Hulp bij kweken.

halotje

Newbie
Hey iedereen. Morgen gaan mijn ouders naar Amsterdam (the city :grin:) en ik heb ze gevraagd om eens wietzaadjes mee te nemen. Ik heb er verschillende vragen over.
Ik woon in belgie dus het is eigenlijk gedoogd maar alle kom.
Welk zaadje moet ik het best nemen. Ik wil het plantje graag binnen zetten als zogezegd decoratie. Ik wil er mijn ziel in steken om het te verzorgen.
Welke voeding is het best, moet ik speciale aarde gebruiken ofzo.
Dus het plantje moet geen opbrengst hebben, dus ik ga de oogst niet gebruiken. Ik wil het gewoon als decoratie op men kamer :grin:.
Laatste vraag, zou je in amsterdam zaadjes kunnen kopen?

halotje

Newbie
Ja decoratie, allé. Tis nie zo van het daar gewoon zetten en het stond er maar.
Ik wil het verzorgen, ik wil er mijn hart en ziel in steken. Ik vind dat je dat ooit eens moet hebben zo een plantje:grin:.
Voor het oogsten zien we nog wel, zo ver zijn we nog niet :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Plant is ongeschikt om zomaar op je kamer als decoratie te groeien.

In Amsterdam kun je overal zaadje kopen, maar waarschijnlijk wordt je (zeker als Belg) genaait.
Welke soort je het beste kunt nemen? Geen.

Als jij nu een zaadje laat ontkiemen en in een potje in de vensterbank zet krijg je 1 hele lange spriet met een paar blaadjes eraan. Grote kans dat je plantje door de korte dagen meteen in bloei schiet en er dus helemaal niets aan hebt.
http://www.google.nl/imgres?q=gestr...bnw=173&start=66&ndsp=36&ved=1t:429,r:23,s:66

Als het je echt geen kut uitmaakt, dan kun je zetten wat je wilt en maar zien wat er van komt.
Als je zoals je zelf zegt je ziel erin wilt steken, en na wilt denken over grond moet je eerst nadenken over het meest essentiële: Licht. Kunstmatig of de zon, kan allebei.

halotje

Newbie
Door heel het internet af te gaan, en zoals je al zei, dat het niet gaat lukken als je het voor je vensterbank zet.
Heb veel naar foto's gekeken en ik vind het zo een mooie plant.
Ik heb daarom besloten om het goed te kweken, heb al een plaats.
Kga er aan beginnen om een bak te make met isolatie en al voor mijn plantje en kga licht dan kopen. Na al die foto's vind ik het zonde om dat mooi plantje te kopen en te laten staan.
Als belg zou ik niet echt genaaid worden want in de wet staat, je mag cannabis gebruiken voor prive en max 3gr bij hebben. Maar het mag niet storen etc. Er stond ook in dat je word veroordeeld als je kweekt maar tussen haakjes stond. Bij het kweken is het voor privegebruik dus enkele planten mag). Ik kan eigenlijk niet vervolgd worden voor mijn plant :grin:
Hopelijk hebben mijn ouders al zaadjes gekocht in Amsterdam.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Als jij je plant binnen zet onder belichting is het wel illegaal in België, beter zet je jou plant buiten in de tuin dat word wel gedoogd.
En hoe stom zou het zijn om belichting etc te kopen als je hem gewoon wil als decoratie???
Zet em gewoon buiten man, kan die ook harder doorgroeien en kost je het je zéér weinig tot bijna niets.

grts

halotje

Newbie
xD laat die lampen dan ^^.
Wanneer zou ik ze dan buitenstellen, zou hetn u kunnen. De temperaturen schommellen van 3 tot -8 graden, of zou ik beter wachten tot de zomer/lente of kunnen de plantjes dat verdragen.
Is het beter diret in de grond of in een grote pot?
Sorry van mijn noobievragen

halotje

Newbie
Ok, Heb 3 zaadjes. Royal queen seeds: Special kush (feminised).
Wanneer zou ik beginnnen kweken? Ik ben maar een beginneling ^^

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aangezien je kennis van het kweken echt heel mager is, raad ik je aan om het internet nu eens goed af te struinen. Dus niet rukkend naar al die foto's kijken, maar lezen hoe de mensen die planten van de foto's gekweekt hebben.

Om te beginnen kun je hier op dit forum al enorm veel vinden..

Een installatie opzetten voor 1 plantje voor decoratie is niet te doen.
Is een flinke investering van paar honderd euro, dus dat zou ik ook wel laten..

Nu buiten zetten is een slecht idee.

Afhankelijk van welke soort je hebt vanaf mei-juni buiten gaan zetten.
Je kunt de plant het beste voorgroeien (binnen in vensterbank eerste paar dagen) in een wat kleinere pot. Daarna kun je haar(hopelijk) het beste in 1 keer overpotten in volle grond of een grotere kuip.
Volle grond is meestal 'beter', hoewel dit wel sterk afhankelijk is van de grondsoort (ook wat dieper dan de eerste 5cm).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Da's wel een redelijk geschikt buitensoortje geloof ik.
Althans, wat ze zelf beloven op hun site dan :wink:

Reken maar op half oktober oogsten ipv. eind september, en 3 meter hoog worden ze alleen als je ze goed voorgroeit en in april/mei in de volle grond knalt.

Wanneer je kunt beginnen staat in mn vorige post.
Nog even geduld dus!

halotje

Newbie
Bedankt, zit al heel de dag te internetten. Youtube filmpjes voor te ontkiemen etc.
Hopelijk gaat het de eerste keer lukken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mooi zo! Van veel surfen (en dus verschillende bronnen raadplegen voor hetzelfde ding) leer je veel.

Bij het ontkiemen kan heel weinig fout gaan..
Bij verdere vragen hoor ik het wel :)

Bovenaan