Drientje zei:
Volgens mij is het blijven hangen in een trip onmogelijk. Veel verhalen die daarover gaan zijn waarschijnlijk gebaseerd op mensen die psychisch labiel waren en in een ernstige psychose zijn geraakt tijdens de trip. Toen de trip over was is hun psychose gebleven en zo krijg je uiteindelijk' de blijven hangen verhalen'. Flashbacks kunnen volgens mij wel onstaan. Een vriendin van me heeft zich ooit eens ziek gemeld tijdens een flashback omdat ze alles weer net zo zag als ik de trip. Visueel en fysiek kun je dus terug raken in een trip. Eerlijk gezegd denk ik dat het zo sporadisch voorkomt dat je er bijna geen rekening mee hoeft te houden.
Ik was altijd bang van Lsd. Bang dat ik belachelijke dingen zou zien, bang voor dode mensen die ineens op zouden doemen. Ik snap totaal niet waar het vandaan komt dat je met lsd ineens dingen gaat zien die er niet zijn. Het is juist dat de dingen die er wel zijn een extraatje krijgen. Een mooi randje of vervormingkje...
Voorzover ik uit literatuur heb kunnen begrijpen is het aantal drugs dat echte hallucinaties (dus dingen die er gewoon echt niet zijn)veroorzaakt erg gelimiteerd tot dingen als Datura en verwanten. Of de dingen die gezien worden op Salvia en DMT echt zijn ga ik me niet over uitlaten hehe
Maar ik ben ook bang om dingen te zien die ik niet leuk vind, maar dat begint gelukkig minder te worden. Wat is het nut van een ontdekkingsreis als ik van te voren al weet wat ik wil zien ?
Ik zou graag toch wat vaker in mijn eentje paddestoelen willen doen, of een keer LSD. Maar zoals je had gelezen in mijn report over MDMA en paddo's, zo verward wil ik nooit meer zijn, als het kan. Ik heb tot nu toe graag meer ervaren mensen in mijn buurt die me kunnen vertellen wat er allemaal gebeurd, want de enige keer paddo's alleen thuis, hoewel erg leuk, ervaarde ik als niets meer dan 'raar'. En voor de filosofische gedachten hoef ik het eigenlijk niet te doen want dat lukt ook prima nuchter

Maar als ik weet dat ik de volgende dag mij gewoon weer op mijn studie kan storten zonder dat helemaal 'dazed and confused' ben, is het zeker het overwegen waard.
Alhoewel ik wel mensen ken die echt HPPD hebben of hebben gehad. Maar dat waren dan ook grootgebruikers (in de orde van 's avonds na het stappen aan de DMT, iedere week).
kotssmurf zei:
Heel teovallig dacht ik gisteren hierover een topic te openen.
("Direct na deze joint doe ik het" :P Daarom dat het er nu nog niet staat)
Iedereen zal vast wel het verhaaltje kennen van de vriend die iemand kent die in een trip is blijven hangen en nu denkt een banaan/appelsien/kiwi/... te zijn en continu schrik heeft geschild te worden? Ik heb dit namelijk al 100 keer gehoord en elke keer weer verzekeren ze
me de persoon in kwestie persoonlijk te kennen.
Kent iemand deze?
Een goed voornemen is het halve werk ?
Ik ken deze verhalen, denk 2 of 3 keer gehoord, meestal op sites waar sowieso alleen maar broodje-aap verhalen te lezen zijn. Ik hoor trouwens wel erg vaak dat mensen na een flinke hijs Salvia een tijdje het neutrale gevoel hebben een object te zijn, maar dat gaat altijd weer over.
En ik zou best een ananas willen zijn.