip... Als ik mijn dagelijkse boodschappen wil doen heb ik liever mijn "baseline zicht"... als ik iets spectaculairs wil ervaren doet "DMT zicht" het beter![]()
.5 veel te weinigIk kan binnenkort aan wat Changa komen, maar ik heb eigenlijk nog niks om het in op te roken. Ja misschien nog wat lange vloei maar dat is het wel zoân beetje. Wat is het handigst?
- in een joint met tabak of tabaks vervanger
- in een pijpje?
- in een waterpijpje?
- in een vaporizer?
- anders, nl?
Alles is dan weer relatief hĂšmooi omschreven Mindless! Zo is het precies!
Ik was al overtuigd en DMT was de zoveelste overtuiging. En alle psychedelica en wellicht andere geestverruimende middelen tonen imo hetzelfde aan, maar dan net vanaf een andere kant bekeken. Een ander facet van hetzelfde fenomeen. DMT/changa is voor mij wel de meest "pure" benadering hiervan. LSD brengt het vrij analytisch, psilo vrij mysterieus en vaak zelfs duister en DMT straight to the point meteen naar dat heilige domein toe. Van wat ik erop meegemaakt heb dan.Complete overtuiging zou ik voor mezelf niet kunnen zeggen. Maar het beperkte "objectieve" en materialistische wereldbeeld van onze westerse samenleving wordt wel even flink aan het wankelen gebracht![]()
Ja, wat we geloven wordt werkelijkheid. Mijn opvatting is dan wel: geloven we niets, dan blijft er een werkelijkheid over en daarom is dat overkoepelend. Maar ik val in herhaling.Zou het niet beide waar kunnen zijn. Gewoon ieder vanuit een ander perspectief?
Ja dat bedoelde ik met "zonder de vuurwerk show eromheen". Psychedelica betekent letterlijk: mind-manefesting. Meer visuals, meer gedachten, verbeterde perceptie. Maar kun je zeggen dat 'meer' gelijk staat aan echter? Ik denk het niet. Hoe is de ene ervaring echter dan de andere? Als ervaring zijn ze even echt."beter" is volgens mij een heel relatief begrip... Als ik mijn dagelijkse boodschappen wil doen heb ik liever mijn "baseline zicht"... als ik iets spectaculairs wil ervaren doet "DMT zicht" het beter![]()
Ik hoor/lees dit cartoonische effect van DMT heel vaak, maar heb dat zelf (nog) niet meegemaakt.Ik kan er gewoon met mân hoofd maar niet bij hoe je binnen een paar seconden in één klap in een soort 3D game wereld wordt geslingerd met een framerate die veel hoger is en een beeldscherpte die ook veel beter is dan normaal, maar dat alles er toch uit ziet als een grap, een soort van absurdistische kitsch met cartoon planten en een cartoon pergola en een cartoon kat. Het ziet er nep uit maar ook echter dan normaal. Het is een paradox.
Ik had ook stiekem op Alex Grey gehoopt maar ik kreeg toch meer Incedigris đ.Ik hoor/lees dit cartoonische effect van DMT heel vaak, maar heb dat zelf (nog) niet meegemaakt.
Ik had vooral dit soort type visuals op changa, maar dan even die entiteit wegdenken:Ik had ook stiekem op Alex Grey gehoopt maar ik kreeg toch meer Incedigris đ.

Ja dat verwachtte ik dus maar ik kreeg dus meer dit:Ik had vooral dit soort type visuals op changa, maar dan even die entiteit wegdenken:
Bekijk bijlage 31860
Zeer geometrisch en zeer kristallijn. Alles in mijn omgeving nam dat soort vormen en pastelachtige kleuren aan.
O ja en heel vaak gingen de visuals ook neigen naar de kleur oranje. Dat viel me echt op in meerdere trips.

Ja dat verwachtte ik dus maar ik kreeg dus meer dit:
Bekijk bijlage 31862
alles heel scherp en helder en dik aangezet. met van die glimmertjes en diepe schaduwen. maar nog wel gewoon aards en gemaakt van de stoffelijke dingen die er echt waren. Ik zag ook wel overeenkomsten met wat ik zag op 250ug LSD. Een soort van visueel waarneembare vibratie als een soort van hyperdun garen in regenboog kleuren die overal in de ruimte was.
Ik gebruik nu ook een puurpijpje voor de intensere tripjes maar voor minder heftige ervaringen is een gewoon tabaksjointje ook prima. Ik weet niet of ik die heftigere tripjes nou wel echt leuk vind. Elke keer weer vraag ik me af wat ik nou toch in deze ârealmâ te zoeken heb en besluit dat dit de laatste keer is, om vervolgens een half uur later de pijp weer te stoppen.Ik rookte vroeger Changa altijd gewoon uit een puurpijpje, die stak ik dan helemaal vol; ben een keertje na wat trekken KO gegaan. Dit werkte perfect.
Mijn ervaringen met Changa waren altijd zowat hetzelfde itt N,N DMT - bij Changa zag ik met ogen open de wereld zoals LSD maal 1000, met ogen dicht zag ik complexe en heel kleurrijke patronen. Bij N,N DMT zag ik de ene x een alien de andere x machine-entiteiten etc... Daar zat wat meer variatie in.