hrdsft

Mac...

Badass junkie
Is poppers ondertussen ook geen harddrug geworden? Zover ik weet mag je het helemaal nergens meer kopen. Dat zou betekenen dat dit forum verkeerd staat.

Marcel

Belezen gebruiker
Toch mag het niet verkocht worden!

Van de Unity site (http://www.unitydrugs.nl) heb ik onderstaande info:

Poppers waren voor augustus 2001 vrij verkrijgbaar. Een popper was tot die tijd een niet geregistreerd geneesmiddel. Smartshops mochten poppers verkopen. De Europese Unie besloot in 2001 dat poppers te gevaarlijk waren om zomaar te verkopen. Het Ministerie van Volksgezondheid verbood het middel en sinds die tijd vallen ze onder de wet van de geneesmiddelenvoorziening. Dit houdt in dat poppers alleen op recept verstrekt mogen worden. De Keuringsdienst van Waren controleert het regeringsbesluit. Op het zonder vergunning verkopen kan een boete of zelfs een gevangenisstraf volgen.

Mac...

Badass junkie
ja ik weet dat het niet verkocht màg worden en dat het toch verkovht word, maar is het nou soft of hard?? volgens mij is het gewoon hard.

Marcel

Belezen gebruiker
Hard/soft

Op de site Justitie.nl vind je de volgende info:

De Nederlandse wet inzake verdovende middelen (de Opiumwet) heeft het gezondheidsrisico voor de gebruiker als uitgangspunt. Dit risico verschilt per categorie drugs:

categorie I : middelen met een onaanvaardbaar gezondheidsrisico, bijvoorbeeld heroïne, cocaïne, XTC en amfetaminen, ook wel aangeduid als harddrugs;

categorie II: middelen die aanzienlijk minder gezondheidsproblemen veroorzaken; dit zijn cannabisproducten (afkomstig van de hennepplant), te weten marihuana en hasjiesj.

GHB valt ook in cat. 2 omdat het onder de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening valt.

Een hele lijst van cat. I en II vind je op
http://wetten.overheid.nl/, je moet dan zoeken op opium (staat in opiumwet).

Het aparte is dat poppers (met als werkzame stoffen stof amylnitriet , butylnitriet of isoamyl nitriet) niet in categorie I en II zijn terug te vinden.

Bollie

Bewuste gebruiker
deze week ook nog gekocht, voor 14,95 euro :tongueout:
Toch nog iets wat wij belgen nog legaal kunnen kopen. Haha.

Moet voor wiet en paddo's altijd naar nederland :cry:

Lang leve holland, imo :beer:

michielxboxer

Belezen gebruiker
Mac... zei:
ja ik weet dat het niet verkocht màg worden en dat het toch verkovht word, maar is het nou soft of hard?? volgens mij is het gewoon hard.

hoe kun je nou zeggen of iets soft of hard is? Ik vind pado's minstens zo erg als bijna alle hard drugs, en van wiet kun je ook behoorlijk kapot gaan. Eigenlijk is de kloof tussen hard drugs en soft drugs niet zo groot! daarom vind ik ook dat ze alle drugs legaal moeten maken

Beetje offtopic sorry!

Mac...

Badass junkie
Ja, heb het zelf al meerdere keren aangehaald dat de begrippen (hard-, soft-) drugs een relatief begrip is. Toen ik dit berichtje schreef was ik me hier nog niet zo heel erg bewust van.

Bovenaan