Hoeveel GHB per dag gebruik jij?

kwezel

Experimenterende gebruiker
elke dag gebruiken is altijd slecht. of het nu ghb, weed of pep is. onverstandig, mede ook doordat je hele leven ernaar gevormd wordt.

anon22

Belezen gebruiker
ik zeg ook niet dat ik elke dag gebruik,

dat deed ik.

maar ook al pak ik nu 2 weken niets.
en ik pak 1 avondje g, krijg ik al snel de verschijnselen.
slecht slapen, zweten en depri

Robdebob

Bewuste gebruiker
anon22 zei:
maar ook al pak ik nu 2 weken niets.
en ik pak 1 avondje g, krijg ik al snel de verschijnselen.
slecht slapen, zweten en depri

Tja, je lichaam heeft zich ingesteld op ghb. Het 'herkent' de stof en gaat meteen in de tegenaanval. Ik vraag me toch wel af wat het neurofysiologische proces hierachter is. Wat veroorzaakt nou precies de kater van ghb? Na langdurig 24/7 gebruik is het logisch dat je afkickverschijnselen krijgt, aangezien je lichaam eraan gewend raakt om gedempt te worden. Maar hoe komt het dat een enkele dosis weken later diezelfde verschijnselen veroorzaakt?

Overcome

Belezen gebruiker
hannus zei:
maar als jij je er goed bij voelt moet je het vooral blijven doen. :wink:

Dat ben ik niet met je eens, misschien juist omdat ze zich daar zo goed bij voelt moet ze het niet doen.

Ze geeft al aan ghb te gebruiken min of meer om depressies te verminderen, dan ligt een ernstige verslaving absoluut op de loer.

junkieghb

Newbie
naffie11 zei:
Als je nou teveel gebruikt en minderen niet lukt dan zou je toch cold turkey kunnen stoppen?
Maar zou dat onder medische begeleiding moeten of lukt dat zelf ev met hulpmiddelen?
Wie heeft een goed advies? :confused:

Dat ligt eraan hoeveel je gebruikt. Als je een lichamelijke 'spiegel' heb opgebouwd, dan is cold turkey erg gevaarlijk. Ik kan het weten. Heb afgelopen zomer een dilirium gehad die 5 dagen en nachten heeft geduurd.
Kreeg helaas niet de juiste na-behandeling en ben weer terug gevallen in gebruik. Sta nu weer op de wachtlijst voor de GHB-detox.

Jackthetripper

Ik ben recreatief gebruiker....één x per 2 maanden in een weekend een buisje of 4/5 + wat pep of xtc....
Ik zou niet vaker willen gebruiken omdat ik dan weet dat het lekkere en speciale dr af gaat :hearteyes: .
Als je het in combi met pep en xtc gebruikt, dan voel ik me de dag er na wel zo verrot dat ik het wel uit mn hoofd laat weer wat te pakken.
Je verslaving begint in mijn ogen als je je kater gevoel gaat verzachten door wéér wat te pakken....
Als je echt depressief bent en het is het enige dat helpt..tsja...dan maar doen.
Maar één van de kenmerken van een echte verslaving is dat je excuses zoekt om het weer te pakken en het te verantwoorden.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Juist.

Als je met dagelijks gebruik stopt voel je je niet direct beter. Eerst depressie, neerslachtigheid, futloos, gevoelens die je echt niet helpen om gelukkig te zijn. Gebruik je terug een beetje verdwijnen al die gevoelens als sneeuw voor de zon .. en uiteindelijk is de enige manier om je goed te voelen met het middel erbij.
Een mens heeft alles meegekregen om zich goed te voelen, wanneer je dat met middelen gaat stimuleren gaat alles uit balans geraken omdat het goede gevoel word geinjecteerd.

Jackthetripper

Ik haal in die weekends dat ik gebruik dan ook flink goed door. Veel pillen of veel speed en voor mijn doen veel GHB.
De dagen daarna ben ik zo ontzettend ontzettend depri....ik kan overal om janken....ontzettend bang en om iedereen ontzettend bezorgd. Ik heb dan ook het gevoel dat ik nooit meer gelukkig zal worden. En toch gebeurt het elke keer weer....dat je weer gelukkig wordt van kleine dingen. Je moet echt alleen ff cold turkey worden...hoe kut dat ook is. En het zal voor een dagelijkse gebruiker nog "kutter" zijn dan voor een recratieve gebruiker als ik.
Maaar....het voordeel is dat ALS je weer een keer mag snoepen van al dat lekkers :rock: ...dat het dan veeeel lekkerder is als dat je het dagelijks gebruikt. Logisch.
Dat hou ik mij dus voor ogen....persoonlijk denk ik dus ook dat een maal per 2 maanden een weekend lang flink aan de G en pep beter is als een dagelijkse (gematigde) portie.

Vrouwtje_Amsterdam zei:
Jij had toch al eerder 12 jaar lang elke dag speed gebruikt en probeerde de nadelige effecten van het afkicken van speed op te vangen met GHB?

Het lijkt er op dat je de ene verslaving hebt ingewisseld voor een andere. Als je er echt van af wilt zou ik aankloppen bij een hulp instantie.
Hetzelfde als alcohol + cocaïne verslaving inruilen voor GHB en Speed.
Door de Speed, ga je meer G gebruiken en doe je dat niet, dan slaap je niet.
Gebruik je dan teveel G, dan ga je vaker kort, dus dan maar een pammetje voor het slapen gaan.
Zit je eenmaal in die cirkel, dan kom je er niet meer uit!!

Aankloppen bij een hulp instantie?!?!?!
Moet de deur intrappen!!

Kan je beginnen met praten in een groepje over je problemen en afbouwen, anders wordt je niet geholpen!!
Iemand die om hulp schreeuwt moeten ze gelijk opnemen en laten detoxen en niet in een praatgroep stoppen en zeggen dat ie moet afbouwen voordat ie hulp krijgt!

Noem mij eens 1 instantie die werkelijk gelijk wat doet en waar je niet van het kastje naar de muur gestuurd word?

Robdebob

Bewuste gebruiker
Jellinek Circuit Complexe Zorg
Bezoekadres
Vlaardingenlaan 5
Amsterdam

Postadres
Jellinek Circuit Complexe Zorg
Postbus 3907
1001 AS Amsterdam

Telefoon: 020 - 408 77 77

Meer informatie

Jacky2009

Newbie
Als ik zo de hoeveelheden zie die mensen gebruiken, ben ik dan zo extreem of zo? Ik gebruik gemiddeld 75 ml per dag. Zijn er hier ook mensen die dit of zelfs meer gebruiken?

Ben wel is benieuwd of die er zijn en of die nadelige gevolgen merken van het gebruik.

Jacky2009

Newbie
Duidelijk :mrgreen:

Daarom ben ik ook benieuwd of ik de enige ben of dat er ook nog anderen zijn die deze aantallen nuttigen.

noeli

nee niet extreem nee
heb momenten gehad dat ik om de 3 uur gebruikte dag en nacht :wave: :wave: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Sannee

Newbie
Jacky2009 zei:
Als ik zo de hoeveelheden zie die mensen gebruiken, ben ik dan zo extreem of zo? Ik gebruik gemiddeld 75 ml per dag. Zijn er hier ook mensen die dit of zelfs meer gebruiken?

Ben wel is benieuwd of die er zijn en of die nadelige gevolgen merken van het gebruik.

ik ben heel erg ghb verslaafd geweest en ik pakte gemiddeld 120 ml op een dag ( ook doordeweeks ). Heb mezelf op laten nemen en heb daar 4 maanden gezeten, en ben nu weer 3 maanden terug thuis. 75 ml is best veel inderdaad en zou er echt mee oppassen als ik jou was.. nu is het allemaal leuk en aardig maar als je het niet meer wilt, valt het echt niet mee om te stoppen! ben nu ongeveer een half jaar clean en heb t nog steeds elke dag erg moeilijk!

Jacky2009

Newbie
Gebruik nu met tussenpozen, al zon 8 jaar.
Half jaar geleden ben ik er 3 maanden mee gestopt en dat ging op zich wel aardig.

Alleen zonder duren de dagen altijd zo lang en ik werk al een tijdje voor mezelf met het maken van websites en met GHB op worden me sites gewoon 10 x zo mooi :grin:
Ik weet niet wat het is maar met ghb op heb ik gewoon veel meer ideeen en ben ik veel creatiever. Ben ook ook vaak gewoon 3 x zo snel klaar met een site.

Daarom ben ik er maar weer mee begonnen, niet zo zeer omdat ik 't miste maar omdat er gewoon veel meer voordelen als nadelen zie. Lichamelijk merk ik ook niet dat ik er achteruit van ga of zo, ben ook benieuwd of andere mensen lichamelijke klachten hebben.

anon22

Belezen gebruiker
sommige zijn nou eenmaal eerder verslaafd als andere,

ik ben 1 keer behoorlijk verslaafd geweest na een aantal maanden elke dag te gebruiken.

sinds dat eenmaal is gebeurt krijg ik al afkickverschijnselen na 1 weekendje gebruiken.

vrijdag avond , zaterdag en zaterdag avond, en ik moet zondag zoiezo al afbouwen met G in combinatie met benzo's.

en slapen zit er ook niet in voor 2 dagen.

dit is pas sinds ik een x de verslaving heb gehad.

heel vaag.

vooral het niet in slaap kunnen komen zondag en vaak maandag nog na 2 avondjes G is zwaar klote

J89

anon22 zei:
sommige zijn nou eenmaal eerder verslaafd als andere,

ik ben 1 keer behoorlijk verslaafd geweest na een aantal maanden elke dag te gebruiken.

sinds dat eenmaal is gebeurt krijg ik al afkickverschijnselen na 1 weekendje gebruiken.

vrijdag avond , zaterdag en zaterdag avond, en ik moet zondag zoiezo al afbouwen met G in combinatie met benzo's.

en slapen zit er ook niet in voor 2 dagen.

dit is pas sinds ik een x de verslaving heb gehad.

heel vaag.

vooral het niet in slaap kunnen komen zondag en vaak maandag nog na 2 avondjes G is zwaar klote

ik had precies hetzelfde
heb een x een maand dagelijks gebruikt.
toen daarmee gekapt, maar vervolgens als ik maar 3gtjes op een avond dropte sliep ik de hele nacht al niet meer, en als ik een weekendje gebruikte, gelijk zweethanden etc..
terwijl ik voor die maand, daar helemaal geen last van had.

maar ik heb het nu niet meer. ik heb op een gegeven moment een maand helemaal niet gebruikt. en nu kan ik gewoon de hele dag en avond g droppen en savonds gewoon lekker slapen.
ook kan ik het hele weekend gebruiken zonder daarna ook maar ergens last van te hebben

hajans

Newbie
maximaal 1x per week, 4 ml als begin en na ruim 2-3 uur nog eens 2 ml en bij hoge uitzonderingen na 2-3 uur weer 2ml. dat is echt wel de limiet.
moet er niet aan denken t dagelijks te gebruiken. moet wel leuk blijven.

Elfquest

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Ben dan lijkbleek, weinig energie, lichaam voelt slap aan. Als ik meer dan 10ml heb gebruikt op een avond dan. Laatste keer had 35 ml op een feestje, en had wel 2 dagen herstel voordat ik me weer de oude voelde.

Ja daar had ik ook last van. Heb eens elke dag G gebruikt twee weken lang. Zo'n 3 tot 5 keer per dag, wel bijna altijd na 18.00. De eerste keer dat ik het nam, had ik geen kater en voelde ik me de volgende dag nog super. Wat een wondermiddeltje dacht ik. Ik heb al jaren last van slaapproblemen dus ik nam het al gauw om te kunnen slapen. Het vroeg wakker worden en dan vol energie zitten leek ook perfect. Eindelijk versliep ik me niet meer en was ik sochtends niet zo doodmoe. De onzekerheden die mijn leven soms lastiger maken verdwenen ook als sneeuw voor de zon.

Maar na twee weken was mijn lijf het gewoon zat. Ik werd slap, kon maar kleine stukjes lopen en moest dan weer gaan zitten. Leek wel een bejaarde. :rolleyes: Ook was ik misselijk, moest ik niet aan eten denken en kreeg niets weg. Was erg depressief en wilde alleen maar slapen. Praten ging ook erg moeilijk. Oh ja en dan die chemische smaak nog in je mond. :kots: Zelfs mn lievelingseten smaakte smerig en ik wilde niet meer roken, terwijl ik zelfs als ik griep heb stug doorrook. :rolleyes:

Mijn lijf ging in protest dus en als ik nog probeerde G te nemen werd ik alleen maar misselijk. De geur alleen gaf me al kotsneigingen.

Ben erg gevoelig voor drugs. Altijd al geweest. M'n lijf pikt het op een gegeven moment niet meer en geeft me een klap voor mijn kop. :grin: Denk dat ik daar wel geluk mee heb. Kan me dan ook niet voorstellen dit spul non stop jaren achter elkaar te kunnen gebruiken.

Maar goed ik nam zo'n 10 - 20 ml op een dag.

Kanthor

Newbie
36gr+ / dag?

Als je problemen hebt met afkickverschijnselen na kortstondig gebruik, zou je kunnen overwegen om de dag na een weekendje GHB gebruik een dag met Phenibut rond te lopen. Dit is een GABA-B agonist en werkt dus op dezelfde neurotransmitter als GHB. Dit zorgt ervoor dat alle afkickverschijnselen verminderen, en niet alleen hartslag/anxiety zoals benzo's. Phenibut kan de hele dag door werken, maar de onset is 2-4u wat irritant kan zijn. Rectaal indienen leent Phenibut zich heel goed voor; .5u onset en minder dan helft normale dosis.

Niet goed kunnen slapen na een avond GHB gebruik lijkt me niks meer dan normaal. Slapen met GHB op lijkt me een prima alternatief. Hoe meer GHB je neemt hoe langer je slaapt. Maar neem nooit meer dan 25% van je normale dosis. Beter doe je full dosis en half uur later 1/3 oid.
Je slaapt nu zo'n 3-4u maar dat moet genoeg zijn, zeker als het maar 1 nacht in de week is. Tevens condensed GHB je slaap dus heb je , geen id, 5-6 uur normale slaap kwa uitgerustheid?

Elfquest

Bewuste gebruiker
Phenibut lijkt zeker de moeite waard om te proberen. Goeie tip! Thanks. :)

Ja GHB wordt gegeven aan mensen die niet in een diepe REM slaap kunnen komen, dus ik neem aan dat als je erop slaapt je slaap van betere kwaliteit is? Zij moeten dit wel twee maal nemen, om toch aan die 8 uur slaap te komen, dus ik weet niet of dat echt betekent dat je ook na 5 uur uitgerust bent. Zo voelt het iig voor mij niet. Zou dat niet kunnen komen omdat het na 2 uur begint uit te werken en je na die tijd dus juist onrustiger/minder diep slaapt?

En idd als je erop wil slapen schiet het niet op om het al een paar keer genomen te hebben die avond. Dan moet je echt niet langer dan een uur na je eerste dosis gewoon je bed in.

Het dopamine rebound verhaal lijkt inmiddels achterhaald. Ik heb nog wat andere middelen gevonden die zouden kunnen helpen met afkicken en ook de rebound zouden kunnen verminderen:

Namelijk:
TravaCor en GABAMax
Hier zit theanine in. Dit zou de overproductie van glutamate remmen en dat zou de rebound iets zachter kunnen maken en dus ook de kans op beschadiging aan de hersenen kunnen verminderen bij echt afkicken.

Oom Klaas

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Nu ik vakantie heb doe ik het bijna dagelijks, het sluipt er lekker in, gelukkig is het bijna op (:

Dagelijks G,

ik zou het echt niet kunnen verdagen.
Die rebound is voor mij veel te hard,
net als met Coke is de kater echt KUT voor mij.

flugellover

Belezen gebruiker
kater heb je niet echt,als je meer dan 20 ml ongeveer per dag drinkt valt ook te zien hoe groot en masse enz je hebt dat doe je paar dagen en dan stop je ineens dan kan je kater hebbe
dan krijg je afkickverschijnselen en dat hangt af van persoon tot persoon zweethanden,moeheid,angste,hartkloppingen enz..

maar afkick als je 1 dagje goe gebruikt neen dat heb je niet...

ghb is mijn favoriet als van toen is 15 jaar was ben nu 21
heb een periode gehad van 6 maand elke dag ghb out gaan bijpakke was toen nog met coladopjes ongeveer 5/6 ml per x dus als je dit doen zou je zware afkick hebben maar dan moet je afbouwen cold turkey stoppen is gevaarlijk ik bouwde af en lukte aardig heb ook wel rotte momenten gehad toen ik paar uur moest wachten op nieuwe die zijn wel hard op dat moment
btw nu neem ik niet veel meer want heb teste laten doen en mijn lever was door ghb gebruik met 20 % achteruitgegaan

groetjes srry als je het niet versta ;is snel gegaan sta redelijk strak hehe

Oom Klaas

Badass junkie
Elfquest zei:
Wat voel je dan als je een kater hebt?

Heftig depressief, lusteloos, vies gevoel in maag en slokdarm, moe en veel hoofdpijn.

flugellover zei:
kater heb je niet echt,als je meer dan 20 ml ongeveer per dag drinkt valt ook te zien hoe groot en masse enz je hebt dat doe je paar dagen en dan stop je ineens dan kan je kater hebbe
dan krijg je afkickverschijnselen en dat hangt af van persoon tot persoon zweethanden,moeheid,angste,hartkloppingen enz..

Kater kan je zeker wel hebben na een dagje gebruiken, zelfs na 1 dosis.
Een DAG ghb gebruiken vind ik eigenlijk meer neigen naar misbruik.
Misschien dat jij geen kater hebt, maar dat betekend niet dat anderen daar geen last van kunnen hebben.

flugellover

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Elfquest zei:
Wat voel je dan als je een kater hebt?

Heftig depressief, lusteloos, vies gevoel in maag en slokdarm, moe en veel hoofdpijn.

flugellover zei:

Kater kan je zeker wel hebben na een dagje gebruiken, zelfs na 1 dosis.
Een DAG ghb gebruiken vind ik eigenlijk meer neigen naar misbruik.
Misschien dat jij geen kater hebt, maar dat betekend niet dat anderen daar geen last van kunnen hebben.

geef ik je gelijk in...

Oom Klaas

Badass junkie
Maar ondervind jij na 1 goede dosis GBL (die neem ik even, daarbij is voor mij de kater het ergste) van zeg max 2ml geen kater?
'k Vind het altijd zo'n harde klap terug naar nuchterheid.

flugellover

Belezen gebruiker
heb ook gbl staan de kater van gbl is zeker zo heftig als ghb kan goe 2 tot 3 x erger zijn maar na 1 dosis als ik dosis gbl neem pak ik 3 ml als het uitgewerkt is heb ik niet echt kater wil gewoon ander dopje hehe

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ik ben inmiddels flink geminderd, maar blijf katers hebben helaas.

Ik merk dat hoe vaker ik het neem en ik neem het niet elke dag ik de volgende dingen ga merken. Ik ben wel erg blij met mn betere dag en nachtritme, maar het heeft ook nadelen. Ik bump meestal tot 6/7 ml voor het slapengaan in 2 a 3 keer. Meestal lukt het me om daarop door te slapen, soms neem ik een valium om de rebound tegen te gaan. Ik word wel altijd vroeger wakker dan normaal, maar voel me met deze lagere dosis wel uitgerust.

Ik moet wel erg mijn best doen om niet overdag ook te gaan pakken tegen verveling (werk vanuit huis) De moeheid en het slappe gevoel zijn niet meer zo sterk aanwezig. Ik sla nu een nachtje GHB over. Dan voel ik me de dag daarop wel geirriteerd en depressief, maar dat dus pas de volgende dag en niet de dag na het gebruik zelf? Weird. Ook het euforische/gelukkige gevoel wat ik de eerste keren kreeg zijn verdwenen of duurt maar heel kort. Voel alleen nog maar die buzz in mn hoofd en slaperigheid als ik het neem en als het uitgewerkt is die chemische smaak in mijn mond.

Ben altijd heel voorzichtig geweest om dit spul niet 24/7 te gaan nemen. Niet elke dag dus en alleen na 18.00 en het liefst alleen voor het slapen gaan, maar helaas kun je daarvan ook al een bepaalde gewenning/afkickverschijnselen krijgen.

Ik ga denk ik maar even langere tijd het spul laten liggen, want het is zonde om de positieve effecten te moeten missen. Hoop wel dat mijn lijf zich even aan dit ritme blijft houden en anders moet ik het maar even op Temazepam doen.

MissMarie90

ik gebruik op het moment minimaal 20ml per dag en slaap er ook mee
maar ook alleen maar omdat ik niet goed in me vel zit

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ik heb iig met mezelf afgesproken tot maandagavond niets meer te nemen. Dan maar aan de drank dit weekend als ik ga feesten. :grin: Als ik wel GHB neem ben ik een loser.

Bovenaan