Hulp Geestelijke verslaving...?!

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Hallo..
tijdje terug leerde k een meisje kennen.. had een vriend..nja op begeve moment waren er wat dingen gebeurd.. hoorde k een verhaal.. ze was vanaf haar 12 leeftijd ruim 1 jaar verslaaft geweest aan Xtc.. denk al gauw 8 stuks per week..als het niet meer was... Ze Beweerde samen gestopt te zijn..de jongen met wie zij had..ging er aan kapot.. ( stemmen..vergeten snel moe..) nu ongeveer 5 maanden later..is die relatie uitgegaan... wegens allebij veel problemen... nu ben ik er van het weekend ter hore gekrege..dat ze nooit gestopt is geweest met de drugs..is overgestapt op pep/speed.. ( zelfde neem ik aan?) K ben in deze tijd veel om haar gaan geven..haar ouders weten van niks..het is al 3 jaar aan de gang..is nu 15.. zelf ben ik 17.. begonnen met xtc.. veel gebruikt..merkte van mezelf de slechte efecten ervan.. over gestapt op speed/pep... k heb goed lopen lezen en word niet echt blij van de gevolgen op lange duur... ze gebruikt veel...denk als ze down is gauw 1 gram..op een avondje..soms 2... niet eten..koppig zijn niet slapen.. super slecht.. nu heb ik geprobeert een regeling te maken..alleen in het weekend samen 1 gram.. als we samen zijn..niet door de weeks..
Ze gaf zelf al aan..ze tog wist ze er niet van af kon blijven..door de lange verslaving..van veel xtc gebruik.. veel depresief.. haar ouders weten hier niks van..d8ten altijd dat ze adhd had..vanwege het vele rennen..en alles..
Ik zelf ben berijd te stoppen.. voel mezelf er goed genoeg voor..de klachten die ze nu al heeft.. ( stemmen.dingen zien die er niet zijn.. bang..schrikke..rode vlekken..steken in buik..nieren..) het word gauw gezien als een uitloop van problemen..en alles..is het dus niet.. is zij nog te helpen..1 jaar veel xtc gebruik..tast je hersenen super erg aan..uit tests gebleke.. ik weet niet wat ik hier mee aan moet.. haar ouders inlichten...verlies ik haar vertrouwen... maar i kheb ook zo het gevoel..ze niet naar mij zou luisteren..ik wil haar niet aan haar lot overlaten..15 jaar is wat jong om verslaaft te zijn aan de speed/xtc ze heeft ook niet een positief toekomst beeld...
kan iemand mij advies geven..? ben radeloos

alvast bedankt! :)

GabberFreak17

Belezen gebruiker
toevoeging..

Dit meisje Was voor dit alles begon een harstikke rustig meisje..!
tegenwoordig met de drugs wel een rust gevonden..in het begin met de xtc veel problemen veroorzaakt...strafblad..en alles..wat veel mensen niet inzien is dat zo een klein pilletje een totaal andere persoonlijkheid kan geven...iets wat ik nu aan mezelf ook al merk..naar gebruik van een paar maanden... iemand tips hoe ik kan zien dat zij pep/sos opheeft..? ik kan haar niet controleren..tenminste niet altijd... kenmerken bij pep zijn wel grote doppen..verwijde pupille..iets grijs gekleurd rondom..nogal fel open.. bij mezelf altans..bij haar volkomen normale pulillen bij veel gebruik..1 a 2 gram.. alleen iets grijs/zwart kleurig rondom..volkomen een raadzel voor mij..zou volgensmij wel t efect kunnen worden..het word op begeve moment een gewoonte voor het lichaam...

mzll!
alvast bedankt!

heidrun

Belezen gebruiker
ik vind je verhaal een beetje warrig, dus ik kan er niet zoveel over zeggen. wel dat de problemen van dit meisje ernistig zijn en dat ze hulp nodig heeft.

hoe denkt dit meisje zelf over afkicken? als ze het zelf wil dan kan je hulp zoeken bijv. bij de huisarts.
maar ik denk dat afkicken zonder dat haar ouders erachter komen vrijwel onmogelijk is.
haar ouders kunnen ook helpen om haar af te laten kicken, ze is immers minderjarig.

GabberFreak17

Belezen gebruiker
1e poging...

Ik ben vandaag voor mezelf naar de huisartst geweest... ik ga een tijd stoppen met de drugs.. De dokter zij het volgende

Xtc is opzich alleen schadelijk voor het denkgeheugen..
het is wel mogelijk dat de depresieviteit en stemmingswisselingen er van komen.. met medicijnen..is het volgense Mijn huisarts te verhelpen..
alleen vandaag geconfronteert met het stoppe..
haar antwoord.. k ga geen medicijnen slikke flikker op'
ze beweert drugs hoort bij mij.. als ze het niet opheeft is ze meestal down..
volgens de dokter is dit makkelijk te verhelpen met medicatie..alleen kan haar niks verplichten.. maar er moet Iets gebeuren... als k fotos zie van nu..en 5 maanden terug zie je dergelijk verschil..voral tijdje terug zonder make up...

Is er niemand die zoiets heeft meegemaakt? ikzelf had het voorstel te doen af te bouwen... als het echt misloopt de ouders in te lichten..maar die zijn allebij niet altijd super aardig voor der geweest..daarom ook een rede dat ze er mee begonnen is..denk k...

Iemand me helpe?
Bedankt Gabberfreak..!

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Nogmaals over dit probleem.. ik zelf heb al dingen ondernomen..maar tervergeefs..
De depresief komen van veel xtc gebruik... dus ze voelt zich niet goed zonder drugs.. iemand een idee of het zou helpen of ik keiharde feiten op tafel leg.. van langdurig/veelmatig speed gebruik..?

Dit onderstaand verhaal heb ik op een drugs site gevonden.. Dit meisje lijkt veel op het meisje uit dit verhaal..alleen het onderste stukje NOG niet.. zou niet lang meer duren volgens de huisarts..als er nu al nier en lever aandoeningen zoals steken..misselijkheid duizeligheid voorkomen..

Jeugdervaring Met onderzijdige informatie.
2-2-2000
Beste Karin.Ik Ben Roza Kortenhoven. ’37 jr’ Ik Ben Medicus op het gebied van Pschygologiese ontwikkeling van de mens. Ik Kom hier voor het vertellen van mijn korte leven van mijn dochter Sofie,(13) nadat zij de basischool af had gemaakt, ging ze over naar de middelbare school. ( te venlo) In het begin van het lesjaar.
1e jaar.. waren haar cijfers top! Allemaal 7e en 6e als ouder ben je trots op je kind. Maar laat dit niet merken. Ik woonde met sofie samen in een flat.
Mijn man.. Arnold ‘Haar vader’ Overleden in 1999 ongeveer 1 jaar geleden. Sofie praat er niet over. Is haar manier van verwerken van de dood van haar vader. Tot er de vakantie opvolgend. Het raport binnen kwam.. zoveel onvoldoendes heb ik in al mijn jaren bij mekaar nog nooit gezien! Op de ouderavond aangekomen, gepraat met haar mentor.. die vertelde dat ze heel veel niet aanwezig was.. agresief in taalgebruik..niet mijn dochter..zoals ik het nu hoorde. Al snel bleek dat sofie veel problemen met zich mee bracht.. ’politie’vandalisme’diefstal’
Dit Schokeerde mij, later viel het mij op ze veel buiten was.. laat ging slapen, meest voorkomend probleem ‘Autisties’ Eigen wereldje,,
Ik heb mezelf 100 keer de vraag gesteld..wat kan er zijn? Ik ben met Sofie naar het ziekenhuis geweest..onderzoeken gedaan.. Bleek al vaak een overdosis ‘Mdma’ ‘Xtc De Houseparty pil’ gehad te hebben..Haar
(serotonine system ) ‘ het Patroon voor Blij/boos/verdrietig.. het is je gevoel.. was voor 88% aangetast. Negatief ik schrok mezelf een ongeluk. Tijd met haar gepraat.Ze kon alleen maar aan de slechte dingen in het leven denken, Ze zou stoppen, De weken liepen voorbij. Ze veranderde iets terug in mijn dochter. Al herkende ik haar niet in veel dingen, later bleek ze deze pillen te hebben gebruikt voor het verlies van haar vader. In het 4e jaar rond de examens.. die ze al amper kon halen..met haar raport.. Er werd gebeld van haar mentor. Ze afwezig was. Ik heb haar gebeld op haar mobiel. Nam niet op.. ten einde raad naar huis gegaan. Ik liep de deur in.. en daar lag ze..spierwit.. haar pols gevoelt..ze was al een tijd dood.. later een autopsie vericht. Acute Nier/lever Discoptulie ( overbelast) Bleek Buiten de stof mdma..die niet dodelijk is.. de stof ‘Dex Amfetamine Speed Drug ‘regelmatig veel gebruikt te zijn, Extreem vermagerd,neusbotje ingevroten.maag voor 1/3 uitgevroten. Ik ben Mijn man..en mijn dochter kwijt..die nu net 17 zou zijn geworden.. kwijt geraakt..door drugs.. ikzelf zou nooit drugs gebruiken, omdat ik de consciënties er van onder ogen zie dagelijks.
Drugs maken je kapot. Depresief zijn..waren nog medicijnen voor te krijgen,, is nu te laat.. ik heb Sofie niet de liefde kunnen geven die genoeg was haar niet op het slechte pad te helpen.. zo iets doe je niemand aan. Mijn mening. Begin er niet mee..het is een extra probleem. Geen oplossing. De jongen die haar er aan heeft overgehaald de 1e keer. Heeft bij haar ceremonie..staan huilen.. Ik wil jongeren die dingen ik doe het ook..laten inzien. Hoe jong je kunt overleiden..je bent niet onsterfelijk! Als ik iedereen een raad mag geven. Gebruik drugs..laat drugs jou niet gebruiken! Ik hoop dat er mensen zijn die dit lezen..en is gaan nadenken..of ze dit herkennen.. ik zelf kan deze fout nooit meer overdoen. K ben mijn mooie dochter kwijt..althans.. voor ze ermee begon..toen ze stierf..Ze was een totaal ander persoon .. zo vermagerd.. doodangstigend!
Met Vriendelijke groeten.Roza Kortenhoven
‘inst Science of life Possibilities’
Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt..een vriend of vriendin hiero aan verloren.. of het kunnen verhelpen.. ik snap de drang van het gebruik niet..heb het zelfn iet zo extreem gehad..
Bedankt! :(

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Hallo!

Ik Heb haar Geconfronteert ermee... Ondanks haar moeite..heb ik veel los gekregen met praten.. zij is berijd te stoppen voor mij..heb haar een paar tips gegeven

Als je je klote voelt er aan denken dat ( Het juist komt door het lange gebruikt..)
Ze klaagt over pijn in der lichaam ( nieren longen maag ) Daarom gebruikte ze zegt ze..

Medicijnen wilt ze nog niet.. ze vind dat het haar zonder medicijnen moet lukken..
ikzelf denk dat dat opzich een stap moeilijker is.. zelf heb ik nu de juiste medicijnen..naar regelmatig xtc/speed gebruik.. de klachten zoals ( angst/waanvoorstellingen en alles nemen af.. maar zou nog even duren voor ik de oude ben...
zij had gister na 1 dag geen gebruik... zou toch zweren ze iemand hoorde kloppen op de deur.. best eng.. ik hoop dat het goedkomt.. iemand nog tips om het een stuk makkelijker te maken... tis zowiso al heel wat..een verslaafde praat over het algemeen neit...haten ze..

bedankt Gabberfreak!

Bovenaan