huilen door alcohol

Bunni020

Experimenterende gebruiker
Vorige week dronk ik alcohol. Ik dronk een paar glazen wijn. Meestal voel ik me blij als ik alcohol op heb, maar deze keer moest ik heel erg hard huilen en werd ik verdrietig. Hoe komt dat?

Blyatman

Badass junkie
Vorige week dronk ik alcohol. Ik dronk een paar glazen wijn. Meestal voel ik me blij als ik alcohol op heb, maar deze keer moest ik heel erg hard huilen en werd ik verdrietig. Hoe komt dat?
Alcohol werkt niet alleen verdovend, maar ook ontremmend. Vandaar dat onder invloed van alcohol gevoelens dikwijls sneller en heftiger geuit worden of tot stand komen. Het is een emotie versterker.

MetalGuy

Badass junkie
Alcohol versterkt je gevoel dat je onderdrukt! Dus als je bijvoorbeeld van de week, of langer geleden, ergens verdrietig bij/door voelde, heb je daar waarschijnlijk geen gehoor aan gegeven en hierdoor kan je inderdaad zo ineens in huilen uitbarsten als je onder invloed bent.

Hardcore_frk

Badass junkie
Eens, maar toch verschilt dit wel echt per persoon: hoe verdrietig of boos ik ook ben, alcohol maakt mij altijd weer vrolijk!

Indigo Seeker

Bewuste gebruiker
Heb ik ook weleens en ook van anderen gehoord. Sommigen worden aggressief van alcohol, andere sentimenteel. Heb liever dat laatste en dan heeft het nog enig therapeutisch effect, gooi het maar eruit.

Bovenaan