Hoe serieus neem je paddo's

Wat ik van m'n inzichten tijdens het trippen vind :

• Leuk, maar uit 'n fantasiewereld

Stemmen: 0 0,0%
  • Vooral relativeren

• Serieuze shit, m'n onderbewuste

• Boodschappen van andere dimensies en/of onderbewuste

• Totaal aantal stemmers
    0

neti

Badass junkie
Ff een vraag aan jullie allen:

Tijdens het trippen krijg je beter contact met je onderbewuste en (als je er in gelooft) contact met andere dimensies/engelen, weet ik veel...

Hoe serieus neem je de belevenissen / inzichten tijdens het trippen

minn

Badass junkie
Waarom dit bij trip reports jongen?
Doe 'm bij drugs, of Natuurlijke Empathogenen :)
Veel logischer!

azgaza

Badass junkie
Ik neem ze niet al te serieus; hoe serieus kan je gedachtes als 'ik ben de muur' nou eingelijk nemen? Of dingen als 'muren zijn weg, ze hebben nooit bestaan.' etc.
Wel vind ik er een paar heel interessant, ik heb er ook wel van geleerd. Maar echt zware betekenis eraan? Nee het is gewoon vet.

neti

Badass junkie
azgaza zei:
'muren zijn weg, ze hebben nooit bestaan.'

Zulke heb ik ook nooit, maar kun je het ook zien als bijvoorbeeld: 'Er zijn geen muren, geen berperkingen, ik kan alles bereiken wat ik wil'.

Ik had bijvoorbeeld het gevoel oude wonden te helen tijdens een trip, of dat het goed genoeg is zoals het nu is. Boodschappen vanuit een andere wereld, het onbewuste, wat dan ook... bevindingen / ervaringen waar ik anders langer op had moeten wachten

Goed, 't mag met een korrel zout genomen worden, maar om nu alles dood te relativeren

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Enesteene zei:
azgaza zei:
'muren zijn weg, ze hebben nooit bestaan.'

Zulke heb ik ook nooit, maar kun je het ook zien als bijvoorbeeld: 'Er zijn geen muren, geen berperkingen, ik kan alles bereiken wat ik wil'.

Ik had bijvoorbeeld het gevoel oude wonden te helen tijdens een trip, of dat het goed genoeg is zoals het nu is. Boodschappen vanuit een andere wereld, het onbewuste, wat dan ook... bevindingen / ervaringen waar ik anders langer op had moeten wachten

Goed, 't mag met een korrel zout genomen worden, maar om nu alles dood te relativeren

De verschijnselen die het lichaam en de geest vertonen tijdens een trip zijn een product van vergiftiging. Daar komt het gewoon op neer.

Daar kunnen bepaalde inzichten uit voort komen, maar of die inzichten betrouwbaarder en wezenlijker zijn dan nuchter een filosofische bui te hebben is nog maar de vraag. Zelf denk ik van niet.

azgaza

Badass junkie
Het is dan puur je eigen interpretatie die je eraan geeft waar je betekenis uit haalt; dat kan je met alles wel doen en daar dragen de paddo's niks aan toe; alleen is het toevallig een erg léuke manier om tot vreemde uitsrpaken en gedachtes to komen. Zo ging het bij het oudgriekse en romeinse orakel trouwens ook :) en is hun religie zo geloofwaardig? hm...
nee.

neti

Badass junkie
ik ben het er volledig mee eens dat het trippen veroorzaakt wordt door vergiftiging in meer of mindere mate. het lichaam krijgt een lichaamsvreemde stof binnen die het niet tolereert. ikzelf ga er bijvoorbeeld als een zieke van beven/schudden/schokken. het zijn nou niet bepaald stoffen war het lichaam verlegen om staat.. suiker is onmisbaar in het lichaam, suiker maakt actief, suiker kan ook giftig zijn wanneer je suikerziekte hebt... het veroorzaakt dan allerlei bij-effecten... zie dat ok zo bij paddo's

matthijs

Badass junkie
Het heet niet voor niets "intoxicated" Het is gewoon gif hoor. Hoeft niet per sé slecht te zijn voor je lichaam.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Ik postte dat dan ook onder invloed van een portie Ecuadoriaanse paddo's. :mrgreen:

Overigens heb ik voor die trip dit topic doorgelezen en om een of andere reden kwam dat 'ik ben de muur' ook steeds terug in mijn trip. Erg apart. Niet zo'n hele mooie trip, achteraf gezien. Vooral visueel niet erg interessant. Heb er verder ook geen inzichten of wat dan ook aan overgehouden. En toen ik in de spiegel keek was hetgeen ik zag zo afschrikwekkend dat ik die spiegel ook al snel liet voor wat het was. :rolleyes: Lang in bed gelegen en op een gegeven moment wilde ik gewoon slapen, wat natuurlijk niet lukte. Dan worden die vage gedachten alleen maar irritant... Uiteindelijk oordopjes ingedaan en nog voordat ik helemaal helder was lag ik te pitten.
Volgende keer weer lekker Mexicaantjes.

Edit: Trouwens, ik kon de body load, lichaamstemperatuur en bepaalde andere gevoelens tijdens de trip een beetje vergelijken met hoe ik mij gevoeld heb als klein kind toen ik zware griep had... 'ik ben tijdelijk vergiftigd' dacht ik nog. Daardoor zie ik dit en denk ik dat :grin: Het was verder totaal geen bad trip ofzo. Heb 5x getript en kan het altijd redelijk sturen en mezelf onder controle houden.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Ja, ik kan me er ook in vinden, nu ik weer bij kennis ben. :)

Ik kan na m'n laatste trip ook beamen dat je veel gedachten en 'inzichten' met een flinke korrel zout moet nemen. Dit stukje tekst typte ik gister tijdens die verwarrende trip;

hahaah hij neemt me mee op reis
maar hji is maar een paddestoel
het is erg vreemd
hij laat je onzin vertellen
of is het de waarheid
is hij ee nwijsgeer of ee ndwaas
zijn het inzichten
of hersenspinsels
hij weet het zelf ook niet

:rolleyes: :mrgreen:

heartcore

Experimenterende gebruiker
Alcohol vergiftigt, psilocybine doet iets anders (hoewel het soms wel giftig kan voelen).

Alchol werkt door het doden van hersencellen en het veroorzaken van zuurstoftekort (daar voel je je oa dronken van). Psilocybine heeft geen nadelige gevolgen voor je hersenen en het vermoeden is, dat dit komt omdat het werkzame molecule, maar een waterstofatoom verschilt van DMT, een zeer intens tripmiddel wat wij allemaal zelf aanmaken in ons lichaam (en het komt veelvuldig in de natuur voor).

Tijdens het trippen krijg je beter contact met je onderbewuste en (als je er in gelooft) contact met andere dimensies/engelen, weet ik veel...

Naar mijn mening noemen wij het engelen, andere dimensie of whatever bij gebrek aan een betere naam. Het is het proberen het onbeschrijfelijke onder woorden te brengen.

Het is een beetje common sense. Als ik bijvoorbeeld een inzicht krijg dat ik op eoa manier mijn leven aan het verkloten ben en dat ik actie moet ondernemen, kun je er donder op zeggen dat ik dat serieus neem. Zou ik echter iets doorkrijgen van 'ren naakt door de stad op klaarlichte dag', ja doei he :)

Maar het is lastig om echt te zeggen het is dit of dat, vooral met heroische dosis (60+ gram mexicaanse), kom je in zo'n bizarre doch consistente 'dimensie' terecht dat het moeilijk is om dat te negeren.

Persoonlijk probeer ik het altijd open te houden in de zin van, als ik zeg dat het dit is, sluit ik dat uit. Maar ik wordt een beetje wazig nu misschien :wink:

neti

Badass junkie
heartcore zei:
Alcohol vergiftigt, psilocybine doet iets anders (hoewel het soms wel giftig kan voelen).

Naar mijn mening noemen wij het engelen, andere dimensie of whatever bij gebrek aan een betere naam. Het is het proberen het onbeschrijfelijke onder woorden te brengen.

waar lees je dat dat zo is... dat je net vergiftgd wordt... geloof er namelijk nix van... kun je een link posten?

andere dimensie kan iets anders zijn dan een engel... een andere dimensie kan ook een heel andere wereld zijn, entiteit, what ever

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Ik vind dat je de paddo HEEL erg serieus moet nemen. Ook al is het allemaal niet echt, de dingen die ze met je kunnen doen zijn echt ongeloofelijk.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Ik vind dat je de paddo HEEL erg serieus moet nemen. Ook al is het allemaal niet echt, de dingen die ze met je kunnen doen zijn echt ongeloofelijk.

Daar ben ik het ronduit mee eens! Alles voelt zo INTENS met paddo's, ook angst.

Ik neem de paddo zelf ook serieus. maae de topicstarter bedoelde denk ik: zijn de denkbeelden serieus of niet?

neti

Badass junkie
klopt, neem je de dingen die je waarneemt, die je beleeft, je inzichten, neem je die serieus, wat doe je dr mee

en dan heb ik het natuurlijk niet over 'ik ben de muur', mar eerder over bijvoorbeeld 'op bezoek gaan bij het ongeboren kind van je zus' of het idee hebben oude wonden te helen

matthijs

Badass junkie
GewoonVOL zei:

De dingen die alcohol met me kan doen zijn ook ongelofelijk maar dat neem ik ook niet serieus.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
GewoonVOL zei:

De dingen die alcohol met me kan doen zijn ook ongelofelijk maar dat neem ik ook niet serieus.

Sorry, maar dit vind ik echt een vreemde vergelijking, vindt je ook niet?

Lees de post van heartcore eens :wave: Ik geloof dat hij wel gelijk heeft.

matthijs

Badass junkie
Heb ik gelezen :)
Maar ik ben van mening dat dingen als beseffen dat je, je leven verneukt niet zozeer aan de pddo's te wijten zijn alswel aan het feit dat je gewoon keihard nadenkt. Ik neem dingen die ik ervaar onder de paddo's neit echt serieus. Op het moment vnd ik het gewoon heel erg leuk en prettig om te trippen, achteraf vind ik de ervaring belangrijk. Het is en blijft gewoon heftig en het is fijn als je dat doorstaan hebt. Ik bn niet van mening dat je echt lessen moet trekken uit paddo's...het zijn nou eenmaal drugs die je alles raar laten zien...niet de echte werkelijkheid.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Ik begrijp wat je bedoelt.

Toch is de "echte" werkelijkheid slechts relatief. Je neemt de ervaring niet serieus, toch vind je hem belangrijk.

Ik denk ook dat de gedachten tijdens het trippen meestal zinloos of beneveld zijn,en tóch heb je een andere realiteitsbeleving.

matthijs

Badass junkie
Nee wat het is...ik accepteer ze wel als lessen voor de volgende keer trippen, maar niet als lessen voor het echte leven. Ik ben onder paddo's gewoon zwaar onder invloed. Wat ik dan bedenk slaat op mijn geest, zwaar onder invloed, maar niet mijn geest als die nuchter is.

neti

Badass junkie
er is geen EEN realiteit, er is geen EEN werkelijkheid, er is geen EEN waarheid... voor iedereen is deze anders... door je opvoeding, door je cuturele achtergrond, door je omgeving wordt dit beeld beinvloed.

door paddo's kan het zijn dat je de dingen op een andere manier bekijkt... hoe je dat andere waardeert is dan de vraag... wellicht als het onderbewuste, wellicht als boodschap van engelen

in ieder geval brengen paddo's je (op een andere manier) in contact met zaken waar je in het dagelijks leven niet tot moeilijk bij komt

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Enesteene en ik zijn het wel eens :grin:

Ik ben atheïst dus ik geloof niet in engelen. Zelf ben ik een verslaafd science fiction lezer-kijker-schrijver. Ik vind het tijdens de trip altijd vet om tijd en ruimte te analyseren. Dat vergeet ik trouwens altijd tijdens de trip. Achteraf weet ik dat dan weer.

Ik weet niet of matthijs de documantaire "What the (bleep) do we know??" heeft gezien? Of jij Eenesteene? Een AANRADER.

Het is een documantaire, vol met wetenschappelijke onderbouwingen
met als uitgangspunt dat de realiteit puur verbindingen zijn in je hoofd.

Stel: Je hoort van iemand dat een kennis een zwarte auto gekocht heeft. wel, totdat je deze auto zal zien is hij zwart in jouw realiteit. De auto is eigenlijk rood, maar dat valt niet binnen het voorstellingsvermogen. De persoon die vertelde dat de auto zwart is is een bekende, en je vertrouwd hem/haar.

Zo zit de wereld HELEMAAL VOL met elementen die onze ZEER subjectieve realiteit scheppen. Ik geloof niet in engelen, of in een hogere waarde van een paddotrip qua realiteit. Wel vind ik het supervet om überhaupt het concept realiteit ter discussie te stellen. In science fiction gebeurt dat vaak. Tijdens een paddotrip gebeurt dat ook heel erg!

:grin:

matthijs

Badass junkie
Heb een paar colleges over dat onderwerp gehad..beetje anders maar wel ongeveer hetzelfde. Is inderdaad heel erg interessant en leuk.
Maar wat ik bedoelde was niet zozeer dat ik, wat ik tijdens paddo's meemaak, niet echt van toepassing vind op de maatschappij waarin ik leef/wij leven (wie weet:P).

neti

Badass junkie
Mullholland Drive, wij zijn het idd eens

Documentaire helaas neti gezien, klinkt interessant

qinn

Bewuste gebruiker
Ik vind dat je paddo's heel serieus moet nemen...
Want het kan flink fout gaan als je dat niet doet...
het is en blijft een gevaarlijke drug...

ik vond dat je zo iezo alle drugs serieus moet nemen anders moet je ze maar niet nemen...

naja dat is mijn meining dan he.. :P

Allolalie

Bewuste gebruiker
Ik heb tijdens mijn drie trips zeker veel geleerd. Ik waardeer alles nu veel meer, bekijk tijd anders, kleuren ervaar ik intenser, ik geniet van mijn omgeving! Weet meer nu..

Bovenaan