Hoe verslaafd aan xtc?

dollegekske

Bewuste gebruiker
Ik vraag me al een tijdje af, hoe je verslaafd kan raken aan xtc..

Niet dat ik dat wil , natuurlijk niet maar jullie snappe me wel..

Xtc is toch niets wat je ff voor je werk / school ofzo kan doen & er vervolgens insluipt bijvoorbeeld met coke of speed.

Of kan je ook al verslaafd zijn aan xtc als je het gewoon lange periodes elk weekend ahcter elkaar doet?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Er is geen verslavingshandboek waarin symptomen staan die je moet vertonen om als verslaafd bestempeld te worden. Je bent verslaafd als je het nodig hebt om gelukkig te zijn vind ik.

TrippyShit

Badass junkie
Idd, niet elke drug geeft een zelfde soort verslaving. Er zijn mensen, zoals de bovenstaande link bevestigd, die dagelijks xtc gebruiken. Maar een xtc verslaving is meer elk weekend xtc nemen of een feestje niet leuk vinden zonder of het feest uitkiezen omdat die het beste bij je xtcavondje past.

Sarori

Bewuste gebruiker
Zodra je leven zich om je drugsgebruik gaat plooien wordt het riskant en spreek ik van een verslaving.

Drugsgebruik heeft - afhankelijk van het middel - een grotere of kleinere geestelijke component, naast de lichamelijke component. Bij middelen die lichamelijk geen afhankelijkhheid geven, zoals xtc, is je geest de grote verleider....en als die de baas wordt over je beslissingen is de verslaving daar...

Fronske

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Er is geen verslavingshandboek waarin symptomen staan die je moet vertonen om als verslaafd bestempeld te worden. Je bent verslaafd als je het nodig hebt om gelukkig te zijn vind ik.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diagnostic ... _Disorders

In dit boek staan de symptomen van substance abuse (men spreekt niet over addiction).
In hoeverre de beschreven symptomen adequaat drugsmisbruik kunnen omschrijven weet ik niet, en uiteindelijk heeft iedereen daar zijn eigen mening over, maar een handboek is er dus wel.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
als je het te lang, te vaak, te veel neemt wordt je vanzelf despresief .....

dus stop je en baal je voor jaren ... want zonder serotonine is het leven kut.

:rockband:

nicolai

Wijs gebruiker
ik ken mensen die wel degelijk xtc nemen/namen op het werk. je hebt er alleen geen moer aan omdat je geen serotine meer in je botte kop heb zitten.

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Idd, niet elke drug geeft een zelfde soort verslaving. Er zijn mensen, zoals de bovenstaande link bevestigd, die dagelijks xtc gebruiken. Maar een xtc verslaving is meer elk weekend xtc nemen of een feestje niet leuk vinden zonder of het feest uitkiezen omdat die het beste bij je xtcavondje past.

Nou, ik kies zelf meestal wel het soort feestje waar je wel drugs kan gebruiken en de sfeer daarvoor geschikt is.. Een "veel zuipen" type feestje waar bijna niemand wat gebruikt zal je me niet gauw zien, als ik daarheen wil ga ik wel gewoon naar de kroeg, dan hoef ik niet naar een feestje.. Ben ik nu drugsverslaafd? Ik kan makkelijk maanden zonder XTC, laatste keer dat ik XTC deed was ergens in februari..

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:

Nou, ik kies zelf meestal wel het soort feestje waar je wel drugs kan gebruiken en de sfeer daarvoor geschikt is.. Een "veel zuipen" type feestje waar bijna niemand wat gebruikt zal je me niet gauw zien, als ik daarheen wil ga ik wel gewoon naar de kroeg, dan hoef ik niet naar een feestje.. Ben ik nu drugsverslaafd? Ik kan makkelijk maanden zonder XTC, laatste keer dat ik XTC deed was ergens in februari..

Hij heeft het ook niet over jou en hij zegt niet dat elke XTC-gebruiker een verslaafde is. Wat jij nu dus zegt is dat jij niet verslaafd bent aan XTC. Betekent wat dat niemand verslaafd kan raken aan XTC? Wat een onzin.

Dit getal komt in de buurt van het aantal mensen dat zich wegens XTC problemen aanmeldt bij de verslavingszorg. In 2001 ging dat 225 mensen, in 2004 om 291.

Ze zijn er dus wel.

Angramar Temenos

Badass junkie
ALS xtc geen tollerantie opbouwde en het echte love-gevoel niet wegging bij veelvoudig gebruik zou ik echt elke dag 10 pillen slikken hoor.. De enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik xtc te lekker vind en het echte love-gevoel wil behouden :P.

tomz0r

Badass junkie
Ok bedankt voor je bijdrage. Je hebt de vraag van de ts nu heel goed beatwoord. Bravo (y)

Slotje.

kiekert

Bewuste gebruiker
nicolai zei:
ik ken mensen die wel degelijk xtc nemen/namen op het werk. je hebt er alleen geen moer aan omdat je geen serotine meer in je botte kop heb zitten.
Wat een achterlijke debielen dan. Is AT een collega van je?

nicolai

Wijs gebruiker
AT is geen vriend van mij en ik neem aan dat hij ook niet voor zijn werk XTC gebruikt. Buiten dat ken je die mensen niet en heb je dus geen idee of het debielen zijn of niet.

AT wil je vrienden worden? :grin:

nicolai

Wijs gebruiker
ik wil trouwens even zeggen nog dat ik ook een tijdje (2 maandjes maar hoor) behoorlijk veel xtc tot me nam. dat was vorige zomer, zo rond lowlands. niet dat ik elke dag xtc gebruikte, maar toch wel 2 keer per week. en ik deed het niet eens zozeer op feestjes ofzo. maar ik was toen erg zweverig en het boeide me niet. ik wist dat ik er niet lang aan vast zou zitten...ik wilde het gewoon meemaken, gewoon als experiment zeg maar. ik wilde dat mensen mij zagen als een freak, een outcast...iemand die schijt heeft aan alles en die totaal geflipt is. de waarheid is dat ik de hele tijd donders goed wist waar ik mee bezig was. dat is moeilijk te geloven, i know, maar het is wel zo.

maar bepaalde vrienden van mij die slikken zich nog steeds elke week helemaal suf. die kunnen op feestjes niet meer zonder. heel triest om te zien en om te horen. laatst ging ik met een van die vrienden weer een keertje uit. en in de auto zei hij tegen me; hey nick, in principe is de hele week een soort van space vind je niet...op zondag en maandag ben je brak, op dinsdag wil je dood, op woensdag doe je boodschappen, op donderdag baal je omdat het geen weekend is, op vrijdag ben je blij omdat het de volgende dag zaterdag is, en op zaterdag mag je eindelijk weer. toen hij dat zegen me zei waren er een aantal mensen aan het lachen en 1 stemde met hem in....het brak mijn hart in stukken. ik weet precies waarom hij het doet en waarom hij geworden is wie hij is. echt zo zonde. het is echt een goeie gast...zit haast geen kwaad in. op school was hij niet de slimste en hij had ook veel extra bijles nodig. maar in de sportschool en in fysieke dingen was hij altijd een uitblinker. hij wilde het leger in...commando worden. goed, het is niet iets wat ik zelf leuk vind, maar ik wist toen zeker dat hij een hele grote kon worden in het leger. nu zit hij ook in het leger, maar op het laagste niveau. en hij woont in de middle of nowhere, ver weg bij al zijn vrienden en geliefden, ver verwijderd van al de idealen en dromen die hij ooit had, bij een oude vrouw van in de 50 die hij een aantal keer per week moet volstampen met zijn zaad, omdat hij anders geen woonruimte heeft.

de reden hiervan is dat hij op de middelbare school een vriendin had...een meisje waar hij echt gek op was. een meisje waarvoor hij dood had willen gaan als ze dat van hem had verlangt. het was zijn eerste echte vriendin en hij wist niet hoe hij er mee om moest gaan. hij was extreem jaloers en hij wilde haar alleen voor zichzelf houden. het probleem, echter, was dat zij na een tijde niet meer verliefd was op hem. zij had woonruimte nodig en zijn ouders waren zo genereus om haar in huis te nemen. hij heeft al die tijd gedacht dat het voor haar net zo echt was als voor hem. hij geloofde in de droom dat hij met haar samen oud zou worden. pas toen het uitging - dat was nadat ze een andere stekkie had gevonden - besefte hij dat hij ander half jaar lang in een illusie heeft geloofd...en het trieste is dat hij dat nog steeds doet. dus nu neukt hij elke meid die hij kan neuken en slikt hij elke pil die hij kan slikken, hopend dat iemand zoals zij hem komt bevrijden uit de space waar hij 24/7 in leeft.

dit heeft hij nooit zo letterlijk aan iemand verteld, maar ik weet zeker dat dit de reden is, en ik weet ook zeker dat hij hier alleen door een vrouw uit gehaald kan worden.

de reden waarom ik dit verhaal vertel is omdat ik mensen wil behoeden voor een fout...xtc kan, net als elk andere drug, verslavend zijn. en zeker als je het gebruikt omdat je je van buiten goed wilt voelen terwijl je van binnen kapot gaat aan een depressie.

Soma

Bewuste gebruiker
Het is idd wel een triest verhaal.. Hoe lang is je vriend hier al mee bezig? Echt lang kan hij hier toch niet mee doorgaan?

nicolai

Wijs gebruiker
Soma zei:
Het is idd wel een triest verhaal.. Hoe lang is je vriend hier al mee bezig? Echt lang kan hij hier toch niet mee doorgaan?
nou dat duurt nu al een jaar of ander half/2 toch wel.

het verhaal is wel triest ja, dat zeker. maar eigenlijk niet essentieel. alleen de moraal is van belang. de vraag was hoe je verslaafd kan raken aan xtc. nou zo dus...door depressief te zijn. door onzeker te zijn.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik slik geen xtc op werk/school :confused:

Ik slik het hoogstens eens in de 2 maanden, meestal langere tijd ertussen.. Ik zeg alleen dat, ALS het niet je serotonine verkutte, ALS je elke keer hetzelfde love-gevoel kreeg, ALS het geen hersenschade opleverde, ALS ALS ALLLLSSS...

Dat ik het dan elke dag zou doen.. Dat is dus niet het geval.

En sure nicolai :P ik mag iedereen tot het tegendeel is bewezen :tearsofjoy:

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik slik het hoogstens eens in de 2 maanden, meestal langere tijd ertussen.. Ik zeg alleen dat, ALS het niet je serotonine verkutte, ALS je elke keer hetzelfde love-gevoel kreeg, ALS het geen hersenschade opleverde, ALS ALS ALLLLSSS...

Dan zou het een enorm verslavende drug zijn en zou je het in het rijtje met heroine, meth en crack plaatsen als never.

frizzr

Experimenterende gebruiker
Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Dit is wat ik mij heel lang afvraag.
En dit is ook waarom ik zo blij ben dat ik begonnen ben met xtc en niet met speed/coke.
Want in een ander topic las ik ook al, dat sommigen xtc veel ongezonder vinden dan speed/coke. Nou heb ik nog nooit coke gebruikt maar wel 2 x speed. Is er iemand die veel verstand heeft van chemicals?

Ik ken een meisje die zegt dat ze een jaar lang verslaafd is geweest aan xtc, ze gebruikte ook elke dag. En wat jullie mischien ook wel gelezen hebben, van die man die 40.000 pillen over 20 jaar heeft geslikt. Ik kan dat gewoon niet begrijpen, niet omdat ik het gewoon dom vind. Maar omdat het voor mij on-mo-ge-lijk is om zoveel te gebruiken. Je wordt er zo verkankerd van,

kennen jullie deze symptonen:

-hele enge spiertrekjes in oa de nek
-zo weinig speeksel dat je bijna stikt en uitdroogd zelfs als je elk kwartier wat water drinkt?
-uitbarstingen waar nuchtere mensen bang van worden
-vermagering
-serieuze wallen onder ogen na gebruik

en dit zijn er maar een paar. Mischien ligt het wel gewoon aan mij hoor dat ik zo veel last heb van die negatieve bijwerkingen. Maar kom op,, elke dag pillen slikken? Ga je dan niet heel erg snel dood.

Maar speed daarintegen, dat gebruiken wel heel veel mensen elke dag. Daar raken mensen wél verslaafd aan. Waarom??
Ik bedoel, na een tijdje voel je daar toch ook geen drol meer van. Dan is toch ook alle adrenaline of dopamine (of wat voor stofje het ook mag zijn) op?

Ik persoonlijk zou ook zeggen dat xtc schadelijker is dan speed. En die uitspraak bazeer ik puur op het feit dat ik van mdma vééle malen meer naar de kanker ga dan van speed. Of ik moet gewoon slechte speed hebben gehad, kijk dat kan natuurlijk ook.

Ervaren gebruikers: is de rush van speed heftiger dan die van xtc?

Kijk ik wil heus nog wel een keertje speed gebruiken, maar al die verhalen op dit forum schrikken me echt af.

Want kijk naar het xtc forum en dan naar het speed forum
wat zie ik dan?
Dat de mensen op het speed forum vaak helemaal ten einde raad zijn, hetzelfde geld voor coke. Waarom dan wel met speed/coke en niet met xtc? Is het dan toch gewoon omdat xtc je zo naar de tyfus helpt, of omdat het gewoon niet meer werkt als je serotine op is.

Als dat stofje wat speed losmaakt op is dan zou je daar toch ook niks meer van moeten voelen?

Mischien vinden jullie dit een beetje een vreemd bericht, maar ik vat het gewoon niet helemaal.

*.exe

Belezen gebruiker
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Mhmh, zelfde stylo van disorder als welhallodaar/jokkelshizzle/hooligandf

In dit topic is ie van de week gebashed tot en met omdat diverse mensen achter z'n irl identiteit kwamen: klikkerdeklik

Mensen hier hebben diverse pics van em, zelfs het telefoonnummer van z'n ouders. Denk dat zij binnenkort wel een belletje kunnen verwachten als ie weer gek doet.

Denk ook daarom dat disorder niet degene is op wie hij nu erg lijkt.

Hoewel, newbie, ook dezelfde topics als welhallodaar/jokkelshizzle/hooligandf
En ook die foutjes in de d's en t's.

Mmmh..

Je zou haast denken . . maar nee toch, zo dom, nee . . of .. he?!

Oom Klaas

Badass junkie

disorder zei:
kiekert zei:
disorder zei:
meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken
Weer er maar blij om. Kutjunk :wave:
wat doe jij hier op een drugsforum moraalridder

Alleen de uitspraak "meth is beter" geeft al volledig recht om je te noemen zoals kiekert deed.
Leuk dat je in een topic over speed/coke/xtc gaat praten over je meth,
maar het heeft totaal geen ene fuck te maken met het onderwerp.
En het vermoeden dat je jokkol of welke naam dan ook, bent geeft genoeg reden om je kutjunk te nomen :)

ONTOPIC:
Ik heb zelf dat ik niet iedere dag xtc zou willen gebruiken omdat m'n serotonine dan (althans zo voelt het) compleet op is na 3 dagen. Heb weleens een week iedere dag genomen (200 mg per dag), maar de laatste 3/4 dagen waren puur omdat ik niets anders had (toen was IK de kutjunk).
Het had bijna geef effect meer, behalve het gevoel van iets genomen te hebben en klein beetje oppeppend.
Met speed daar in tegen,
dan kan ik veel langer gebruiken :(
'k Weet niet of speed je stofjes als serotonine, dopamine enzo ook erg verbruikt,
maar ik blijf effect houden na een lange periode gebruik (zelfs de rush).
Coke was voor mij meer een luxe verslaving, door wat doordachte zetten op de schaduwmarkt had ik veel geld, en nam ik het eigenlijk omdat ik het toch wel kon betalen :rolleyes:
Dit bleef me ook een fijn effect geven, maar de craving na 1 lijntje zelfs al blijft voor mij erg vervelend en daardoor stopte ik daar ook sneller mee (3 weken dagelijks gebruik). Iedere keer die crash, na een tijdje moet ik na een kwartier weer een nieuwe lijn leggen om de crash op te vangen van de eerste lijn...en dat moest met de tweede natuurlijk weer gebeuren en ga zo maar door...

Xtc blijft voor mij de partydrug, ik vind het gewoon NIET fijn om dagelijks te gebruiken de effecten spreken me daarvoor niet aan, op een feest daar in tegen :hearteyes:
Speed is dé ideale dagelijkse drug voor mij, geen erge craving, lange werking en niet duur.
Coke, dat is voor mij meer de speed voor wanneer ik veel geld heb, tuurlijk is het een totaal ander effect maar ik neem het met dezelfde intenties: makkelijk praten/contact leggen, heerlijke seks, langer door kunnen gaan en alle grenzen worden verlegd.

Misschien dat je hieruit een antwoord of een deel van je antwoord kan halen.

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker

disorder zei:
kiekert zei:
disorder zei:
meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken

Tripping is not a crime, u eigen verneuken wel...
M.a.w. weet wa ge neemt en beperkt u gebruik.

Oom Klaas

Badass junkie

PuppiiiEyes zei:
disorder zei:
kiekert zei:

*Amerikaanse%20Propaganda%20Plaatje*

Waarom nu weer zo'n plaatje erbij gooien?
Alsof iedereen die meth gebruikt er zo gaat uitzien?

't Is volgens mij niet eens dezelfde vrouw :tearsofjoy:

Soma

Bewuste gebruiker

Jezelf verneuken is geen misdaad en niet elke methgebruiker verneukt zichzelf he :wave:

Soma

Bewuste gebruiker

Als die jongen meth wil gebruiken dan moet hij dat vooral lekker verder blijven doen :rock:

Oom Klaas

Badass junkie

Soma zei:
Jezelf verneuken is geen misdaad en niet elke methgebruiker verneukt zichzelf he :wave:

Precies, er zijn genoeg gebruikers die het af en toe doen.

@alle vs imitators:
Al dat geflame op meth vind ik zo overdreven,
"de meth epidemie nestelt zich in nederland" heb ik hier zelfs al gezien :tearsofjoy:
Kom op, de alcohol, speed, coke, thc, hero, ghb en nicotine epidemieën dan???
Meth is sterk, en zwaar verslavend, maar zoveel andere dingen zijn net zo slecht voor je!

Als anti geluid zal ik maar eens opzoek gaan naar wat meth,
en 't zelf proberen. Want totdat ik er zelf geen ervaring mee hebt en alleen van horen zeggen/vrienden die 't gebruiken ervaringen heb gehoord kan ik natuurlijk een goed oordeel vellen over deze drug.

Wacky

Badass junkie

frizzr zei:
Dit is wat ik mij heel lang afvraag.
En dit is ook waarom ik zo blij ben dat ik begonnen ben met xtc en niet met speed/coke.
Want in een ander topic las ik ook al, dat sommigen xtc veel ongezonder vinden dan speed/coke. Nou heb ik nog nooit coke gebruikt maar wel 2 x speed. Is er iemand die veel verstand heeft van chemicals?

Ik ken een meisje die zegt dat ze een jaar lang verslaafd is geweest aan xtc, ze gebruikte ook elke dag. En wat jullie mischien ook wel gelezen hebben, van die man die 40.000 pillen over 20 jaar heeft geslikt. Ik kan dat gewoon niet begrijpen, niet omdat ik het gewoon dom vind. Maar omdat het voor mij on-mo-ge-lijk is om zoveel te gebruiken. Je wordt er zo verkankerd van,

kennen jullie deze symptonen:

-hele enge spiertrekjes in oa de nek
-zo weinig speeksel dat je bijna stikt en uitdroogd zelfs als je elk kwartier wat water drinkt?
-uitbarstingen waar nuchtere mensen bang van worden
-vermagering
-serieuze wallen onder ogen na gebruik

en dit zijn er maar een paar. Mischien ligt het wel gewoon aan mij hoor dat ik zo veel last heb van die negatieve bijwerkingen. Maar kom op,, elke dag pillen slikken? Ga je dan niet heel erg snel dood.

Maar speed daarintegen, dat gebruiken wel heel veel mensen elke dag. Daar raken mensen wél verslaafd aan. Waarom??
Ik bedoel, na een tijdje voel je daar toch ook geen drol meer van. Dan is toch ook alle adrenaline of dopamine (of wat voor stofje het ook mag zijn) op?

Ik persoonlijk zou ook zeggen dat xtc schadelijker is dan speed. En die uitspraak bazeer ik puur op het feit dat ik van mdma vééle malen meer naar de kanker ga dan van speed. Of ik moet gewoon slechte speed hebben gehad, kijk dat kan natuurlijk ook.

Ervaren gebruikers: is de rush van speed heftiger dan die van xtc?

Kijk ik wil heus nog wel een keertje speed gebruiken, maar al die verhalen op dit forum schrikken me echt af.

Want kijk naar het xtc forum en dan naar het speed forum
wat zie ik dan?
Dat de mensen op het speed forum vaak helemaal ten einde raad zijn, hetzelfde geld voor coke. Waarom dan wel met speed/coke en niet met xtc? Is het dan toch gewoon omdat xtc je zo naar de tyfus helpt, of omdat het gewoon niet meer werkt als je serotine op is.

Als dat stofje wat speed losmaakt op is dan zou je daar toch ook niks meer van moeten voelen?

Mischien vinden jullie dit een beetje een vreemd bericht, maar ik vat het gewoon niet helemaal.

Ik vind een speed kater veel erger dan een MDMA kater.

Belangrijkste reden echter dat ik speed een veel gevaarlijker drug vind is dat speed (in de juiste dosering en met wat ervaring) je in staat stelt zoveel dingen beter te doen dan nuchter. Je hebt meer energie om te werken, te studeren, sociaal te functioneren etc. Daardoor word het voor veel mensen snel een gewoonte en verslaving. MDMA is heerlijk, maar terwijl je onder invloed bent kun je niets nuttigs uitvoeren, hierdoor is het niet zo verleidelijk om het bij je dagelijkse bezigheden te gaan gebruiken.

frizzr

Experimenterende gebruiker

[quote="PuppiiiEyes]

[/quote]

Oke was dit nou nodig?
Die fotootjes kent iedereen nu wel he!
Als je verkankerde koppen wil zien moet je gewoon even naar youtube gaan.

@wacky

Oke bedankt voor je antwoord. Ik ben het hier wel mee eens. Maar wat ik dan nog steeds afvraag is, ben je na een tijdje niet helemaal klaar met speed? Omdat je zo naar de tyfus bent. Ik snap wel dat alles heerlijk gaat maar je komt jezelf elke keer weer tegen, in de spiegel kijken wordt ook niet zo leuk meer en mensen gaan denk ik na verloop van tijd echt wel zien dat jij niet helemaal ''helder'' bent.

nicolai

Wijs gebruiker
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:

Dan zou het een enorm verslavende drug zijn en zou je het in het rijtje met heroine, meth en crack plaatsen als never.
natuurlijk zou hij dat dan niet...want als het niet je serotine verkutte en als het geen hersenschade opleverde en als hij al die dingen niet deed......dan zou het dus niet schadelijk zijn en zou je er dus nog meer van kunnen nemen dan van water.

Dopezilla

Badass junkie

Ik zelf kan me absoluut niet voorstellen verslaafd te raken aan beiden, aangezien de kater genoeg is om me weer even terug op aarde te zetten.

Dan weet ik weer dat ik mijn lichaam even heb uitgewoond, en ik weer even braaf moet doen.

En tja, het heeft ook met gevoeligheid te maken. Ik ben op zich redelijk verslavingsgevoelig, maar ik heb mij van mijn alcoholverslaving af weten te krijgen, en ik denk dat die ervaring ook helpt bij andere middelen.

Maar goed, ik spreek enkel voor mezelf natuurlijk.

Olle

Bovenaan